Tykke

Mette & Thomas 14.8.2010

40 posts in this topic

Vores skønne skønne dag.

Ugen op til DAGEN var nogenlunde stille og rolig, så der var god tid til at gå og pusle om de sidste småting der skulle gøres klar til lørdag.

Onsdag var jeg en tur på mit arbejde for at hente et par ting til kagen. En bund og en lille smule smørcreme. Ingen blev mistænksomme over noget og jeg kørte hjem igen.

Om aftenen havde jeg gang i at skulle pakke en taske med tøj til min datter og cremen til bryllupskagen blev kogt.

Torsdag var travl !

Min datter og jeg tog færgen over til sjælland, hvor mormor & morfar tog imod hende, og jeg tog igen færgen tilbage til Århus. Var lige et smut i Bruuns´galleri og derefter hjem og hente min søn.

Jeg nåede lige at ligge kagen sammen inden jeg skulle over til en veninde om aftenen.

post-43477-1282038133.jpg

post-43477-1282038145.jpg

Fredag blev kagen gjort færdig, der skulle ryddes lidt op her hjemme, handles lidt jordbær og champagne og mandens ur skulle også hentes. Det skulle så vise sig det ikke var kommet !

Jeg skulle til frisør kl 16.45 for at snakke igennem hvad jeg kunne tænke mig og snakke make-up. Pludselig fik jeg også travlt med at skulle pakke taske, da Thomas fortalte at når vi tog hjemmefra lørdag formiddag, kom vi ikke hjem før søndag. Så taske med div til os og Marc blev pakket fredag aften.

Vi gik tidligt i seng fredag, jeg var træt ovenpå de sidste to dage.

Et billede af den færdige kage

post-43477-1282038213.jpg

Edited by Tykke
0

Annonce ♥

Lørdag morgen vågnede jeg kl 6.45 da vækkeuret ringede. Jeg kiggede over på Thomas, som stadig sov, og listede så ned i bad.

Thomas kom dog ned kort efter, og vi fik pakket de sidste småting, hevet Marc op af sengen og kl 7.30 blev jeg kørt til frisørn.

I mens jeg sad og blev gjort pæn, kørte Thomas hjem og gav Marc morgenmad og derefter afleveret til farmor & bedstefar som han skulle være hos til søndag.

Det færdige resultat :lol:

post-43477-1282038374.jpg

post-43477-1282038390.jpg

0

9.30 var jeg færdig og Thomas holdt og ventede på mig, og her fik jeg også et lille glimt af brudebuketten, som han lige havde hentet.

Den var SÅ fin og lige som jeg ønskede mig den :lol:

post-43477-1282038616.jpg

0

Annonce ♥

Vi kørte sammen hjem og skiftede tøj, men vi gik og pjattede lidt med at det var nu vi skulle sige til hvis vi fortrød :cheerleader3:

10.10 kørte vi i silende regn mod Ebeltoft. Flere gange undervejs stoppede det næsten med at regne, for at starte kraftigt op igen et par minutter efter. Vi snakkede om hvor ærgerligt det var, men at vi heldigvis havde huset på øer at hygge os i når vejret ikke var med os.

Et billede i bilen på vej mod Ebeltoft ..

post-43477-1282038729.jpg

Et kvarter før vi kørte ind i Ebeltoft stoppede regnen og det klarede op. Hvor heldig kan man være :lol:

Da vi kørte langs vandet op mod byen begyndte maven så småt at krumme sig sammen og spændingen bredte sig.

Vi fandt en parkeringsplads og så begik vi os ellers stille og roligt mod rådhuset. Vi havde ikke lige tænkt over den enorme opmærksomhed det giver at være brudepar, men det fandt vi meget hurtigt ud af :)

0

Der gik ikke mange øjeblikke før de første biler begyndte at dytte af os. Vi skyndte os op af en lille sti der fører op mod gågaden og dermed også rådhuset.

Her kom næste chok :cheerleader3: – For hold nu op, der stod mange mennesker i en kødrand foran rådhuset for at se brudeparene :(

Vi prøvede at liste lidt ude i siden, så vi ikke var så synlige, men vi narrede vist kun os selv, for selvfølgelig var vi synlige og vi fik mange tillykker allerede der.

Vi nåede rådhuset og en dame derfra kom ud til os. Hun fortalte os at når vi nu ingen vidner havde med plejede de sommetider at finde nogen blandt ”puplikum” – så hun gik på jagt og fandt 2 søde kvinder, som nu var vores vidner.

Vores fotograf stødte også til og begyndte at tage billeder af os. Meget mærkelig fornemmelse for os at stå der og få så meget opmærksomhed alle steder fra.

Lige før vi gik ind på rådhuset

post-43477-1282038990.jpg

Da tiden nærmede sig gik vi ind i rådhuset, og ventede på det blev vores tur. Vi var brudepar nummer 3 ud af 11 den dag.

Brudeparet før os går ud og vi kan se hvor glade de ser ud og hvor mange ris de får. Det ser så hyggeligt ud :)

Vi bliver vist ind og giftefogeden fortæller lidt om Ebeltoft og rådhusets historie, hvorefter selve vielsen går i gang. Mens han tilspørger os, begynder rådhusklokken at slå 12, det var lidt hyggeligt :lol:

Under vielsen..

post-43477-1282039077.jpg

0

Efter vielsen, skriver vi under med vores nye navne og vi får overrakt vores gave, som var et lille mundpustet æble fra glaspusteriet. Faktisk rigtig fint og et dejligt minde.

Vi får taget en del billeder, både af vores fotograf, men også af vores søde vidner.

Et billede af det nygifte brudepar

post-43477-1282039177.jpg

Og vores gave fra Ebeltoft by..

post-43477-1282039217.jpg

0

Og så er det vores tur til at gå ud af døren og heldigvis havde vi fotografen at koncentrere os om, så vi tænker ikke så meget over hvor mange mennesker der står derude og klapper og hujer :lol::cheerleader3:

post-43477-1282039321.jpg

Vi går om i haven der hører til rådhuset og får taget billeder og derefter går turen et par forskellige steder hen hvor vi også får taget lidt billeder. Bla. Slusen og stranden ved Øer hvor vi forelskede os og har tilbragt så mange timer sammen.

Billederne fra fotografen har vi ikke fået endnu :bearhug:

Da vi havde sagt farvel til fotografen kørte vi tilbage til Øer hvor vi fik nøglen og fandt vores hus. Det var som at gå 5 år tilbage i tiden da vi trådte ind i det hus :bearhug::( Godt nok var det blevet modaniseret siden, men alle minderne er der jo stadig og de begyndte at poppe op mens vi gik rundt i det lille hus :)

Vi fik hurtigt tømt bilen og sat kagen og champagnen på køl.

Kl 14.45 ca sad vi på glascafeen hvor vi fik en let frokost.

post-43477-1282039513.jpg

post-43477-1282039539.jpg

0

Annonce ♥

Det var hyggeligt og vi fik tjeneren til at tage et par billeder af os ude på teressen. Igen fik vi mange tillykker og kommentarer om hvor flot min buket var.

Et par billeder fra teressen på glascafeen - nogle af mine yndlingsbilleder :lol:

post-43477-1282039684.jpg

post-43477-1282039698.jpg

Vi gik gennem glasmuseet ud og igen på trappen blev vi mødt at søde glade mennesker der lykønsker os og spørger om de skal tage billeder af os. Det må de selvfølgelig gerne, selvom vi snart har ondt i kæberne af at smile så meget :cheerleader3:

post-43477-1282039780.jpg

0

Efter frokosten kører vi en lille tur ud til nogle af de steder vi kender og husker fra dengang og mindes de dejlige 8 måneder vi havde der :lol:

Vi kører tilbage til byen og sætter bilen for at gå en lille tur, og her skifter jeg så til mine ballerinaer, da jeg er ret bange for at falde på de brostenslagte gader.

Da vores planer jo blev lavet om, mht at vi jo skulle have spist på Tulstrup kro, måtte vi på jagt efter et sted at spise om aftenen. Det er nærmest umuligt at finde et sted i Ebeltoft der ser både lækkert og hyggeligt ud, så til sidst gad vi ikke lede mere og besluttede os bare for at tage på ”hos molboerne” som vi udefra synes så ok hyggeligt ud – ihvert fald deres gårdhave :cheerleader3:

Vi tager hjem til huset igen og hygger os et par timer med afslapning, jordbær, chokolade og fødderne oppe. Vi griner, pjatter, pjanker og kysser. Og vi får også snakket om vores ønsker og drømme for vores velsignelse i kirken med fest efterfølgende.

Vi snakker om hvor spændte og lidt nervøse vi er for hvad vores familier og venner mon vil sige til vi er blevet gift.

Pludselig er klokken blevet mange og vi skal til at gøre klar til at køre ind og spise.

Et par hygge billeder..

post-43477-1282039943.jpg

post-43477-1282039957.jpg

post-43477-1282039972.jpg

0

Middagen er næsten et helt kapitel for sig, men meget kort fortalt er den ret kikset. Utrolig kikset og forviret tjenere der ingenting husker og maden rigtig trist.

Heldigvis var vi nærmest mætte efter forretten som var ganske udmærket, bortset fra et frossent flute :(

post-43477-1282040202.jpg

Vi grinede lidt af det hele, for det var faktisk ret komisk og vi gad ikke brokke os. Vi blev enige om at det var godt vi ikke havde nogen gæster med for det var ikke værd at invitere nogen på :)

Mens vi havde siddet og spist ringede Thomas bror, så vi ringede lige tilbage bagefter og så fik de nyheden, som de blev meget glade for :lol: De fik også besked på at holde inde for vi ville gerne selv fortælle det til familien.

Vi gik stille og roligt ned mod bilen igen da vi så den flotteste himmel. Så vi kørte ned og parkederede bilen og gik ned langs vandet ved siden af fregatten jylland og sad der og så den smukkeste solnedgang. Vi sad bare helt tæt sammen, sagde ikke så meget, men nød bare at sidde sammen og se solen forsvinde ned i vandet.

Så flot var det :cheerleader3:

post-43477-1282040332.jpg

0

Annonce ♥

Tilbage på Øer gik vi en dejlig aftentur langs bådebroerne og satte os på en bænk lige ud for nummer 340 hvor vi havde boet sammen og nød udsigten.

Tilbage i huset åbnede vi champagnen og bryllupskagen blev skåret for og smagt :smolf:

post-43477-1282040414.jpg

post-43477-1282040425.jpg

Vi kunne ikke vente med at give hinanden morgengaverne, så de blev givet efter kagen. Thomas blev rigtig glad for uret og opdagede slet ikke graveringen til at starte med.

Jeg fik en flot halskæde med et lille hjerte i hvidguld med 4 bittesmå diamanter i.

Vi sad og hyggede og snakkede nogle timer hvorefter vi besluttede os for at gå i bad og derefter gå i seng. Vi var trætte efter en rigtig dejlig dag :lol::cheerleader3:

:)

0

Søndag var vi tidligt oppe. Vi skulle hente Marc ved 12 tiden. Vi kom i tøjet og fik pakket os sammen i huset og så var det af sted til Silkeborg.

Morgenmaden snuppede vi på vejen og vi rundede også lige Bilka på hjemturen – meget romantisk :(

På vejen hjem ringede svigerfar og spurgte om vi ville blive og spise frokost når vi hentede Marc. Det var jo helt perfekt, så vi takkede ja. Thomas bror og svigerinde ville også komme.

Der gik kun ca 15 minutter før svigermor begejstret udbrød ”ejjjjj, i er blevet forlovet”

Thomas sagde tørt ”næhh!” …….” Vi er blevet gift !” :lol:

De blev først lidt mærkelige i hovedet, men heldigvis fik de hurtigt fordøjet nyheden og så fældede svigermor en tåre af glæde og uddelte krammere (som hun ellers ikke gør så tit) Hun åbnede en flaske champagne og så skålede vi alle :smolf:

Vi spiste en lækker frokost og hyggede os til sidst på eftermiddagen hvorefter vi pakkede vores ting og vores søn sammen og kørte hjem igen.

Det var ikke meningen mine forældre skulle have vist noget før torsdag hvor de kommer over med vores datter, men da nyheden meget hurtigt spredte sig i Thomas familie, måtte jeg skynde mig at ringe til mine forældre for at de ikke skulle være de sidste der fik noget atvide.

Efter de havde sundet sig lidt og også følt sig lidt taget ved næsen, blev de også super glade :)

Mandag formiddag modtog vi to smukke buketter blomster :cheerleader3: Den ene fra mine forældre, så de havde fået travlt med at få sendt en blomst til os.

Mandag d. 23.8 skal vi have begge sæt forældre op og spise og så fejrer vi det lidt på den måde.

Lige et bedre billede af min smukke buket..

post-43477-1282053859.jpg

Det var min fortælling om vores stille og rolige – men DEJLIGE bryllupsdag.

:bearhug:

Edited by Tykke
0

Dejlig beretning - det lyder som den mest romantiske dag :)

Tænk at der virkelig står fremmed publikum og venter på at se brudepar, men det var måske de andre pars familier?

Igen må jeg sige, at du er en meget smuk brud...du ser så sødmefuld ud :( I er et flot par :lol:

Tillykke igen :cheerleader3:

0

Hvor var det bare en dejlig beretning.

Det lyder virkelig som om, I har haft en rigtig dejlig og intim bryllupsdag.

Vi blev viet på Århus Rådhus, og der er meeeeget stor forskel. Her var der ikke noget publikum og vi fik heller ikke nogen kuvert. Og hvis vi ikke selv hvade sørget for vidner var det blevet to rådhusbetjente. Men lige meget hvor eller hvordan er det skønt at blive gift...

Jeg elsker billedet af jeres "bryllupsgæster" Det er altså lidt sjovt... :lol:

Tillykke med jeres kærlighed og tak for din dejlige beretning :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Dejlig beretning - det lyder som den mest romantiske dag :(

Tænk at der virkelig står fremmed publikum og venter på at se brudepar, men det var måske de andre pars familier?

Igen må jeg sige, at du er en meget smuk brud...du ser så sødmefuld ud :bearhug: I er et flot par :lol:

Det er en perfekt beskrivelse af dig! Udover smuk brud, selvfølgelig!

:) til jer fremover!

0

Annonce ♥

Tak skal i have alle sammen :cheerleader3:

Og ja i har ret, vi havde en skøn skøn dag, som bare gik alt for hurtigt.

Nu glæder vi os bare til at modtage billederne fra fotografen som skulle komme i løbet af denne uge :lol:

0

Dejlig beretning - det lyder som den mest romantiske dag :(

Igen må jeg sige, at du er en meget smuk brud...du ser så sødmefuld ud :bearhug: I er et flot par :lol:

Ja selvfølgelig var det også de andre pars venner og familier der stod udenfor og kiggede, men der var også massere af turister og damen fra rådhuset sagde at der somregl også var en del af byens borgere som kom til om lørdagen.

Vores vidner var fx turister og anede ikke noget om brylluper på Ebeltoft rådhus, de havde bare været nysgerrige da der stod så mange andre mennesker :)

0

Hvor er det bare dejligt at læse I har haft en dejlig dag! Og godt Jeres forældre ha taget det så pænt..

Og fine gæster:-)

I ser bare så glade ud..

0