AmalieAmalie

Kan ikke finde ud af, om jeg kan lide præsten :/

14 indlæg i dette emne

Vi havde besøg af præsten idag....

Og tror ikke jeg kunne lide hende.... Må man gerne det???? Altså... ikke kunne lide en præst???? :lol:

Hun kom med nogle meninger jeg ikke rigtig kunne være enige i.. vi har f.eks. kæmpet for at blive gravide i 3 år og mistet 2 gange.... Og det snakkede vi om, og så sagde hun, at det var måske slet ikke meningen at Gud ville have at vi skulle have børn.... Og at vi måske skulle lave frivilligt arbejde istedet...???? what??? Det rammer altså RIMELIG hårdt når man som os, så gerne vil have børn....

Og så spurgte hun hvor lang tid vi havde boet i vores lejlighed..... vi sagde 4 år og hun sagde "Ja, så kan i da heller ikke have boet her længere tid, så unge i er"....øhhhh..... vi er 26 og har været sammen i 7 år! Og har boet sammen i 6 år....

Og så skulle vi vælge salmer, jeg havde valgt nogle ud, bla. Du kom med alt det er var dig.... og ved godt det ikke er en salme, men ved at man nogengange kan få lov til at synge den...... så sagde hun " Det er vist kun ignorante præster uden respekt for det de laver der siger ja til den sang"....

Pludselig udbryder hun også " Er i overhovedet begge to medlem af folkekirken????...." Hvorefter vi kigger underligt på hinanden og siger "ja da"....

Så siger hun "Nå, så må jeg ha fået jer forvekslet med nogle andre"....

Generelt synes jeg bare ikke rigtig om hende.... Men okay.... det er jo kun en meet lille del af dagen vi skal se hende på lørdag .... og måske hun er sød nok i kirken....

:cheerleader3:

Redigeret af AmalieAmalie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af præsten idag....

Og tror ikke jeg kunne lide hende.... Må man gerne det???? Altså... ikke kunne lide en præst???? :lol:

Hun kom med nogle meninger jeg ikke rigtig kunne være enige i.. vi har f.eks. kæmpet for at blive gravide i 3 år og mistet 2 gange.... Og det snakkede vi om, og så sagde hun, at det var måske slet ikke meningen at Gud ville have at vi skulle have børn.... Og at vi måske skulle lave frivilligt arbejde istedet...???? what??? Det rammer altså RIMELIG hårdt når man som os, så gerne vil have børn....

Og så spurgte hun hvor lang tid vi havde boet i vores lejlighed..... vi sagde 4 år og hun sagde "Ja, så kan i da heller ikke have boet her længere tid, så unge i er"....øhhhh..... vi er 26 og har været sammen i 7 år! Og har boet sammen i 6 år....

Og så skulle vi vælge salmer, jeg havde valgt nogle ud, bla. Du kom med alt det er var dig.... og ved godt det ikke er en salme, men ved at man nogengange kan få lov til at synge den...... så sagde hun " Det er vist kun ignorante præster uden respekt for det de laver der siger ja til den sang"....

Pludselig udbryder hun også " Er i overhovedet begge to medlem af folkekirken????...." Hvorefter vi kigger underligt på hinanden og siger "ja da"....

Så siger hun "Nå, så må jeg ha fået jer forvekslet med nogle andre"....

Generelt synes jeg bare ikke rigtig om hende.... Men okay.... det er jo kun en meet lille del af dagen vi skal se hende på lørdag .... og måske hun er sød nok i kirken....

:cheerleader3:

selvfølgelig har du ret til, ikke at kunne lide hende. Synes da også hun virker lidt underlig med de ting hun har sagt. Men det er jo nok lidt sent, at skifte præst.

Angående du kom med alt det der var dig, så handler det ikke om, hvad præsten synes, men om organisten, det er dem der bestemmer endeligt om der må synges andet end samler, da det er dem som skal spille, og de egentlig kun bør kunne salmerne.

angående hendes svar på jeres forsøg på at få børn, så synes jeg også hun svarede lidt respektløst, når i fortæller jeres historie omkring netop dette emne. hmmm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WHAAAAAT!! :)

DET KAN MAN SGU DA IKKE..!!! OG SÅ SOM PRÆST.... NO WAY..

HtB læste lige med og hans kommentar: "sikke en dum kælling..." :angry1:

Hvis ikke det var så tæt på Dagen ville jeg finde en ny præst eller sige min mening ligeud...

Hun lyder meget ufølsom, lidt forvirret over at hun havde forvekslet jef med nogen andre og ikke helt kompetent i mine øjne..

Ej er så ked af det på dine vegne over den trælse oplevelse...

Det er ikke det man har brug for ugen før ens bryllup ( og slet ikke til mødet med den person der skal VIE en)

Håber alt går godt med vielsen på lørdag... :lol:

KAN IKKE VENTE MED AT LÆSE DIN BERETNING og evt. om forberedelserne efter din store dag.. :cheerleader3:

KnusS

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi havde besøg af præsten idag....

Og tror ikke jeg kunne lide hende.... Må man gerne det???? Altså... ikke kunne lide en præst???? :cheerleader3:Selvfølgelig må man det!

Hun kom med nogle meninger jeg ikke rigtig kunne være enige i.. vi har f.eks. kæmpet for at blive gravide i 3 år og mistet 2 gange.... Og det snakkede vi om, og så sagde hun, at det var måske slet ikke meningen at Gud ville have at vi skulle have børn.... Og at vi måske skulle lave frivilligt arbejde istedet...???? what??? Det rammer altså RIMELIG hårdt når man som os, så gerne vil have børn.... Det var da noget mærkeligt at sige, og ret hårdt og ufølsomt, efter min mening! Uanset hvor meget man tror på Gud, så er det for nemt at sige, at "det er Guds mening".

Og så spurgte hun hvor lang tid vi havde boet i vores lejlighed..... vi sagde 4 år og hun sagde "Ja, så kan i da heller ikke have boet her længere tid, så unge i er"....øhhhh..... vi er 26 og har været sammen i 7 år! Og har boet sammen i 6 år....

Og så skulle vi vælge salmer, jeg havde valgt nogle ud, bla. Du kom med alt det er var dig.... og ved godt det ikke er en salme, men ved at man nogengange kan få lov til at synge den...... så sagde hun " Det er vist kun ignorante præster uden respekt for det de laver der siger ja til den sang"....

Pludselig udbryder hun også " Er i overhovedet begge to medlem af folkekirken????...." Hvorefter vi kigger underligt på hinanden og siger "ja da"....

Så siger hun "Nå, så må jeg ha fået jer forvekslet med nogle andre"....

Generelt synes jeg bare ikke rigtig om hende.... Men okay.... det er jo kun en meet lille del af dagen vi skal se hende på lørdag .... og måske hun er sød nok i kirken....

Hun lyder ret mærkelig, men jeg håber, at du får ret. Uanset hvordan hun er på lørdag, håber jeg, at du og din kommende mand får en fantastisk dag :lol:

Hvis du er nervøs for hende på lørdag, må du jo kontakte hende igen og tale med hende om det.

Og hér til slut får du lige denne :) , for det lyder ærlig talt til at have været en træls oplevelse!

Redigeret af lafberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå du har en lidt mærkelig følelse af hende... De ting du refererer lyder temmelig mystiske i mine ører. I behøver jo ikke begge to være medlem af folkekirken.

Men glæd jer over det kun er ½ time af dagen hun skal være med. Og jeg er sikker på du nok skal få en god oplevelse i kirken selvom præsten ikke er en du synes er fantastisk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste præsten selv bestemmer indholdet af er jo prædiken, og der vælger hun næppe at sige noget latterligt foran en fuld kirke. Og hvad hendes holdninger er til forskellige spørgsmål skal du bare glemme, for det får hun ikke anledning til at fyre af i kirken. Det kan kun blive en god oplevelse!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en præst, kan godt forstå dine følelser. Du har to valg.. enten snakker du med hende om det eller også håber du på det bedste. Hun er heldigvis kun en lille del af jeres bryllup.

Jeg har lige snakket med vores præst... han virker rigtig sød, og da jeg spurgte om salmer svarede han at det er vores valg og vores bryllup. Han kunne kun bestemme prædiken og vielsen, resten var vores valg.

Vi kunne ikke få hende vi gerne ville have, men efter at have snakket med den unge mand, så er det også lige meget. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt sikkert at det er tatkløst af hende.. Det virker som om hun ikk har den mindste form for situations fornemmelse :cheerleader3:

Jeg ved at den præst vi skal have er meget monoton i sin tale, og lidt underlig.. Men som de andre siger er det kun en ½ time af jeres dag så mon du ikke overlever :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal slet ikke lade dig gå på af det! Hun har bare ingen situationsfornemmelse eller takt! Det er helt ok du ikke kan li hende, men jeg tror at lige meget hvilke følelser du/i har for hende så kommer det ikke til at betyde noget på selve dagen :lol:

Håber du får en rigtig god dag og jeg glæder mig til at læse om den

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj, det lyder som om du har meget, du slås med i øjeblikket (har lige læst din indlæg om din veninde) Jeg ville helt klart tagte den samtale videre til højere instanser. Det er ikke iorden, at en præst lader sin egen mening lyse så meget igennen, uden omtanken for hvilke mennesker hun sidder med. At hun så forveksler jer med andre er da slet ikke i orden, hun må da lige sætte sig ind i sagerne inden hun går igennem døren. Hun har et job, hvor hun skal lytte og guide mennesker m.m. og hvor megen hælp er hun, hvis hun ikke har styr på hvilken mennesker, hun sidder i stue sammen med. Jeg blev godt nok lidt harm på dine vegne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare uheldigt.. Det lyder som om hun må have haft en temmelg dårlig dag.. Tænk at man kan føle sig så "vigtig" at man kan tillade sig at dømme andre på den måde.. Det står jeg helt uforstående overfor... :thumbsupsmileyanim: Men som du selv siger så er det heldigvis ikke så længe hun bliver en del af jeres store dag - og lad os håbe hun er i bedre humør på lørdag. I skal i hvert fald begge have rigtig meget held og lykke og håber det blir en fantastisk oplevelse på trods af veninde og underlig præst!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, tænk at man kan være så taktløs.

Jeg ville ringe og tale med hende. så er det ude af kroppen, go du kan forhåbentligt koncentrere dig om noget andet.

Ved du om hun har tænkt sig at tale om jeres barnløshed? For hvis jeg husker rigtigt, er det et følsomt emne for jer, og det er måske ikke så rart at hun nævner det, hvis I ikke ønsker det under prædiken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer