Sign in to follow this  
Followers 0
Stikan

Velkomstdrink og drikkevarer generelt

10 posts in this topic

Jeg smutter en tur til Tyskland i morgen for at købe øl og vand.

Vi skal have stående buffet = fingermad.

Festen er reception fra 14 - 17 og de fleste skal ud og køre bagefter, altså der er ikke nogen der bliver fulde.

Nu siger kæresten at vi skal da også have vin og vi har aftalt jeg tager i vores lokale SuperBest og laver en aftale om at uåbnet vin kan leveres tilbage, da jeg tvivler på der bliver drukket ret meget.

Kæresten vil også have velkomstdrink og her er vi meget uenige.

Jeg havde egentlig ikke tænkt at vi skulle have noget da vi skal spise lige så snart der er sagt velkommen. Maden står på bordene når gæsterne kommer og jeg tænkte at de så bare gik direkte til øl, vin, vand og så kunne der skåles i det når der blev sagt velkommen.

Men kæresten vil altså have velkomstdrink - og det får han så :lol:

Men han vil ikke have champagne for han synes 'vin med bobler' er ulækkert. Så hellere et glas vin.

Jeg drikker ikke vin (eller alkohol i det hele taget) og efter at have været herinde så synes jeg jo at champagne / Asti er det man skal byde velkommen med så det bliver lidt mere festligt end et glas vin.

Derudover er der igen mange der skal køre og videre ud på 'skattejagt' (geocaching) så jeg kan forestille mig de fleste skåler i velkomstdrinken men ikke drikker den / drikker ret meget af den hvis der er alkohol i.

Kæresten har opgivet mig (jeg blev vist lige lidt hys...) og har sagt at jeg må servere lige hvad jeg har lyst til - bare der er en velkomstdrink.

Så hvad skal jeg gøre?

Vin? Champagne? Asti? Alkoholfri drink (hvilken?)?

Og hvad med til bryllupskagen? Det er stadig stående (der er ikke plads til at folk kan sidde ned). Skal det være kaffe/te eller skal det være noget andet?

0

Annonce ♥

Kan godt forstå at din kæreste syntes der skal være velkomsdrik. Tænker at man kunne servere en hyldeblomsdrik med dansvand el.lign i, hvis det skal være uden alkohol. Det syntes jeg sev smager rigtig godt.

0

Vi havde alkoholfri velkomstdrink med friske frugter i. Den var serveret i bowle og rigtig festlig bare uden alkohol...

Vi valgte den, da der var gæster der ikke drak alkohol og fordi vi syntes det lød super lækkert med frisk frugt i. Endvidere vidste vi at folk nok skulle få rigeligt alkohol senere :lol:

Til brullupskagen havde vi isvand, kaffe, the og sodavand.

0

Vi havde alkoholfri velkomstdrink med friske frugter i. Den var serveret i bowle og rigtig festlig bare uden alkohol...

Vi valgte den, da der var gæster der ikke drak alkohol og fordi vi syntes det lød super lækkert med frisk frugt i. Endvidere vidste vi at folk nok skulle få rigeligt alkohol senere :lol:

Hvad var der i jeres velkomstdrink?

(overvejer at lave lidt sjov ud af det og lave en lilla da vores farvetema jo er lilla ;) Man kan købe viol-sirup der giver en flot lilla farve, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal blande i siruppen for at få en drink. Eller måske en sukkerkant der er lilla?)

0

Annonce ♥

Hvad var der i jeres velkomstdrink?

(overvejer at lave lidt sjov ud af det og lave en lilla da vores farvetema jo er lilla ;) Man kan købe viol-sirup der giver en flot lilla farve, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal blande i siruppen for at få en drink. Eller måske en sukkerkant der er lilla?)

Jeg ved det faktisk ikke helt, men tror det var noget hyldeblomst noget. (Vi lavede den ikke selv)

Vores farvetema var også lilla, dog mørkelilla, elsker lilla :cheerleader3: Jeg synes en lilla sukkerkant kunne være super flot, måske en lilla drink vil se lidt giftig ud?

Et bud på en blandning kunne være hyldeblomst, danskvand, alkoholfri hvidvin og evt. lidt juice (Og så fyldt med en masse forskellige friske frugter)

0

Jeg har for nyligt fået en drink...ikke som velkomst men blot som hygge...det var lige dele hvidvin og danskvand, limesaft og almindelig hyldeblomst saft (Altså det som også kan blandes til saftevand) heri var der så halve lime (Det blev serveret i en kande)...det smagte bare rigtig godt, var meget frisk og uden en hel mass alkohol.

Kan prøvet at få fat i en mere eksakt opskrift, hvis det har interesse så send mig en PM.

0

Vi har tit lavet hyldeblomst med danskvand og hvidvin som velkomstdrink også puttet nogel vindruer ned i glasset. Det smager skønt og er dejligt forfriskende.

Men hvis jeres farvetema er lilla.....hmmmmm ja så måske noget med blåbær???

0

Vi har også fået en god deal med en vinbiks i DK, men ellers synes jeg nu, at det er meget lækkert med et glas verdi (f.eks.) når jeg ankommer til selskab... Du kan evt. købe pastfarver og farve drinken med, hvis det er :lol:

God tur til Tyskland :cheerleader3:

Kan jeg ikke lokke dig til at se om der er en stor bøtte hvide mandler (med chokolade).

0

Annonce ♥

Jeg har lige serveret til et bryllup hvor de gjorde det mega godt.. De havde tre bakker stående med velkomstdrinks. Hver bakke havde et lille skilt hvor der stod hvad der var i.

Gommen kunne godt lide søde drikke, men heller ikke med bobler, så han havde valgt at den ene skulle være "Verdi" (findes både i fersken, neutral og ?? en anden)

Bruden ammede stadig og havde valgt noget hyldeblomst-æble saft med danskvand.

Og til børnene var der noget sodavand med jordbær i.

Mega smart og helt klart noget vi har tænkt os at gøre efter.. For det er jo lige meget om folk får det samme, det vigtige er at alle har noget at stå med og evt. skåle med..

0

Vi har også fået en god deal med en vinbiks i DK, men ellers synes jeg nu, at det er meget lækkert med et glas verdi (f.eks.) når jeg ankommer til selskab... Du kan evt. købe pastfarver og farve drinken med, hvis det er :thumbsupsmileyanim:

God tur til Tyskland :cheerleader3:

Kan jeg ikke lokke dig til at se om der er en stor bøtte hvide mandler (med chokolade).

Jeg nåede ikke at se din besked om chokolademandler før jeg tog afsted, men når jeg gransker min hjerne er det ikke lige det jeg så (men kiggede jo heller ikke efter dem)

Jeg har lige serveret til et bryllup hvor de gjorde det mega godt.. De havde tre bakker stående med velkomstdrinks. Hver bakke havde et lille skilt hvor der stod hvad der var i.

Gommen kunne godt lide søde drikke, men heller ikke med bobler, så han havde valgt at den ene skulle være "Verdi" (findes både i fersken, neutral og ?? en anden)

Bruden ammede stadig og havde valgt noget hyldeblomst-æble saft med danskvand.

Og til børnene var der noget sodavand med jordbær i.

Mega smart og helt klart noget vi har tænkt os at gøre efter.. For det er jo lige meget om folk får det samme, det vigtige er at alle har noget at stå med og evt. skåle med..

Men hvad gør man så hvis alle de første tømmer den første bakke der er alkoholfri og når der så kommer chauffører og børn og der så kun er bakken med det med alkohol tilbage?

De kan jo ikke bestille på forhånd og man kan jo ikke have 100 af hver slags stående, hvis de alle vælger det samme :cheerleader3:

0