Guest ibenogallan

risposer

27 indlæg i dette emne

Hej

Jeg sad forleden og snakkede med min mor omkring alt det man skal lav op til et bryllup, der i blandt risposer. Men her brød hun ind og sagde at det da ikke var noget man lavede selv, det var noget gæsterne lavede og havde med...

Nu er jeg så lidt forvirret :thumbsupsmileyanim: fordi mange skriver at de selv laver risposerne.... Hvad gør I og hvorfor? og hvad nu hvis gæsterne forventer man laver dem og vi forventer gæsterne laver dem og så er der slet ikke nogen der har ris med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ofte lavet risposer til bryllup, men det har (selvfølgelig) været når ANDRE skulle giftes :thumbsupsmileyanim: Jeg har dog aldrig oplevet, at der stod en kurv med risposer til når man kom ind i våbenhuset (er det ikke der de skal stå?) og det synes jeg egentlig kunne være rigtig hyggeligt :cheerleader3:

Desuden er det en undskyldning for at shoppe TYL, silkebånd og evt. hjerteris, hvis man vil ofre pengene på det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se at når man får af vide af ens mor at man ikke skal tænke på det så har familien nok styr på det, men halvdelen af dem der kommer er venner og kollegaer.... Mon de ved at de selv skal have ris med? eller skal man stole på at familien laver nok til at de fleste kan få lov? og hvordan deler de dem ud til alle dem der vil have?

Jeg stadig meget forvirret og ved ikke helt hvad jeg selv skal gøre..... Jeg hælder nok mest til at lave en stor portion selv, så er jeg sikker på at der er nogen..... Er bange for det kun er min side af familen der evt. ville lave dem selv, for de tænker ikke så meget over det i hans... Måske min kommende svigermor gør men stoler ikke rigtig på resten... og det ville være så synd hvis der kun var få der kastede med ris :thumbsupsmileyanim:

Hmmm tror ikke rigtig jeg er kommet frem til noget endnu.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hos os er det altid brudens mor der sørge for risposer og sørger for der er til alle i kirken så det har jeg ikke lavet. da jeg jo er en zilla havde jeg dog ønske til udseende....

men kender heller ingen der har sørget for det selv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hos os er det altid brudens mor der sørge for risposer og sørger for der er til alle i kirken så det har jeg ikke lavet. da jeg jo er en zilla havde jeg dog ønske til udseende....

men kender heller ingen der har sørget for det selv...

Okay.... tror heller ikke jeg ville overveje at lave dem selv når nu min mor siger at det skal vi ikke, hvis ikke det lige var fordi jeg VED hun ikke kan lave dem selv pga. sygdom.....kan være jeg lige skal snakke med hende når vi kommer derhen af.... Jeg er ligeglad med hvordan de ser ud, da jeg jo ikke kommer til at se andet en de ris der kommer flyvende ned over os :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er 90 % sikker på jeg selv laver nogle:

1. så er jeg sikker på der er nogle i våbenhuset

2. så kan man selv bestemme design

3. så er i det mindste nogle af risene vaskede

4. så blir det et hyggeligt projekt :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er 90 % sikker på jeg selv laver nogle:

1. så er jeg sikker på der er nogle i våbenhuset

2. så kan man selv bestemme design

3. så er i det mindste nogle af risene vaskede

4. så blir det et hyggeligt projekt :balloons:

Lige mine ord!

Min mor sagde godt nok også at "det sørger gæsterne da selv for", men da vi var til min kusines bryllup for en lille måneds tid siden, måtte jeg lynvaske nogle ris om morgenen, fordi jeg slet ikke havde tænkt på det, og min søde lille mormor havde heller ikke tænkt på at have nogen med, så hun fik næsten ikke kastet noget. Jeg tror, det bliver et hyggeligt projekt at lave risposer, og så er man sikker på at der er nogen til alle. :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver i hvert fald ikke risposer. Det er gæsterne selv der gør det. Tror det er en rimelig ny trend at bruden selv gør det fordi hun så lige kan fikse et bånd omkring der passer i farvetemaet og det jo ser ret fint ud med en lille kurv med poser :cheerleader3: Men traditionen er at evt en i familien/bekendt laver nogle stykker eller også tager folk selv med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
UHA - vær søde mod fuglene og anvend fuglefrø i stedet; fuglene spiser risene på jorden, som så svulmer op i deres maver, hvorefter de lider en ret traumatisk død...

Ifølge skov og naturstyrelsen kan fuglene godt tåle ris, uden problemer! Det er bare en gammel skrøne som folk bliver ved med at hive frem, men det passer ikke. Nogle ris kan godt svulme lidt op, men det gør blot at fuglen føler sig lidt mere mæt, de lider slet ikke en traumatisk død. De er vant til korn og ris :cheerleader3:

SKOV OG NATURSTYRLESEN

I vores kirke må vi helst ikke kaste med ris, men det er blot fordi det sviner.

Redigeret af metteholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor hintede at det skulle hun nok sørge for - så hun lavede kurve med risposer til at stå i våbenhuset. Mange af vores gæster havde selv ris med, så vi havde fået ris alligevel.

UHA - vær søde mod fuglene og anvend fuglefrø i stedet; fuglene spiser risene på jorden, som så svulmer op i deres maver, hvorefter de lider en ret traumatisk død...

Som metteholm skriver, så er det en skrøne - prøv at læse i det link hun har sat ind, eller prøv at søge på fuglefrø her i forummet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at folk ved de selv skal have ris med, hvis de vil "rise" os :cheerleader3: Jeg har i hvert fald selv haft ris med til de 2 bryllupper jeg har været til.

Og ellers kan det meget vel være at enten mor eller svigermor sørger for det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Charitek: LIGE MINE ORD..!!!!!!!!!!!

Vi må heller ikke i kirken pga. svineri og heller ikke til feststedet da de har trægulv med revner i så der kan ris falde ned i...

Ej heller udenfor feststedet da det er et privat gods og det gider de nok ikke rydde op efter...

Dog har flere spurgt hvad vi så tænkte, så har sagt rosen eller blomsterblade eller konfetti der er letopløselig eller hvad det nu hedder... så det bruger de vel ved kirken..

Ellers gør det mig ikke så meget hvis der ingen ris er...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charitek: LIGE MINE ORD..!!!!!!!!!!!

Vi må heller ikke i kirken pga. svineri og heller ikke til feststedet da de har trægulv med revner i så der kan ris falde ned i...

Ej heller udenfor feststedet da det er et privat gods og det gider de nok ikke rydde op efter...

Dog har flere spurgt hvad vi så tænkte, så har sagt rosen eller blomsterblade eller konfetti der er letopløselig eller hvad det nu hedder... så det bruger de vel ved kirken..

Ellers gør det mig ikke så meget hvis der ingen ris er...

Jeg har set flere, der har brugt sæbebobler.. Den kunne også være en idé - hvis man da ikke synes det bliver for sukkersødt. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Det mener jeg ikke er noget du skal stå for. De bryllupper jeg har været til har det været den nærmeste familie eller venner der har ordnet det.

:thumbsupsmileyanim:

Hej

Jeg sad forleden og snakkede med min mor omkring alt det man skal lav op til et bryllup, der i blandt risposer. Men her brød hun ind og sagde at det da ikke var noget man lavede selv, det var noget gæsterne lavede og havde med...

Nu er jeg så lidt forvirret :balloon: fordi mange skriver at de selv laver risposerne.... Hvad gør I og hvorfor? og hvad nu hvis gæsterne forventer man laver dem og vi forventer gæsterne laver dem og så er der slet ikke nogen der har ris med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg indrømmer blankt at jeg ikke tør lade være med selv at sørge for risposer :bearhug:

Hvad nu hvis alle havde glemt det alle 60 gæster....

Jeg synes det bliver hyggeligt at sidde og lave sammen med et par veninder og et par flasker vin og snakke bryllup, kjoler, tøsegrine og bare hygge og være kreative. :bearhug:

Ikke fordi jeg er den mest krea i hele verden, men det her kan jeg lige klare :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til et bryllup, hvor der ikke var sørget for ris. Jeg havde på vejen købt et kg, fordi jeg ikke vidste om man selv havde ris med eller ej, så det endte med at alle gæster brugte af min ris, hvilket selvfølgelig var i orden, men lidt mærkeligt, at jeg var den eneste :)

Så jeg har hele tiden regnet med at det var noget jeg selv ville lave. En dag nævnte jeg det for min mor, et eller andet med at jeg skulle købe noget bånd eller sådan, og der var hendes kommentar, at det skulle jeg da ikke blande mig i, det ordner hun og min svigermutti....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer