Sign in to follow this  
Followers 0
bazuka97

Gartner fra vest & landmand fra øst

29 posts in this topic

Okay......

Dette er nyt for mig..... Jeg har aldrig haft en planlægningstråd fordi jeg ikke har tiden, og faktisk heller ikke synes vi i den forstand havde en planlægning der var værd at skrive hjem om....meen nu hvor det hele er overstået tænker jeg at jeg måske så kunne fortælle hvordan det så gik.....

Hvem er vi så? Vi er J (som er mig). Gartner på 33 år og opvokset på en kvæggård i det mørke vestjylland og U (som overraskende nok er min mand...) Uddannet landmand på 35 fra østjylland. Vi mødtes for 5 år siden via en datingside. Jeg var lige færdig med et forhold der havde varet 10 år og orkede ikke at gå i byen igen i håb om 'fangst' og så blev det sådan. Jeg tror det var en slags kærlighed ved første blik.

Da vi havde været sammen i et år begyndte vi at lede efter et nedlagt landbrug, så vi kunne realisere vores drøm. Desværre har Forest Gump ret. Livet er en æske chokolade, man ved aldrig hvad man får. Midt i boligjagten fik jeg konstateret brystkræft. derfor fik vi stadig fundet den egendom hvor vi bor i dag, men vi tog hul på et meget langt behandlingsforløb som jeg kalder 'mit år uden hår'.... Jeg synes det var der min mand virkelig viste hvor stort et menneske han er, da han ikke stak af fra alt det bøvl. Men bryllupsplaner blev i alt fald lagt på hylden. Uden hår og med et bryst...ahr....og vi ville også gerne have det hele lidt på afstand og sådan tro på jeg var rask for alvor inden vi kastede os ud i noget.

Sidste sommer besluttede vi at nu skulle det til at være. Jeg skulle have lavet ny babser i løbet af 10 og vi syntes det var på tide.

Vi havde ikke svært ved at blive enig faktisk. Vores ønsker var meget ens. Vi ville begge have plads til både venner, familie, kolleger og naboer. Vi ønskede en glad og afslappet fest og vi ville være herhjemme omkring. I september 09 bookede vi forsamlingshus, musik, kirke og kogekone og så stod vores fælles planlægning på standby længe.

Fra februar til juni fik vi det sidste på plads og så manglede der bare alt de rykke ukrudt op og male og rydde op og alt det der og pludselig..... var det lige før......

Jeg var kørt hjem til mine forældre og sove, efter vi var færdig med at dække bord både hjemme ved os selv til eftermiddagskaffen og nede i forsamlingshuset.post-39176-1282587434.jpg

Om morgenen fangede min far mig inden jeg tog til frisør.

0

Annonce ♥

Frisøren tog det meste af formiddagen og så var der lige tid til en bid mad. Min appetit fejlede ikke noget, men det gør den nu aldrig....post-39176-1282587858.jpg

Så der var lige plads til et spejlæg og lidt inden jeg skulle i kjolen....

Kjolen..... Jeg forelskede mig i den allerede sidste sommer og endte med at købe den i oktober fordi jeg var bange for en anden ville købe den for næsen af mig. jeg har aldrig prøvet andre og det er jeg på en måde måske også lidt skuffet over. I butikken sagde hun også at jeg måtte prøve alle dem jeg ville, men det var jo lidt ligegyldigt når jeg havde valgt. Den havde hængt hjemme ved mine forældre og ventet og nu skulle min mor og en af hendes veninder ha mig proppet i den

0

Annonce ♥

Annonce ♥

post-39176-1282589659.jpg

Det var en rigtig fin oplevelse i kirken, også rørende. Vi var også meget heldig med præsten som holt en utrolig fin og indlevende tale selv om hun jo egentlig ikke kender os.....og så havde hun humor og det er jo aldrig at foragte :balloons:

0

Annonce ♥

Tak tak.... :) Smider lige et par mere op inden sengetid. Skal op halv 5 så det er snart godnat...

Nå....

post-39176-1282676821.jpg

Vi var så heldig at vi har en nabo som har hestevogn, så hun ville gerne køre med os. Vi var så priviligerede at hendes mand går op i veteranbiler, så vi havde tilmed back-up hvis himmelen skulle åbne sig, hvad den jo havde truet med siden torsdag eftermiddag.

post-39176-1282677131.jpg

post-39176-1282676868.jpg

Edited by bazuka97
0

Annonce ♥

:):):):)

:) Rigtig mange gange tillykke med brylluppet!! :badgirl:

:tunge::):cheerleader3::cheerleader3:

Jeg har kun lige hurtigt skimmet dine billeder (klokken er over sengetid) men jeg glæder mig til at læse din beretning grundigere - og til du får fyldt lidt mere på den :)

Nå det blev ikke meget...skal ha formindsket nogen billeder inden jeg kan komme videre....

Lige en bemærkning/fif til billede-upload... Hvis du har mulighed for at lave et webalbum (jeg bruger googles gratis billedbehandlingsprogram picasa - hvilket er dejlig nemt, hvis man allerede har en gmail-konto. Men der findes et HAV af muligheder!) så er det nemlig meget meget meget hurtigere og nemmere at sætte billederne ind - så er det bare at copy/paste den sti der ligger under højreklik -> egenskaber.

0

:):):):)

:badgirl:Rigtig mange gange tillykke med brylluppet!! :tunge:

:):cheerleader3::cheerleader3::)

Jeg har kun lige hurtigt skimmet dine billeder (klokken er over sengetid) men jeg glæder mig til at læse din beretning grundigere - og til du får fyldt lidt mere på den GP

Nå det blev ikke meget...skal ha formindsket nogen billeder inden jeg kan komme videre....

Lige en bemærkning/fif til billede-upload... Hvis du har mulighed for at lave et webalbum (jeg bruger googles gratis billedbehandlingsprogram picasa - hvilket er dejlig nemt, hvis man allerede har en gmail-konto. Men der findes et HAV af muligheder!) så er det nemlig meget meget meget hurtigere og nemmere at sætte billederne ind - så er det bare at copy/paste den sti der ligger under højreklik -> egenskaber.

Tak for tippet :) jeg har sådan et gratis 'formindske' program efter anbefaling fra en herinde og det virker nu ok sådan......jeg er bestemt ingen haj til it men skal prøve dit tip.

0

Nå.... Tak for opmuntringerne..... :) Så må vi prøve at komme viderepost-39176-1282838823.jpg

Vi var så glade for vi kom ud at køre. Heldigvis bor hende med hesten lige nede bag kirken, så de havde stået og ventet til sidste øjeblik for at se om det blev hest eller cadilac. Hendes mand trillede også bagefter med bilen så vi kunne flygte over i den hvis der kom regn. Men det gik og de har lovet os en tur i bilen en anden dag

post-39176-1282839023.jpg

Et hyggeligt kig hjem over skulderen på 'Arthur'

0

Annonce ♥

Vi skulle så have kørt ned i noget rigtig smuk natur vi har og tage billeder, men himmelen var bare for truende, så vi stoppede på bakken på en markvej bag vores gård og tog billeder der

post-39176-1282839204.jpg

Med eget flag i baggrunden :)

post-39176-1282839222.jpg

Faktisk er det ikke let at blive fotograferet i en kornmark.....kjolen kan ikke 'falde ned' for kornet

post-39176-1282839233.jpg

0

post-39176-1282839388.jpg

Fotografer er bare fulde af sjove ideer.......

post-39176-1282839424.jpg

Men okay...... resultatet synes vi er okay :)

post-39176-1282839407.jpg

Og Arthur ville nu så gerne have haft lov til at smage buketten..... eller kjolen....eller sløret.... BARE ET ELLER ANDET FOR POKKER.....VRINSK!!!!

Edited by bazuka97
0

post-39176-1282839388.jpg

Fotografer er bare fulde af sjove ideer.......

post-39176-1282839424.jpg

Men okay...... resultatet synes vi er okay :)

post-39176-1282839407.jpg

Og Arthur ville nu så gerne have haft lov til at smage buketten..... eller kjolen....eller sløret.... BARE ET ELLER ANDET FOR POKKER.....VRINSK!!!!

Det kan vel så ikke undre nogen at de to sidste billeder skulle have været byttet om.....teksten giver i alt fald lidt mere mening....

0

Og lige et par billeder af min fine buket :)

Jeg synes han havde gjort et godt valg, jeg var meget lykkelig for den. Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige at jeg ikke kunne have valgt den bedre selv. Min svigermor havde kniplet det blondebånd der er i og den lille hestesko har både min svigermor og hendes mor haft i deres brudebuketterpost-39176-1282839785.jpg

post-39176-1282839772.jpg

0

Så blev det tid til kagen :):):)

Kærligt fremstillet af min chefs kone, noget hun havde insisteret på.....og da hun laver ret gode kage havde vi ingen problemer med det....

post-39176-1282840180.jpg

Den bestod af to lyse lagkagebunde og en marengs bund, altså det der lidt mørkere sejere marengs og så chokolademousse og jordbærmousse. Fra starten ville jeg gerne have haft den overtrukket fordi jeg synes det er flot, men hun fik mig talt fra det fordi det godt ville kunne blive lidt vammelt hvis det nu var stegende varmt (det var det så ikke) I dag er jeg faktisk glad for hun fik ret, for den var altså god uden

post-39176-1282840072.jpg

Hun havde så bedt mig om at få en til at skære ud, så folk ikke stak af med monster-store stykker og nogen ville ende med ikke at få, selv om den portionsmæssigt burde have kunne bespist ca 125 personer.... Ak! hende jeg havde til at skære ud kastede sig over at skære ...... monster-store stykker ...... så både jeg selv og bageren sad på nåle lige en overgang.... Men okay... Den slog til og folk må bestemt have kunnet lide den, for stykkernes størrelse til trods var der ikke levnet noget nogen steder......

post-39176-1282840051.jpg

Vi fik jo kaffe hjemme i vores egen lade. En overgang havde vi overvejet at holde hele festen der, men vi syntes alligevel det var for meget bøvl. Så vi nøjedes med kaffen, som jo også var en rigtig hyggelig ting og også fjernere familie fik set hvordan vi bor og hilst på alle vores adfærdsvanskelige dyr....

post-39176-1282840873.jpg

Vores John Deere topfigur.....man har vel smag :)

0