Sign in to follow this  
Followers 0
louca

Forlover

10 posts in this topic

Hej piger.

Efter at have tulret rundt herinde i et par uger, sidder jeg (og min kæreste) nu med et lille problem, som jeg gerne vil have lidt sparing på...

Vi er så småt kommet igang med at planlægge vores bryllup, som skal stå næste efterår, og diskuterer pt. hvem der skal have rollen som forlover. Egentlig er det jo mandens beslutning, MEN jeg vil gerne blande mig, da han peger på en af sine venner fra teenageårene, som jeg aldrig har mødt.

Måske han selv har set ham en gang eller to i løbet af de fire år, vi har været sammen.

What to do? Er det helt fint, at forloveren er nærmest fremmed overfor mig og min kærestes liv sammen? Jeg synes, det er mærkeligt, at der skal stå en mand, jeg overhovedet ikke kender og på den anden side, ønsker jeg at min kæreste vælger en, der betyder noget for ham.

Forhåbentlig er der nogle der byder ind med kloge ord, så jeg kan få nuanceret billedet lidt.

/Louise

0

Annonce ♥

Hej og velkommen til herinde....

Jeg kan godt forstå du gerne vil have en som du også kender og ikke en fremmed, men jeg syntes at hvis denne ven betyder så meget for din kommende mand at han vil have ham som forlover så lad ham vælge ham. For mig ville det ikke betyde noget hvem der blev forlover, sålænge min husbond-to-be var glad og helt sikker i sit valg. Det er trods alt kun den halve time i kirken at forloveren står der, ellers kommer han jo ikke til at have noget med dig at gøre, ligesom evt. brudepiger heller ikke vil få noget med ham at gøre...

Men det er jo kun min mening :)

Stort tillykke med forestående bryllup :)

0

Jeg synes han skal have lov til at vælge som han har lyst til. Forloveren er jo ham der skal støtte din kommende mand (især når de står og venter på dig i kirken) og så skal det være en han er tryg ved. Og er det en du ikke kender, så synes jeg ikke det gør noget - han skal jo ikke være der for dig :)

Lige som dine brudepiger skal være dem der støtter dig, og er det veninder som din kæreste ikke kender så gør det heller ikke noget.

0

Se hos os er det mega forvirrende for uforstående

Forloveren kunne meget let gå hen og blive min kommende kones X-kæreste, ligesom hende der hjælper min kæreste med at finde brudekjole er hendes x- svigermor.

Forvirret ? skal i ikke være vi har styr på det :)

Nej lad ham dog selv vælge, som ibenogallan skriver, drejer det sig kun om 30 minutter

Edited by Peter og Katja
0

Annonce ♥

Synes også det skal være mandes beslutning. Her var det mandens bedste kammerat der stod ved siden af ham. Min mands brødre kom aldrig på tale, da de ikke er så tætte.

Synes det er fedt at det er den kommende kones x-kæreste, der skal stå som forlover..det siger lidt om venskaber og mennesker.. :)

0

Hej Louca og velkommen til :)

Jeg kan udemærket sætte mig ind i din situation, for det er jo jeres dag og ikke hinandens hver især!

Men jeg tænker at du skriver at i skal giftes næste efterår, så han behøver vel ikke beslutte sig endnu? :)

og hvis han holder fast i at det er barn/ungdomsvennen der skal stå med jer ved alteret, så støt ham i det og foreslå evt at I inviterer ham på middag, går ud og spiser, bowler etc. så du kan nå at lære ham at kende? :)

Knus

0

Hej piger.

Efter at have tulret rundt herinde i et par uger, sidder jeg (og min kæreste) nu med et lille problem, som jeg gerne vil have lidt sparing på...

Vi er så småt kommet igang med at planlægge vores bryllup, som skal stå næste efterår, og diskuterer pt. hvem der skal have rollen som forlover. Egentlig er det jo mandens beslutning, MEN jeg vil gerne blande mig, da han peger på en af sine venner fra teenageårene, som jeg aldrig har mødt.

Måske han selv har set ham en gang eller to i løbet af de fire år, vi har været sammen.

What to do? Er det helt fint, at forloveren er nærmest fremmed overfor mig og min kærestes liv sammen? Jeg synes, det er mærkeligt, at der skal stå en mand, jeg overhovedet ikke kender og på den anden side, ønsker jeg at min kæreste vælger en, der betyder noget for ham.

Forhåbentlig er der nogle der byder ind med kloge ord, så jeg kan få nuanceret billedet lidt.

/Louise

Hejsa og velkomme til, og tillykke med det forstående bryllup :)

Jeg vil sige at vores bedste venner er dem vi ikke ser så tit, men har det godt sammen med, når vi endelig ser dem..... når jeg fortæller dig det, er det fordi du skal tænke på, at det skal være en din mand har det godt med og har tillid til ;) Du skriver at forloveren næsten er fremmed overfor dit og din kærestes liv sammen ....... Min kæreste skal have sin lillebror som forlover og han er også meget fremmed over vores liv sammen, men det er ham min kæreste vil have, så det er ham han får :) Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år og hele hans familie har ikke "accepteret" mig, så vær du glad for du ikke står i min situation ;)

0

Tak for alle jeres svar. Jeg har summet lidt over det, og er stadig splittet. Det samme er min kæreste.

Dog har jeg valgt helt at trække mig fra den beslutning, da vi nok ikke bliver enige.

Vennen han overvejer bor i midtjylland, vi bor selv i Kbh. og brylluppet skal holdes i Vejle. Så måske vi lige kan nå at ses en gang eller måske to inden, ellers må det blive dagens overraskelse ;)

Jeg har også lidt svært ved at finde ud af, hvor stor forloverens rolle egentlig er...Hvad med den tale. Er den kun til gommen eller også til parret?

For det er da lidt svært at holde tale for en, man ikke kender...

Så nu må kaste mig over noget andet...

0

Annonce ♥

Hvorvidt forloverens tale er til gommen eller også er til parret styrer vedkommende helt selv men de fleste vil nok også rette sig mod bruden. Evt. i form af: Jeg kender dig ikke så godt endnu men jeg kan se hvilken virkning du har på... og jeg glæder mig til at vi lærer hinanden at kende.

Men jo jeg syntes også I skal mødes med ham så I kan lære hinanden bedre at kende. Så langt er der heller ikke fra Vejle til København og omvendt.

0

Uden tvivl - det synes jeg er helt og holdent er hans beslutning.

Det er jo ham der skal stå og vente på sin skønne brud, så hvis han er tryg ved at den gamle ven er den, der kan få hans nerver bedst på rette plads, så skal det da absolut være ham :)

0