KJM88

Så er jeg gået igang

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er en skøn følelse at komme igang :)

Vi har fastsat kirke: Holmens Kirke, kl. 15

Festedet: Bliver på min arbejdesplads - da jeg arbejder på et lækkert 4 stjernet hotel :)

Menuen: vi er ved at kigge kokkens forslag igennem og er næsten enige hehe...

Fotograf: Bestilt

Brudekjole prøvning: tid bestilt ved Lillys lagersalg, hvor jeg håber at være heldig...

Ringe: Bestemt, men ikke købt...

Så synes egentlig vi er i rigtig god tid :) Det eneste jeg gerne vil have afklaret snart er musik, så vi kan få booket... men der har vi ikke fundet ud af hvad vi kunne tænke os :)

Held og lykke med den fremtidige planlægning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har styr på:

feststed

kirke

kjole

strømpebånd

taske

bordløber

vaser til gavebord

måske smykker

Har købt materialer til invitationer og bordkort+lavet design

fotograf

DJ

Hvem der skal lave maden -er i gang med at sammensætte menu

forlover

Tror ca det er det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået styr på:

Dato

Kirke

Sted til reception

Feststedet med overnatning

Fotograf

Ringe (vores forlovelsesring, skal bare en tur forbi guldsmeden inden brylluppet)

Forlover

Brudepiger

Blomsterhandler

Brudesko (bliver bestilt næste måned så de kan prøves og gåes til)

DJ/mobildiskotek

Er igang med at samle inspiration til invitationer, bordkort/favour box, menukort og ved at lave et monogram (hvilket ikke er helt let når ens forbokstav er I der nemt ligner J.....)

Puha.... Får næsten sved på panden når man tænker på hvad der så mangler ;)

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set på sted... Burde jeg bliver nervøs for I er godt nok godt med :-)

Nej... overhovedet ikke! kommer helt an på hvor I gerne vil holde det... Mange steder skal man bare helst booke et års tid i forvejen når man skal giftes i de populære sommermåneder... Og så tror jeg (i hvert fald for mit vedkommende) at når man først er igang med at planlægge så er det svært at stoppe igen, så man fortsætter bare, selvom at der er lang tid til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har set på sted... Burde jeg bliver nervøs for I er godt nok godt med :-)

Nej egentlig ikke - I skal giftes primo juni. Det er ikke der hvor bryllupsfesterne topper (der taler vi juli/august og til dels september, og der er heller ikke konfirmationer.

men jo før I beslutter jer jo større muligheder har I.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået booket kirke og feststed. Min kærestes onkel er heldigvis fotograf, så det kan der også sættes flueben ud for. Vi er ved at kigge rundt på forskellige menuer diverse steder.

Vi har de overordnede rammer fastsat og er ret godt klar over, hvad vi gerne vil have. Så vi føler egentlig, at vi er meget godt med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har styr på følgende:

Kirke

Feststed

Gæsteliste

Receptionssted

Fotograf

Tema

STD

Invitationens udseende - ikke lavet endnu

Mine sko - håber jeg....

og vi er netop igang med at få styr på kokken og maden....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøøøøøj, en datosøster!!! :)

Kan du SÅ få lavet en planlægningstråd, så jeg kan følge dig/jer! :)

Hehe, men tillykke med at I er igang! :)

Nu skal du ikke få stress, men vi har efterhånden en del på plads, synes jeg.

Vi har:

- Reserveret fest sted

- Reserveret tid i kirken

- Booket fotograf

- Besluttet menuen (dog med forbehold for ændringer - vi er jo i god tid)

- Booket musikere

- Booket frisør, make-up, negle, o. lign

- Booket blomsterbinder

- Valgt forlover og brudepige

- Lavet gæsteliste

- Valgt hvad vi skal hedde til efternavn

- Startet ønskeliste

- Lavet (foreløbigt) budget

- Og så kæmper jeg lidt med STD, monogram og invitation, og så skal jeg ud og prøve brudekjole imorgen. Jubii! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns vi er kommet ret godt med, har jo haft laaaaang ferie fra Uni, men nu begynder vi igen med 2 x bachelor inden brylluppet, så tror det blir svært at finde tid til planlægningen :)

Indtil videre har vi styr på:

- Receptionssted

- Feststed

- kirken

- Valgt forlover og brudepige

- Lavet gæsteliste

- Valgt efternavn (tror jeg nok... :) )

- Lavet budget

- Sendt STD-kort ud

- Købt brudekjole

- Købt jakkesæt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nææh altså, blev helt glad, da jeg så de ting I andre har listet op :D Det gik op for mig, at vi faktisk har styr på mere, end jeg troede :D

Vi har, udover kirke og feststed, også styr på:

Budget

Ringe (udseende og materiale, men de er ikke købt endnu)

Valgt forlover

Gæsteliste

STD

Valgt efternavn

Der er tingene, der giver sig selv. Men ellers synes jeg generelt, at det er langt nemmere at finde ud af, hvad man IKKE vil have, fremfor at beslutte lige præcis hvad og hvordan det skal være.

Men noget af det bedste er jo også bare at gå og drømme og købe usandsynligt dyre bryllupsmagasiner, som man bladrer igennem og bare nyde den indledende fase, hvor endelige beslutninger ikke skal træffes. Det synes jeg i hvert fald :D

Uhh.. Hvor er det bare fantastisk og vidunderligt at skulle giftes :) Yay :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener selv vi er rimelig godt med.. men som en anden skrev er det svært at stoppe når man først er kommet igang....

Vi har styr på :

Kirken - Præsten fra vores hjemegn skal vie os i vores nuværende sogn

Reception (samme sted som festen)

Fesstedet m overnatning

Maden

Farvetema (Hot pink og grå)

Invitationer er sendt afsted

Musik (forhåndsbooking)

Fotograf (forhåndsbooking)

Transport fra kirken til fesstedet

Brudekjolen + sko+ undertøj er købt...

Brudepigernes outfit er bestemt næsen købt(ikke på lager pt)

Ringene (bruge vores forlovelses ringe- men de skal dog have en make over tættere på vielsen)

Overvejelser omkring tale og hvordan jeg vil overraske min kommende mand :)

Knus Michelle

Redigeret af Ms aprilbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke styr på nogetsom helst endnu. Var indtil for nylig i tvivl om brylluppet blev til noget, da jeg mistede mit job efter endt barsel i slutningen af juni. Jeg får dog fuld løn resten af året, men vi vidste jo ikke hvad der ville ske senere. Jeg har fået et nyt job nu, men overvejer studiestart om 1 år. Men nu får jeg dobbelt løn resten af året, så nu kan jeg både spare op til bryllup og suppl. til SU. Fedt.

Skal ringe til præst og feststed imorgen. Hvis feststedet ikke er ledigt, vil vi holde det i haven i stort telt, som vi også allerede har fået tilbud på. Var egentlig mest til telt-ideen, men har pludselig trukket i land (kort forklaring: Vi ville sige til gæsterne i velkomstalen, at man gerne måtte tage hensyn til at vi kun har 2 toiletter, så mændene måtte gerne gå om bagved. MEN så vasker de jo ikke hænder, og det griseri vil vi(jeg) altså ikke have. Men er feststedet booket, må vi finde på en løsning med noget vådserviet+håndsprit eller noget.. Men hvor mange mon overholder det???)

Og så skal jeg ringe til nogle kjoleforretninger imorgen, og få booket lidt aftaler,så jeg kan komme igang med det allerbedste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler vidst også meget... Har kun fået klaret nogle få ting!

* Bestemt datoen

* Bestemt gæstelisten

* Bestemt forloveren

* Bestilt lokale m. mad (og delvist betalt)

* Bestemt næsten farve-temaet (er ikke helt overvejet endnu)

* Bestilt næsten musik (går gennem Festklar.dk... Men ved endnu ikke, hvem det bli'r)

* Bestilt transport til og fra kirke

* Lavet invitationer (mangler lidt tidspunkter og steder samt muligvis karton til printeren)

Måske har jeg fået lavet mere, end jeg lige troede!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Vi skal giftes den 21 maj og vi har styr på:

Dato og klokkeslet.

Kirke.

Fotograf.

Transport.

Ringe, er besluttet hvilke, men ikke købt.

Feststedet.

Menu, er mere eller mindre fastlagt.

Kjolen er købt.

Frisør og makeup er bestilt.

Invitationer er sat i produktion.

Forlover, toastmaster, gavekoordinator, brudepige og brudebørn er fundet.

Bryllupskagen er bestilt.

Topfiguren købt.

Smykker er fundet.

Tjaaa.. Det var vidst det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I forhold til de fleste andre 2011 brude er jeg/vi pænt bagud.. Men når budgettet skifter lidt pga. ændringer i arbejdsforhold, og svigerforældre der ikke lige hoster op som forventet :rolleyes: .. Tja, så er det sgu svært at vide hvor meget man skal planlægge.

Så indtil nu har vi kun fået bestilt kirke.

Budgettet skulle gerne være på plads i løbet af et par uger, og ellers har vi også næsten styr på feststedet (hvis det flasker sig).

Jeg er optimistisk! Jeg når det sgu nok! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har indtil videre fået styr på:

Dato

Kirke er booket

Feststed er booket

Gæsteliste

Brudekjole + sko + taske

Farvetema + festtema

Invitationer er jeg i gang med + bordkort & menukort

Forlover

Vidner

Toastmaster

Gavekoordinator

Sted for fotografering

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre fået styr på følgende:

Feststed

receptionssted

dato

kok

1. udkast til menu

farvetema

1. udkast til invitationer og bordkort

brudesko og smykker

duge + lysestager til lokalet

Fotograf

Bager til kagen

frisør

Og mange mange flere ting har vi tanker om og fået inspiration til (kjole, jakkesæt, kirkehæfte osv)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nøøøøøj, en datosøster!!! :cheerleader3:

Kan du SÅ få lavet en planlægningstråd, så jeg kan følge dig/jer! :cheerleader3:

Hehe, men tillykke med at I er igang! :rolleyes:

Nu skal du ikke få stress, men vi har efterhånden en del på plads, synes jeg.

Vi har:

- Reserveret fest sted

- Reserveret tid i kirken

- Booket fotograf

- Besluttet menuen (dog med forbehold for ændringer - vi er jo i god tid)

- Booket musikere

- Booket frisør, make-up, negle, o. lign

- Booket blomsterbinder

- Valgt forlover og brudepige

- Lavet gæsteliste

- Valgt hvad vi skal hedde til efternavn

- Startet ønskeliste

- Lavet (foreløbigt) budget

- Og så kæmper jeg lidt med STD, monogram og invitation, og så skal jeg ud og prøve brudekjole imorgen. Jubii! :)

Damn du er nået langt.

Vi er blevet enige om at gifte os i århus hvor det meste af familien bor så mandag aflyser vi kirken her og reservere den kirke jeg er døbt og konfirmeret i.. og om en uge når vi skal til århus vil vi reservere feststed, fotografen er der styr på. brudepigerne er der styr på. gæstelisten er der også styr på. det samme gælder efternavn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold nu op hvor har I styr på meget!!

Hmm, måske jeg ikke går i panik, hvis jeg også lige får listet op, hvad vi reelt har styr på:

Dato: 4. juni 2011 Kl. ?

Stedet er næsten bestemt (det er udenfor, så det er ikke så vigtigt at kende det præcise sted endnu)

Der er næsten styr på en til at vie os :cheerleader3:

Gæsteliste - tjek!

Transport fra vielsen til feststedet er på plads :D Det er feststedet bare ikke.... Hmm, jeg har mange idéer til stedet, men da det også skal være udenfor, er der også lidt tid at give af til planlægning. Til gengæld skal der bestilles telt og hvad dertil hører..

Brudekjolen er købt :)

Sløret låner jeg af en veninde - i det hele taget er jeg ikke bekymret for alt det til mig, for jeg har verdens bedste mor, som har sagt at hun betaler alt til bruden; fra top til tå og fra inderst til yderst :rolleyes:

Vi har i tankerne styr på det meste af menuen, men intet er bestilt.

Vi er enige om jukeboks, meeen den er helle rikke bestilt ;)

Vi skal nok nå det hele :cheerleader3:

Redigeret af BondeQuinde
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg er helt ny herinde og det er første gang jeg skal giftes.

Vi har::

Sat dato i kirken den 7 juli 2011

Lavet gæsteliste

Fundet brudepiger

Brudekjolen er fundet i usa. den skal bare syes af svigermor herhjemme.

Længere er vi ikke rigtigt kommet. Jeg aner ikke hvornår man helst skal bestille de forskellige ting???

Hvornår begynder man på invitationer???

Hilsen Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal giftes den 5/2 2011

vi har styr på:

kirke

dato

gæsteliste

bordplan

gommenstøj

invitationer

forlover

brudepiger

maden

tjener

skal op og kigge på kjole til lillys lagersalg den 8 okt. sammen med min mor og to brudepiger

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer