pilgrim

London - here we come

19 indlæg i dette emne

Vi skal på mini bryllupsrejse til London d. 23. sep. med overnatning på båd hver vej, så har derfor kun to overnatninger i London. Vi skal bo i Bloomsbury - tæt på Oxford Street og Soho med alle teatrene... :)

Vi skal shoppe en del, så håber I kan anbefale nogle lækre butikker - og måske noget underholdning om aftenen, er der nogle steder, der er bedre end andre? (musical, teater, stand-up... hælder umiddelbart mest til det første)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det hyggeligt I skal til London

Vi var er smut derovre for en måneds tid siden...

Vi har begge to været i London før, så vi bevægede os ud på nye og fremmede steder ;)

Vi var blandt andet inde og se We will rock you og det var bare en KÆMPE stor oplevelse! Hustorien i sig selv er ikke noget fantastisk, men musikken og stemningen var fænomenal. Hvis I ikke kan lide Queen, er det nok ikke den bedste musical. Ellers har jeg hørt at Wicked skulle være rigtig god...

Derudover fandt vi et område, der ikke er nogen af os der har været i før til trods for, at det ligger meget tæt på Oxford Street. Det hedder Seven Dials. Her er der mange små og hyggelige butikker, som måske ikke er så store som dem, der ligger på Oxford Street, men der er en super god stemning og det er bare så hyggeligt. Der ligger blandt andet en butik, der hedder Cath Kidston. Der er måske ikke som meget for din mand, for langt størstedelen af deres varer har endte blomster eller prikker på dem. ;)

Hvis I går ned på Regent Street skal I selvfølgelig ind i Hamley's. der er sjovt selvom man er voksen! På Regent Street ligger der også en lille butik, der sælger håndlavet kosmetik og sæber. Den hedder Lush og de har de mest fantastiske ting! Da vi kam hjem fortrød jeg, at jeg ikke havde købt flere ting derinde, men heldigvis har de en onlineshop ;)

Lidt tilfældigt faldt vi over Chinatown, og det var en rigtig sjov oplevelse af det lidt stramme London og det farverige Kina. Vi købte ikke noget, men der duftede himmelsk og det var ligesom at komme ind i en anden verden.

Jeg synes godt det kan være lidt svært at finde rigtig god mad i England. De putter ofte for lidt salt på ALT og grønsagerne er udkogte. Vi fandt dog et par steder... Blandt andet Shampers som godt nok ser lidt slidt ud, men de har rigtig god mad. Og når man er i England, skal man næsten også have Fish n' chips. Det fik vi på Fishworks på Marylebone High Street og det var rigtig lækkert.

Det var vist hvad, jeg lige kunne komme i tanke om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I LOVE LONDON- har været der en del gange.. Kan anbefale PRIMARK- manden vil hade det.. et stort varehus i 2 etager med afdelinger primært til kvinder (en afd il børn og mænd og en lille en til hjemmet) De har alt og priserne er fra 1 £- Tag undergrunden til Marble arch så kommer i op lige overfor den :rolleyes: men forvent at bruge lang tid og mange penge simpelhen en genial butik...

Der findes et hav af musicals det kan godt være en fordel at købe billetterne online når i ikke skal være der længere.. ellers kan man på dagen gå hen til de forskellige teatre kort før showet starter og købe rest billetterne til favorable priser.. :)

I china town ligger den bedste og billligste restaurant- hvis man på ingen måde har noget mod homoseksuelle... meget intermistisk med stearinlys i vinflasker på bordene og lækker menu 3 retter for ca 10 £ kan ikke på stående fod huske dens navn men kan lige vende tilbage i en PM til dg..

Håber I får den fedeste tur- der er noget for en hver smag.. HUSK fornuftige sko og en let jakke der er altid en smule lunere derover.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I LOVE LONDON- har været der en del gange.. Kan anbefale PRIMARK- manden vil hade det.. et stort varehus i 2 etager med afdelinger primært til kvinder (en afd il børn og mænd og en lille en til hjemmet) De har alt og priserne er fra 1 £- Tag undergrunden til Marble arch så kommer i op lige overfor den :rolleyes: men forvent at bruge lang tid og mange penge simpelhen en genial butik...

Der findes et hav af musicals det kan godt være en fordel at købe billetterne online når i ikke skal være der længere.. ellers kan man på dagen gå hen til de forskellige teatre kort før showet starter og købe rest billetterne til favorable priser.. :)

I china town ligger den bedste og billligste restaurant- hvis man på ingen måde har noget mod homoseksuelle... meget intermistisk med stearinlys i vinflasker på bordene og lækker menu 3 retter for ca 10 £ kan ikke på stående fod huske dens navn men kan lige vende tilbage i en PM til dg..

Håber I får den fedeste tur- der er noget for en hver smag.. HUSK fornuftige sko og en let jakke der er altid en smule lunere derover.. :cheerleader3:

Hej!

Vi skal til London på onsdag. Vil du også sende en PM til mig med navnet? Anbefalinger er nemlig altid godt. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt at nogle melder sig på banen her - tak :) Kom endelig med mere

Jeg har været i London for en del år siden - loved it! Men for manden er det første gang...

Nina< Sikke mange gode input, dem vil jeg lige nærstudere! Også rart du anbefaler spisesteder, englændere er jo ikke ligefrem kendt for deres kulinariske formåen :) Kan godt huske du anbefalede lush tidligere, det lyder lækkert...

louisetina< Tak, glæder os meget! Overvejde meget om det skulle være fly eller båd, men vi har tidligere talt om cruise og det er en god måde at komme helt ned i gear. Jeg har bare bestilt rejsen på DFDS SEAWAYS, så vi rejser Esbjerg/Harwich :)

Ms Aprilbride< skønt med anbefalingerne. Vi har på ingen måde nogle problemer med homoseksuelle, så vil meget gerne have navnet på restauranten :thumbsupsmileyanim: Når I skriver China town er det så det område, der hedder Soho på kortet? godt fif med det lunere vejr

Rebeccabf< Tak :) Jeg så i tidernes morgen "Les Miserable" (fantastisk!!!), men gad virkelig også godt se "Phantom of the opera"! Jeg har set alle de traditionelle vartegn og kæresten er ikke tændt på alle seværdighederne, men nogle ting kommer vi vist ikke uden om :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Fedt at nogle melder sig på banen her - tak :) Kom endelig med mere

Jeg har været i London for en del år siden - loved it! Men for manden er det første gang...

Nina< Sikke mange gode input, dem vil jeg lige nærstudere! Også rart du anbefaler spisesteder, englændere er jo ikke ligefrem kendt for deres kulinariske formåen :) Kan godt huske du anbefalede lush tidligere, det lyder lækkert...

louisetina< Tak, glæder os meget! Overvejde meget om det skulle være fly eller båd, men vi har tidligere talt om cruise og det er en god måde at komme helt ned i gear. Jeg har bare bestilt rejsen på DFDS SEAWAYS, så vi rejser Esbjerg/Harwich :)

Ms Aprilbride< skønt med anbefalingerne. Vi har på ingen måde nogle problemer med homoseksuelle, så vil meget gerne have navnet på restauranten :thumbsupsmileyanim: Når I skriver China town er det så det område, der hedder Soho på kortet? godt fif med det lunere vejr

Rebeccabf< Tak :) Jeg så i tidernes morgen "Les Miserable" (fantastisk!!!), men gad virkelig også godt se "Phantom of the opera"! Jeg har set alle de traditionelle vartegn og kæresten er ikke tændt på alle seværdighederne, men nogle ting kommer vi vist ikke uden om :lol:

Først og fremmest god tur. Jeg elsker London, det er bare en fantastisk by, hvor man kan finde alt det man søger efter. Jeg har kun været der 2 gangen med skal helt sikkert der over igen. Det er min ynglings stor by.

Nå men en ting jeg tror der er blevet nævnt - ret min hvis jeg har overset det, er London Eye det kæmpe store pariserhjul.

post-43938-1283187025.jpg

Jeg synes det er fantastisk, men nu er det jo også sådan at det var i Lobdon Eye Jesper friede til mig, så jeg har nok et særligt forhold til det.

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale Oxford Street generelt - der ligger Primark - som ms aprilbride har anbefalet... Den ligger i den ene ende af Oxford Street. Synes nu ikke det passer at der ikke er så meget til mænd. Hele første salen dækker mænd og børn. Min kæreste, som jo nu er min mand, køber mange skjorter, når vi er der. Slimfit skjorter til £4, de holder sgu.

Jeg køber v-t-shirts, ensfarvede og stribede til £3 stk.

Vi rejser derover 2 gange årligt for at shoppe igennem og kan klart anbefale Weastfield til indendørs shopping med ALT under sammetag i ALLE prisklassser. Der skal man stå af på White City.

We shopper meget i NEXT, som er tøj og bolig. Tøjet er lige en gang bedre kvalitet end H & M.

Hvis I er til kulørt og "anderledes" tøj, så anbefaler vi Desigual, som også findes i Westfield og på Regent Street, en sidegade til Oxford.

Af Musicals har vi set Phantom of the Opera, Thriller og We will rock you - alle fede på hver deres måde!

Rigtig god tur!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LOVING LONDON :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal også derover igen sidst på året med min kæreste og glæder mig allerede helt vildt!

Hvis du gerne vil se The Phantom of the Opera, skal du tage ind og se den i Her Majestys Theatre, det er en helt speciel oplevelse!!

Synes også I skal prøve og finde Hard Rock Cafe (ligger vist omkring Piccadilly Circus - er ikke helt sikker) derovre :)

-de er altid hyggelige med god mad og god musik..

Som andre har nævnt, bør I også besøge Primark og Westfield, hvor der er alt hvad du kan komme i tanke om..

I Westfield er der en hel gang KUN med Vuitton, Gucci, Tiffanys osv. osv..

Madame Toussad, eller hvordan det staves er også feeeeeeed :lol: voksmuseet..

Afhængig af vejret synes jeg også I skal prøve og finde det marked der vist hedder Camden Market.. Er ikke helt sikker :)

Og gå da en tur forbi Buckingham Palace!

Gooooooooooooooooooood tur :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil helt klart anbefale Lion King på Lyceum Theatre. Hold fast en smuk musical!!!!! Fik helt kuldegysninger! Og så var den sjov også (den er lavet helt over disneyfilmen, så replikkerne er stort set de samme). :lol:

Vil helt klart også anbefalde Lion King, den er SÅÅÅ flot lavet og det er jo en god historie

:) Ellers er Wicked også god - jeg havde aldrig hørt om den, men vi fik billige billetter om eftermiddagen (hos en af de billet steder, der ligger på Leichester Square) og den var super fed!! Men jeg ville nok bruge nogle penge på den og sidde på gulvet i stedet for balkonerne.. Det er i hvert fald det værd...

Hvis I er derovre en søndag, så tag ind og få en rigtig "Sunday Roast" på en pub, det er meget engelsk med en god steg med alt muligt tilbehør.. Så hvis I kan lide det, så er det altså rigtig hyggeligt :thumbsupsmileyanim:

RIGTIG god tur :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi vel hjemme fra en skøn bryllupsrejse!

Det kan varmt anbefales at sejle - specielt derover, hvor det var så fedt at kunne geare helt ned og ankomme frisk, udhvilet og klar til at indtage byen :shopping:

Lørdag formiddag fik vi set de fleste seværdigheder fra toppen af touristbus; en fin måde at se mange ting på på ret kort tid; billetten gælder 24 timer, så man kan bare stå af og på som man lyster, hvis man vil se nærmere på nogle af tingene.

Vi så "We will rock you", da "Lion King" kostede £80 stykket - lige i overkanten af hvad vi havde tænkt os, så det må blive næste gang. Musicalen var fin oplevelse; historien var SÅ tynd (men det var vi jo advaret om på forhånd) men alligevel nød vi forestillingen pga. den fantastiske Queen-musik.

Vi fik også shoppet meget - gik helt ned i den anden ende af Oxford Street for at se Primark... Som var fuldstændig proppet (lørdag er måske ikke en god shoppedag?), desuden var det (jeg kunne se) ikke lige min smag, men skal ikke udelukke at de mange mennesker spillede ind.

Til gengæld fandt vi lige inden lukketid en fed butik, der hedder "Mash", der havde fedt tøj til både min mand og jeg, så vi nåede at vende tilbage søndag formiddag og fik shoppet! Lidt dyrere, men lækkert!

Faldt også over en butikkæde, der hedder "Muji", som havde rigtig mange interessante, lækre ting så som akrylkasser i forskellige størrelser, kontorartikler i fedt design, pelsørevarmere og andre lidt specielle/sjove ting.

Hotellet hed St. Giles og lå suverænt godt i Bloomsbury. Stort hotel: Lille men rent og fint værelse og bad. Morgenbuffeten valgte vi at tage ude i byen nr. 2 morgen, da vi slet ikke synes, det var hyggeligt på hotellet; "spisesalen" var slidt og cafeteria-agtig på minus-måden. Men altså hotellet fint og vi nød alterna-morgenmad på en nærliggende Starbuck :huh:

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så er vi vel hjemme fra en skøn bryllupsrejse!

Det kan varmt anbefales at sejle - specielt derover, hvor det var så fedt at kunne geare helt ned og ankomme frisk, udhvilet og klar til at indtage byen :shopping:

Lørdag formiddag fik vi set de fleste seværdigheder fra toppen af touristbus; en fin måde at se mange ting på på ret kort tid; billetten gælder 24 timer, så man kan bare stå af og på som man lyster, hvis man vil se nærmere på nogle af tingene.

Vi så "We will rock you", da "Lion King" kostede £80 stykket - lige i overkanten af hvad vi havde tænkt os, så det må blive næste gang. Musicalen var fin oplevelse; historien var SÅ tynd (men det var vi jo advaret om på forhånd) men alligevel nød vi forestillingen pga. den fantastiske Queen-musik.

Vi fik også shoppet meget - gik helt ned i den anden ende af Oxford Street for at se Primark... Som var fuldstændig proppet (lørdag er måske ikke en god shoppedag?), desuden var det (jeg kunne se) ikke lige min smag, men skal ikke udelukke at de mange mennesker spillede ind.

Til gengæld fandt vi lige inden lukketid en fed butik, der hedder "Mash", der havde fedt tøj til både min mand og jeg, så vi nåede at vende tilbage søndag formiddag og fik shoppet! Lidt dyrere, men lækkert!

Faldt også over en butikkæde, der hedder "Muji", som havde rigtig mange interessante, lækre ting så som akrylkasser i forskellige størrelser, kontorartikler i fedt design, pelsørevarmere og andre lidt specielle/sjove ting.

Hotellet hed St. Giles og lå suverænt godt i Bloomsbury. Stort hotel: Lille men rent og fint værelse og bad. Morgenbuffeten valgte vi at tage ude i byen nr. 2 morgen, da vi slet ikke synes, det var hyggeligt på hotellet; "spisesalen" var slidt og cafeteria-agtig på minus-måden. Men altså hotellet fint og vi nød alterna-morgenmad på en nærliggende Starbuck :huh:

Dejligt at høre at I havde en god bryllupsrejse :) Hvad måtte I give for at sejle over?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi vel hjemme fra en skøn bryllupsrejse!

Det kan varmt anbefales at sejle - specielt derover, hvor det var så fedt at kunne geare helt ned og ankomme frisk, udhvilet og klar til at indtage byen :shopping:

Lørdag formiddag fik vi set de fleste seværdigheder fra toppen af touristbus; en fin måde at se mange ting på på ret kort tid; billetten gælder 24 timer, så man kan bare stå af og på som man lyster, hvis man vil se nærmere på nogle af tingene.

Vi så "We will rock you", da "Lion King" kostede £80 stykket - lige i overkanten af hvad vi havde tænkt os, så det må blive næste gang. Musicalen var fin oplevelse; historien var SÅ tynd (men det var vi jo advaret om på forhånd) men alligevel nød vi forestillingen pga. den fantastiske Queen-musik.

Vi fik også shoppet meget - gik helt ned i den anden ende af Oxford Street for at se Primark... Som var fuldstændig proppet (lørdag er måske ikke en god shoppedag?), desuden var det (jeg kunne se) ikke lige min smag, men skal ikke udelukke at de mange mennesker spillede ind.

Til gengæld fandt vi lige inden lukketid en fed butik, der hedder "Mash", der havde fedt tøj til både min mand og jeg, så vi nåede at vende tilbage søndag formiddag og fik shoppet! Lidt dyrere, men lækkert!

Faldt også over en butikkæde, der hedder "Muji", som havde rigtig mange interessante, lækre ting så som akrylkasser i forskellige størrelser, kontorartikler i fedt design, pelsørevarmere og andre lidt specielle/sjove ting.

Hotellet hed St. Giles og lå suverænt godt i Bloomsbury. Stort hotel: Lille men rent og fint værelse og bad. Morgenbuffeten valgte vi at tage ude i byen nr. 2 morgen, da vi slet ikke synes, det var hyggeligt på hotellet; "spisesalen" var slidt og cafeteria-agtig på minus-måden. Men altså hotellet fint og vi nød alterna-morgenmad på en nærliggende Starbuck :huh:

Det lyder da super lækkert!!!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så er vi vel hjemme fra en skøn bryllupsrejse!

Det kan varmt anbefales at sejle - specielt derover, hvor det var så fedt at kunne geare helt ned og ankomme frisk, udhvilet og klar til at indtage byen :thumbsupsmileyanim:

Lørdag formiddag fik vi set de fleste seværdigheder fra toppen af touristbus; en fin måde at se mange ting på på ret kort tid; billetten gælder 24 timer, så man kan bare stå af og på som man lyster, hvis man vil se nærmere på nogle af tingene.

Vi så "We will rock you", da "Lion King" kostede £80 stykket - lige i overkanten af hvad vi havde tænkt os, så det må blive næste gang. Musicalen var fin oplevelse; historien var SÅ tynd (men det var vi jo advaret om på forhånd) men alligevel nød vi forestillingen pga. den fantastiske Queen-musik.

Vi fik også shoppet meget - gik helt ned i den anden ende af Oxford Street for at se Primark... Som var fuldstændig proppet (lørdag er måske ikke en god shoppedag?), desuden var det (jeg kunne se) ikke lige min smag, men skal ikke udelukke at de mange mennesker spillede ind.

Til gengæld fandt vi lige inden lukketid en fed butik, der hedder "Mash", der havde fedt tøj til både min mand og jeg, så vi nåede at vende tilbage søndag formiddag og fik shoppet! Lidt dyrere, men lækkert!

Faldt også over en butikkæde, der hedder "Muji", som havde rigtig mange interessante, lækre ting så som akrylkasser i forskellige størrelser, kontorartikler i fedt design, pelsørevarmere og andre lidt specielle/sjove ting.

Hotellet hed St. Giles og lå suverænt godt i Bloomsbury. Stort hotel: Lille men rent og fint værelse og bad. Morgenbuffeten valgte vi at tage ude i byen nr. 2 morgen, da vi slet ikke synes, det var hyggeligt på hotellet; "spisesalen" var slidt og cafeteria-agtig på minus-måden. Men altså hotellet fint og vi nød alterna-morgenmad på en nærliggende Starbuck :cheerleader3:

Dejligt at høre at I havde en god bryllupsrejse :balloons: Hvad måtte I give for at sejle over?

Ja, virkelig skønt! Jeg gav 2700 for rejsen inklusiv 4x morgenbuffet på båden (og det var et lækkert morgenbord!) Når man medtænker, at man jo også får en overnatning hver vej, og man kommer til destination og hjem på gode tidspunkter (middagstid), synes jeg det er ret billigt :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så er vi vel hjemme fra en skøn bryllupsrejse!

Det kan varmt anbefales at sejle - specielt derover, hvor det var så fedt at kunne geare helt ned og ankomme frisk, udhvilet og klar til at indtage byen :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3:

Dejligt at høre at I havde en god bryllupsrejse :balloons: Hvad måtte I give for at sejle over?

Ja, virkelig skønt! Jeg gav 2700 for rejsen inklusiv 4x morgenbuffet på båden (og det var et lækkert morgenbord!) Når man medtænker, at man jo også får en overnatning hver vej, og man kommer til destination og hjem på gode tidspunkter (middagstid), synes jeg det er ret billigt :respekt:

Ja det var da ret billigt! Flybilletterne er da blevet ret dyre og priserne stiger åbenbart igen.... Hvor mange da var I så afsted i alt :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer