Sign in to follow this  
Followers 0
petmos

Opret ikke ønskeliste i Inspiration Friis Aalborg

20 posts in this topic

Jeg havde en skøøønt bryllup d. 21/8 -2010 - en heeelt igennem perfekt dag! :thumbsupsmileyanim:

Da vi nåede til gaveoppakningen, synes vi godt nok gæsterne pludselig blev lidt stille og der blev sådan en mærkelig summen i lokalet! Det viser sig af Inspiration (Friis centeret Aalborg) hvor vi havde oprettet en Ønskeliste - havde klokket gevaldigt i det. Vi fik bla. 9 ens billeder og 3 ens vaser og 2 bodum grill.

En uge før brylluppet blev jeg ringet op af en af mine gæster, at hun havde været inde i Inspiration (Friis Aalborg) og der var ikke nogen Ønskeliste i vores navn. Jeg ringer selvfølgelig ind til butikken med det samme og får at vide at der pludselig er 2 ønskelister i mit navn - den ene blank den anden med vores ønsker. Hun sletter den blanke - ingen problem. Jeg spørger så om nogle gæster nu er gået forgæves, nej det er der ikke, for der er krydset gaver på sedlen! (hvilket skulle vise sig at være løgn) :lol:

Dagen efter er gæsten igen taget i Friis og køber nu gaver på Ønskelisten, som de har fundet, men undrer sig noget over at der overhovedet ikke er streget noget på listen. Hun køber dog gaverne, men nogle dage efter tænker hun, at hun lige vil snakke med den øvrige familie, for hun kan ikke forstå at ingen har købt noget endnu. Den øvrige familie kan så fortælle at de for længe siden har været i Inspiration (Friis Aalborg) og købe gaver og er blevet regristreret. Få dage før brylluppet får de nogle af de ens gaver byttet.

En anden gæst er derinde og den ansatte kan godt huske at der har været mange inde og købe noget på vos Ønskeliste, men at der har været lidt problemer.

Alligevel ender vi ud med en masse ens gaver, og kun 2 gaver er købt i andre Inspirationsbutikker (end Friis Aalborg) så der er ingen tvivl om at de har klokket i det.

Vi tog det med et smil, selv om mange gæster var rigtig kede af det, de havde jo valgt netop de gaver fordi det var det de gerne ville give os, og nu stod vi med MANGE af den samme slags!

Mandagen efter brylluppet tog vi alle gengangere med ind i Inspiration (Friis aalborg)for at få det byttet. Vi snakker med en ansat der siger det samme, at hun kan godt huske vore ønskeliste fordi mange har været i deres butik og fordi de havde lidt problemer med at registrere. Skidt pyt siger vi - vi vil bare gerne have pengene tilbage, da vi har været så heldige at få det meste på vores ønskeliste. (vi manglede en kagerulle til 79,75)

Udbetalt penge??? Det kunne hun godt nok ikke, uden bon. Men vi kunne jo ikke tage rundt og få bon på alt det vi havde fået 2 af - det er 8 boner vi skulle have fat i og nogle bor langt væk og andre har vi ikke kontakt med reglemæssigt, men havde sendt gave til os.

Vi snakkede så med bestyren som var meget næsvis - han skyldte skylden på vores gæster og sagde at de garangteret ikke havde registreret sig - selv om den ansatte står og siger hun godt kan huske at DE har haft problemer.

Vi står i over en time derinde og føler os tilsidst presset til at tage et tilgodebevis på over 2100 kr. Vi gør opmærksom på, at vi ikke aner hvad vi skal bruge penge på, for vi har det vi ønsker os. Han siger bl.a at jeg da kunne købe en smuk juledug om nogle måneder - HALLLOOOO DET ER VORES BRYLLUPSGAVER, dem vil vi da ikke købe spredt ud over de 3 år sådan et tilgodebevis er gyldigt. De gaver vil vi da have glæde af nu og hvad skal vi skrive til gæsterne - tak for gaven den køber vi om et års tid, når vi finder noget, fordi vi har byttet dem vi fik af dig!

Han siger også, at jeg da gør det meget værre end det er: "Jeg kan jo frit vælge varer for 2100 i butikken" og "hvis der ikke skal mere til at ødelægge vore bryllup - så skal der godt nok ikke meget til"

Jeg var rasende over hans opførsel!!

:)

Vi brugte en hel dag på at ringe rundt til folk der havde givet os gaver for at spørge om de havde en bon (hvilket altså ikke er rart) og dernæst køre rundt i næsten hele Nordjylland for at hente dem. Dem der havde givet os gaver var rasende for de var netop kørt i Friis for at der ikke skulle være problemer og alle var registreret!

Dagen efter kører vi i Inspiration (Friis Aalborg) med ALLE gaver vi har fået derinde (også dem vi ikke har fået 2 af) og bytter det hele. Da vi kommer ind i butikken svarer bestyren overlegent: "Se det var jo ikks svært at få fat i de boner" Vi kørte fra Inspiration dagen før kl. 11.30 og vi var hjemme kl. 22.00 om aftenen - så det var sku ikke helt nemt - og ikke lige det vi havde regnet med at bruge en feriedag på!

Han blev dog noget lang i ansigtet, da han så at vi havde 4 store sorte sækker med gaver, som vi ønskede byttet og vi havde bonen på det meste!! Så måtte han pænt udbetale - desværre kunne vi ikke få fat i alle boner, så vi måtte tage et tilgodebevis - men de bliver ikke brugt i den Inspiration!!

Jeg vil bare advare mod den Inspiration i Friis centeret Aalborg - det kan godt være det virker i andre Inspiration butikker - men ta´ ikke i Friis Aalborg - de har ikke styr på det og de har en elendig service og taler ikke pænt til deres kunder.

Vi gik i stedet i Salling og købte nøjagtigt det sammen igen - fantastisk service og til vores store fortrydelse fandt vi ud af at man endda kan oprette en Ønskeliste derinde og få 5 %!!

Edited by petmos
0

Annonce ♥

Sikken en træls oplevelse - synes det er mærkeligt at butikken i sådan en sag, hvor de selv har været medvirkende til rod, ikke bare hjælper så godt de kan :thumbsupsmileyanim:

0

ej en træls oplevelse at have, man mister bare meget for sån en butik og de tænker nok ikke over at kunden er deres vigtigse reklame

0

Øv altså.

Vi havde dog en helt anderledes god oplevelse i Inspiration Roskilde. Havde fået 2 gryder (havde ikke oprettet ønskeliste) samt et gavekort fra Inspiration. Vi fik det byttet til noget andet, men fortrød bagefter. Og vupti, så fik vi pengene retur, i stedet for et nyt tilgodebevis - selvom jeg egentlig bad om et tilgodebevis, for det var jo det jeg havde krav på...

:thumbsupsmileyanim: til Inspirtion i Roskilde

0

Annonce ♥

Vi har heldigvis ikke haft nogen problemer med at bytte, men nu havde vi også kun nogle ganske få ting, der skulle byttes.

Til gengæld har vi haft store problemer med at få oprettet de rigtige ønsker på vores ønskeliste i Inspiration. Vi har både været i Fields og i Frederiksberg centret og selvom frederiksberg var en anelse mere hjælpsomme end de var i fields, så lykkedes det altså ikke for dem at få lavet ønskesedlen korrekt, selvom de havde flere måneder til det.

Vi startede i Fields, hvor de ikke mente man kunne ønske sig ting, der ikke befandt sig fysisk i butikken og fordi vi havde oprettet i butikken i stedet for online (som var kravet for at få den gave de tilbyder) så kunne vi ikke rette i ønskesedlen online heller :thumbsupsmileyanim:

Det mente vi ikke kunne være rigtigt, så vi lavede en liste over de ting vi ønskede os og som ikke havde været i Inspiration i fields og tog i frederiksberg centret. Listen inkl. bl.a både bestik og stel samt en brødrister, der åbenbart skulle komme til at spøge længe.

I frederiksberg centret kunne de godt finde ud af at sætte ting på som ikke befandt sig i butikken, det var egentlig meget nemt for de havde et katalog, de scannede udfra i stedet.

Lige indtil vi nåede til de tallerkner vi ønskede os, for den dybe tallerken i stellet var åbenbart ikke i deres system. Så mente ekspedienten at hvis den ikke gjorde det, så fandtes den ikke :)

Ja, for der er jo mange producenter der sender et stel ud uden en dyb tallerken i...

Nå, men hun lovede at undersøge det og ringe tilbage.

EN måned senere var jeg derinde og spørge da jeg ikke havde hørt fra dem og der havde de ikke fundet ud af noget, men ekspedienten blev smækfornærmet og sagde at hun i hvert fald havde ringet, men at telefonen aldrig blev taget. Mærkeligt nok har jeg ikke haft nogle ubesvarede opkald fra dem og det var det rigtige nummer de havde.

Samtidig var vi blevet gjort opmærksom på at der stod vi ønskede os indtil flere eksemplarer af to forskellige brødristere og det bad vi dem om at slette.

Til trods for at vi rykkede for disse to ting flere gange, er de aldrig blevet rettet, så umiddelbart har vi også været meget trætte af Inspiration og deres ønskeliste. Ville i hvert fald ikke have oprettet den, hvis jeg vidste hvor besværligt det var

0

Puh skrækhistorie! Tror du trænger til sån en :thumbsupsmileyanim:

Og så tror jeg da vist vi hopper i Salling når det blir tid til at lave ønskeliste..!

0

Vi har endnu ikke oprettet ønskeseddel, men kan love en ting, og det er, at det ikke bliver i inspiration. Jeg har været i Inspiration fem gange, og alle fem gange har personalet været mega flabet.

Vi overvejer Kop & Kande eller Imerco, så hvis der er nogle der kender noget til dem, så må i da gerne sige frem :)

Nå men :) syntes det var en mega sej måde i gjorde, med at aflevere alle jeres gaver tilbage, det kunne jeg også have fundet på :lol: Og selvom det krævede en del arbejde, så må hans ansigtsudtryk have været det meste af arbejdet værd :thumbsupsmileyanim:

0

De er hermed boycuttet!!! Jeg kan bare ikke klare sådan noget...! Og Brian kan det endnu mindre! :thumbsupsmileyanim:

Og tak for tippet med Salling, anede ikke at man kunne få oprettet ønskeliste der, men det skal vi da klart have, for deres service er bare ALTID tiptop iorden!!!! :thumbsupsmileyanim:

Hvis jeg var dig, kunne jeg faktisk godt finde på at sende en kopi af dit indlæg med mail til Inspiration (ikke den i Friis - men deres overordnede afdeling) med en pæn og høflig hilsen om, at I har følt jer meget dårligt behandlet, og derfor har valgt at fortælle andre om jeres oplevelse. Lyder måske flabet, men jeg har det faktisk godt med at give feedback til steder, hvadenten det er godt eller skidt. Faktisk særligt når det er skidt - så de har en chance for at gøre det bedre.

0

Annonce ♥

Øv sikke en træls oplevelse. Det er godt nok ikke en god kundeservice.

Men en anden gang, kan I jo bare købe for det beløb, som tilgodebeviset er på, gå derefter en anden ekspedient og sig, at i har fortudt købet og gerne vil have pengene tilbage. For nu har i jo en bon, og så skulle der jo ikke være et problem i at få pengene retur. :thumbsupsmileyanim:

0

Og det var så præcis samme Inspiration, der 1 uge før vores bryllup ikke kunne fremfinde vores ønskeliste til en af vores gæster og herefter var den pist væk..

0

Øv en træls oplevelse.... Nu ved jeg ikke hvordan det er med de ønskelister, men jeg ved man som kunde ikke har ret til at få sine penge tilbage, og slet ikke hvis man ikke har en bon på det...

Vi oplevede også en flabet opførelses da vi skulle bytte vores mange champangeglas....

0

Vi har endnu ikke oprettet ønskeseddel, men kan love en ting, og det er, at det ikke bliver i inspiration. Jeg har været i Inspiration fem gange, og alle fem gange har personalet været mega flabet.

Vi overvejer Kop & Kande eller Imerco, så hvis der er nogle der kender noget til dem, så må i da gerne sige frem :cheerleader3:

Nå men :thumbsupsmileyanim: syntes det var en mega sej måde i gjorde, med at aflevere alle jeres gaver tilbage, det kunne jeg også have fundet på :cheerleader3: Og selvom det krævede en del arbejde, så må hans ansigtsudtryk have været det meste af arbejdet værd :thumbsupsmileyanim:

Vi oprettede gaveliste i Imerco, og der var intet problem der, og vi fik efterfølgende et gavekort til dem på 5% af de beløb, der var købt for derinde

0

Annonce ♥

Hermed lige en opfølger på hele situationen! Jeg sendte en mail til Inspiration i tirsdags på hele forløbet og da jeg ikke havde hørt dem endnu besluttede jeg mig for at ringe til dem, for at høre om de havde modtaget den. Jeg kom til at snakke med en meget sympatisk og virkelig sød mand, der lyttede til hele min historie og straks kunne sige at det løb meget mærkeligt og slet ikke i tråd med det Inspiration stod for.

Han ville kontake butikschefen med det sammen og høre hans version og så ville han skrive en mail bagefter!

10 min senere modtager jeg en mail, med en stor beklagelse fra butikschefen og Inspiration som kæde og med konpensation på 2000 kr for alt det bøvl vi har haft og alt det vi skulle køre rundt for at få fat i boner.

Synes det er en utrolig god service!!

De skal bestemt også have ros, når de gør noget godt og det synes jeg bestemt Inspiration har gjort i denne situation!!

0

Ej sikken en omgang! Vi har kun haft godt at sige om inspiration - det fungerede super og oveni i hatten oprettede vi vores ønskeseddel inden 1. august i år.. dvs. at så får man kvit og frit 500,- at købe for efter brylluppet :thumbsupsmileyanim: Vi havde kun 1 gave til 500 kr vi skulle have byttet, men fordi vi så fik de 500,- af dem... så havde vi 1000,- at handle for :thumbsupsmileyanim:

0

Dejligt når de nu indrømmer deres fejl.... Så kan vi lide dem igen ;)

Edited by Miss-Lena
0

Ej sikken en omgang! Vi har kun haft godt at sige om inspiration - det fungerede super og oveni i hatten oprettede vi vores ønskeseddel inden 1. august i år.. dvs. at så får man kvit og frit 500,- at købe for efter brylluppet :cheerleader3: Vi havde kun 1 gave til 500 kr vi skulle have byttet, men fordi vi så fik de 500,- af dem... så havde vi 1000,- at handle for :cheerleader3:

Dejligt at høre i har haft en god oplevelse! :thumbsupsmileyanim:

Jeg handler bestemt også gerne i Inspiration igen - bare ikke i den i Friis centeret!! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Dejligt når de nu indrømmer deres fejl.... Så kan vi lide dem igen ;)

Lige præcis :thumbsupsmileyanim: Selv om jeg nok ikke sætter mine ben i Inspiration i Friis igen - men Aalborg Storcenter here I come :thumbsupsmileyanim:

0

Hermed lige en opfølger på hele situationen! Jeg sendte en mail til Inspiration i tirsdags på hele forløbet og da jeg ikke havde hørt dem endnu besluttede jeg mig for at ringe til dem, for at høre om de havde modtaget den. Jeg kom til at snakke med en meget sympatisk og virkelig sød mand, der lyttede til hele min historie og straks kunne sige at det løb meget mærkeligt og slet ikke i tråd med det Inspiration stod for.

Han ville kontake butikschefen med det sammen og høre hans version og så ville han skrive en mail bagefter!

10 min senere modtager jeg en mail, med en stor beklagelse fra butikschefen og Inspiration som kæde og med konpensation på 2000 kr for alt det bøvl vi har haft og alt det vi skulle køre rundt for at få fat i boner.

De skal bestemt også have ros, når de gør noget godt og det synes jeg bestemt Inspiration har gjort i denne situation!!

Ej hvor super! Og rigtig flot service fra Inspiration (ikke den i Friis :thumbsupsmileyanim:)s side! :thumbsupsmileyanim:

0

Ej sikken en omgang! Vi har kun haft godt at sige om inspiration - det fungerede super og oveni i hatten oprettede vi vores ønskeseddel inden 1. august i år.. dvs. at så får man kvit og frit 500,- at købe for efter brylluppet :thumbsupsmileyanim: Vi havde kun 1 gave til 500 kr vi skulle have byttet, men fordi vi så fik de 500,- af dem... så havde vi 1000,- at handle for :thumbsupsmileyanim:

Det samme her!

0

Ej hvor super! Og rigtig flot service fra Inspiration (ikke den i Friis :thumbsupsmileyanim:)s side! :thumbsupsmileyanim:

Kanon!!! Ej hvor lækkert!!! Godt gået! :cheerleader3: Ja så er det sgu god service!!!

0

Annonce ♥