Sign in to follow this  
Followers 0
Musen!

Hvorfor ikke en Lilly model????

66 posts in this topic

De kjoler jeg prøvede først var fra Lilly og sad bare super godt. Havde en god fornemmelse i mange af dem og de var rigtige søde (på strøget i Århus)

du kan se et par af dem i min tråd Her så synes ikke du skal tænke over hvad andre synes - handler om dig og hvad du føler dig tilpas i :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Da jeg skulle prøve kjoler var jeg også skæmt af deres tidligere reklamer "det ender altid med en Lilly-model", så derfor var de ikke mit første-valg. HAvde jeg ikke fundet noget andre steder var jeg sikkert også gået i Lilly, men de havde altså ikke førsteprioritet.

0

Måske er det ikke kun prisen, men også et behov for at være anderledes og skille sig lidt ud fra mængden, som jo er meget normalt i vores tid. Jeg tror lidt at engang har Lilly været meget større leverandør til danske bryllupper end de er nu, fordi der ikke var så meget andet at vælge imellem af butikker og derfor har mange købt deres kjole hos Lilly. Dette har så måske medført at Lillys kjoler har fået stangtøj-status og at hvis man vil skille sig ud skal man ikke vælge en Lillykjole...bare en tanke :cheerleader3: jeg synes Lillykjoler er smukke og det handler jo bare om at finde den man kan lide bedst uanset navnet i nakken.

Sådan tror jegogså det er.

JEg skal prøve kjoler i Lilly på mandag, og jeg får altså ikke det vilde sus i maven over det, og regner ikke med at finde KJOLEN der. Men det kan jo være.. De har et par stykker jeg gerne vil prøve. Og jeg glædermig da også, men ikke så meget som hvis var et "finere sted". Så jeg har altså også lidt den der "billig-kjole" :thumbsupsmileyanim: .

Men hvad er det i vejen med at man ikke skal betale en masse, men stadig får et fint produkt ?

Handler du så heller ikke i fakta eller netto, hvor du kan få præcis samme varer, som i føtex, til 5 kr mindre ?

Jeg glæder mig til at se billeder fra din kjoleprøvning mandag. God tur :thumbsupsmileyanim:

Jeg handler helst i de dyre butikker. Vi har en REma1000 her hvor vi bor,og den er jeg rigtig glad for. Den har et stykke tid været vores eneste butik, så der har jeg ikke haft andre muligheder, og vælger da også den fremfor den nye Super Brugsen(der åbnede for 2 uger siden), fordi det er denjeg kender. Jeg køber meget økologisk, og det har Rema et fintudvalg i. Men skal jeg handle inde i Herning, er det Kvickly eller Føtex jeg går i, fordi jeg ved de har flest økologiske og specielle varer. Og så har jeg det faktisk sådan, hvor mærkeligt det end lyder, at jeg føler mig lidt sundere/lidt mere forkælet, når jeg har betalt mere for det.

Og sådan er det nok også med Lilly ifht de dyre mærker.. Betaler man lidt mere, får man også noget mere specielt. Jeg er fx ikke fan af de klassiske kjoler.. synes de er lidt kedelige. De er rigtig pæne til dem der er til dem, men de er for kedelige til mig.

Det kan også være jeg bliver overrasket på mandag, og bare falder pladask for en Lilly-kjole. Nu tager jeg ind og prøver.

Og forresten lige en anden ting mht med dyrt vs. billigt. Jeg går normalt med mineral make-up, men skulle en dag bruge en læbestift i en mere neutral farve. Og da jeg i forvejen skulle i Kvickly hev jeg bare en ned fra hylden derinde. Senere tog jeg hjem til min mor, som var på vej til møde. Hun lånte min nye læbestift, og var bare vild med den. Da hun kom hjem fra mødet, snakkede hun videre om hvor fantastisk den var, og at sådan en ville hun gerne have. SÅ sagde jeg, at hun da bare kunne tage i Kvickly,for det var der den var købt - for 70 kr. Hun var helt i chok, og så nærmest skuffet ud. Hun sagde at hun virkelig havde haft ekstra selvtillid til det møde (hun er leder, og er selvfølgelig den folk kigger mest på til møderne), og virkelig havde følt sig lækker, fordi hun troede hun havde en rigtig dyr mineral-læbestift på. Og så var den bare fra Kcickly. Havdejeg sagt det inden, havde hun med 100% sikkerhed ikke følt sig så speciel. Så jeg tror bare, at når man ved man har noget dyrt- lidt luksus - på, følerman siglidt merelækker, og så blir udstrålingen altså også en helt anden.

Glæder mig også til at vise billeder fra på mandag :cheerleader3:

0

Tak for jeres svar.

Jeg er endelig ret ligeglad med hvad folk mener, om at jeg vælger en Lilly model, jeg synes helt personligt, at det er nogle smukke kjoler, og som sagt også faldet for en.

Jeg/vi er netop ikke et pengetræ, vi mangler bestemt ikke penge, vi har bare et hus der skal laves, osv, så jeg har ikke lige 12.000 og op efter til min brudekjole, ej heller 8.000. Ligesom en anden skriver, så vil jeg heller bruge penge på vores ringe, selvom de heller ikke kommer til at koste 10.000. Men vores ringer er dem vi skal have have på resten af livet.

Jeg spurgte endelig kun fordi jeg ikke kan se hvad der er galt med Lilly model, og havde aldrig set før nu, at folk valgte Lilly fra, fordi de er billige, eller noget helt andet.

Jeg blev mest bange for at det var noget lort de lavede, eller dårlig servise, som gjorde at fok valgt dem fra, men det kan jeg se det ikke er derfor.

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg er endelig ret ligeglad med hvad folk mener, om at jeg vælger en Lilly model, jeg synes helt personligt, at det er nogle smukke kjoler, og som sagt også faldet for en.

Jeg/vi er netop ikke et pengetræ, vi mangler bestemt ikke penge, vi har bare et hus der skal laves, osv, så jeg har ikke lige 12.000 og op efter til min brudekjole, ej heller 8.000. Ligesom en anden skriver, så vil jeg heller bruge penge på vores ringe, selvom de heller ikke kommer til at koste 10.000. Men vores ringer er dem vi skal have have på resten af livet.

Jeg spurgte endelig kun fordi jeg ikke kan se hvad der er galt med Lilly model, og havde aldrig set før nu, at folk valgte Lilly fra, fordi de er billige, eller noget helt andet.

Jeg blev mest bange for at det var noget lort de lavede, eller dårlig servise, som gjorde at fok valgt dem fra, men det kan jeg se det ikke er derfor.

Det skal du bestemt ikke være bange for! :thumbsupsmileyanim:

Jeg fik bedre service i Lilly på Strøget end jeg gjorde dér, hvor jeg faktisk endte med at købe min kjole til en mindre formue...

0

Tak for jeres svar.

Jeg har valgt en Lilly kjole, da det var dem jeg synes bedst om. Prøvede også Kina-modeller, men det var slet ikke det samme som Lilly! Billige kjoler? Jeg synes nu de er dyre nok i Lilly - tror jeg gav lige godt 9.000 kr (incl. skørt og slør), og det synes jeg da også der en del penge... Jeg kan også kun sige god for deres service (i Aalborg) :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville ikke være betænkelig ved at vælge en Lilly model - men smag og behag!

0

Fordelen ved at købe en billigere kjole er jo at man har flere penge (måske) i budgettet til at give den gas på hårsmykker, slør, sko fascinator eller hvad det nu måtte være - Mit hårsmykke kostede fx ca 1000 og det samme gjorde skoene. Så er man kreativ på det område kan en meget enkel kjole hurtigt blive meget dit eget look.

Men altså for mig manglede Lilly tyl og ballgown effekt - men det gjorde mange af de andre butikkers kjoler (til en pris jeg ville betale) også.

0

Jeg prøvede også kjoler hos Lilly i KBH, servicen var i top og endte faktisk med en kjole i mine tanker. Så prøvede jeg en kjoler i HOB, ikke noget for mig, ikke pga prisen, for den var ligegyldig, men fordi servicen var så dårlig og kjolerne var tunge. Og så var jeg i Nicolai og der var også en kjole. Derfor prøvede jeg de to kjoler igen, endte dog med den fra Nicolai.

Men tror det afhænger af hvem man er, for jeg syntes at Lilly har mange forskellige kjoler at vælge imellem, og for mig handlede det ikke om hvem der havde lavet den eller hvad prisen var, og jeg endte i et kjole til 7000 selvom min kjole gerne måtte koste 20000 kr. Det handler om at vælge den kjole som er helt rigtig for en, om det er en lilly eller ej....

0

Annonce ♥

Synes ikke nødvendigvis Lilly er super billige ift. det de sælger...

Jeg kiggede i butikken i Kbh. efter at have prøvet kjoler et andet sted, og jeg fik bare slet ikke lyst til at prøve kjolerne, fordi kvaliteten virkede(på nogle kjoler) dårligere og kjolerne var utrolig tynde og lette, ift. de fede silke kjoler og blonde kjoler jeg havde haft fat i. Nu var der så heller ikke nogle modeller jeg fandt interessante, men har da set Lilly brude herinde i smukke Lilly kjoler. Jeg fandt dog en Pronovias til 50%, så den blev faktisk billigere end nogle Lilly kjoler.

Jeg mener også at man (på trods af at mange andre mærker bliver produceret i store mængder) får lidt mere design for pengene. Synes ikke man kan sammenligne fakta, føtex osv med kjole design... i disse butikker køber du ens mad til forskellige priser... sammenlignes der dog med møbelbutikker ex. Biva kontra Bolia, så er der jo en kæmpe forskel på design siden - ligesom kvaliteten. Det samme er det med kjolerne.

Jeg har absolut heller ikke et pengetræ, og i sidste ende skal man tage det man bliver glad for og har råd til, men synes ikke der er noget i vejen med Ikke at ønske en Lilly model.... vi er alle forskellige.

0

For mig handler det om at jeg har forelsket mig i stoffet, en rigtig kraftig silke som helt sikkert trækker prisen opad.

Jeg synes helt sikkert at der er rigtig fine modeller og var jeg ikke faldet over den lækre (dyre) silke ku jeg helt sikkert også være endt med en lilly..

0

Jeg ved det heller ikke, synes de ser fiiiiine ud og prisen er altså fornuftig. Jeg er personligt selv rigtig glad for tyl og synes måske deres tylkjoler er lidt for lidt tyllede til mig, men det er slet ikke noget med mærket Lilly at gøre.

Jeg synes det giver god mening at ende i en Lilly model, hvis de har det man søger (og udvalget er jo fint). I øvrigt er deres service så meget bedre end visse andre butikker, der tager sig rigelig betalt

Det troede jeg alligevel aldrig jeg skulle høre dig sige ;)

0

Annonce ♥

Jeg startede i Lilly, og fandt lynhurtigt min drømmekjole. Det var en kollektionsprøve, så der findes kun den ene. Jeg synes, de har mange skønne kjoler og synes bestemt ikke de virker som værende i dårlig kvalitet.

Det synes jeg derimod mange af de kina-modeller jeg har set, har gjort.

Desuden er deres service virkelig i top, og de sporede sig lynhurtigt ind på min stil og blev med med at komme med kjoler, jeg kunne prøve.

De havde en del kollektionsprøver som var helt fantastiske og en del anderledes, end dem i deres katalog. Så synes helt klart, at det er et besøg værd! :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg mener nu at det er lige meget hvad der står i nakken. Vi skal bare have den kjole vi hver især syntes godt om. Vi har jo alle vores mening om vores kjole og så kan det jo ende med et hvilket som helst navn i nakken.

Jeg villa have haft en kjole fra Dyhrloenogweber, men så var der udsalg og tog så op til Unique kjoler og fandt den der til 1000 kr. Min mor havde set Lillys kjoler på Strøget i København og syntes der var mange flotte og billige (udsalg), så vi havde aftalt at tage til Århus hvis der ikke var noget hos Unique kjoler...

Med hensyn til kvaliteten på "kinakjolerne" så har jeg kun set en, derfra hvor jeg ville have bestilt, og den var fuldt ud i samme kvalitet som den jeg har købt. Min lilla brudepige skal have en kjole på fra dem og der er bare sååååååååååååå flot. Den var for lang, men jeg sendte den bare tilbage og fik den rettet for deres regning.

0

Synes måske liiiige at det er lidt generaliserende at stemple Kina kjoler som dårlig kvalitet. Min var fx med flere stivere og 3 gange så meget tyl som fx Lilly. Der er mange skræddere i Kina - og som her får man ofte hvad man betaler for. Mon ikke langt de fleste brudekjoler i dk laves i Kina???

0

Synes måske liiiige at det er lidt generaliserende at stemple Kina kjoler som dårlig kvalitet. Min var fx med flere stivere og 3 gange så meget tyl som fx Lilly. Der er mange skræddere i Kina - og som her får man ofte hvad man betaler for. Mon ikke langt de fleste brudekjoler i dk laves i Kina???

Jo Lena det gør de nok... alt andet bliver jo syet der så hvorfor ikke vores stor kjoler.

0

Annonce ♥

man skal vælge en kjole, fordi det er den man har det bedst i og ser smuk ud i , den der giver suset. ikke fordi det er lilly eller ej. men er i mine øjne syntes jeg at købe en kjole til 14000kr er vanvittigt, at bruge så mange penge på en kjole, man max bruger 12 timer , og så er der mange der sælger den bagefter alligevel. men det er jo op til en selv. jeg vil hellere bruge pengene på familien og venner, end en gang stof

0

Jeg havde nok altid troet det ville ende med en Lilly, på grund af priserne. At det ikke gjorde er de rene og skære tilfældigheder.

Jeg tror det er rigtigt som nogen skriver, at aversionen mod lilly bunder i en trang til at være 'noget specielt' og man er på en eller anden måde ikke speciel hvis man handler der. det er vel der (og nu håber jeg så i kan læse glimtet i øjet, for ellers får jeg nok en ordenlig røvfuld...) fabriksarbejder, fattigrøve og bondeknolde køber kjoler. Lilly kom jo vist oprindeligt som et alternativ til det var så pokkers dyrt at skulle have syet en kjole specielt, og derved har det nok hængt ved næsten i generationer at det er for dem der ikke har råd til bedre.

Man kan jo også vende den lidt og spørge sig selv, hvis vi alle sammen vil være helt fantastisk unikke og klædes ud i noget særligt - - - bliver det så mainstream? Og hvis det gør - - - er Lilly så pludselig noget særligt....?

Who knows???

0

Bliver nødt til at sparke ind, at man - jeg - ikke bruger mange penge på en gang stof, men på en brudekjole; dvs. jeg har ikke købt mig en gang stof, blonde og tyl, men en drøm...

Og de vakse brudekjoleforhandlere véd det, så priserne er jo derefter. Dog vil jeg sige, man nu også godt kan se, der er utrolig meget arbejde ved at lave sådan en kjole fremfor en alm. kjole :thumbsupsmileyanim:

0

Nå nu kommer mit sikkert meget upopulære indlæg;)

Jeg startede med at prøve en af de dyre brudekjoler og synes det var helt fantastisk. Da jeg så prøvede Lilly kjoler oplevede jeg dette

-Dårlig pasform (Til mig)

-Dårlig service i butikken (De ville ikke rette til osv..)

- Jeg følte slet ikke der var brugt den samme mængde stof

- Kvaliteten føles væsentlig ringere (for mig)

Som I kan se er jeg absolut ikke til Lilly, MEN det er min helt personlige mening i forhold til mine krav og mine former. Det er så individuelt hvor mange penge man vil bruge, hvilke krav man stiller osv.. Det er kun DIG der kan afgøre hvad der er det rigtige for dig. Hvis du får et sus i maven af en Lilly kjole, kan det jo være fuldstændig lige gyldigt med alle andres meninger.

Jeg er ikke til Lilly og det står jeg inde for. Det er ikke pga. prisen eller pga. mærket i nakken, men pga. de ovenfor skrevne ting.

P.S. Der findes mange smukke Lilly kjoler, som er virkelig smukke på nogen, det er det bare ikke på mig og dette skal ikke opfattes som en hetz mod Lilly kjoler, men som min personlige opfattelse af kjolerne. (Iøvrigt havde jeg samme oplevelse i Sofie- Louises i Hedensted.)

Edited by bayfoldager
0

Annonce ♥

Jeg tror du har helt fat i noget der Lena.. Det er sgu nok de færreste der bliver håndsyet i DK !

0

Altså min seneste kjole (og også de andre tylkjoler) er så vildt fantastisk og super godt lavet (tænker specielt på toppen, hvor det virkelig kræver håndværk) og kvaliteten er virkelig god (der er i hvert fald ikke sparet på stof). Så for den rette pris (betal ekstra for at få ekstra) og ved den rette skrædder kan man få en masse for pengene i Kina. Jeg er helt overbevist om at tilsvarende kjole ville koste mere end 2 gange så meget i en traditionel butik her i DK.

P1010760.JPG

Edited by Miss-Lena
0

Jeg vil gerne trække alt hvad jeg har skrevet om Lilly tilbage. Jeg var i Holstebro idag. Supergod service og skønne kjoler. Jeg mærkede ikke suset over KJOLEN, men KJOLERNE. Jeg prøvede 8 tror jeg... måske flere, og har i hvert fald 4 favoritter nu. Jeg kan ikke udelukke jeg ikke ender i en Lilly. Det er dog det første sted jeg har været, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Vil lige et andet sted hen også, og så er jeg nødt til at prøve MissLenas kjole som ses ovenfor. Men jeg er bestemt positiv over Lilly, både kvalitet og service. Så jeg stopper snobberiet lige nu :thumbsupsmileyanim:

Lægger i øvrigt billeder i min planlægningstråd. Har dog ikke billeder af alle endnu, da en del af demligger på min søsters kamera.

0

Jeg vil gerne trække alt hvad jeg har skrevet om Lilly tilbage. Jeg var i Holstebro idag. Supergod service og skønne kjoler. Jeg mærkede ikke suset over KJOLEN, men KJOLERNE. Jeg prøvede 8 tror jeg... måske flere, og har i hvert fald 4 favoritter nu. Jeg kan ikke udelukke jeg ikke ender i en Lilly. Det er dog det første sted jeg har været, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Vil lige et andet sted hen også, og så er jeg nødt til at prøve MissLenas kjole som ses ovenfor. Men jeg er bestemt positiv over Lilly, både kvalitet og service. Så jeg stopper snobberiet lige nu :biggrin:

Lægger i øvrigt billeder i min planlægningstråd. Har dog ikke billeder af alle endnu, da en del af demligger på min søsters kamera.

Hvor er det dejligt at høre - glæder mig til at se billeder :thumbsupsmileyanim:

0