Sign in to follow this  
Followers 0
Musen!

Hvorfor ikke en Lilly model????

66 posts in this topic

Jeg havde svoret, at jeg ikke ville ende i en Lilly model, efter jeg for nogle år siden var med en veninde ude at prøve kjoler til sit bryllup. Jeg syntes, stoffet så billigt ud og alt for hvidt til min smag.

Nu er det så blevet min tur til at skulle giftes, og jeg bliver nødt til at trække fordommene tilbage efter en tur i Lilly. Jeg gjorde mig absolut ingen forventninger om at finde den rette kjole der - ikke mindst fordi jeg ikke havde fundet en eneste, der faldt i min smag på deres hjemmeside. Men - servicen var super, og de havde faktisk to kjoler, som var noget anderledes end de andre i kataloget, og hvor stoffet så fint ud.

Om det bliver en af de kjoler, ved jeg ikke endnu, men jeg har i hvert fald ikke valgt Lilly fra endnu. Tror meget om Lilly handler om fordomme, og det mest ærgerlige ved det, er vel netop, at man som brud kunne finde på at vælge en Lilly model fra, fordi man ikke bryder sig om, hvad andre måske tænker. I sidste ende handler det om, hvad der er kjolen for dig - uanset mærket.

God tråd i øvrigt - havde tænkt det samme - især efter bryllupsprogrammet, hvor stakkels Lilly får nogle tæsk hver gang.

0

Annonce ♥

Jeg håber jeg skal i en Lilly :thumbsupsmileyanim:

Jeg har bestilt en tid til deres lagersalg i Vejle om præcis en måned fra idag - og glæder mig helt vildt. Jeg er meget til det enkle og klassiske - så de har mange kjoler der er faldet i min smag. Har været inde i Lilly Kbh og mærke lidt på kjolerne og se dem "live", men har modstået fristelsen og ikke prøvet endnu. Håber jeg finder nogle af de modeller jeg har forelsket mig i og de sidder godt.

Vi har ikke et uanet beløb og bruge af, så ville være fantastisk at finde en kjole dernede til 1000 kr. - jeg vil hellere bruge pengene på flere gæster eller andre ting til brylluppet. Ved godt det er kjolen over dem alle og vil heller aldrig købe en bare fordi den var til en god pris, men fordi jeg synes det skulle være den. Jeg skal jo ikke i kjolen igen, så er nok lidt for "nærig" til at give 20.000 kr eller lignende for en kjole. Vi køber dyre ringe f.eks. blandt andet fordi de jo skal holde hele livet :thumbsupsmileyanim:

Rigtig god brudekjole jagt til jer alle - uanset om det bliver Lilly eller ej ;)

Prinsessen

0

Jeg har heller ikke noget imod en Lilly model :thumbsupsmileyanim: Jeg var tilfældigvis hos Freja brudekjoler i Viborg først, og fandt min kjole med det samme, ellers var turen sansynligvis gået videre til Lilly :ilovebryllupsklar:

Jeg blev iøvrigt konfirmeret i en Lilly model (konfirmationskjole), der var ikke andet der var godt nok :thumbsupsmileyanim:

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg fra start ingen planer havde om at gå i Lilly, fordi jeg helt enkelt ikke kunne se mig selv blive gift i en Lilly-kjole. Og det er ganske givet hovedageligt på grund af det gamle slogan og det ry de har fået som discount-kjoler.

Efter jeg havde købt min kjole, så jeg faktisk flere Lilly-kjoler på nettet ifm at andre brude herinde lagde billeder ind af dem og flere gange synes jeg faktisk de tiltalte mig og tænkte, at jeg måske kunne havde fundet en billigere kjole. Og jeg synes faktisk, efter jeg nu har set flere modeller på brude på bryllupsdagen, at der findes nogen rigtig flotte Lilly-kjoler!

Dernæst, så må jeg sige, at jeg elsker, at min kjole er lavet af tyk, fed, ren silke!! Jeg elsker, at den ned i detaljen sær lækker og luksuriøs ud og selvom jeg kan fornemme nogen synes det lyder snobbet, så synes jeg bare ikke en Lilly-kjole giver samme indtryk når man ser den lidt tættere på. Jeg har kun set dem i vinduet på Strøget, men jeg synes ikke de ser lige så 'lækre' ud. I min verden gør materialer og finish en forskel og jeg har intet problem med at betale ekstra for den luksuriøse fornemmelse det var at have en ren silke-kjole på.

Jeg har fuld forståelse for, at vi alle er forskellige og jeg synes det er fantastisk, at vi ikke alle sammen kan lide det samme :thumbsupsmileyanim:

Og som sagt, så synes jeg bedre om Lilly nu, end før jeg selv stiftede nærmere bekendtskab med brudekjole-branchen :cheerleader3:

0

jeg har faktisk altid forestillet mig at jeg skulle have en lilly model på, men da jeg var i Panyiotis ja så endte jeg med at købe min kjole der.. skal dog også til lagersalg i lilly i oktober, bare for at prøve et par kjoler mere.

0

Nå nu kommer mit sikkert meget upopulære indlæg;)

Jeg startede med at prøve en af de dyre brudekjoler og synes det var helt fantastisk. Da jeg så prøvede Lilly kjoler oplevede jeg dette

-Dårlig pasform (Til mig)

-Dårlig service i butikken (De ville ikke rette til osv..)

- Jeg følte slet ikke der var brugt den samme mængde stof

- Kvaliteten føles væsentlig ringere (for mig)

Som I kan se er jeg absolut ikke til Lilly, MEN det er min helt personlige mening i forhold til mine krav og mine former. Det er så individuelt hvor mange penge man vil bruge, hvilke krav man stiller osv.. Det er kun DIG der kan afgøre hvad der er det rigtige for dig. Hvis du får et sus i maven af en Lilly kjole, kan det jo være fuldstændig lige gyldigt med alle andres meninger.

Jeg er ikke til Lilly og det står jeg inde for. Det er ikke pga. prisen eller pga. mærket i nakken, men pga. de ovenfor skrevne ting.

P.S. Der findes mange smukke Lilly kjoler, som er virkelig smukke på nogen, det er det bare ikke på mig og dette skal ikke opfattes som en hetz mod Lilly kjoler, men som min personlige opfattelse af kjolerne. (Iøvrigt havde jeg samme oplevelse i Sofie- Louises i Hedensted.)

Jeg kan tilslutte mig dette. Jeg var troede egentligt, at jeg skulle giftes i en Lilly-model, da jeg havde fundet nogen utrolig flotte kjoler på deres hjemmeside, men for at være sikker på at få drømmekjolen havde jeg også bestilt tid til kjoleprøvning 3 andre steder.

Den dag jeg prøvede kjoler i Lilly, havde jeg også en aftale hos Askepot bagefter og følte der var meget stor forskel på det jeg fik de to steder og især på kvaliteten af kjolerne. Jeg prøvede en del kjoler begge steder, og kjolerne hos Askepot føltes så meget bedre mht. kvalitet og, hvordan de sad på mig.

Jeg mener ikke, at jeg fik en dårlig service hos Lilly, men hvor jeg hos Lilly blot fik udleveret et katalog og så kunne sige, hvilke kjoler jeg ville prøve, hjalp ekspedienten hos Askepot med at finde den type kjole, jeg havde forestillet mig, men var samtidig rigtig god til at komme med forslag til kjoler jeg skulle prøve både af den type jeg havde forstillet mig men også helt andre typer. Det samme oplevede jeg hos de to andre kjoleforretninger, jeg var ude ved.

Jeg endte med at købe min kjole hos Askepot, og den var faktisk billigere end flere af de kjoler, jeg havde prøvet i Lilly

0

Jeg har slet ikke været ude og prøve nogle kjoler endnu, men tænkte også at Lilly er lidt for mainstream og kedelig, men kan se på jeres indlæg at jeg nok skulle gå en tur derind og prøve kjoler også.. bare for at se om der er noget som lige falder i min smag..

0

Annonce ♥

De kjoler jeg prøvede først var fra Lilly og sad bare super godt. Havde en god fornemmelse i mange af dem og de var rigtige søde (på strøget i Århus)

du kan se et par af dem i min tråd Her så synes ikke du skal tænke over hvad andre synes - handler om dig og hvad du føler dig tilpas i :thumbsupsmileyanim:

Det er jeg SÅ glad for du har skrevet for jeg har en tid til kjoleprøvning i Lilly på strøget i Århus i slutningen af oktober- nu glæder jeg mig endnu mere til at prøve dem og se hvad de har at byde på til den tid Halvdelen af oplevelsen med at prøve kjoler er jo nærmest stedet - hvis de er nogle klaphatte (undskyld udtrykket) så tror jeg heller ikke på at jeg få fundet min drømmekjole der for det betyder så meget at ekspedienterne er gode menneskekendere og servicemindede for at kunne give en ordenlig oplevelse til kunden.

ang. om det skal være en lilly model eller ej er jeg ihvertfald åben for, jeg interesserer mig ikke så meget for hvad der står i nakken på min kjole, men mere snit og type af stof. Jeg har også prøvet dyre kjoler hvor jeg synes håndværket var noget juks... så åbent sind ihvertfald til jeg får kjolen på :blush:

0

Jeg har ikke endegyldigt valgt kjole endnu, men vil lige skyde ind, at jeg pt. har følt mig smukkest i Lillys kjoler. Smukkere og mere som en brud end i andre kjoler, jeg har prøvet, det kostedet det dobbelte... Jeg vil dog måske godt tilslutte mig det med at stoffet føles billigere... Jeg synes det er svært at bedømme. Men jeg var (positivt) overrasket over kvaliteten ved Lilly, og de er bestemt et besøg værd. OGSÅ hvis man egentlig har råd til en kjole, der er meget dyrere! :cheerleader3:

0

Grunden til at jeg ikke ender i en Lilly-kjole er ene og alene, at jeg vil have en kjole i silke og det er ikke min fornemmelse, at det er det Lilly gør sig mest i... Jeg kan rigtig godt lide mange af kjolerne, så designmæssigt synes jeg, at de er helt på linje med mange andre dyrere kjoler.

Jeg har selv været med en veninde, da hun skulle købe sin Lilly-kjole og servicen var helt i top + indretningen af forretningen (på Strøget) var rigtig god - der var masser af plads :) Og personligt vil jeg til enhver tid hellere lægge 5.000,- i en butik hvor servicen er fin, end at lægge 10.000+ i en butik, hvor man bagefter ser sig nødsaget til at skrive på BK om den utroligt dårlige service, man har fået :) men jeg er nok også "farvet" af selv at have arbejdet i butiksbranchen nogle år :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Grunden til at jeg ikke ender i en Lilly-kjole er ene og alene, at jeg vil have en kjole i silke og det er ikke min fornemmelse, at det er det Lilly gør sig mest i... Jeg kan rigtig godt lide mange af kjolerne, så designmæssigt synes jeg, at de er helt på linje med mange andre dyrere kjoler.

Jeg har selv været med en veninde, da hun skulle købe sin Lilly-kjole og servicen var helt i top + indretningen af forretningen (på Strøget) var rigtig god - der var masser af plads :) Og personligt vil jeg til enhver tid hellere lægge 5.000,- i en butik hvor servicen er fin, end at lægge 10.000+ i en butik, hvor man bagefter ser sig nødsaget til at skrive på BK om den utroligt dårlige service, man har fået :) men jeg er nok også "farvet" af selv at have arbejdet i butiksbranchen nogle år :)

Min kjole var i silke og fra Lilly, så indimellem kan man godt være heldig :cheerleader3: men har helt samme holdning som dig ang. service og ja man bliver ekstremt farvet af at have arbejdet indenfor den branche :)

0

Jeg har selv været med en veninde, da hun skulle købe sin Lilly-kjole og servicen var helt i top + indretningen af forretningen (på Strøget) var rigtig god - der var masser af plads :) Og personligt vil jeg til enhver tid hellere lægge 5.000,- i en butik hvor servicen er fin, end at lægge 10.000+ i en butik, hvor man bagefter ser sig nødsaget til at skrive på BK om den utroligt dårlige service, man har fået :pokey: men jeg er nok også "farvet" af selv at have arbejdet i butiksbranchen nogle år :tunge:

Min kjole var i silke og fra Lilly, så indimellem kan man godt være heldig :thumbsupsmileyanim: men har helt samme holdning som dig ang. service og ja man bliver ekstremt farvet af at have arbejdet indenfor den branche :rolleyes:

Har lige kigget alle billederne af din kjole igennem - og WOW, hvor er den bare smuk! Den er super elegant :cheerleader3:

0

Jeg synes ikke det er rigtig snobbet at vælge noget fra. Men jeg synes det er dumt at lade sig begrænse uden at have viden om hvad man nu har valgt ikke at give en chance - hvilket er tilfældet for nogen der vælger Lilly fra. Generelt kommer der ikke noget godt id af fordomme (altså meninger om ting man ikke ved noget om)

0

Jeg har selv været med en veninde, da hun skulle købe sin Lilly-kjole og servicen var helt i top + indretningen af forretningen (på Strøget) var rigtig god - der var masser af plads :) Og personligt vil jeg til enhver tid hellere lægge 5.000,- i en butik hvor servicen er fin, end at lægge 10.000+ i en butik, hvor man bagefter ser sig nødsaget til at skrive på BK om den utroligt dårlige service, man har fået :) men jeg er nok også "farvet" af selv at have arbejdet i butiksbranchen nogle år :)

Min kjole var i silke og fra Lilly, så indimellem kan man godt være heldig :thumbsupsmileyanim: men har helt samme holdning som dig ang. service og ja man bliver ekstremt farvet af at have arbejdet indenfor den branche :pokey:

Har lige kigget alle billederne af din kjole igennem - og WOW, hvor er den bare smuk! Den er super elegant :tunge:

Tusind tak skal du have :cheerleader3: var også bare helt sikker på at det var MIN drømmekjole...

Jeg synes ikke det er rigtig snobbet at vælge noget fra. Men jeg synes det er dumt at lade sig begrænse uden at have viden om hvad man nu har valgt ikke at give en chance - hvilket er tilfældet for nogen der vælger Lilly fra. Generelt kommer der ikke noget godt id af fordomme (altså meninger om ting man ikke ved noget om)

Rigtig godt skrevet Lena og kunne ikke være mere enig! :rolleyes:

0

Annonce ♥