Stikan

Hvor meget Asti til velkomstdrink?

12 indlæg i dette emne

Vi bliver ca. 100 hvoraf omkring de 20 er børn.

Regner med noget Muscato Asti og hyldeblomst/sprite til velkomstdrink.

Men hvor meget skal jeg købe af hver? Hvor mange glas er der i en flaske Asti?

Og jer der putter frossen frugt i, hvad slags frugt og kan man bare købe de frosne poser i supermarkedet og tage det derfra? (Det er jo ikke lige jordbærsæson i oktober ;))

Og kan man godt servere det i vinglas (regner med det så skal være hvidvinsglas?) da forsamlingshuset ikke har champagneglas?

Redigeret af Stikan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at bruge champagneglas, men hvis der ikke er det, så er hvidvinsglas et godt alternativ.

Til asti ville du sagtens kunne bruge frosne jordbær, ja :-)

Jeg aner ikke hvor mange glas der er i en flaske... Man siger, at der er 6 glas i en flaske rødvin og selvfølgelig lidt mere (8?) i en flaske hvid, så måske 8 glas? Men hvis du også skal have hyldeblomst og sprite i, så er der nok 16 glas i en flaske - afhængig af hvor stærkt det bliver.

Egentlig synes jeg ikke der er nogen grund til at blande asti - er der det? Det er jo sødt nok i sig selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo lige tage et dl mål og se hvor meget I vil hælde i glassene ca. (husk et jordbær fylder også). Vi havde sådan ca. 1 dl i hvert glas (champagneglas) og regnede derfor med ca. 15 glas på 2 flasker.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi kommer til at bruge champagneglas, men hvis der ikke er det, så er hvidvinsglas et godt alternativ.

Til asti ville du sagtens kunne bruge frosne jordbær, ja :-)

Jeg aner ikke hvor mange glas der er i en flaske... Man siger, at der er 6 glas i en flaske rødvin og selvfølgelig lidt mere (8?) i en flaske hvid, så måske 8 glas? Men hvis du også skal have hyldeblomst og sprite i, så er der nok 16 glas i en flaske - afhængig af hvor stærkt det bliver.

Egentlig synes jeg ikke der er nogen grund til at blande asti - er der det? Det er jo sødt nok i sig selv.

Havde nu ikke tænkt mig at blande Astien, men at lave en alkoholfri drink også som skal bestå af hyldeblomstsaft i sprite :thumbsupsmileyanim:

Jeg har lige fundet et udlejningsfirma der udlejer champagneglas til 1 kr / stk og 100,- er jo ikke meget for at få det lidt finere (ikke når man tænker på hvad andre ting til brylluppet har kostet :thumbsupsmileyanim: )

Overvejer også at leje duge hos dem, for det koster kun 30,- pr. dug (i stof) og det er lige før det er billigere end papirsduge når det skal være det tykke papir.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart også leje stofdug hvis I kan få det så billigt. Det giver altså bare noget andet end papirsdug...

Mht. glas så vil jeg synes det var fint i vinglas - et jordbær gør jo det hele lidt mere festligt! Vi plejer at bruge de frosne. De bliver ikke spist (kun af børnene ;) ), men giver et fint spil i glasset.

Jeg vil også mene der er 7-8 glas i en flaske.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde nu ikke tænkt mig at blande Astien, men at lave en alkoholfri drink også som skal bestå af hyldeblomstsaft i sprite :cheerleader3:

Jeg har lige fundet et udlejningsfirma der udlejer champagneglas til 1 kr / stk og 100,- er jo ikke meget for at få det lidt finere (ikke når man tænker på hvad andre ting til brylluppet har kostet :thumbsupsmileyanim: )

Overvejer også at leje duge hos dem, for det koster kun 30,- pr. dug (i stof) og det er lige før det er billigere end papirsduge når det skal være det tykke papir.

Deler du ikk dit nyfundne vidunderfirma? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo da :thumbsupsmileyanim:

Festkongen i Hørning (ved Århus)

Der er ikke nogen mindstepris man skal bestille for, men hvis man ikke skal have ret meget, så er det nok billigst selv at hente og aflevere.

Normalt henter man fredag og afleverer mandag (mellem 15 og 17) men man kan som oftest også få lov at gøre det torsdag - tirsdag hvis det passer en bedre :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer