anne85

Børn med til bryllup

40 posts in this topic

Hej

Vi er i starten af forberedelserne til vores bryllup, og vi kan ikke finde ud af om min kæreste's søn skal med. Vi har ham kun hver anden weekend... Det er både fordele og ulemper ved at han skal med.

Vi kan heller finde ud af hvor aldersgrænsen skal være for at have børn med til brylluppet.

Hvad har I andre gjort?

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har valgt ingen børn med. mest fordi vi bliver rigtig mange hvis alle tager børn med men også fordi vi gerne vil have en voksenfest. men nu har vi heller ingen børn selv, måske det havde været anderledes hvis vi havde..

0

Hejsa.

Vi har her hjemme besluttet at det er uden børn eller det vil sige næsten....

Vores veninde er sat til at føde ca 3 uger før vores STORE dag, så der vil hun helst ikke undvære babyen og det forstår vi godt + vores lille nevø som på det tidspunkt vil være 1 år er også inviteret...

Men udover det ingen børn.. Det er en voksen fest....

0

Vi har så valgt at børn er mere end velkomne i kirken og receptionen efter, men til middagen og om aften er det uden børn :thumbsupsmileyanim:

Og vi har sat grænsen ved 10 år.

0

Annonce ♥

Når vi skal giftes har vi også haft det oppe at vende med børn og vi vil heller ikke have børn med.

De eneste der kommer med er mine gudbørn som vil være ti og 13 år. Min søster og kusine vil til den tid have barn hver der er ca et år, men vi ønske ikke de skal med da det er en voksen fest.

Fordelene ved ikke at have dem med er at folk ikke skal gå tidligt fordi de skal hjem og have deres børn i seng. De kan blive og fejre dagen med en.

0

Vi har lidt samme dilemma. Du nævner ikke hvor gammel han er? Men min H2B har 2 børn fra på 6 og 8. Vi er i tvivl om de skal med hele dagen eller kun til kirke og reception. En anden mulighed vi har oppe og vende er at de også er med til middagen, men kender dem bare godt nok til at de kommer til at kede sig og har svært ved at sidde stille og det er jo forståligt nok - de er jo børn og der skal ske noget.

Vælger vi at tage dem med hele dagen og aftenen (tror de ville føle sig snydt ellers) tager vi også deres fætter og kusine med på samme alder. Andre med børn der er inviteret kommer uden ( hvilket er meget normalt har jeg læst på mener det var på bryllups tv .

Vi skal overnatte på feststedet og har tænkt os at medbringe bærbar pc så de kan se en film på værelset hvis det er. Men synes det er svært for det er jo en voksen fest og de havde svært ved at bare sidde stille i kirken (måtte tysse flere gange) til vores fælles datters barnedåb i april. Men de er også en del af familien så bum bum hvad gør vi lige.

Mener mig og min bror var med til den slags da vi var i den alder.

0

Her bliver det helt klart uden børn, heller ikke vores egne som til den tid vil være 1 år og 2½, vores aldersgrænse går ved konfirmations alderen, så der passer det med at alle børn i familie og omgangskreds ikke er gamle nok.

Jeg har en gang været til et bryllup med børn og jeg og min tilkommende syntes at det var forfærdeligt, børnene der løb rundt om bordene osv. Det har vi ikke lyst til at skal se ved vores bryllup

0

Vi har en pige på 5 år og hun skal selvfølgelig (for os) med hele dagen, ligesom vores store pige på 21. Vi har valgt at vores søskendes børn skal med som de eneste ud over vores egen. Der bliver så 5 børn. I tilknytning til lokalet hvor vi skal være er der et legerum og så har vi været forudseende og givet vores datter en Nintendo DS til hende fødselsdag her i juli, ved at alle fætre og kusiner har en, så det er også god underholdning. Derudover overvejer jeg at tage malebøger, papir og farver med, det er altså et hit hver gang. Vi tager så sovepose med og så kan de lægge sig i legerummet når de bliver trætte.

0

Annonce ♥

Vi har også valgt at vores bryllup skal være uden børn. Vi har sat grænse med 10 år.

Lige som I andre har vi også valgt at vi vil have en voksenfest.

0

vi har valgt børn fra.... også søskendes børn også selvom de er store eller over 18. Det eneste er "mandens" datter på 4. Vi har hende hver anden weekend, men hun skal med og glæder sig for hun skal være brudepige sammen med min veninde på 27.

0

Vi har valgt bryllup uden børn. De eneste, vi var i tvivl om, var mine niecer, som næsten skulle have lov til at komme med. Men deres forældre valgte selv at få dem passet efter receptionen, så de kunne give den gas til festen.

MEN - nu har vi så fået melding om, at vores amerikanske venner kommer, hvilket vi er rigtigt glade for. Og de tager altså deres børn med på 7 og 10 år - det kan man jo sådan set ikke bebrejde dem, og det er faktisk nogle skønne unger. Nu bliver jeg så i tvivl om, mine niecer så burde komme med alligevel, når der er andre børn der som oven i købet ikke er familie.

Bryllup = puslespil

0

Vi har valgt, at det kun bliver vores egen to piger, som på det tidspunkt vil være 2½ og 4½ år med, men kun i kirke og indtil middagen starter. De skal være mine brudepiger, og kan ikke forstille mig dem uden.

Men jeg ved at til selve festen, vil de kede sig, hænge på mig, deres farmor og mormor, så farmor og mormor måske endelig ikke kommer til at være meget med i festen, og det er synd, så bliver de trætte, vil ikke sove, sure, kede af det, og så er det mor her til skal træde til, og det synes jeg ikke er fedt for nogle af os, så vi finder en barnepige som de er tryg ved som kan hente dem ved en 16 tiden, hvor de kan være til næste dag.

Og så har vi ellers valgt, at der ingen andre børn skal med.

Som andre skriver, så er det en voksen fest, og jeg ville også være ked af at halvdelen af gæsterne køre tidlig hjem fordi deres børn skal hjem og sove.

0

Annonce ♥

Kender dilemmaet- og for vores vedkommende var det noget af en diskussion og overvejelse.

Vi er dog endt ud med, at børn fra 7 år og op er med- vi var nødt til dette, da min kærestes storebror

og hans kone ellers skulle komme med 1 barn (som er over 10) også lade den mindste på 7 blive hjemme,

også ved vi, at de ikke kommer!

Så grænsen er sat ved de 7 år- så håber jeg, at min svigerinde lader deres mindste på 5 mdr. blive derhjemme,

selvom hun argumenterer godt for, at hun ikke kan lade hende passe mm.- selvom hun har sagt, at deres 2 andre

børn på 7 og 8 skal passes den dag!! Da den mindste blev døbt for 14 dage siden overdøvede hun orgel og hele molevitten :biggrin:

Held og lykke med beslutningen- I skal nok finde en løsning :thumbsupsmileyanim:

0

Vi havde vores egne 5 med ... Dvs. at senere blev de 2 mindste på henholdsvis 5 og 3 år hentet (Efter maden). De 3 store blev. Ammende mødre måtte gerne tage deres babyer med, så der var 1 baby og det fungerede rigtig godt med børn etc.

Jeg ville ikke snyde vores børn for denne oplevelse og de 2 mindste snakker stadigvæk om det, det var en kæmpe stor dag for dem!

0

Vi skal have vores 2 små med. De vil være 5 og 3 år og skal være med i kirken og frem til maden og så bliver de hentet af min lillesøsters veninde.

Alle vores gæster bliver inviteret uden børn.

Kram janni

0

Vi er valgt børn til, stor som små. Det er kun hyggeligt med lidt liv :thumbsupsmileyanim:

Hov skal vist lige nævne, at det er dåb-bryllup vi holder.

Edited by toat
0

Annonce ♥

Vi havde inviteret alle børn til kirke + reception, men til festen om aftene var det kun mandens to børn på 9 og 11 der var med. Dertil havde vi selvfølgelig inviteret spædbørn med, og havde et enkelt par der havde taget deres datter på 7 måneder med. Hende lagde vi slet ikke mærke til!

Pigen på 11 var rigtig glad for at være med, drengen på 9 var lidt mere ligeglad.

Vi sov på kroen hvor vi holdt det, så under middagen og til festen kunne de bare gå op på deres værelse og se fjernsyn eller spille PSP. Det fungerede super-fint! De sad ved bordet det meste af aftenen og nød taler og sange, men efter middagen var de en del på deres værelse. De gik dog først i seng da gæsterne gik omkring kl. 1.30 - 2.

Skulle vi hae inviteret alle børn, var vi blevet 20 mere, i alderen 7 måneder - 14 år. Og så ville det blive en helt anden fest.

0

Vi har valgt at alle er inviteret.

Vores datter er på det tidspunkt 2 år, hun skal selvfølgelig med, men håber at finde en til at komme og hente hende senere på aftenen.

Der vil være omkring 12 børn, store som små, så arrangere vi bare lidt for dem, så de ikke kommer til at kede sig, nintendo wii eller lign.

0

Vi har sagt, at det er en voksenfest/alle over 18... Vi sparer minimum 14 kuverter (og det er kun familiens børn, herudover er der 10-12 vennebørn), men har også 5 søstre der alle har 2 børn... :thumbsupsmileyanim:

Vi holder voksenfest - ikke nødvendigvis drukfest, men vi lægger op til dans og fri bar :biggrin:

Havde vi holdt kombineret dåb/bryllup, ville vi hive alle børn med!

0

Vi har lige som karinabm valgt at alle er velkommen.

Min egen tanke er - at det må være op til de voksne om de feste eller holde øje med deres børn - det valg vil vi ikke tage.

Vi har flere nevøer og niecer (6-10 år) som alle glæder sig til at skulle med - og synes den glæde er skøn at mærke - børn er jo dejlige ærlige:)

Derudover er der flere venner med børn (0-2 år) vi ved at nogle af dem bliver passet, men om de alle bliver det, ja det får vi at se:)

Kath. der glæder sig til at feste med store som små:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har valgt at holde det helt uden børn, da vi synes at vores bryllup skal være en voksen fest. Vi har sat aldersgrænsen til 18 år. Vi vil så gerne have at vores gæster er 100 % tilstede og det kan jo helt forståeligt være lidt svært, hvis man har ansvaret for små børn der er tilstede.

Vi håber på en vild og løsluppen fest, hvor vores gæster alene har ansvaret for at dukke op i godt humør :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har en lillesøster på (til brylluppet) 11 år - hun ville være knust over ikke at komme med, så det er vi jo nødt til... (læs: for hendes ikke vores skyld) Der ud over har jeg et par kusiner på hendes alder og lidt yngre - men når hun skal med, kan vi lige så godt tage dem med også, men lader det være op til forældrene. Dertil kommer et par børn under 2 år, som vi igen lader være op til forældrene.

Men jeg må nu indrømme at havde det ikke været for min søster, havde jeg nok valgt at sætte en aldersgrænse på 15 år - lige så meget for at forældre kan have en god fest uden dårlig samvittighed - og fordi der aldrig er gået skår af mig af kun at komme med i kirken og til kaffe bagefter :thumbsupsmileyanim:

0

Kan sagtens forstå dilemmaet.

Vi har sagt at børn er velkomne og har sat grænsen ved 8 år. Og spædbørn er selvfølgelig også velkomne.

Jeg har flere veninder der er pædagog uddannede og de er gået med til at sidde ved børnebordet og være den voksne der. De ryger op til de voksne fra de er 16.

Vi overvejdede kraftigt at lade det være en voksenfest, men det ville resultere i at ingen ville kunne komme, da vores familier bor i den anden ende af landet og ikke kan lade børnene blive hjemme i flere dage og der er ingen børn under 8 på nuværende tidspunkt.

Og de børn, der måtte komme vil stadig være så små at de sover, spiser, Snavser ble og græder, så de kan også komme og sove i deres barnevogne.

Ang. Din papsøn synes jeg han skal med. Han er trods alt nær familie til din kommende mand.

Håber du kan bruge mit input. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi kunne aldrig finde på at holde et bryllup uden mine børn ( de er dog 20 og 22) og min kærestes børn. Min kærestes søn på 9 år skal være ringbære og han glæder sig helt vildt meget..... om han så kun havde været 2 år havde vi ikke været i tvivl om at han skulle med! ;) Det skal lige siges her vi har ham desværre også kun hver anden weekend ;(

Ang om andre børn skal med... så er vi blevet enige om, at vores søskenes børn, uanset alderen, skal selvfølgelig med ;) Resten af gæsterne skal være ovver 18 år, det er pga vi er en meget stor familie så vi har måtte begrænse os, men vi vil heller ikke have en børne fest ;)

0

Vi har lige som karinabm valgt at alle er velkommen.

Min egen tanke er - at det må være op til de voksne om de feste eller holde øje med deres børn - det valg vil vi ikke tage.

Vi har flere nevøer og niecer (6-10 år) som alle glæder sig til at skulle med - og synes den glæde er skøn at mærke - børn er jo dejlige ærlige:)

Derudover er der flere venner med børn (0-2 år) vi ved at nogle af dem bliver passet, men om de alle bliver det, ja det får vi at se:)

Kath. der glæder sig til at feste med store som små:biggrin:

Det er helt præcist sådan vi også har det. :) Jeg ville ELSKE at have børnene med til festen, men har også fuld forståelse for hvis forældrene vælger at få dem passet - men så skal det være for deres skyld, ikke vores. :)

Jeg regner med at lave børneposer til ungerne, og hverken HTB eller jeg er mere voksne, end at vi sikkert kommer og vil lege med, når de sidder med legoen og barbierne. :thumbsupsmileyanim:

0