Lenebj

Mit drømmebryllup d. 24 juli 2010

110 posts in this topic

Så prøver jeg altså at få skrevet min bryllups-beretning...Men jeg starter helt fra starten, altså med frieriet først.

[/color]altså, sidste år d. 24 juli friede min dejlige kæreste ude på Enebær Odde på Nordfyn. Forud for dette havde jeg været på skattejagt i 2½ måned med alt, hvad det indeholder af sjove, mærkelige og umulige opgaver. Jeg troede, det endte ud en dykkerrejse..istedet fandt jeg det smukkeste japanske skrin gravet ned i et meget dybt hul. Men hvor var min billet??? :) Jeg går straks igang med at undersøge skrinet..og den første skuffe jeg trækker ud ligger der en flot hvidguldsring med en stor blå diamant med to mindre brillanter sat på hver sin side af den blå. :thumbsupsmileyanim: Nøjs, for et sug jeg fik i maven... :)

Så tager min skønne kæreste ringen, kravler ned i hullet og frier til mig. Jeg var total solgt og får sagt ja og har totalt tårer iøjnene. Bagefter tager han mig i hånden, fører mig ned til nogle bregner, hvor han har dækket op med champagne, chokolade m.m og dér sad vi i vores egen lille solskinsplet, hvor der var regn og torden på hver sin side af odden.. Alt dette havde han ordnet under et påskud dagen før, at han var kaldt på arbejde til en haste byggesag (det var midt i vores ferie) og jeg havde overhovedet ikke set, at han var fyldt med jord, da han kom hjem igen. :)

Bagefter troede jeg, vi skulle hjem til rollingerne, som blev passet af mine forældre (der forøvrigt vidste det hele) Men nej..turen gik lige forbi Hindsgavl slot med et ophold for to..Aj, hvor var det skønt. Det var bare den mest romantiske dag.

Dagen efter tog vi hjem til mine forældre, hvor der ventede et par børn, der havde savnet deres forældre..

I kan jo nok se der var lagt i ovnen til et meget romantisk bryllup :biggrin:

Edited by Lenebj
0

Annonce ♥

Så gik det store arbejde igang..MEEN først efter at havde logget mig ind i dette forum og sikke en verden der åbnede sig :thumbsupsmileyanim: Takket været jer tøser, herinde fandt jeg hurtig ud af tema og farver..I vil slet ikke vide, hvor mange timer jeg har brugt herinde. :)

Favevalget blev creme, lys syren, og hvid. Det gennemgående symbol blev sommerfugle.

Vi holdte vores forlovelse hemlig, dvs. at min mor jo lige skulle fortælle det til min tante... :biggrin: men så fik hun også mundkurv på, da det var vores glæde, at skulle fortælle folk den store nyhed. Det var dejligt at have den hemmelighed.

Det meste af min fritid det efterår gik med at lave prototyper af invitationer, æsker osv.

ligger et par billeder ind af arbejdet, - først mine invitationer

post-39415-1283864424.jpg

0

og så lige blærerækken..Alle sommerfuglerne er skåret ud..Det er F.... hårdt, men det giver et totalt flor resultat. Jeg havde også brugt TIMER på at finde den helt perfekte sommerfugl. Jeg ved ikke man kan se det på billederne, men sommerfuglene er skåret ud i glimmerpapir, det dryssede noget, men det så SÅ godt ud.

post-39415-1283864951.jpg

0

Annonce ♥

vi sendte vores invitationer ud omkring d. 24 feb..ca. 6 mdr. før brylluppet... Jeg fik 3 af invitationerne retur pga tykkelsen af brevet :biggrin: ..Altså, skulle jeg så forvente at få alle 34 retur, jeg forstod bare intet og det gjorde den postmedarbejder, der målte brevene efterfølgende heller ikke, men kort sagt, jeg kom ikke til at betale for noget og jeg fik kun de tre retur. :thumbsupsmileyanim:

Det skal lige siges at under hele forløbet med forberedelsene til brylluppet har jeg haft en bog, hvor jeg satte mine ideér ind. Det var en ganske almindelig bog med brunt omslag fra Panduro Hobby, som jeg betrak med lidt mere spændende papir

Se her

post-39415-1283884702.jpg

0

Annonce ♥

Nå, men tilbage til fundet af kjolen..jeg havde fået tid hos Nicolaj lørdag d. 23 jan (dagen før min 32-års fødselsdag) :thumbsupsmileyanim: tja, jeg vidste jo hvilken stil jeg ville have, så på jagt med efter den. Jeg var bevæbnet med min svigerinde og med min veninde og så i krig.

Det endte med denne Pronovias model "Lorna"..som jeg forøvrigt har til salg.. :biggrin:

post-39415-1283885062.jpg

post-39415-1283885080.jpg

Edited by Lenebj
0

Sløret fik jeg også købt..

Men som tiden dog gik var jeg ikke helt lykkelig for kjolen..Den gav mig en super flot figur og den sad som svøbt/syet til mig, men jeg ville gerne noget andet alligevel...og sløret skulle jo nok være længere, hvis jeg skulle bære slør. Jeg var stadig i tvivl.. :)

Så herind til jer tøser og få hjælp..Miss-Lena var straks på pletten og gav mig et rigtig fedt link til en engelsk hjemmeside ala "Trendsales"..Og her fandt jeg bare KJOLEN..Brugt godt nok, men til under det halve af den danske pris for en ny her hjemme..6500 med forsendelse fra London. Kunne det blive meget bedre. Hvor mange brude bære en kjole købt på "Bond Street" i byernes by London :thumbsupsmileyanim::biggrin:

Da jeg fik den på første gang, fik jeg den her berømte klump i halsen og nu var jeg helt sikker på at jeg havde fundet min kjole..så afsted til skrædderen med den.. Den skulle lige lægges lidt op. Det kom til at koste mig 1300 kr i alt..Men alle pengene værd

Her er modelos i den

post-39415-1283885967.jpg

Edited by Lenebj
0

Så videre med projekt "favorbox". Det tog også sin tid. Min søde kæreste hjalp med det tekniske..Det var en lang og sej kamp..først skulle sommerfuglene skæres ud i låget,- det hjalp, at min søde kæreste havde fået skannet sommerfuglen over på låget og lavet skabeloner lige til at skære ud, - 60 stk i alt. Det er altså noget nemmere med lige streger lavet på computeren :thumbsupsmileyanim: Så skar jeg 60 stk lyslilla sommerfulge ud og har siden sat dem fast på sommefuglen på låget med dobbelsklistrene tape.

Her er lidt billedspam med processen og det endelige resultat incl. blærerækken. Jeg håber, man kan fornemme det lidt :biggrin:

post-39415-1283886976.jpg

0

Annonce ♥

Som tiden gik skulle jeg jo til at have styr på det sidste af mit udstyr :thumbsupsmileyanim: så som undertøj, sko m.m. Dette blev planlagt til d. 8 maj, da jeg alligevel skulle til KBH og se Mick Ødendal med kæresten og et par venner. Det var jo en god undskyldning for at komme i Illum og handle lidt. ;)

Jeg fandt det flotteste corsage med alt hvad det indeholder af romantik. Det er så flot og pænt at man kan bære det som en lille top under en jakke. :biggrin: Var der nogen, der sagde "I LÅÅÅVE IT"

Jeg havde bestemt mig til at få pengene retur på mit slør, så jeg kunne bruge dem på et par sko på nettet, jeg havde forelsket mig i fra "Rainbow Couture"..MEN NÆ NEJ, det kunne ikke give pengene retur hos Nicolaj..Altså, det var et slør til 1100 kr :angry1: Aj, hvor var jeg sur..

De havde netop sagt, da jeg købte kjolen, at jeg kunne få pengene retur på sløret, da det var kjolen de gav rabat på..Ih..jeg var SÅ irriterret på dem. Det endte med at jeg bestilte mine sko via dem, da de netop forhandler det mærke. Fruen bag disken vist lidt træt af at jeg ikke ville have nogle af dem de havde i butikken..Så kunne hun jo bare have givet pengene retur.. :)

Nå, men 3 uger senere kom de ind af døren med posten og her er de (se lige bort fra vinter-trætte og blege fødder.

post-39415-1283888203.jpg

0

Annonce ♥

I maj kom vi så ind i den mest tubulente tid af vores liv..Vores lille Emil fik konstateret modermærkekræf og en måned gik pludselig forbi med operationer, indlæggelser, bekymringer og pasning af ham hjemme. Vi var tæt på at aflyse hele brylluppet, men vi valgte at fortsætte med vores planer. Så midt i juni fik vi pludselig travlt med de sidste forberedelser. Jeg havde stadig styr på strømper, slør, jakke/ ikke jakke, hårsmykke osv. derud over skulle alle æskerne lige samles og de sidste fine ting findes. Sæber laves (dem har jeg ikke billeder af) risposer laves og kurv gøres klart til dette osv.

Manden havde stadig ikke styr på sit tøj og ungernes tøj kunne ikke skaffes, så afsted igen.

Emil blev 4 år i starten af juli, så det skulle jo også lige fejres... :thumbsupsmileyanim: Lad mig bare sige det på den måde....Jeg havde nok lidt kronisk stress i den sidste tid op til brylluppet. :smash:

D. 24 juni fik jeg min kjole hjem og jeg skulle lige tabe et par kilo op til d. 24.07..Så på med løbeskoene.

Vi tog dog i sommerhus ugen før bryllupsugen og der fik jeg så lavet mine fine risposer.

Jeg lagde nogle lag tyl mellem to dybe tallerkener og klippede rundt på den måde..derefter klippede jeg silkebånd i passende længe og limede dem fast på tyllet med et lille stykke silkebånd på den anden side..Og resultatet blev:

post-39415-1283933321.jpg

0

Annonce ♥

Ugen op til brylluppet var en smule præget af.....STRESS fra min side. Manglede totalt det sidste skulle falde på plads.

Mandagskulle jeg ind have lagt prøve make up i Odense..og jeg var temmelig tilfreds med resultatet, som bare blev pænere i løbet af dagen.

Bagefter kørte jeg til Ørbæk for at aftale blomster til borde osv. færdig.

Så tilbage til Odense for at hente det sidste (troede jeg) til det kreative..papir til bordkort, stærk lim, da en sten og perle var faldet af mit hårsmykke (det ser i første senere) :) og en masse andet.

Imens jeg ordnede alt dette sad min skønne kæreste og arbejdede med vores bordplan, som bare skulle være perfekt. (billede senere igen)

om aftenen kom min svigerinde og hendes søn, som skulle være hos os hele ugen og hjælpe med børnene.

TirsdagSkulle min kæreste ud at finde tøj..Ja, ja, bedre sent end aldrig :smash:

Jeg kørte ned til mine forældre for at vise resultatet at mit udstyr; kjole, smykker, sko m.m. Emil havde smerter i sit ben den dag og var ked af det. Det hjalp dig lidt, da han fik sine fødselsdags gaver fra mormor og bedstefar :thumbsupsmileyanim:

Så hjem igen og ud at se på tøj til fætter Silas om eftermiddagen..Som er en total præ-teenager på 10 år..AARGH.

Senere den aften kørte min kæreste ud på sit arbejde, som ligger 45 min. væk, for at printe bordplan, labels til bordkort og sæber, chokolader m.m..

Det ville lige tage ca 1½ time..Det tog så lige 4 timer, for computer programmet valgte at lave nogle sjove streger på vores bordplan..Stakkels mand, men han er jo perfektionist.

Så hjem og slappe lidt af..bare lidt

Onsdag Kom præsten forbi for at snakke lidt med os, finde sange osv. Han var helt med på at det blev lidt utraditionelt i valget af sange og ind og udmarch.

Så videre med det sidste kreative.. bordkort, sæber og chokolade skulle gøres færdige. Jeg skulle lige ind og hente et par store stykker pap til bordplanen samt finde en taske til mine nødforsyninger til lørdag. Fandt en flot taske sat ned til 250 kr.

Om aftenen skulle vi ind og øve os på brudevalsen og det var godt..vi var faktisk helt gode til det til sidst :)

Da vi kom hjem var min svigerinde igang med at støvsuge vores bil, som vi skulle bruge til bryllupskørsel...endnu en ting der kunne streges på listen.

Torsdag Formiddag tog vi ungerne med på stranden..De trængte til at være sammen med os lidt uden alt for meget postyr. De hyggede sig godt og var godt trætte til sidst. Så hjem og fortsætte arbejdet. Alt skulle være klar i aften, så jeg kunne kører til Broholm fredag formiddag.

Min søde kæreste var gået igang med at folde vores bordregler, som vi havde fundet ud af i sidste øjeblik vi gerne ville have.

Kl. 23.30 var æskerne pakket med alle tingene, delt op i mænd og kvinder og "ready to go"

Fredag Formiddag kørte min svigerinde og jeg ud til Broholm og afleverede tingene..Jeg gik mig lige en tur rundt om godset, bare for at finde ud af, at jeg absolut ikke skulle om på eventyrstien dagen efter, da der var en del mudder..og i mine fine høje brudesko var det ikke muligt. Men det gjorde nu ikke så meget, da omgivleserne derude kun er location, location, location. :)

Jeg var lige et smut inde og hente

Så hjem igen og gøre klar til, at vi lige skulle grille om aftenen med de venner, der havde hjulpet os undervejs samt gøre klar til overnattende gæster.

Vores barenepige ville komme om eftermiddagen med hendes 3 piger (en veninde til min svigerinde)..Så i kan jo nok regne ud der var fuldt hus ved 18-tiden.

Inden vi spiste pyntede vi bilen med tyl og fine sommerfugle..Den blev så fin. :biggrin:

Så hyggede vi os ellers indtil jeg, efter et par gange havde bedt min kæreste om at gøre sig klar til at smutte ved 21.45-tiden; pegede på døren og sagde UD!!!!!!!!!!!! da var kl. så 22.30

UD kom han, - han skulle sove hos min veninde sammen med forloveren og dennes kæreste. De forsvandt ud af døren med en kasse Odense Classic og en pose med pers. ting. :smolf:

Så i bad, dampe Slør og gøre kjolen klar.

Jeg faldt først i søv sent, da jeg havde et par unge mennesker liggende på loftet, som ikke kunne finde ud af om de ville sove deroppe alene eller sammen med deres mødre...men kl 01.30, blev der endelig ro. :wacko:

Det er alt for nu..vender tilbage senere med Lørdag

0