Guest starkpigen

Hvem er jeres fotograf på den store dag??

49 posts in this topic

Hejsa i skønne kvinder :thumbsupsmileyanim:

I plejer jo alt have en masse guldkorn :thumbsupsmileyanim:

mangler en fotograf i jylland til bryllup der skal holdes i Brædstrup, men dem jeg er stødt på er enten booket på vores dag eller megt dyre (14,000 synes jeg altså er mange penge)

Vi vil gerne have en heldags fotograf, måske 2 en garvet til kirke, location og så evt en anden lidt nyere i faget til festen.

Dem der har valg denne løsning, hvordan fungerede det for jer ? Og var i tilfredse med billederne?

0

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har fundet nogen som hedder Tosafoto, de er fra jylland.

http://www.portraetsnedkeriet.dk

Kender ikke rigtig nogen som har brugt dem, men fandt dem ved tilfældigheder. De er meget billige, tror du kan få det du ønsker for 3500 kr + 80 billeder.

Prøv at se deres hjemmeside, dem håber jeg at kunne bruge.

Knus Janni

0

Jeg har hørt meget godt om TOSAfoto. Blandt andet Vanni og EB81 herinde fra har brugt dem, såvidt jeg husker. Og deres billeder er i hvert fald flotte! smile.gif

Vi har hyret Vesterbrofotograferne, som jeg er MEGET glade for og trygge ved, men som måske ikke kan anbefales, hvis I søger noget i den billigere ende...

0

Tjaa, den sædvanlige respons på prisen er sådan ca: Vi undrer os ofte over at par gerne bruger både 50-120.000 kr på et flot og fejende bryllup - og mange gange hyrer en glad amatør-fotograf til at dokumentere dagen.....for 1500 og en rød sodavand....

Hvor det ENESTE man har EFTER den store dag..... er de billeder som amatør-fotografen tog ???

Og prisen ??? Tjaa, efter skat og moms er der vel en 5-6000 tilbage..... og det er vel egentligt ikke så galt når man nu tænker på at det er MANGE timers hårdt arbejde plus efterfølgende billedebehandling, hjemmesidehåndtering, klippen og klistren ???

Men, stadigvæk, 14 K ER mange penge ;)

Man HAR jo altså også ringene, minderne, gaver og (måske vigtigere endnu: ) lykønskningskort og kjolen, hvis man da ikke sælger den. Og billeder kan alligevel kun forevige hvordan maden så ud, og ikke hvor godt den smagte ;) Men jeg er nu ellers enig, fotografen er AFGJORT en vigtig post. Tror faktisk det er vores dyreste post, bortset fra feststed+mad+drikke. Og jeg er sikker på at det er det værd!

0

Annonce ♥

Jeg har hørt meget godt om TOSAfoto. Blandt andet Vanni og EB81 herinde fra har brugt dem, såvidt jeg husker. Og deres billeder er i hvert fald flotte! :thumbsupsmileyanim:

Vi har hyret Vesterbrofotograferne, som jeg er MEGET glade for og trygge ved, men som måske ikke kan anbefales, hvis I søger noget i den billigere ende... Der vil jeg måske nærmere anbefale ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder*** (www.fladmose.com), som vi også har booket. :ilovebryllupsklar: Han er amatørfotograf, men rigtig dygtig og har fotograferet flere herinde med gode resultater, synes jeg (blandt andet Miss-Lena). Og så er han ikke så dyr, synes jeg ikke. :rolleyes: Han holder vistnok til på Fyn, men hvis han gider komme til Aalborg (og det gider han), så gider han vel også komme til Brædstrup :shopping:

Han er desværre booket den dag :thumbsupsmileyanim: synes nemlig også hans billeder er flotte.

Synes det er svært når man ikke kender nogen der har brugt de forskellige...

0

Vi har booket Paw Jakobsen LINK

Vi har ham hele dagen fra kirken til en time efter brudevals for 8.500 kr. han tog bl.a. billeder til til majken(missfrance)s bryllup LINK

Han kommer her fra sjælland, men kan være han kører rundt i hele landet. jeg synes i hvert fald det er en god pris.

0

Tja.... Vi brugte jo så en af de glade amatører - og er så glade for det.

www.liseelisabeth.dk For os var det MEGET billigt men jeg ved hun nu vil til at tage lidt mere fordi hun har investeret i nyt udstyr. Det er dog helt 100 stadig langt under 10000. Det er da bare at høre hende hvad hun skulle have for at køre derned (hun bor ved Viborg)

Du får total råderet over alle billeder hun har taget

På hendes hjemmeside er der lidt eksempler på hendes billeder, men den er ikke færdig endnu.

Jeg vil altså godt lige give et inspark til det med meget dyre fortografer..... for jeg kan se dem der bruger 'rigtige' fine fotografer ofte sætter timevis af til at tage billeder - og det forstår jeg bare ikke! Dagen er så kort i sig selv og tiden bliver 'stjålet' fra den tid man har med sine gæster. Så meget synes jeg altså ikke der er ved at have 200 billeder af sig selv i alle mulige stillinger. Så vi valgte en der ikke er så dyr og sagde at de opstillede billeder måtte der max bruges 1/2 time på og så skulle hun prioritere ordenlige billeder af gæsterne og festen. Jeg føler vi valgte rigtigt. Tænk alle de kuverter vi fik for de 10000 vi sparede.... Men vi er forskellige og heldigvis for det, så er der levebrød til fotografer i alle prislejer

0

Annonce ♥

Liseelisabeth var også hende vi havde i tankerne først, fordi hun er dygtig men stadig billig. Grunden til at vi ikke valgte hende var, at vi havde flere penge til brylluppet end vi først havde antaget. Derfor ville vi gerne fyre lidt flere penge af på fotograf. Vi overvejer dog stadig at bruge Liseelisabeth til selve festen.

Vi har valg voresstoredag og det koster 6400 kr fra før vielse til foto location billeder.

0

Vi blev fotograferet sf fotograf Sonni Christensen se hans hjemmeside her (han er fra Århus, men kører gerne)

Han tilbyder tre forskellige pakkeløsninger, hvor vi havde pakke 2, den I søger vil jeg mene svarer til pakke 3. Han er rigtig dygtig og yderst rimelig med sine priser.

her er et af vores bryllupsbilleder

DSC_5558.jpg

Og der er MANGE flere i mine beretning

SidselM havde også Sonni ved sit bryllup se billederne i hendes beretning her

I de to beretninger kan du også se nogle af de MANGE billeder som fotografen tog i kirken....

God jagt på den rigtige fotograf :thumbsupsmileyanim:

0

Hvor er i bare dejlige, vidste der var hjælp at hente, om ikke andet så har jeg fået sendt et par mails afsted ;)

Bernard77: Dine billeder er simpelthen også bare noget at det fedeste jeg længe har set. Så de er altså også med i vores overvejelser og så må vi jo spare lidt et andet sted ;)

0

Annonce ♥

Uh, her må jeg altså også lige komme med vores varmeste anbefaling; Vi brugte Torben Thorhauge, som faktisk også er annoncør herinde. Han kører ud fra Randers/Århus og jeg synes, han har rimelige priser, men endnu vigtigere sådan en fed stil, der matchede vores ønsker...

0

Kig evt. også Marco b Jensen, der tog Miss-Mettes rigtig flotte og romantiske billeder. :thumbsupsmileyanim: Ham spurgte vi også, men han var ikke interesseret, fordi vi også havde en anden fotograf + han er vist kun "halvdags-fotograf", noget med at han tog hjem når middagen begyndte eller sådan noget... Men han er vist ikke så dyr, og tager rigtig flotte billeder :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa i skønne kvinder :thumbsupsmileyanim:

I plejer jo alt have en masse guldkorn :thumbsupsmileyanim:

mangler en fotograf i jylland til bryllup der skal holdes i Brædstrup, men dem jeg er stødt på er enten booket på vores dag eller megt dyre (14,000 synes jeg altså er mange penge)

Vi vil gerne have en heldags fotograf, måske 2 en garvet til kirke, location og så evt en anden lidt nyere i faget til festen.

Dem der har valg denne løsning, hvordan fungerede det for jer ? Og var i tilfredse med billederne?

Hej :ilovebryllupsklar:

Vi havde Marco B. Jensen fra Odense.

Vi blev gift i Haderslev så han kørte derned og tog vores billeder fra vielsen til brudevalsen!

Vi gav ca. 6.000 kr. for hele dagen, men jeg mener ikke han gør i hel-dags fotografering mere, men prøv at spørge ham, han er rigtig dygtig!

www.marcobjensen.dk

Mange af vores billeder fra ham ligger på min beretning!

0

jeg vil bare lige tilføje, at vi havdee jo tosafoto, som var fotografterne hele dagen og aftnen. Det var bare rigtig fedt, for det gav også muligheder for at tage billeder sidst på aftnen. Vi holdte jo også vores bryllup på pejsegården... de vedhæftet billeder er taget på trappen op til festlokalet

post-34886-1284280673.jpg

post-34886-1284280716.jpg

0

Annonce ♥

Vi regner med at skal bruge Bodholtfotografi.... De tog billeder ved min venindes bryllup og deres billeder er bare blevet så gode. -Og koster ikke ret meget jeg mener de gav lige omkring 9300,- for 11 timer :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: han kører så vidt jeg ved hele jylland og min veninde sagde at han var meget "usylig" til festen, men tog alligevel de fedeste billeder. Hans hjemmeside er: http://www.bodholtfotografi.dk/

0

Vi skal bruge en amatørfotograf, det er en min søster kender som er virkelig god til at tage billeder. Han har taget søskende billeder af os, og de var super gode.

Han skal have 1500 fra morgen, hvor han starter sammen med mig, mens jeg bliver færdig, og til efter brudevalsen. Det er super dejlig at man kan forevige dagen på den måde.

Billeder han har taget kan se på www.set-i.dk

0

Vi skal også have Tosafoto og har allerede fået taget en del billeder af Sanne, så vi ved allerede at de er gode :thumbsupsmileyanim:

Jeg købte en 'pakke' med billeder af min gravide mave, billeder 6 gange i løbet af et år af Frida og så brylluppet. Kan faktisk ikke huske hvad jeg har betalt for det hele, men det var ikke i den dyre ende :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg brugte en fotograf fra Odense..Bøje Demant. Vi gav 3100 kr for at han var med os fra kirken til og lidt efterbryllupskagen (ca. 4½ time) og vi fik alle billeder, der var gode på CD-rom...Det blev til ca. 400 stk. :thumbsupsmileyanim:

Han var super sød og afslappet og gav mere end han skulle.

0

Vi valgte at få vores dag filmet i stedet.

Vi brugte http://www.nielsen-video.dk/

Han er super professionel og han har simpelthen lavet den skønneste dvd (1 med hele dagen hvor der er lagt musik indover + 1 udelukkende med taler, indslag mv) samt en lille kortfilm på 4 min der viser hele dagen.

Vi har været så glade for at have det hele filmet, da der jo sker så meget sådan en dag som man ikke kan huske.

0

Vi valgte at få vores dag filmet i stedet.

Vi brugte http://www.nielsen-video.dk/

Han er super professionel og han har simpelthen lavet den skønneste dvd (1 med hele dagen hvor der er lagt musik indover + 1 udelukkende med taler, indslag mv) samt en lille kortfilm på 4 min der viser hele dagen.

Vi har været så glade for at have det hele filmet, da der jo sker så meget sådan en dag som man ikke kan huske.

Det har jeg faktisk også overvejet, må lige ind og tjekke ham ud senere når der er ro i huset :thumbsupsmileyanim:

0

vi regner med at bruge en af vores venner som har gjord det flere gange ved andrer af vores venner han var billig nemlig gratis det vil sige han og konen skal med til festen også er der selvfølgelig er der fremkaldsen vi skal betale så jeg tænkte i måske kunne kigge i gæstelisten om der er nogen der er gode til at tage billeder

0

Vi havde event-photo.dk (fra Fyn) på vores bryllupsdag.

Vores billeder er blevet rigtig fine og Steven er meget modtagelig for brudeparrets ideer.

Vi havde ham hele dagen og han har bare fanget nogle super øjeblikke ude, at vi opdagede han rendte rundt. Som eksempel har han fået taget et billede af Oles kollegaer der stod espalier mens kirkedørene var lukkede og inde igen bagefter og tage billeder af os der gik ned af kirkegulvet. Og ingen opdagede at han faktisk var udenfor kirken under cermonien.

Prisen har jeg svært ved at udtale mig om, da vi fik det i bryllupsgave.

0