Guest starkpigen

Hvem er jeres fotograf på den store dag??

49 indlæg i dette emne

Jeg vil bare tilføje, at det er vigtig, at man vælger en fotograf, som man er tryg ved. Og så må man altså bare betale det, som det nu koster. Vi valgte at tage os råd til det, da jeg havde min venindes ord i baghovedet. De valgte en bekendt som var amatørfotograf, og han lovede at han havde styr på det hele. Men det viste sig, at det havde han ikke, og de står i dag 2 år efter brylluppet og har ikke nogle billeder fra deres brylluppet - bortset fra dem som familien tog. De har ingen lokationsbilleder, da deres fotograf havde glemt noget til kameraet, så billederne var bare sorte. Og det er jo en dag, som ikke kan gøres om...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var faktisk en bruger herfra for et par år siden som beskrev hvordan de weekenden efter måtte trække "i klunset igen" for at blive omfotograferet da de billeder som deres fotograf havde taget bare var for dårlige. Det blev så sikkert nogle gode billeder men de vil alle dage huske på at der er tale om billeder som er rekonstrueret efterfølgende (og måtte samtidig afholde udgifter til to fotografer).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil bare tilføje, at det er vigtig, at man vælger en fotograf, som man er tryg ved. Og så må man altså bare betale det, som det nu koster. Vi valgte at tage os råd til det, da jeg havde min venindes ord i baghovedet. De valgte en bekendt som var amatørfotograf, og han lovede at han havde styr på det hele. Men det viste sig, at det havde han ikke, og de står i dag 2 år efter brylluppet og har ikke nogle billeder fra deres brylluppet - bortset fra dem som familien tog. De har ingen lokationsbilleder, da deres fotograf havde glemt noget til kameraet, så billederne var bare sorte. Og det er jo en dag, som ikke kan gøres om...

Ej hvor skrækkeligt. Må bare ikke ske. Vi er faktisk også kommet frem til at vi må spare et andet sted. Vælger ikke den dyreste men en pakke hvor vi får en god portion billeder og hvor kemien med fotografen er god. Har et par stykke vi skal have snakket med om forventninger og selvfølgelig snakke priser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en af mine gode venner, der har www.onlinebryllup.dk

Morten er super dygtig, og let at være sammen med.. Og så fik vi nogle super gode billeder... Han var med fra Kirken og var en af de sidste der gik hjem fra festen..

Priserne kender jeg ikke, men jeg vil klart anbefale ham, og han er til at snakke med..

man kan se lidt af han billeder i min beretning, dog er det ikke alle hans, man kan tydeligt se på kvaliteten,hvilke han har taget.. :-)

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=62889

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har booket min svigerindes far, som - efter min mening - er områdets bedste fotograf. Torben Fischer.

www.atelierbilledhuset.dk

Vi giver 8500 kr. Og det synes jeg ikke er meget. Jeg ser det sådan, at billederne skal bare være go'e, for de skal holde til at blive set mange gange. :-) Men det er altså for 1½ times fotosession med ham. ca. 300-400 billeder bliver der taget, og så redigerer han og sørger for, de bliver endnu bedre. Kan kun anbefale ham. Han har taget indtil flere billeder i vores sammensmeltede familie, og hver gang har der været WOW-factor.

Han har butik i Padborg og Nordborg. Men tagerud i hele landet. Det står der mere om på websiden. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke det er en trykfejl. 1.200 kr. lyder ikke bare billigt. Det lyder foruroligende billigt for 7 timers fotografering (prøv at regn efter) og man kan dårligt forestille sig at nogle amatørfotografer gør det billigere.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er en trykfejl. 1.200 kr. lyder ikke bare billigt. Det lyder foruroligende billigt for 7 timers fotografering (prøv at regn efter) og man kan dårligt forestille sig at nogle amatørfotografer gør det billigere.

Sikkert, men der er måske andre faktorer vi ikke kender til. Hmm får det altså ikke til mere end 5 timer.. Har jeg overset noget??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Amatørfotograf, som skal have 1200 fra kl 15-20.... Lidt dyrere end andre amatørfotografer (åbenbart), men nu er han bestilt :shopping:

Jeg syntes det lyder helt forkert, og jeg håber for jeres egen skyld i har set nogle af hans billeder, og især bryllups billeder, da sådanne billeder ikke kan samlignes hvad man ellers normalt tager

Kan du evt. give oplysninger om hvem han er ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For det første, er det kun fem timer, for det andet, så dækker "amatør" jo over en pæn del!

Da jeg bookede ham i sin tid, havde han et tilbud.... Desuden har jeg set hans billeder, som er super gode, så jeg er slet ikke nervøs!

Nej, det er ingen trykfejl og han er ikke fra Thailand! Jeg har ikke lyst til at komme med oplysninger om hvem han er, så I kan drive hetz mod ham, nej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amatørfotograf, som skal have 1200 fra kl 15-20.... Lidt dyrere end andre amatørfotografer (åbenbart), men nu er han bestilt :shopping:

1200 kr er da billigt for 5 timer selvom det er en amatør fotograf.

Ja, det synes jeg også. Havde bare læst om en der skulle have nogenlunde det samme for en heldagsfotografering... Her ville min tage 4-5.000 (normalt), men 2.000 i tilbudsperioden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tja.... Vi brugte jo så en af de glade amatører - og er så glade for det.

www.liseelisabeth.dk For os var det MEGET billigt men jeg ved hun nu vil til at tage lidt mere fordi hun har investeret i nyt udstyr. Det er dog helt 100 stadig langt under 10000. Det er da bare at høre hende hvad hun skulle have for at køre derned (hun bor ved Viborg)

Du får total råderet over alle billeder hun har taget

På hendes hjemmeside er der lidt eksempler på hendes billeder, men den er ikke færdig endnu.

Jeg vil altså godt lige give et inspark til det med meget dyre fortografer..... for jeg kan se dem der bruger 'rigtige' fine fotografer ofte sætter timevis af til at tage billeder - og det forstår jeg bare ikke! Dagen er så kort i sig selv og tiden bliver 'stjålet' fra den tid man har med sine gæster. Så meget synes jeg altså ikke der er ved at have 200 billeder af sig selv i alle mulige stillinger. Så vi valgte en der ikke er så dyr og sagde at de opstillede billeder måtte der max bruges 1/2 time på og så skulle hun prioritere ordenlige billeder af gæsterne og festen. Jeg føler vi valgte rigtigt. Tænk alle de kuverter vi fik for de 10000 vi sparede.... Men vi er forskellige og heldigvis for det, så er der levebrød til fotografer i alle prislejer

Fuldstændig enig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der er problemet med mange amatør fotografer, er de ikke selv kender deres begrænsninger i fotografering, derfor spurgte jeg til, håber i har set hans andre bryllups billeder, for uanset hvor meget man ønsker at sine billeder, er 1200 kr også for meget at give for dårlige billeder.

Jeg er selv en lalleglad amatør, som dog kender min begrænsning, og den er ved bryllups billeder, for jeg ved at uanset om man ikke sætter høje krav, bliver man skuffet om man få 200 ligegyldige og måske uskarpe og underbelyste billeder.

Så derfor, se altid en amatørs værk an, inden man siger ja, og helst inden for samme gruppe billeder som man selv ønsker at få taget, gode dyr / natur / protræt billeder er IKKE = gode bryllups billeder ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa i skønne kvinder :huh:

I plejer jo alt have en masse guldkorn :shopping:

mangler en fotograf i jylland til bryllup der skal holdes i Brædstrup, men dem jeg er stødt på er enten booket på vores dag eller megt dyre (14,000 synes jeg altså er mange penge)

Vi vil gerne have en heldags fotograf, måske 2 en garvet til kirke, location og så evt en anden lidt nyere i faget til festen.

Dem der har valg denne løsning, hvordan fungerede det for jer ? Og var i tilfredse med billederne?

Jeg kan anbefale Lasse Baltzer fra Haderslev, ham brugte vi og synes han er rigtig god. Han er meget rimelig med sine priser, han har en hjemmeside, men jeg kan ike finde ud af at linke, men prøv at søge ham på nettet.

Han tager 4000 kr plus kørepenge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en lokal Aalborg-fotograf, Rune Steiness, som tog mange flotte billeder. Et helt igennem vellykket bryllup var det, og det viser billederne. Det var en skøn dag, som jeg elsker at se tilbage på!

Her er hans billeder: http://www.flickr.com/photos/runesteiness/

Han har vist ingen bryllupsbilleder på sin side, men jeg har selvfølgelig en masse! Og vist også hans mail, hvis det er.

Venlig hilsen

Hanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov, jeg har lige læst hele denne igennem siden jeg skrev mit indlæg på side 2. Og vil egentlig slet ikke kommentere hele sagen mellem Gokke og Rebekka. Det er deres diskussion, som jeg helst ikke blander mig i - og som også ser ud til at være overstået. :-p

Jeg lagde dog mærke til, at en skrev, at de ikke forstod man ville købe en dyr fotograf og så blive fotograferet i flere timer for at ende med 200 billeder af sig selv i opstillet positur. Og eftersom jeg har skrevet, vi får en halvanden time lang fotosession, føler jeg lige, jeg vil klarificere. :-)

Vi får ikke alle 3-400 billeder af Torben. Han tager så mange, men om aftnen når han kommer hjem i atelieret igen, så vælger han de bedste, og så får vi en helt speciel læderindbundet fotobog med vist nok 30 billeder i, som bliver matlakeret på siden, så det holder til alt - og så får vi et 30x40 bryllupsbillede i selvvalgt ramme samt 10 mindre bryllupsbilleder i 13x18 (eller 18x24). Så selvom vi stiller op til halvanden times fotografering, så betyder tiden og mængden af tagede billeder kun, at han så har flere at vælge imellem - og dermed være sikker på, at han giver os det bedste foto! :-)

Vi har i øvrigt bedt Torben om at være legesyg med fotograferingen og simpelthen være megakreativ og ikke lægge bånd på sig selv. Så vores billeder bliver edgy, seje, romantiske og ikke mindst superskønne. Og dét glæder jeg mig til at se resultatet af. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men så må jeg da lige blande mig i den sidste del af diskussionen (lige som Synneborre vil jeg lade den hengangne ophedede diskussion være fortid).

Vi har valgt at Patricio Soto fra Sønderborg (www.psfotografi.dk) skal tage vores billeder. Vi har set mange billeder han har taget og er vilde med hans stil. Desuden har vi haft et møde med ham og vi følte virkeligt at kemi'en passede og hans stil passer perfekt til vores ønsker for vores bryllupsbilleder. Nu er han absolut ikke i den billige ende af skala'en skal jeg lige hilse og sige, men så får vi også en 2 timers session inden brylluppet, hele dagen fra vi gør os klar til efter brudevalsen og alle billeder til rådighed + et super lækkert indbundet album.... det er den rigtige løsning for os :)

Vi ønsker absolut ikke opstillede billeder - eller dvs. vi vil gerne have (opstillede) billeder med vores familie, vores lille hund (han skal da ikke snydes!), brudepiger, andre gæster osv., men ikke nogle billeder hvor jeg sidder i bilen mens h2b skubber o.lign. (hver sin smag naturligvis!)... derfor har vi skrevet i invitationerne, at der er vielse i kirken efterfulgt af fotografering i slotshaven. Det samme gjorde nogle af vores venner og det var bare det hyggeligste tidspunkt på hele deres bryllupsdag - folk snakkede og hyggede og skiftedes til at være med på billederne - og sådan håber vi også det bliver for os (det BLIVER GODT VEJR d. 28. maj!!! :bearhug: ).

Vi regner med at tage nogle kolde øl og vand bag i bilen så folk kan få lidt at drikke og så kan globryllupsgæsterne også få lov til at være lidt med :back2topic:

Redigeret af Mrs Peckham-to-be
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer