Dbrix

Beretning Dorthe & Lars 28.08.2010

53 posts in this topic

Så må jeg vidst i gang med min beretning...

Knægten er sendt på weekend hos sin far, manden er ude med jobbet, så jeg har tændt en masse levende lys, er hoppet i ”hyggeligt” kluns, smidt benene op på chaiselongen og sidder med pc i skød.

Jeg havde købt en stor pose slik til hygge under min beretning, men jeg nåede at spise halvdelen af på turen hjem fra indkøb (10 min. – ejer ikke en stopklods, når det kommer til slik), så nu har jeg lidt halvkvalme.

Har nok for første gang nogensinde åbnet en flaske vin (den ilter lige), når jeg er alene – drikke aldrig alene, men en gang skal jo være den første og tænkte det kunne være hyggeligt - så mangler jeg bare en der kan komme og lave mad til mig senere – må nok nøjes med rugbrød…

Edited by Dbrix
0

Annonce ♥

Nå det var jo den beretning det handlede om… :thumbsupsmileyanim:

Havde fri torsdag og fredag før brylluppet, torsdag havde været sådan en måske, men set i bakspejlet er jeg super glad for at jeg tog fri, jeg var jo ikke mentalt til stede på jobbet ugen op til brylluppet og der var mange opkald på min mobil, sådan nogen i sidste øjebliks ting, der lige skulle styr på.

Har egentlig allerede glemt hvad jeg lavede torsdag, men fredag handlede jeg de sidste ting, havde bestilt en masse limefrugter til mojito og mynte hos den lokale grønthandler og hentede knust is til drinksene.

Kl. 15 havde jeg tid til at få ordnet negle og derfra kørte jeg til bartenderen med al frugten, så hun kunne skære det hjemmefra inden hun ankom til festen lørdag.

Efter aflevering af frugter m.v. kørte jeg hjem til min mor, hvor de kæmpede med at kreere vores bryllupskage, så jeg havde tilbudt at komme og lave mad.

Det var godt nok det muntre køkken – NOT!!

De (min mor og hendes mand) lød som om de var ved at gå fra hinanden. Jeg havde bestilt en fragilitekage (min ynglingskage) og gerne med lilla marcipan i tråd med vores tema, hvilket Ole, min mors mand i første omgang havde afvist. Men de havde alligevel rørt noget farve i marcipanblandingen, desværre var der ikke nok og Ole lavede noget nyt på slum, her fik han næsten hugget hovedet af, for han ramte ikke den rigtige farve og havde hældt alt for meget blåt i… Han fik så meget ”skæld ud” af min mor, at jeg bare stod og krummede tæer. Nytter jo ikke at blande sig, så valgte at gå en kort tur med deres hund, så de lige kunne få luft og da jeg kom tilbage, havde de fået styr på det og vi måtte leve med at det ene lag havde en anden farve end de to andre… Visse vasse, det går jeg altså ikke så meget op i, men min mor var godt ærgerlig…

Smider lige et billede af kagen, ikke verdens smukkeste, men jeg er dem evig taknemmelig for at gide lave kagen til os, min mor har altså selv siddet og lavet alle de roser.

post-37401-1284135200.jpg

Edited by Dbrix
0

Nå men mens jeg stod og lavede mad, ringede HTB og fortalte, at han havde lagt en gave til mig derhjemme… Og som skrevet i planlægningstråd kom jeg hjem til "kærestebrev" fra HTB, hvor jeg skulle sætte x i ja, nej eller måske om jeg ville giftes med ham. Afhængig hvad jeg svarede fulgte der en gave med.... Valgte selvfølgelig "ja" og det udløste en cd-rom med diasshow/tale fra ham. Den mere personlige tale, som han synes er forbeholdt os... Den var meget sød og rørende...

Åbnede de andre gaver efterfølgende.... "Måske" udløste aerobic sokker, hvor der står skrevet "velegnet til kolde fødder"... Nej udløste en fortrydelsespille, hvor der på æsken står nødprævention til anvendelse efter ubeskyttet "ægteskab"... Ægteskab havde HTB klistret henover sex.... Super opfindsomt!!

Hoppede i seng ved 23-tiden efter bad og hårvask.

0

Lørdag er DAGEN!!

Jeg vågner en mio. gange i løbet af de tidlige morgentimer eller sådan føles det i hvert fald, men har erindring om at jeg som min. Har kigget på uret omkring kl. 5, 6 og 7 og kl. 8 stod jeg op til en solrig og flot blå himmel – på trods af at jeg havde sat vækkeur til kl. 9 (som om jeg ville finde ro til at ligge der så længe…) Besøgte BK og skrev et indlæg, spiste lidt morgenmad og hoppede i bad og barberede ben mv.

Kl. 11 kom min veninde, som også er min frisør og gik hurtigt i gang med at sætte mit hår. Jeg synes det tog en krig og havde egentlig ikke nogen fornemmelse af hvordan jeg kom til at se ud. Vidste kun at hun havde lidt hår hun satte på, så hun havde noget at arbejde med – jeg har masser af hår, men det er tyndt som bare pokker. Hun var i gang i 1½ time.

Før slør:

003.JPG

Med slør:

004.JPG

009.JPG

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar:

Jubiii beretning !!!

Den har jeg luret efter mange gange, men er heller ikke så tålmodig :shopping:

Uha, ja jeg var også gået tur med hunden, men godt de blev "gode venner" igen og fik kagen færdig. Jeg synes ikke det gør noget man kan se det ikke er konditoren der har lavet det, for med alt den kærlighed de har lagt i den er det bare perfekt :rolleyes: Synes det er flot gået.

MERE MERE MERE MERE

0

Imens kom hende, der skulle ligge min make-up. Hun havde sin mor med, som chauffør, vi bor lidt på landet, så det var nemmest. Min anden veninde kom også, hun skulle gøre sig færdig hos mig og sørge for at få mig i brudekjolen.

Make-uppen skulle være påbegyndt ved 12-tiden, men frisøren brugte længere tid end først antaget. Ligeså snart hun var færdig gik Melissa i gang med min make-up, jeg har egentlig ikke tid på hvor lang tid det tog, men ved at både mine balder og ben sov flere gange undervejs i processen med hår og make-up.

010.JPG

013.JPG

016.JPG

Edited by Dbrix
0

Jeg var egentlig helt rolig og cool langt op af dagen…. Vi var i super god tid, ingen fare at vi ikke ville nå at komme ud af døren til tiden… Ved 14-tiden kom min mor og kort efter kom den bil, som HTB havde sørget for – Bankdirektør Varnæs bil fra Matador – en Pontiac fra 1929. Han var bestilt til kl. 14.30.

Har taget billede fra kirken, da jeg pt. ikke har nogen hjemmefra - kun af bil:

XP2S4909.jpg

Nå men jeg kom i tøjet med hjælp fra min mor, veninde og en nabo, der lige kom forbi for at se det færdige resultat.

Her er veninden i gang med at rette på sløret

IMG_1414[1].jpg

Og her er jeg klar til afgang, vi mangler bare blomster

IMG_1415[1].jpg

Og et mere:

IMG_1420[1].jpg

Forloverens kone kom forbi med brudebuketten, super flot var den

017.JPG

Vi (min mor og mig efterfulgt at veninden)kørte i god tid og jeg bad chaufføren køre en lille omvej for ikke at komme for tidligt, På vej til kirken pressede tårerne sig på, nervøsiteten for at gå op ad kirkegulvet ramte mig, var død for nervøs for alle de øjne der skulle hvile på mig…. Tog nogle dybe indåndinger og holdt i første omgang tårerne tilbage…

Afgang inden kirken, stadig forholdsvis rolig..

IMG_1427[1].jpg

Edited by Dbrix
0

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar:

Jubiii beretning !!!

Den har jeg luret efter mange gange, men er heller ikke så tålmodig :bearhug:

Uha, ja jeg var også gået tur med hunden, men godt de blev "gode venner" igen og fik kagen færdig. Jeg synes ikke det gør noget man kan se det ikke er konditoren der har lavet det, for med alt den kærlighed de har lagt i den er det bare perfekt :shopping: Synes det er flot gået.

MERE MERE MERE MERE

Hvor er du sød! Og jeg arbejder hårdt på at komme videre, men det med at uploade billeder driller, selvom det er temmeig nemt - har jeg fundet ud af, efter detaljeret beskrivelse fra Maria (Bernard77) - tak Maria, du er min redning :rolleyes:

Det er jo bare det med at huske hvor billederne er og jeg har 3 dics fra fortografen med 600 billeder ellere flere....

0

Annonce ♥

Alt i mens var HTB ankommet tidligt i kirke, her havde han tid til at sætte blomster op, hilse på gæsterne, hele vejen igennem fuldstændig rolig og afslappet.

Blomster til kirken

XP2S4781.JPG

HTB igang med at sætte roser op

XP2S4793.jpg

Forloveren hjælper til og organisten stemmer orgelet af

XP2S4786.JPG

Nærbillede af rose, elsker det slørede lys baggrunden

XP2S4791.jpg

Min svoger sætter knaphulsblomst på HTB

XP2S4772.jpg

Og på forloveren

XP2S4776.jpg

HTB

XP2S4848.jpg

Edited by Dbrix
0

HTB tager imod gæsterne....

Billede af kirken udefra - brudepigen i billedet til højre

XP2S4795.JPG

Lidt forskelligt hvor HTB tager imod gæster

XP2S4805.JPG

Min veninde, som også er min frisør og hende, der har sat mit hår sammen med sin kæreste, som er kokken, der har sørger for maden til festen

XP2S4811.JPG

XP2S4821.JPG

XP2S4841.JPG

XP2S4852.JPG

Edited by Dbrix
0

Ej ok smider lige et par billeder mere.... Min ankomst

XP2S4907.jpg

XP2S4908.JPG

XP2S4911.jpg

Et af mandens yndlingsbilleder, ved den "korte" gennemgang vi havde igår

XP2S4916.jpg

Og ja jeg knaldede hovedet op i kanten på vejen ud

XP2S4919.jpg

Edited by Dbrix
0

Annonce ♥

En anelse misfornøjet

XP2S4922.jpg

XP2S4928.jpg

Min søster tog imod os, der var kjolekrise, elastikken i skørtet på min brudepige (niece) var gået, så heldigvis kom kordegnen os til undsætning og havde en sikkerhedsnål…

Mødet med min søster og niece (brudepige)

XP2S4932.jpg

XP2S4937.jpg

Tror jeg sikrer mig at slæbet bliver løsnet fra "opsatsen"

XP2S4951.jpg

Så glad "hun" ser ud

XP2S4954.jpg

Veninden retter vidst nok på brysterne

XP2S4960.jpg

En tidligere skoleveninde kom ”for sent” til globryllup, så hun sneg sig bag om os, men der blev lagt en sidste hånd på værket… Pu ha jeg var nervøs og tårerne pressede sig igen på… Det ses heldigvis ikke på billedet....

Kort før indgang

XP2S4962.jpg

Edited by Dbrix
0

Ei at holde her... MERE! :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: der skal nok komme mere, skal bare lige finde tiden til det, det tager jo længere tid end først antaget!

Hvor er det bare godt... Og fantastisk med alle de billeder

Tak MissLena, tidligt du er på BK?!

0

Annonce ♥

Hej Dorthe!

Så fik jeg også tid til at læse din beretning!

Hvor er det en dejlig og opfindsom mand du har med brevet og gaverne - det var da en super god idé! :thumbsupsmileyanim:

Og hvor ser du godt ud - kan rigtig godt lide din halskæde!! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se flere billeder!

0

Hej Dorthe!

Så fik jeg også tid til at læse din beretning!

Hvor er det en dejlig og opfindsom mand du har med brevet og gaverne - det var da en super god idé! :thumbsupsmileyanim:

Og hvor ser du godt ud - kan rigtig godt lide din halskæde!! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se flere billeder!

Hej Pia,

Ja han er super opfindsom og sådan er han bare hele vejen igennem - and I love it/him!! :ilovebryllupsklar:

Tak, halskæden er købt i London til "ingen" penge, mener jeg gav ca. 330 for den og det tilhørende armbånd - dog bliver jeg sindssyg af at konstatere at den hænger skævt på langt de fleste billeder....

Satser på at smide flere billeder og beretning ind i morgen, får desværre ikke tid idag...

0

Så er vi nået til det jeg har frygtet mest af alt, turen op ad kirkegulvet (som heldigvis ikke er særlig langt). Havde bestemt ikke set frem til at de øjne der ville hvile på mig, når jeg trådte ind...

HTB og forlover (det er jo heller ikke ham, der skal giftes) ser fortsat fuldstændig afslappede ud

XP2S4875.jpg

XP2S4869.JPG

XP2S4887.jpg

0

Here goes…

Den første jeg fik øjenkontakt med var en veninde, derefter HTB's kolleger og sidst men ikke mindst, min bedste ven gennem snart 37 år. Han lagde hovedet på skrå og jeg kunne se at han sagde nårh.... Jeg var lige ved at tude, munden skælvede i hvert fald

IMG_3489[2].JPG

XP2S4967.jpg

XP2S4971.jpg

XP2S4974.jpg

XP2S4983.jpg

Min mor og HTB krammer lige

XP2S4997.jpg

XP2S4999.jpg

XP2S5002.jpg

XP2S5004.jpg

Desværre måtte fotografen kun tage billeder ved min indgang og vores udgang, hvilket stadig irriterer mig. Min onkel ville optage præstens tale, men kordegnen opdagede ham og bad ham stoppe.

Præsten holdt en super tale og har virkelig lyttet til os under den 1½ times seance vi havde haft ugen i forvejen.

Vi havde hyret korsangeren til at synge Anne Linnets: Lad mig være den… Og det gjorde hun som udgangspunkt godt, jeg tudede i hvert fald ligeså snart hun gik i gang – det var efter vielsen, som erstatning for en salme.

Edited by Dbrix
0

Annonce ♥

Ih, hvor er du smuk! Jeg havde det også svært med at gå op ad kirkegulvet og kunne ikke nøjes med, at munden skælvede :thumbsupsmileyanim: Godt at høre, Anne Linnets sang gik godt... Det har jeg været spændt på at høre om :ilovebryllupsklar:

Tak skal du ha' :thumbsupsmileyanim: Det gik fint, den gik i hvert lige i tårekanalerne på mig (efterfulgt af en løbende næse) og der er bare en super smuk sang - og når det så er sagt, så er jeg ikke synes at hun var de 1.200 kr. værd, men pyt med det, det var fedt at have et andet indslag end de sædvanlige salmer!

0

Holder lige en pause inden jeg smider computeren ad helvede til - det tager simpel hen en krig at uploade billeder fra discen til picasa og hertil - ved ikke hvad jeg gør forkert, men lige nu er min tålmodighed ikke til det!!!!

0

Og så stod den ellers på lykønskninger og fotografering – jeg anede ikke hvor jeg skulle kigge hen.

XP2S5069.JPG

XP2S5073.JPG

XP2S5103.JPG

Buketten

XP2S5119.JPG

Min niece/brudepige

XP2S5122.JPG

XP2S5140.JPG

Frisørveninden forsøger at pille ris ud af mit hår

XP2S5198.JPG

Manden fjerner også lidt ris

XP2S5199.JPG