Sunspirit

Middelalderbryllup - hvor?

12 indlæg i dette emne

Vi har fundet ud af, at vi vil holde et bryllyp i middelalderstil, fordi vi begge er så historieinteresserede og tror, at det vil sætte gæsterne i en fed stemning.

Problemet er lidt at for at holde et temabryllup er omgivelserne meget vigtige. Vi har fundet et smukt gods der har en fantastik festlade, med rå vægge, men alle bekvemmeligheder. Det er bare lidt dyrt, så ville høre om der er nogen der kender et sted, der har den der lidt middelalderstemning, som man kan leje?

Kan jo være at jeres lokale restaurant lige passer ind i ideen?

Håber meget på svar :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går i Hvad bruden ikke ved på tv2 holdte de et middelalderbryllup i en stor flot sal med tilhørende lille kirke, tror det var Roskilde kloster. Roskilde kloster. men nu ved jeg ikke hvor i landet det skal være...

På hjemmesiden:

Særarrangementer:

Der er mulighed for at leje Klosterkirken til bryllupper.

Riddersalen kan lejes til firmaarrangementer eller til private arrangementer.

Redigeret af metteholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Riddersalen ved Roskildekloster var nu meget lidt middelalderagtig, men den var utrolig smuk.

I samme program var de nede og kigge på noget i en middelalderlandsby, måske det var noget http://www.middelalderlandsbyen.dk/

KH fru R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er næsten 100% sikker på det var middelaldercentret på Lolland han var nede og se i går i "hvad bruden ikke ved".

Så det var da en mulighed

Kærlig hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

Redigeret af charlotte heidi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg er selv helt vild med festladen på Sonnerupgaard Gods i Hvalsø - men måske er det den du har haft kig på? Vi valgte den fra, fordi det blev for dyrt. Vi holder vinterbryllup, så vi skulle også bruge en del på at opvarme den. Ellers er der Trudsholm Slot - om sommeren - de har en hyggelig lille lade og det er super billigt. Overnatning er med i prisen, men det er ret primitivt og nedslidt, så det er virkelig kun, hvis man kan acceptere lidt huller i væggene og sådan, at man skal vælge det. Men atmosfære er der masser af, og det hele er med levende lys og fakler langs siderne i laden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan næsten kun være Laden på Sonnerupgård Gods de har haft kig på :thumbsupsmileyanim: Det betyder også at vi formentlig taler i det område/landsdel.

Jeg ved ikke om man kan lave en aftale med dem men Vikingerne oppe i Frederikssund har en såkaldt vikingeborg hvor der holdes flere fester (har selv spillet et par firmafester deroppe). Det var måske værd at undersøge om de også "udlejer" til bryllupsfester.

Flakfortet kunne også være en mulighed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er næsten 100% sikker på det var middelaldercentret på Lolland han var nede og se i går i "hvad bruden ikke ved".

Så det var da en mulighed

Kærlig hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

Jeg vidste ikke engang at man kunne leje det men det lyder da som en god løsning, de har åbenbart også en middelalderbuffet, som jo kunne passe godt til temaet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det kan næsten kun være Laden på Sonnerupgård Gods de har haft kig på :thumbsupsmileyanim: Det betyder også at vi formentlig taler i det område/landsdel.

Jeg ved ikke om man kan lave en aftale med dem men Vikingerne oppe i Frederikssund har en såkaldt vikingeborg hvor der holdes flere fester (har selv spillet et par firmafester deroppe). Det var måske værd at undersøge om de også "udlejer" til bryllupsfester.

Flakfortet kunne også være en mulighed.

Ja det er Sonnerupgård, men det er altså lidt over hvad jeg vil betale, når jeg er på SU. Vi bor i Ringsted, så hele sjælland er ikke så langt væk :P men jeg vil da lige kigge på det i hvert fald! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu håber jeg ikke der gør noget at jeg lige hopper på her med et extra spørgsmål..

Men den kjole hun havde på i Hvad bruden ikke ved... hvor kan man købe kjoler i den stil?

Har endnu ikke stødt på nogen selv, og overvejer kraftigt at jeg gerne vil prøve sådan en, da både mig og kæresten er helt vilde med at der hedder rollespil/fantasy og middelalder..

Hvis nogen kender til en forretning med kjoler i den stil (gerne på sjælland) vil jeg meget gerne høre om det..

Igen undskyld for at stjæle tråden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer