Sunspirit

Cecilie & Roberts middelalderbryllup: Bryllupsrejse

1,405 indlæg i dette emne

Så lige en genudsendelse af "hvad bruden ikke ved" i går og kom til at tænke på dig :)

Og jeg ville læse din bog! Er også lidt middelaldernørdet en gang i mellem (søgte også ind på Historie, da jeg skulle søge ind på universitetet).. Synes det er et super fedt tema, og tror der er mange, der kan finde inspiration i sådan en bog - om ikke andet er der vel nogle rollespillere, der er trætte at dræbe orker, og kan bruge noget nyt at lave :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa nu skal i se hvad jeg har lavet :D :cheerleader3:

Middelalder toiletskilte.. ja jeg havde ikke noget at lave i går.

post-44861-0-29102500-1310720615.jpg

post-44861-0-70182400-1310720631.jpg

Jeg har tegnet dem med blyant og sort blæk. Ved ikke helt om jeg skal putte dem i ramme?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så fik vi allerde vores sted til festen! :D Det er helt fantastisk stemningsfyldt.

Det blev middelaldercentret på falster - et billede, hvis i ikke har set det fra sidste indlæg. De insiterer på at holde alt helt i tidens ånd, derfor får man fx kun en ske og kniv, fordi de ikke havde gafler dengang. Vi fik et fint tilbud der er inklusive en hel middelaldebuffet og drikkelse og oppyntning og borddækning. Tjenerne vil desuden være i klædt middelalderklæder. Lokalet er oplyst af sterinlys i jernstager og velkomstdrikken er et afkog af kanel og urter. Vi kan også låne kostumer til mig og Robert, men jeg vil nu hellere finde min brudekjole et andet sted.

post-44861-1285440323.jpg post-44861-1285440342.jpgpost-44861-1285440353.jpgpost-44861-1285440365.jpg

Jeg skriver snart mere om buffeten, bestyreren dernede har lovet at lægge billeder op efter jul. :)

Ihhhhhh, hvor er det fedt, at I hopper ud i temaet. Vi havde også snakket om middelaldertema, og vi var også på middelaldercenteret i sommer, da vi var på Falster, men vores budget er ikke så stort, så vi bliver i København og tager et lidt mere traditionelt bryllup men med twists så som lilla kjole. Hvad betaler I for mad osv.?

Hvis du stadigvæk ikke har fået lavet kjolen, så kig evt. her: http://www.roxx-online.com/

Synes de har nogle rigtigt pæne og billige kjoler, men det kan også være inspiration :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad går du og fordriver tiden med - jeg savner dine skønne, skøre indfald :lol:

Hvor er du sød :) Jeg er på udgravning for tiden, hvilket er meget krævende for min overskuds energi. Desuden har Robert lovet at så snart der kun er et år til bryllupet sætter vi skruen i vandet og går bryllup-amok. :) Bliver skønt at få ham lidt mere med på vognen, men jeg har også selv trukket mig lidt væk fra brylluper, har dedikeret en del tid til min blog men den lider også under min travlhed :P

Vi skal dog ned og besøge feststedet snart - den første weekend i september, så der kommer nok snart lidt opdatering om potentielle steder til foto session :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik vi allerde vores sted til festen! :D Det er helt fantastisk stemningsfyldt.

Det blev middelaldercentret på falster - et billede, hvis i ikke har set det fra sidste indlæg. De insiterer på at holde alt helt i tidens ånd, derfor får man fx kun en ske og kniv, fordi de ikke havde gafler dengang. Vi fik et fint tilbud der er inklusive en hel middelaldebuffet og drikkelse og oppyntning og borddækning. Tjenerne vil desuden være i klædt middelalderklæder. Lokalet er oplyst af sterinlys i jernstager og velkomstdrikken er et afkog af kanel og urter. Vi kan også låne kostumer til mig og Robert, men jeg vil nu hellere finde min brudekjole et andet sted.

post-44861-1285440323.jpg post-44861-1285440342.jpgpost-44861-1285440353.jpgpost-44861-1285440365.jpg

Jeg skriver snart mere om buffeten, bestyreren dernede har lovet at lægge billeder op efter jul. :)

Ihhhhhh, hvor er det fedt, at I hopper ud i temaet. Vi havde også snakket om middelaldertema, og vi var også på middelaldercenteret i sommer, da vi var på Falster, men vores budget er ikke så stort, så vi bliver i København og tager et lidt mere traditionelt bryllup men med twists så som lilla kjole. Hvad betaler I for mad osv.?

Hvis du stadigvæk ikke har fået lavet kjolen, så kig evt. her: http://www.roxx-online.com/

Synes de har nogle rigtigt pæne og billige kjoler, men det kan også være inspiration :thumbsupsmileyanim:

Arg hvor fedt, så må jeg jo lige kigge lidt i din tråd og se din fine kjole :) Det er et super sted, så kan godt forstå I overvejede det. Med mad, buffet, fri bar, natmad og kaffe bliver det omkring 35.000, Så det er en god slat penge, men faktisk okay alt taget i betragtning synes jeg. Så skal der selvfølgelig et band til og tøj og en fotograf :)

Det er nogle fine kjoler, måske skal jeg nævne dem på min blog :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst hele din tråd igennem, og hold da ferie hvor inspirerende. Du er da bare vild dygtig til at tegne, designe osv. Og så det at holde et tema bryllup der er så gennemført :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig meget til at følge denne tråd fremover.

Nej tak altså :loveshower: Ja det er jo omkring et år til den store dag efterhånden, så det kommer nok stadig en del fra mig :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder rigtigt godt. Og der er jo også hotel lige ved siden af, hvis gæsterne vil overnatte :thumbsupsmileyanim: Ja, jeg var ret begejstret for kjolerne (og prisen). Så måske ender jeg alligevel med at købe en på et tidspunkt til noget halloween eller noget :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg lægger hjemme syg med migræne har jeg fil'me fået lavet mit næste DIY projekt, eller i hvert fald udkastet til det. Mine sang eller kirke eller hvad-man-nu-kalder-det-hæfter. :) Jeg har lagt lidt originale middelalder træskæringer ind over program og sangtekster, så det giver den rette stemning, hvad synes I?

Forside og bagside:

post-44861-0-81475100-1313501196.jpg

Program og sangen, det haver så nyeligen regnet

post-44861-0-01975800-1313501264.jpg

Og et billede af middelalderligt taffel samt sang: septembers himmel er så blå

post-44861-0-66115300-1313501387.jpg

Hæftet har også en forklaring på en lille udveksling af nøgle og sværd ceremoni.

Tænker at printe dem på noget groft papir og så sy ryggen sammen med garn istedet for at klipse dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey Sunspirit.

tak for din hilsen :) Det ser ud til at være et rigtigt fedt tema, I har. Jeg elsker når det er så gennemført og så personligt. Glæder mig til at se billeder fra selve dagen! Jeg synes, jeres historie er romantisk - at det er gået så stærkt og hedt <3

Hilsen Kristine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tark det er så dejligt I kan lide det jeg laver. :)

Og nej - migræne er en bitch. :shooter:

Sjov historie: En engelsk designer mailede til mig i dag. Hun er i gang med at designe en pub, der skal restoreres og hun vil bruge mine toilet skilte til tioletterne :tunge: det er altså morsomt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer