Sunspirit

Cecilie & Roberts middelalderbryllup: Bryllupsrejse

1,405 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Bliver nødt til at tage ned og købe de ringe i morgen... nu hvor har fået perlerne har jeg så meget lyst til at bruge dem (uden omtanke med at jeg faktisk bør skrive eksamensopgave :fløjt: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er endnu ikke færdig med bæltet. Kunne være klaret på en aften, men løb tør for guld ringe :) Overvejer lidt om jeg i stedet for at lave mellemstykkerne med metal, så finde noget guldtråd og trække perlerne på..

Svigermor skal jo lave bryllupskagen, og vi får i forvejen æbletærte og ost til dessert, men har forelsket mig lidt i en alternativ bryllupskage, lavet af flere forskellige oste. Jeg ÆLSKER ost, kan slet ikke få nok af det, men Robert er ikke nogen fan, så det bliver nok ikke til noget. Synes alligevel jeg ville dele et billede med jer af min alternative drømme "bryllupskage" :metteholm

post-44861-0-28745800-1323078838.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er godt klar over den ikke er for alle :) men det er heller ikke alle der bryder sig om chokoladekage fx :) er opdraget til at være altædende og bare elske mad generelt, så bliver sulten hver eneste gang jeg ser det billede :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhm alt det ost.... savle savle.. :) tror min far kunne æde den lille der i dit nummer 2 billede alene :wink: Og så kombinationen af ost og champange... ej hvor er jeg altså en madgris :tunge:

Den sidste ligner jo næsten en rigtig bryllupskage :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jo egentlig ideen er meget fed - og man kunne jo kombinere de to - servere en oste"lagkage" og en lækker fuldfed brownie med lækre nødder og bær som kompliment til begge dele... :7himmel:

Mhmm... Jeg kan se det for mig:

eplfav16.jpg

wersha071210.jpg

Cheese-Nut-and-Fruit-Platter.jpg

Naaaam! God kombi! Så er jeg også med på vognen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bager den her et par gange eller 20 om året - den er god HVER gang! :heart:

Ingredienser

225 g smør

100 g hakket mørk chokolade

30 g kakao

3 dl fløde

450 g sukker

300 g hvedemel

1 tsk. salt

1 spsk. vanillesukker

1 tsk. natron

2 æg

Topping

125 g smør

1 dl fløde

25 g kakao

1 spsk. vanillesukker

500 g flormelis

Tilberedning:

Der skal bruges 3 skåle og en gryde...

1. skål: Æggeblommer og sukker piskes til tykt gult skum..

2. skål: Æggehvider piskes HELT stive..

3. skål: Mel, vaniliesukker, natron, salt og kakao blandes sammen..

Gryden: Smør, fløde og chokolade varmes op UDEN at koge.. Køl af inden det bruges..

Bland smørblandingen op i æggeblommeblandingen.. Bland de tørre ingredienser i... Vend æggehviderne forsigtigt i..

Bag kagen ved 200º C i 25-30 minutter. Kagen er bedst når den er tung og svampet.

Glasur: Kog smør, fløde, kakao, vanillesukker og flormelis sammen i en gryde til en glasur. Fordel den letafkølede glasur på den helt afkølede kage og opbevar den i køleskabet.

Hvis man vil have nødder i kan man fjerne 50gram mel og tilsætte 100 gram hakkede nødder - eller man kan drysse dem ovenpå! :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved ikke hvad der lige gik af mig, her i julemåneden har jeg købt en kjole til bryllupet. :o Vil stadig have min grønne middelalderkjole, men med de lange ærmer kender jeg mig selv godt nok til at vide at den bliver tonser varm når jeg skal danse, (hvilket jeg planlægger at gøre den halve nat. :7himmel: ) så har nu købt en dansekjole og har købt den som en hvid kjole, så det mindsker min nervøsitet med om jeg kommer til at savne hvidt på dagen :c166: synes stadig ikke den er så traditionel, men nu glæder jeg mig til at se resultatet, man hører jo alt muligt forfærdeligt om kinakjoler, så prøver ikke at være for spændt. Der skulle gå ca en måned så har jeg den.. Men lad os nu se. :rolleyes:

det er underligt for jeg har virkeligt kigget efter brudekjoler på nettet og bare ikke kunne finde en der sagde mig noget, men denne her, den synes jeg ser ret så magisk ud. Nej jeg må ikke blive for forventningsfyldt! Men er svært at lade være :fløjt: sikke det kilder i maven

post-44861-0-10091800-1323086052.jpg

Og bare lige for at understrege, det er en dansekjole. Jeg skal stadig lave kjolen jeg skal have på det meste af aftnen sammen med min mor :)

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bager den her et par gange eller 20 om året - den er god HVER gang! :heart:

Ingredienser

225 g smør

100 g hakket mørk chokolade

30 g kakao

3 dl fløde

450 g sukker

300 g hvedemel

1 tsk. salt

1 spsk. vanillesukker

1 tsk. natron

2 æg

Topping

125 g smør

1 dl fløde

25 g kakao

1 spsk. vanillesukker

500 g flormelis

Tilberedning:

Der skal bruges 3 skåle og en gryde...

1. skål: Æggeblommer og sukker piskes til tykt gult skum..

2. skål: Æggehvider piskes HELT stive..

3. skål: Mel, vaniliesukker, natron, salt og kakao blandes sammen..

Gryden: Smør, fløde og chokolade varmes op UDEN at koge.. Køl af inden det bruges..

Bland smørblandingen op i æggeblommeblandingen.. Bland de tørre ingredienser i... Vend æggehviderne forsigtigt i..

Bag kagen ved 200º C i 25-30 minutter. Kagen er bedst når den er tung og svampet.

Glasur: Kog smør, fløde, kakao, vanillesukker og flormelis sammen i en gryde til en glasur. Fordel den letafkølede glasur på den helt afkølede kage og opbevar den i køleskabet.

Hvis man vil have nødder i kan man fjerne 50gram mel og tilsætte 100 gram hakkede nødder - eller man kan drysse dem ovenpå! :)

Uhmm lyder bare godt, :) nu er det jo snart min fødselsdag, så skulle man måske lave sådan en omgang til familien :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer