AmalieAmalie

Vil i ikke være søde at hjælpe?

27 indlæg i dette emne

Som offer for ufrivillig barnløshed vil jeg tigge og bede jer om at skrive under på denne underskriftindsamling...

http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/barnloes

Som led i regeringens spareplan, har man valgt at fjerne den gratis fertilitetsbehandling. Barnløshed er defineret af WHO som en sygdom, og på lige fod med alle andre, har vi ret til behandling for vores sygdom uden brugerbetaling.

Behandlingen er dyr, og mange vil ikke have råd. Det er katastrofalt for de par der bliver ramt, og ikke mindst for samfundet, der slet ikke kan undvære de ca. 10% børn der hvert år kommer til verden via fertilitetsbehandling. Du kan også finde os her: http://www.facebook.com/group.php?gid=1226...0602&v=info . Her vil der løbende blive lagt info om aktioner og en kommende hjemmeside ud.

3 gode grunde til, at hjælp til ufrivilligt barnløse skal være gratis:

· Der fødes alt for få børn i Danmark.

Du har sikkert hørt det før, men det har faktisk store konsekvenser, at vi i Danmark føder for få børn. Det lyder jo abstrakt, at det faktum, at den gennemsnitlige familie føder under 2 børn hver, har den store betydning. Men faktisk er det et alvorligt problem, fordi hver generation skal bruges til at vedligeholde det samfund vi har i dag. Hvis man skal vedligeholde samfundet, skal der faktisk fødes lige så mange børn, som der dør eller forsvinder ved udvandring. Eller sagt på en anden måde; Hvis et forældrepar kun får 1,9 barn, så svarer det til, at man smider to mennesker ind i en kødhakkemaskine, og kun får 1,9 ud i den anden ende. Dvs. at den nye generation bliver færre end deres forældres generation. Det betyder, at der bliver færre hænder, til at forsøge de ældre generationer. Samtidig vil det færre antal børn, ikke kunne producere så meget, som de generationer med flere børn.

Det er i sig selv ikke et problem, at børnetallet falder en overgang. Vi har jo alle hørt om babyboomerne, der slet ikke havde problemer med at føde mange børn. Men tendensen til at føde få børn har desværre ikke vist sig at forsvinde. Over en lang årrække er antallet af danskere faldet. Der er altså færre fødsler end dødsfald. Og et andet problem spiller også ind. Fertiliteten har nemlig vist sig at blive dårligere fra generation til generation.

· Ufrivillig barnløshed er en sygdom.

Langt de fleste der begynder i fertilitetsbehandling, begynder fordi de har en sygdom i deres forplantningssystem. Dvs. at de enten er født med defekte indre eller ydre kønsorganer. Eller de har pådraget sig sygdomme senere i livet, der har skadet deres fertilitet. WHO anerkender infertilitet som en sygdom, der skal behandles herefter.

· Drømmen om et barn er universel

http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/barnloes

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ved ikke endnu, om jeg kunne få problemer med at få børn, men jeg kan ikke forestille mig noget mere frygteligt. Og hvor uretfærdigt, hvis de vil spare fertilitetsbehandlingen væk!!!

Jeg har skrevet under og tippet det videre. :cheerleader3: Håber de dropper besparelsen, og at I snart får besøg af storken. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har jeg skrevet under.

I min familie er der absolut ikke problemer med barnløshed.

Men man ved ikke om man selv bliver berørt af det, og jeg føler med jer som har problemer med det.

Alle skal have muligheden for at få børn..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De samler underskrifterne igen til d. 1 oktober, da de skal op og aflevere en samlet mappe med billeder og historier omkring fertilitets-børn til ministeren :) Så hvis nogen af jer har små poder der er lavet med behandling.. Så må i MEGET gerne gå ind på denne side :denmarkflag: De mangler stadig MANGE historier om børn af fertilitetsbehandling :)

Her er hvad der står på siden:

Hej alle. Husk at sende et billede til Nina af dit/jeres barn som er kommet til verden vha behandling. Nina@barnloes.dk. Skriv kort hvad dit barn hedder, hvor behandlinger har fundet sted og en lille beskrivelse af behandlingen. Skriv hvor du/I er fra og naturligvis hvad barnet hedder, hvornår det er født og hvor gammelt det er i dag //Nina

http://www.facebook.com/pages/Barnloesdk/1...59695727?ref=ts

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer