**Anja_Musen**

Kirkehæfter

8 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har ikke selv lavet kirkehæfter, men de fleste jeg har set indeholder primært salmerne. Nogle putter også en lommelet ind til glædestårer og lidt tyl til bilens antenne. :thumbsupsmileyanim:

Jeg mener ikke der skal noget i ud over salmerne. :cheerleader3:

0

I mine er der:

En forside

En midterside med programmet (vi skal f.eks. også have dåb og synge de første 3 vers af en salme før dåben og først efter dåben de sidste 3)

Salmerne (2 af dem er ikke i salmebogen så de skulle alligevel være på løsark)

Regler for kirken (må ikke fotografere i kirken, at der står risposer og sæbebobler i våbenhuset på vej ud osv.)

Tyl til antennen og lommelet til glædestårer.

29w1ykw.jpg

64e3wl.jpg

2d14duh.jpg

0

Annonce ♥

Hvordan finder man ud af hvilke salmer man vil synge og hvornår får gæster kirkehæftet ?

Det aftales til samtale med præsten hvilke salmer, der skal synes. :thumbsupsmileyanim: Og gæsterne får vel kirkehæftet når de er på vej ind i kirken, i stedet for salmebogen.

0

De fleste steder får man selv lov til at bestemme hvad der skal synges til vielsen og ofte i samråd med præsten. Nogle steder må man synge sange der ikke er i salmebogen - andre steder må man ikke. Så spørg jeres præst.

Det samme med musik til indgang og udgang: oftest kan man ønske, men det kommer an på præst og organist om det kan lade sig gøre.

Jeg regner med at kæresten har kirkehæfterne med når han ankommer til kirken (forhåbentlig som en af de første, da han skal stå og sige velkommen, og så står hæfterne i våbenhuset så folk kan tage med ind.

Jeg tager risposer og sæbebobler med, da jeg kommer efter alle de andre er gået ind, og kan så stille det våbenhuset så folk kan tage det på vej ud af kirken mens de lykønsker os i våbenhuset, og når vi så kommer ud af våbenhuset er der riskastning og sæbebobler.

På den måde er jeg sikker på at der ikke er nogen (børn især) der kommer til at blæse bobler eller kaste ris inde i kirken.

0

Annonce ♥