Dbrix

Morgengave til Paris bliver ikke til noget

9 posts in this topic

Skulle have til Paris i aften, afgang fra Kastrup kl. 19.05, men vores fly er aflyst pga. generelstrejke - øv!!!

Så manden har tryllet og set på alternativer og vi tager i stedet til Prag, det er jo ikke Paris, men bedre end at skulle blive hjemme, når vi nu havde næsen op efter at komme afsted i denne weekend!

Så hvis nogen har været der og kan anbefale steder at se/opleve og gode steder at spise, så kom glad, så sidder jeg her og venter på inspiration.

0

Annonce ♥

Det er godt nok mange år siden jeg var i Prag med min folkeskole, men to ting hænger da i hvert fald ved. Karlsbroen og så et ur, med et et utrolig avanceret og flot klokkespil, desværre kan jeg bare ikke huske hvor det var, men det var rimelig centralt, så er sikker på at I kan finde ud af det. Det var på en plads af en art, måske noget marked eller lignende.

Det var godt nok ikke så præcist, men håber da det gav lidt inspiration

0

Prag er bare den mest fantastiske by!!

I skal helt sikker herind og spise: http://www.lacasaargentina.cz/index-en.html

Det er bare mega lækker mad, og de kører de fedeste temaer derinde.

Så skal i self også op til slottet og kigge. Der er rigtig god udsigt og bare rigtig flot :thumbsupsmileyanim:

Rigtig god tur :cheerleader3:

PS: Du spørger bare, hvis der er noget du vil vide. Elsker den by...

Edited by Swann
0

Annonce ♥

Det er mange år siden jeg var der men de ting jeg kan huske er:

Borgen (tag en hestevogn derop og gå så hjem. Så kører i op ad bakken og så er det meget lettere at gå nedad og flottest at kigge ud over byen)

Der ligger en park hvor der er en svævebane op og et mini-Eiffeltårn. Tag svævebanen op, gå gennem parken /skoven og op i tårnet og så var der vist også et spejlkabinet og et kloster på vejen mod Borgen.

Det er en tur der tager nogle timer, men der er smukt, anderledes og så er der ikke ret mange turister :thumbsupsmileyanim:

0

Det er godt nok mange år siden jeg var i Prag med min folkeskole, men to ting hænger da i hvert fald ved. Karlsbroen og så et ur, med et et utrolig avanceret og flot klokkespil, desværre kan jeg bare ikke huske hvor det var, men det var rimelig centralt, så er sikker på at I kan finde ud af det. Det var på en plads af en art, måske noget marked eller lignende.

Det var godt nok ikke så præcist, men håber da det gav lidt inspiration

Fik både tjeket Karsbroen og pladsen med uret ud. Jeg var der selv med handelsskolen for små 20 år siden, så havde ingen erindring om noget som helst.

Prag er bare den mest fantastiske by!!

I skal helt sikker herind og spise: http://www.lacasaargentina.cz/index-en.html

Det er bare mega lækker mad, og de kører de fedeste temaer derinde.

Så skal i self også op til slottet og kigge. Der er rigtig god udsigt og bare rigtig flot :)

Rigtig god tur :)

PS: Du spørger bare, hvis der er noget du vil vide. Elsker den by...

Ja Prag er en super fantastisk by, jeg er helt overvældet over hvor smuk den er (og jeg er ellers minus kulturel), men vi boede 300 meter fra Karsbroen og et par minutter fra den store plads med uret, d et var helt perfekt.

Vi havde fantastisk vejr om fredagen, t-shirt vejr, og regn de 3 andre dage, men det gør ikke noget, Prag er stadig smuk selvom det regner.

Vi spiste på restauranten om lørdagen og hold da op for et lækkert måltid, sjældent har vi fået et så godt stykke kød! Mums og tak for anbefalingen.

Gik selvfølgelig også op til slottet - sammen med en mio. andre turister - dem slipper man desværre ikke for.

Det er mange år siden jeg var der men de ting jeg kan huske er:

Borgen (tag en hestevogn derop og gå så hjem. Så kører i op ad bakken og så er det meget lettere at gå nedad og flottest at kigge ud over byen)

Der ligger en park hvor der er en svævebane op og et mini-Eiffeltårn. Tag svævebanen op, gå gennem parken /skoven og op i tårnet og så var der vist også et spejlkabinet og et kloster på vejen mod Borgen.

Det er en tur der tager nogle timer, men der er smukt, anderledes og så er der ikke ret mange turister :)

Vi nåede desværre ikke dine anbefalinger, det må vi have tilgode til næste gang, for vi skal helt sikkert derned igen en anden gang!!!

Tak for hjælpen alle sammen!!

0

Annonce ♥