Elizabeth

Sensommerbryllup på Sophienberg Slot

81 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Smuuuuuuk brud det var du. Kan godt forstå at du var skuffet over blomsterne... af det lille glimt jeg har fået af bordpynten er den slet ikke tæt på hvad jeg tror er din smag...

Og hvor bestiller man sådan nogle fine store træer????? jeg vil også have træer og lanterner til mit bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smuuuuuuk brud det var du. Kan godt forstå at du var skuffet over blomsterne... af det lille glimt jeg har fået af bordpynten er den slet ikke tæt på hvad jeg tror er din smag...

Og hvor bestiller man sådan nogle fine store træer????? jeg vil også have træer og lanterner til mit bryllup :thumbsupsmileyanim:

Tusind tak skal du have :cheerleader3:

Jeg bestilte planterne hos Deichmann Planteudlejning, som bor i Nordsjælland. De leverer til kontorer osv og leverede faktisk i forvejen til Sophienberg, så de vidste lige hvad der ville passe ind.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med mere beretning! :thumbsupsmileyanim:

Fair nok at være blevet skuffet over blomsterne ikke var som ønsket - det skal du ikke undskylde. Vi herinde kan vist godt forstå, at man kan være skuffet uden at lade det ødelægge ens fest. Jeg havde samme følelse, da jeg så, de ikke havde stillet vores borde som ønsket; det ærger mig stadig, men véd jo det ikke står til at ændre, og måske derfor er det rart man lige kan komme ud med det her blandt andre detaljeorienterede og forstående "medbrude" :cheerleader3:

Smukt med træerne med lanterne bag jer... MERE!!!

Ja, det er lidt underligt som jeg føler at jeg skal undskylde, og det behøver man selvfølgelig ikke. Folk havde alligevel kommenteret at de syntes det var helt perfekt, men det er nok bare for min egen skyld... Jeg havde virkelig brugt mange timer på at finde ud af hvordan det skulle være, havde virkelig gjort mig umage.

Det generer mig, at sådan noget kunne gå mig på, og forsøgte at slå det ud af hovedet efter brylluppet, for det var da for fjollet og bridezilla-agtigt at ærge mig!

Men nogle dage efter brylluppet gik jeg ned ad en villavej på vej ned til toget, og da der ikke var nogen omkring mig lod jeg altså lige tårerne trille. Jeg tror simpelthen det var kumulationen af det hele, gråvejret, blomsterne, at nu var det hele overstået, som lige gav sig til udtryk. Men jeg har ikke tænkt synderligt meget på det siden, tænker dog på hvad jeg kan gøre en anden gang, hvis jeg skal holde endnu en stor fest med blomster, eller hvis jeg skulle give andre nogle gode råd på det punkt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Efter denne lille happening var det så vores egen tur til at lave vores lille event - vi viste filmen fra Rådhusbrylluppet, og den var et stort hit :thumbsupsmileyanim: Folk klappede ret længe, det var lige som det skulle være :cheerleader3: Jeg har desværre ikke nogen billeder herfra - men filmen kan I se
.

Kl 21 havde vi forresten åbnet op for 'fotomaskinen', hvor der blev taget en masse, virkelig skægge billeder. Det var en helt fantastisk gimmick, og var lidt et sats men det var virkelig noget som kunne få vores gæster i godt humør... selv de generte kom ud af deres skal, folk som ikke kendte hinanden stod pludselig og fik taget virkelig fjollede billeder sammen. Billederne blev løbende printet ud, så folk kunne tage dem med hjem som souvenirs... det var bare så godt!

Klik

for at se en fotomontage af billederne fra fotomaskinen :balloons:

Hvordan har I fået arrangeret den "fotomaskine"? Det er vildt fedt. Arbejder i med fotografi til daglig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Efter denne lille happening var det så vores egen tur til at lave vores lille event - vi viste filmen fra Rådhusbrylluppet, og den var et stort hit :thumbsupsmileyanim: Folk klappede ret længe, det var lige som det skulle være :cheerleader3: Jeg har desværre ikke nogen billeder herfra - men filmen kan I se
.

Kl 21 havde vi forresten åbnet op for 'fotomaskinen', hvor der blev taget en masse, virkelig skægge billeder. Det var en helt fantastisk gimmick, og var lidt et sats men det var virkelig noget som kunne få vores gæster i godt humør... selv de generte kom ud af deres skal, folk som ikke kendte hinanden stod pludselig og fik taget virkelig fjollede billeder sammen. Billederne blev løbende printet ud, så folk kunne tage dem med hjem som souvenirs... det var bare så godt!

Klik

for at se en fotomontage af billederne fra fotomaskinen :balloons:

Hvordan har I fået arrangeret den "fotomaskine"? Det er vildt fedt. Arbejder i med fotografi til daglig?

Fotomaskinen er noget vi har betalt os til, selv om vi faktisk i lang tid havde overvejet at sætte noget op selv med noget webcam halløj - og du har ret, det er vildt fedt. Det er ikke den billigste post, men det var absolut pengene værd, og det er lige før at jeg tror det var et større hit end vores bryllupsfilm. Gæsterne var fuldstændig vilde med det, det giver bare et supergodt minde, billederne er knivskarpe og supergode, og vi bliver aldrig trætte af at kigge billederne igennem igen og igen...

Jeg sender dig lige et PM :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for en fantastisk beretning samt planlægningstråd :) Det har været skønt at følge dig /jer du har virkelig lagt din sjæl i alle jeres forberedelser- kan sagtens følge din frustrationen ifht blomsterne det er jo netop kulminationen på så mange timers forberedelser der ikke er blevet som forventet... :)

Desuden er jeg helt vild med din bolereo hvor er den fra??? kunne godt tænke mig ngt lignende til min store dag :)

Et stort held og lykke i fremtiden skal lyde herfra

Knus Michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tusind tak for en fantastisk beretning samt planlægningstråd :) Det har været skønt at følge dig /jer du har virkelig lagt din sjæl i alle jeres forberedelser- kan sagtens følge din frustrationen ifht blomsterne det er jo netop kulminationen på så mange timers forberedelser der ikke er blevet som forventet... :)

Desuden er jeg helt vild med din bolereo hvor er den fra??? kunne godt tænke mig ngt lignende til min store dag :)

Et stort held og lykke i fremtiden skal lyde herfra

Knus Michelle

Tusind tak Michelle :rolleyes: Ja, det bliver spændende at følge din planlægning, frøken Aprilsbrud :)

Boleroen er købt på Etsy, hos Deniz03 - du kan finde hendes shop her. Jeg fik ca en uge efter jeg havde bestilt den, og der var både satinbånd og tre blomster som man kunne sætte fast med sikkerhedsnål. Og jeg fik rigtig mange komplimenter for den, den var også rigtig god og varm :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg var fra starten af helt sikker på, at vi skulle have langborde i stedet for rundborde, og helst så lange som muligt! Jeg ville gerne prøve at skabe en familieagtig stemning, og det var vigtigt for mig at man kunne snakke med flere end kun ens sidemænd. Så vi fik stillet to rækker, og det passede helt perfekt til de 40 gæster og rummet blev hverken for tomt eller for presset - det var helt tilpas, og folk fik virkelig snakket på kryds og tværs. Det eneste minus ved det var, at vi så ikke kunne have særlig store borddekorationer.

For at være helt ærlig kunne jeg godt leve med at vejret var gråt, at kjolen var en smule stram og meget andet... men hvis jeg må være helt, helt ærlig så var jeg faktiskt meget skuffet over blomsterne. Jeg ved godt at det er en bagatel i det store og slet ikke vigtigt for, at vi skulle have en god dag, men det har generet mig en del, så det skal lige ud.

Vi havde brugt to leverandører, den ene til buket, knaphulsblomster, kagepynt og kirke, og den anden leverandør til feststedet. Egentlig ville vi gerne have brugt den første til feststedet, men Sophienberg samarbejder kun med den ene leverandør i forbindelse med borddekorationer, og så måtte det jo være dem.

Begge steder syntes jeg virkelig at jeg have gjort mig umage for at forklare hvad jeg gerne ville have, og havde billeder med, både på print og på email, og jeg havde undersøgt hvad blomsterne hed og det hele. Alligevel syntes jeg ikke det lignede, og jeg kan ikke finde ud af om det er fordi de måske bare ikke selv syntes mine ideer var pæne eller hvad det var. Til den ene blomsterhandlers forsvar skal det siges, at vi selv var meget forsinkede til vores møde med hende, og hun havde meget travlt. Men hun forsikrede mig at hun havde forstået hvad jeg ville have, og jeg havde forventet at hun havde sagt noget hvis det var, at mine ønsker var helt urealistiske eller over budgettet, eller hvis der var brug for et møde mere (eller også er jeg bare ualmindeligt krævende....?).

Mange af liljerne i kirken var ikke sprunget ud - de var nærmest grønne, og ikke hvide. Det samme med blomsterne i min buket. Vi bad om ranunkler og ikke georginer til knaphulsblomster, da jeg syntes de blev for store og voldsomme - men vi fik alligevel georginer. Jeg havde bedt om franske anemoner fordi jeg gerne ville have det sorte i buketten (hvilket jeg forklarede) - men de var slet ikke sprunget ud, så man kunne slet ikke se det sorte. Og borddekorationerne syntes jeg slet ikke lignede ikke billederne, det var blot nogle pink og rosa roser med lidt hvid fyld, stillet ned i nogle glas.

Nå, så fik jeg øffet færdig... og ja, jeg lyder sikkert smålig, for der er meget værre ting der kunne være gået galt end at blomsterne... Men nu er det kommet ud, og så kan jeg fortsætte med beretningen :)

Da væggene er meget hvide på Sophienberg Slot, havde jeg bestilt 2 træer til at stå og give lidt ekstra stemning. Fra grenene hang der så vores fine små glaslanterner og gav en fin stemning og omkransede der, hvor Thomas og jeg sad:

Hej Elisabeth

Skønne billeder fra jeres bryllup! :)

Jeg kan om nogen sætte mig ind i dine følelser omkring blomsterne! Vi fik nemlig nogle helt forkerte blomster til vores bryllup :) Jeg havde med billeder og ord fortalt blomsterdamen om brudebuket, knaphulsblomster og borddekorationer: de skulle være enkle og med pink gerbera. Dem var der overhovedet ingen af! Jeg må indrømme, at jeg fældede en tåre eller to, da jeg så min brudebuket på min bryllupsdag en time før, jeg skulle stå i kirken. Den var jo ikke grim, men bare slet ikke det jeg havde forventet eller drømt om! Det hele passede sammen og ingen opdagede noget før jeg fortalte det. Pointen i det hele er blot, at man har gjort sig nogle (en masse?) tanker om valget og vil gerne have det hele til at gå op i en højere enhed på dagen, og det er det, der skurer, når det ikke sker. Så man er nok nødt til at give sig lov til at være ærgerlig, for det kan jo ikke gøres om.

Her snart 5 måneder efter fylder det mindre, men jeg kan stadig mærke et lille prik indeni, når jeg tænker på det, for blomsterne var noget af det, jeg gerne ville have haft til at være lidt anderledes og særligt for vores bryllup, og det blev det ikke.

Jeg håber, at du kan forlige dig med det, og nyde alle de dejlige minder fra dagen.

Mange hilsner og tanker

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ER du dog SMUK!!! :)

Jeg ærgrer mig også ind imellem, at vi blev gift i 100% gråvejr, og den lange og kolde vinter betød, at ingenting var sprunget helt så meget ud som det plejer i maj...

Men der er ikke noget jeg kan gøre ved det, hvorend jeg gerne ville! :) Jeg tænker, at der også kunne have været et værre alternativ; f.eks. så stormede og regnede det HELE dagen lørdagen efter mit bryllup (bare spørg Melin79) og så er jeg nødt til at holde op med at være helt så bitter.

Tak for en dejlig beretning! I ser skønne ud og jeg håber I får et langt og lykkeligt ægteskab og de helt sande blomster til Jeres sølvbryllup ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der langt om længe mere at berette :tunge:

Det var min 30 års fødselsdag i går, og i den anledning fik jeg både et slideshow fra Alicia med de bedste billeder, og bryllupsvideoen også :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::rolleyes:

Desværre er de ikke klar til at blive lagt op nogen steder endnu, men i mellemtiden kan jeg jo fortælle, at jeg også har været på bryllupsrejse! Vi kom hjem for en uge siden, og det var superskønt.

Jeg har lavet en lille video med lidt stemningsbilleder fra vores tur... der mangler noget finpudsning, og jeg ved ikke helt hvad der sker for de sorte bjælker, og hvorfor musikken er så lav, men overordnet set er jeg tilfreds med den :pokey: Enjoy!

Bryllupsrejse Gran Canaria

Password: grancanaria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej fik helt tårer i øjnene af at læse din beretning. Har ikke set dig herinde før, men sys alligevel jeg ville læse den :):balloon:

:) Så stort tillykke med bryllupet, det var meget smukt og sikke dog en kjole!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn video Elisabeth...

ser ud til i havde en fantastisk bryllupsrejse.. Er glad og beæret over du følger med i min planlægning.. Knus Michelle

Tak skal du have, Michelle :) Ja, vi havde en rigtig dejlig bryllupsrejse, det var virkelig skønt.. puha, kunne godt trænge til at vende tilbage til varmen igen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ej fik helt tårer i øjnene af at læse din beretning. Har ikke set dig herinde før, men sys alligevel jeg ville læse den :angry::bearhug:

:bearhug: Så stort tillykke med bryllupet, det var meget smukt og sikke dog en kjole!! :)

Tusind tak skal du have, Sunspirit. Ja jeg er ikke så godt til at opdatere med mindre jeg virkelig synes jeg har noget at fortælle, så det er forståeligt nok at du ikke har set mig herinde før :angry: Jeg er også stadigvæk helt vild med kjolen. Den har hængt i vinduet i snart halvanden måned og pyntet og først nu har jeg fået taget mig sammen til at pakke den... suuuk. Det gjorde næsten ondt, den er så smuk når solen bare strømmer igennem den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

BILLEDER!

Jeg er hjemme da jeg er syg, øv! Har haft feber hele natten og jeg synes stadig ikke at jeg er helt frisk. Jeg skal ellers ind i Operaen i aften og se Svanesøen og jeg glæder mig heeeeelt vildt! Så jeg arbejder hårdt på at blive rask hurtigst muligt!

Jeg har som sagt fået billederne fra Alicia, og de er bare helt fantastiske - romantiske og edgy ligesom jeg gerne ville have dem :bearhug:

Dog er det kun få af dem, jeg må lægge online da hun er ved at se om hun kan få dem publiceret.

Men I kan se en håndfuld portrætbilleder her, og så vil jeg tillade mig at lægge resten af dem op på min blog når de er klar til at blive frigivet (jeg skal nok holde jer opdateret).

Til gengæld har jeg en lille overraskelse mere.... :angry:

:)VIDEOEN ER KLAR LIGE OM LIDT!!! :bearhug:

Nå, men først et par billeder, som lovet:

Redigeret af Elizabeth
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer