AmalieAmalie

Andre i fertilitetsbehandling?

27 indlæg i dette emne

post-39686-1285434689.jpg

_________________________________________________________________________________________

Ved godt at dette er et bryllupsforum - MEN synes alligevel godt at vi kan dele vores tanker og frustrationer omkring barnløshed og fertilitetsbehandling herinde... For jeg er vel ikke den eneste???

Synes ofte der er mange der vups, bare lige bliver gravide efter deres bryllup... men hos os er det ikke bare lige noget der sker så nemt...

Så vil høre om der er andre der også kæmper med projekt-ikke-helt-hjemmelavet-baby???

Og skriv meget gerne lidt om jer selv :)

Navn: Amalieamalie

Grund til infertilitet: Uforklarligt barnløse

Har kæmpet i: Snart 3 år.

Lidt om jeres forløb: Vi har været startet på IUI-H 2 gange, men hver gang er jeg naturligt blevet gravid måneden inden jeg skulle starte på hormoner. Men desværre har vi begge mistet ved spontan abort.

Vi skal starte med IUI i min naturlige cyklus uden andre hormoner end ægløsningssprøjte og inseminering d. 25 maj.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved ikke om du også er på babyklar, men der er en del, som er rykket derover efter brylluppet.

Min mand og jeg er også pt ufrivillige barnløse, vi har efterhånden forsøgt i 3 år på naturlig måde, men der sker intet, vi er ikke blevet undersøgt direkte endnu, og ved ikke om vi ønsker at blive det. Men lykkes det ikke for os inden for et år, så adoptere vi i stedet. Jeg ønsker ikke behandling og slet ikke hormoner, da jeg ikke tåler de hormoner, som er i p-piller.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heldigvis ikke være med her, men kender flere i samme situation...

AmalieAmalie: Jeg kom til at tænke på om jeres problem ikke også er at du ikke producerer nok af et eller andet stof/hormon (kan ikke huske hvad det hedder???) I er jo blevet gravide, men kan ikke holde på baby. Nå, men det er jo nok undersøgt af dem der virkelig ved hvad det drejer sig om.

Masser af ønsker om 2 streger eller "brev om en lille pode på vej" til alle der måtte ønske det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg må lige dele et link med jer... Ved godt det nok ikke er relevant, men anyway ;) Det er MEGET kvinde-kend-din-krop-agtigt og ikke for sarte sjæle. Brugte selv mange af de info da jeg efter min første abort var meget obs på en ny graviditet

http://pernille.info

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej amalie...

Er i samme katagori som dig, eller dvs jeg var... Vi prøvede i 4 år på at få vores første datter, med diverse forsøg og behandlinger og vi var på nippet til at give op... Men så købte vi vores lille Rossi-hund og 2 mdr efter var vi gravide...!!! Og endda ved helt egen :) ¨. Vi er den dag idag overbeviste om at fokus på noget andet hjalp os til lykken. (Altså arme hund for den blev sgu behandlet som et barn, den manglede bare en sut i munden :denmarkflag: )

Nu er jeg gravid med nr to og dette er også klaret helt selv...

Det skal siges at jeg havde "Pcos" og vi havde en sandsynlighed på 15 procent for at blive gravide...

Nå men det jeg vil sige er vel bare det skal nok lykkedes!!!!! på den ene eller anden måde ;)

Kæmpe krammer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet tjekket både sædprøve hos manden og jeg har været igennem alle blodprøver og scanninger... der er intet galt..Det har taget os 14 mdr. at blive gravid hver gang.... ;) Og så er det desværre endt i spontan abort begge gange... :)

Men tror på at det lykkes engang :denmarkflag:

Redigeret af AmalieAmalie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det i linket med for kort lutealfasen måske kan være jeres problem???

Når eggløsningen er overstått forvandles eggposen til Det gule legemet, som produserer progesteron. Man befinner seg da i lutealfasen.

En lutealfase på 18 dager eller mer betyr som oftest at man har blitt gravid. En lutealfase på 10 dager eller mindre - også kalt defekt lutealfase - kan skape problemer for egget som skal rekke å feste seg før mensen starter.

Eggets implantering er avhengig av at det får lang nok tid til å feste seg, og kvaliteten på livmorslimhinnen. Lange nok lutealfaser og god nok progesteronproduksjon er derfor viktig.

Etter eggløsning blir follikkelen (eggposen) som egget har sprukket ut av, igjen på eggstokken og blir forandret til Det gule legemet. Det gule legemet produserer progesteron. Lengden på lutealfasen er avhengig av levetiden/kvaliteten på Det gule legemet. I en normal syklus vil Det gule legemet produsere progesteron i ca 12 dager.

En lang nok lutealfase er veldig viktig av den enkle grunn at egget skal rekke å feste seg og varsle fra til kroppen om at det er der FØR mensen settes i gang - slik at mensen i stedet forhindres. Når egget fester seg utskiller det hCG (humant chorion gonadotropin). hCG stimulerer Det gule legemet til å fortsette å leve videre utover sin normale levetid, produsere enda mer progesteron og kort og godt opprettholde svangerskapet. Progesteron er livsviktig for å beholde et svangerskap.

Hos de aller, aller fleste kvinner entrer det befruktede egget livmoren 4 dager etter eggløsningen. Det svever rundt en stund og leter etter en fin plass å slå seg ned på før det fester seg 6-8 dager etter eggløsning. Kvinner som måler tempen kan få et hint om at de har blitt befruktet ved at tempen stiger opp enda ett hakk ca 7-9 dager etter EL - også kjent som trifasisk kurve - pga. at festingen av egget får Det gule legemet til å produsere mer progesteron.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi er blevet tjekket både sædprøve hos manden og jeg har været igennem alle blodprøver og scanninger... der er intet galt..Det har taget os 14 mdr. at hver gang.... ;)

Jeg synes du skal prøve fodzoneterapi. Jeg har været til det nu 3 gange, og jeg må sige, at jeg bliver imponeret hver gang. 1 gang jeg var der, skulle jeg fortælle lidt om mit sygdomsforløb fra lille og til nu, - altså om jeg har fejlet noget særlig osv. Jeg glemte dog at fortælle hende noget, men efter 10 minutters masseren af mine fødder, spørger hun mig om, jeg har lidt meget af melleøres betændelse som barn, hvilket jeg ikke havde fortalt hende, men det har jeg. Hun kun mærke, at jeg havde mange medicinraster i kroppen, fordi jeg var meget syg som barn. Det kan sagtens være det, som påvirker vores fertilitet.

2. gang jeg var af sted masserede hun mig ved hælen, hvilket gjorde ond, og hun vil gerne, at man siger, hvis det bliver ubehagelig eller gør ond. Så det sagde jeg, hun fortalte så, at det var fordi jeg havde ægløsning, og da jeg kom hjem, tog jeg en test og hun havde ret.

Her i fredags, da jeg var af sted kunne hun mærke at min urinblærer er meget påvirket af det hele, og jeg skal renses ud i den. Vi snakkede meget om, at jeg har haft en del problemer med at lide af blærerbetændelse. Det er jeg også ved at blive udrenset for.

Så jeg synes i skulle tage og prøve det:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er det ikke - jeg har super cyklus og er blevet tjekket hele vejen igennem min cyklus med blodprøver og den er perfekt.. jeg har ægløsning på det rigtige tidspunkt osv.. og min mands sæd er i tip top-form... Så de ved ikke hvorfor det tager 14 mdr. hver gang at blive gravid..... Og vi er så trætte af at gå i 14 mdr. inden der sker noget hvorefter vi så mister barnet.. det er så hårdt...

Så nu glæder vi os til inseminationen når vi kommer hjem fra udlandet :D

Mht. til zoneterapi har jeg prøvet det i en periode + Bachs blomstermedicin.. men desværre havde det ikke nogen effekt på mig :) Blev ihvertfald ikke gravid...

Redigeret af AmalieAmalie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg X'er alt hvad jeg kan...

Kender godt lidt det med at ønske sig noget virkelig meget (jeg aborterede en enkelt gang mellem hver af vores piger - altså 2 gange i alt) og begge gange var jeg helt syg efter at blive gravid igen. Jeg var dog så velsignet heldig at det skete efter 3 mdr hver gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør bare så ondt indeni at miste :denmarkflag: Hvor langt var du henne de gange du mistede???

Vi mistede sidst i februar.. så det er noget tid siden nu... men man er bare meget mærket af det.. især fordi jeg har en del gravide veninder, eller veninder med spædbørn... Det er lidt hårdt - men vi kæmper og prøver at holde hovedet højt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang var jeg i 12. uge Det var en missed abortion, der blev opdaget ved en scanning. Anden gang havde jeg fundet ud af jeg var gravid og gik og ventede på at jeg skulle til lægen for at få fastslået termin (der var lidt rod med min cyklus). Jeg nåede dog at abortere inden. Tror nok jeg har været i 7. uge eller deromkring.

Det gjorde en meget ked af det, men vi havde jo allerede en pige (eller 2) hvilket nok ikke gjorde det helt så frustrerende, som hvis man endnu ikke havde fået et barn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg i uge 8 og anden gang i uge 7.. så det har været tidlige aborter i mit tilfælde, og heldigvis har min krop selv kunnet klare det... jeg er kun blevet fulgt med blodprøver for at se om graviditetshormonet faldt som det skulle... så det har været rimelig ukompliceret begge gange... Men øv det er hårdt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg er også i fertilitetsbehandling. Jeg har PCO og kæresten har stærkt nedsat sædkvalitet. Vi har forsøgt i 3½ år nu uden held, hvoraf det sidste 1½ år har været i behandling.

Vi har været igennem:

- 1. IVF hvor der ingen befrugtede æg var

- 1. ICSI = negativt

- 1. fryseforsøg = negativt

- 2. ICSI som formentlig er endt med en biokemisk graviditet. Blodprøven i torsdags var positiv, men desværre alt for lav. Jeg skal have taget ny blodprøve i morgen for at sikre at HcG falder igen. Jeg stod med en positiv test torsdag morgen, torsdag eftermiddag fik vi svar på blodprøven, så det var meget kort tid vi fik at glæde os i :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Har en profil på min-mave, men synes jo at jeg"kender" jer herinde, så tænkte at vi kunne skrive lidt herinde og støtte hinanden lidt ;)

Vi er, som Vanni skriver, en del herfra (ingen nævnt, ingen glemt - men der er i hvert fald 5-6 stykker!), der er dukket op på babyklar, så kom endelig ind og vær sammen med os derinde :)

Der er også et forum for dem, der er i behandling.

Håber at se dig derinde! :denmarkflag:

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke i behandling - har været.

For 6 mdr. siden valgte vi at stoppe med fertilitetsbehandlingerne. Jeg har gennemgået 6 ICSI behandlinger pga. kraftig nedsat sædkvalitet ved min mand og mine æg er af eget dårlig kvalitet. Lægerne meddelte, at der nok skulle et mirakel til for at det kunen lykkes for os at blive biologiske forældre. Inden denne besked havde vi ansøgt om adoption - det helt rigtige valg for os.

Så nu venter vi på en lille tumling fra Colombia :)

Held og lykke til jer andre gennem behandlingsverden. Jeg håber i opnår det ønskede resultat.

Klem Milje

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amalie, din situation - jeres situation - minder så meget om vores!

Først prøvede vi i et års tid og var ovenud lykkelige, da det endelig lykkedes. Næsten tre måneder henne fortalte vi det til vores nærmeste familie og få dage efter i uge 12 begyndte jeg at bløde... og måtte til sidst have hjælp til at komme af med fosteret, der ikke levede. En barsk omgang, da det foregik på fødegangen blandt de højgravide.

Endnu godt et år gik, før vi igen blev gravide (selvom der heller intet er i vejen med hverken min mands sædkvalitet eller mig) og jeg var bange! De bange anelser viste sig desværre at holde stik; denne gang abortede jeg i uge 7...

Den ene måned tog den anden, men vi ville ikke gå i endnu godt et år og gik til vores læge, og det var en lettelse, da vi endelig følte at vi ikke stod alene med det, og vi fik tilbud om inseminering - så var der ligesom nogle, der tog hånd om os. Jeg fik lidt hormoner og gynækologen tænkte, jeg skulle have mere næste gang, da jeg kun havde produceret to passende æg, men det blev ikke nødvendigt, for graviditetsprøven var positiv!

Og første skanning viste at begge æg var blevet befrugtet, så i dag har vi de skønneste tvillingedrenge; en der ligner faderen og en der ligner moderen :blush:

At nå dertil... det er så frygtelig hårdt, og jeg tror Lena har ret i, at det gør en forskel om man har fået et barn... Uvisheden om man nogensinde får sit ønske opfyldt tærer! Jeg vil ikke komme med alle mulige klichér, men blot skrive, at jeg til fulde kan sætte mig ind i din frustration og så håbe, at min historie kan hjælpe til at bevare håbet :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Vi er endnu ikke startet i behandling, men vi ved begge at det bliver enden af det...

Grunden til at vi ikke kan få børn på natur måde er min HTB, ikke pænt sagt men det er sandheden.. Han har ufattelig svært ved at få rejsning og når han så får det, falder den sammen når vi skal til det sjove... Det er frustrende og mange gange har jeg da tænkt på om det er min skyld, men han forsikrer mig hver gang om at det er ikke fordi han ikke vil..

Jeg kan også mærke på ham at han selv er rigtig ked af det... Han har været ved egen læge med det, her fik han nogle piller, men de hjælper ikke... :thumbsupsmileyanim:

Så nu vil vi bestille en tid hos min læge og få en god snak om det.....

Marianne..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer