Guest Sannie og Dennis

Fravalg af børn til brylluppet

20 indlæg i dette emne

Vi har valgt at alle børn, uanset alder, er meget velkommende til vores reception, men ikke selve bryllupsfesten. For første ikke ret mange børn i familie, men den egentlig grund er, at min kusine to børn 6 åg 3 år, samt min yngste kunsine på 4 år er rigtig dårligt opdraget og er helt umulige. :)

De kan ikke sige stille i 5 min. og løber rundt i mellem deres forældre og rundt om bordene og råber og skriger. Selvom vi laver et børnerum, er de alle 3 så forældre "dårlige", at de ikke vil benytte det, fordi de vil være i nærheden af deres forældre. :)

Problemet er, at min kommede mand har 3 kusiner på 17, 15 og 13 år (søskende), som er søde og stille og rolige. Vi vil smader gerne have disse piger med, men kan man tillade sig at tage dem med, når vi ikke inviterer de andre 3 med?

En anden ting er, at et vores vennepar er i gang med at prøve at blive gravide og hvis det lykkes indenfor det næste halve år, vil de jo blive nød til at have den lille med, de vores veninde kommer til at amme. Hvis der kommer et spædbarn med, kan man så godt lade være med at invitere de andre "små" børn? :)

Min familie er ret pernitne overfor hvem man kan tillade sig at invitere og hvem man kan skærre fra. Hvis vi vægler at min mindste kusine ikke bliver ínviteret med, vil min farbror og tante blive rasende, fordi alle mine andre fætre og kunsier er inviteret med og man ikke kan invitere kun nogle fra det samme "led" uden alle skal med. Eftersom vi har skået min kommende mands mostre, onkler, fætre og kusiner fra jylland, fra burde det jo være fair nok. Orker ikke splid i familien, da der er splid nok over at vi overhovedet skal giftes, men samtidig er det jo også vores fest og derfor burde være på vores præmisser eller hvad? :denmarkflag:

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammebabyer (babyer generelt) er i min verden en undtagelse... Og man kan da fint sætte en aldersgrænse for hvem der inviteres. Jeg tror mange forældre synes det er fint at feste uden børn en gang i mellem (meget mere afslappende).

Nu ved jeg ikke hvordan de børn du omtaler er?!! men det er altså ikke unormalt, at børn i den alder vil være ved de voksne og har svært ved at være stille og sidde på en stol i lang tid - det er ikke nødvendigvis lig med de er uopdragene.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har valgt at alle børn, uanset alder, er meget velkommende til vores reception, men ikke selve bryllupsfesten. For første ikke ret mange børn i familie, men den egentlig grund er, at min kusine to børn 6 åg 3 år, samt min yngste kunsine på 4 år er rigtig dårligt opdraget og er helt umulige. :)

De kan ikke sige stille i 5 min. og løber rundt i mellem deres forældre og rundt om bordene og råber og skriger. Selvom vi laver et børnerum, er de alle 3 så forældre "dårlige", at de ikke vil benytte det, fordi de vil være i nærheden af deres forældre. :)

Problemet er, at min kommede mand har 3 kusiner på 17, 15 og 13 år (søskende), som er søde og stille og rolige. Vi vil smader gerne have disse piger med, men kan man tillade sig at tage dem med, når vi ikke inviterer de andre 3 med?

En anden ting er, at et vores vennepar er i gang med at prøve at blive gravide og hvis det lykkes indenfor det næste halve år, vil de jo blive nød til at have den lille med, de vores veninde kommer til at amme. Hvis der kommer et spædbarn med, kan man så godt lade være med at invitere de andre "små" børn? :)

Min familie er ret pernitne overfor hvem man kan tillade sig at invitere og hvem man kan skærre fra. Hvis vi vægler at min mindste kusine ikke bliver ínviteret med, vil min farbror og tante blive rasende, fordi alle mine andre fætre og kunsier er inviteret med og man ikke kan invitere kun nogle fra det samme "led" uden alle skal med. Eftersom vi har skået min kommende mands mostre, onkler, fætre og kusiner fra jylland, fra burde det jo være fair nok. Orker ikke splid i familien, da der er splid nok over at vi overhovedet skal giftes, men samtidig er det jo også vores fest og derfor burde være på vores præmisser eller hvad? :denmarkflag:

Det er bare vildt svært med sådan noget, men umiddelbart er 13, 15 og 17 år jo "voksne" nok til at de kan sidde stille og hygge ved bordet uden at skulle løbe rundt og larme. Deres forældre skal heller ikke passe dem, så jeg synes godt I kan inviterer dem med.

Men hvordan man får det sagt, så der ikke bliver sure minder, kan virkelig være svært! Jeg tror, at I kan sige at det skal være en fest for voksne og I synes at forældre skal have en aften fri uden at de skal passe deres børn (og det skal din kommende mands kusiner jo ikke).

Noget helt andet er det med spædbarnet, selvfølgelig skal det med, selvom de andre børn ikke bliver inviteret.. Det barn kan jo ikke undvære sine forældre (sin mor) en hel aften, men de kan de andre børn..

Hvor gamle er dine andre fætre og kusine, der bliver inviteret med? Er de også ældre/voksne? Uanset hvad, så er det jeres fest og JERES beslutninger. Synes ikke I skal lade jer gå på af sure familiemedlemmer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har valgt at alle børn, uanset alder, er meget velkommende til vores reception, men ikke selve bryllupsfesten. For første ikke ret mange børn i familie, men den egentlig grund er, at min kusine to børn 6 åg 3 år, samt min yngste kunsine på 4 år er rigtig dårligt opdraget og er helt umulige. :)

De kan ikke sige stille i 5 min. og løber rundt i mellem deres forældre og rundt om bordene og råber og skriger. Selvom vi laver et børnerum, er de alle 3 så forældre "dårlige", at de ikke vil benytte det, fordi de vil være i nærheden af deres forældre. :)

Problemet er, at min kommede mand har 3 kusiner på 17, 15 og 13 år (søskende), som er søde og stille og rolige. Vi vil smader gerne have disse piger med, men kan man tillade sig at tage dem med, når vi ikke inviterer de andre 3 med?

En anden ting er, at et vores vennepar er i gang med at prøve at blive gravide og hvis det lykkes indenfor det næste halve år, vil de jo blive nød til at have den lille med, de vores veninde kommer til at amme. Hvis der kommer et spædbarn med, kan man så godt lade være med at invitere de andre "små" børn? :)

Min familie er ret pernitne overfor hvem man kan tillade sig at invitere og hvem man kan skærre fra. Hvis vi vægler at min mindste kusine ikke bliver ínviteret med, vil min farbror og tante blive rasende, fordi alle mine andre fætre og kunsier er inviteret med og man ikke kan invitere kun nogle fra det samme "led" uden alle skal med. Eftersom vi har skået min kommende mands mostre, onkler, fætre og kusiner fra jylland, fra burde det jo være fair nok. Orker ikke splid i familien, da der er splid nok over at vi overhovedet skal giftes, men samtidig er det jo også vores fest og derfor burde være på vores præmisser eller hvad? :denmarkflag:

Det er bare vildt svært med sådan noget, men umiddelbart er 13, 15 og 17 år jo "voksne" nok til at de kan sidde stille og hygge ved bordet uden at skulle løbe rundt og larme. Deres forældre skal heller ikke passe dem, så jeg synes godt I kan inviterer dem med.

Men hvordan man får det sagt, så der ikke bliver sure minder, kan virkelig være svært! Jeg tror, at I kan sige at det skal være en fest for voksne og I synes at forældre skal have en aften fri uden at de skal passe deres børn (og det skal din kommende mands kusiner jo ikke).

Noget helt andet er det med spædbarnet, selvfølgelig skal det med, selvom de andre børn ikke bliver inviteret.. Det barn kan jo ikke undvære sine forældre (sin mor) en hel aften, men de kan de andre børn..

Hvor gamle er dine andre fætre og kusine, der bliver inviteret med? Er de også ældre/voksne? Uanset hvad, så er det jeres fest og JERES beslutninger. Synes ikke I skal lade jer gå på af sure familiemedlemmer..

Mine andre kusiner og fætre er mellem 27 og 36 år, så ja de er voksne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammebabyer (babyer generelt) er i min verden en undtagelse... Og man kan da fint sætte en aldersgrænse for hvem der inviteres. Jeg tror mange forældre synes det er fint at feste uden børn en gang i mellem (meget mere afslappende).

Nu ved jeg ikke hvordan de børn du omtaler er?!! men det er altså ikke unormalt, at børn i den alder vil være ved de voksne og har svært ved at være stille og sidde på en stol i lang tid - det er ikke nødvendigvis lig med de er uopdragene.

Nej, undskyld det er måske også et lidt stærkt ord at bruge med hensyn til opdragene. Men de er ret forkælet og får lov til en masse ting, som ikke er helt okay.. Det går især meget min farmor på, når ungerne er derhjemme, får de lov til meget for deres forældre som min farmor ikke er med på og som vi andre børnebørn bestemt ikke måtte, da vi var små.. Mn måske er børneopdragelsen generelt blevet mere løs i det? det kan jeg jo ikke rigtig udtale mig om eftersom jeg ikke selv har børn endnu. Kræver bestemt heller ikke at de skal sidde stille hele tiden bare at de ikke råber bandeord midt talerne...

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt flere vælger at skære ved konfirmationsalderen. Og når brylluppet skal stå er kusinen på 13 år vel fyldt 14 - hvilket jeg mener er konfirmationsalderen. Så I kunne evt. vælge at sige, at i inviterer fra konfirmationsalderen og op. :)

Og mht. babyer, så vil jeg give Lena ret. Disse er helt klart undtaget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men jeg tror seriøst at mange forældre ville være glade for at kunne være uden børn til sådan en begivenhed. Jeg ville i hvert fald... Havde vi børn med, ville jeg fx ikke kunne nyde rødvin (jo et glas) eller noget. Vi har selv 3 små piger :)

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Men jeg tror seriøst at mange forældre ville være glade for at kunne være uden børn til sådan en begivenhed. Jeg ville i hvert fald... Havde vi børn med, ville jeg fx ikke kunne nyde rødvin (jo et glas) eller noget. Vi har selv 3 små piger :)

Enig! Nu har jeg ikke selv børn, men alle dem med børn, der er inviteret til vores bryllup synes det er sååå rart, at de kun skal være forældre til receptionen og kan nyde lidt asti, vin osv om aftenen til festen. Især htb's søster og min søster er helt vildt glade for det!

Og så tror jeg ikke du skal tænke mere over det med at sortere dem fra under 13-14 år, især ikke når dine andre fætre/kusiner er voksne.

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg tror seriøst at mange forældre ville være glade for at kunne være uden børn til sådan en begivenhed. Jeg ville i hvert fald... Havde vi børn med, ville jeg fx ikke kunne nyde rødvin (jo et glas) eller noget. Vi har selv 3 små piger :)

ja, det troede jeg også, men lige i dette tilfælde passer det ikke.. min faster holdte 60 års fødseldag tidligere i år, hvor de to på 6 og 3 var med til maddagen ( de er hendes børnebørn) men min lille kusine var ikke inviteret med, da det først og fremmest skulle være en voskenfest, var der et ramaskrig uden lige fra min kusines forældre, fordi hun ikke måtte komme med.

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan I ikke bare lige tage en snak med hende/dem og sige at I kun har valgt at tage store børn med, da det primært er en voksen fest - som I også vil have de skal nyde og slappe af til. Der er jo ingen grund til at tage børn med til noget, der ikke er velegnet for dem (de vil jo kede sig bekosteligt og sikkert nå at få op til flere "baller")

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kan I ikke bare lige tage en snak med hende/dem og sige at I kun har valgt at tage store børn med, da det primært er en voksen fest - som I også vil have de skal nyde og slappe af til. Der er jo ingen grund til at tage børn med til noget, der ikke er velegnet for dem (de vil jo kede sig bekosteligt og sikkert nå at få op til flere "baller")

Jo, jeg har helt sikkert også tænkt at prøve forklare forældrene det, men jeg er stadig i tvivl om de forstå det.. men jeg kan jo ikke rigtig gøre andet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det vil være fint at sige, at fra man er teenager/konfirmeret, så er man stor nok til at komme med til bryllup.

Og spædbørn skal selvfølgelig med. De kan jo ikke undevære mor...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er enig med dem der siger konfirmations alderen og op. spædbørn undtaget. desuden er de inviteret til receptionen så de får jo lov at være med til noget af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har stået i samme situation.

Vi har så valgt af børn under 10 år ikke kommer med. Det vil sige der ikke er nogen vennepar der kommer med børn, min niece skal ikke med, og mandens ene kusine og fætter kommer ikke med.

Men det er en beslutning vi har taget, for vores bryllup er ikke en børnefest, men en dag hvor vi skal hygge os, og have noget at drikke. Vores søn skal med, men vi har en barnepige der skal med hele dagen kun til at passe ham.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sig at små børn gerne må komme med... ALtså de helt små :0) Vi var inviteret til bryllup hvor Emilie var 3,5 år og Christian knap 6 mdr. Nu ammer jeg ikke men det var i den modsatte ende af landet. Så vi spurgte om vi måtte tage Christian med. Emilie var noget nemmere at få passet. Hvis de havde sagt nej havde det været fair nok men så var jeg ikke taget med, da det var liiiidt for langt væk! Havde det været her i nærheden var Christian ikke kommet med :grin2:

Men nu tænker jeg også lidt at de store børn er jo hans kusiner og derfor synes jeg også det er fair nok at tage dem med, hvorimod de andre er dine kusiners børn altså lige et led længere ude og derfor også fair nok at de ikke skal med! At hende på 4 år så er din kusine - ja - Det ville sgu også blive kedeligt for hende når der ikke er andre jævnaldrende med og det må forældrene nu nok også kunne se.

Vi tager heller ikke børn med. Kun til receptionen. Og det er vores egne på 4 år og 1 år til den tid. Nevø på 6 år og niece på 3 år og nevø på 2 år. Vi har så et vennepar som til den tid har en lille baby på 5 mdr og de må gerne tage den med hvis det er men udover det er det en voksenfest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, det er helt i orden at sige, at mindre børn ikke skal med til festen. Det gør vi også selv, dog med undtagels af min kommende mands nevøer og niece, der alle er under 13 - men til gengæld også rigtig godt opdraget og gode til at underholde sig selv. Jeg tror dog, at forældrene til de mindste regner med at bestille barnepige til engang efter middagen, da de jo også gerne vil kunne feste og hygge sig med et par glas vin og masser af dans, hvilket jo ikke er helt så nemt, når man har børn med, for så kommer de jo naturligvis først. Ammebabyer er en helt anden status, synes jeg - og desuden laver de jo heller ikke megen ballade :) Konfirmationsalderen er jo traditionelt der, man træder ind i "de voksnes rækker", evt smager på fars øl og mors vin, tager til fest blå mandag osv, så derfor er det også en fair begrundelse for ikke at have børn med, der er under 13-14 år. I kan jo vælge, som andre også har skrevet, at overbringe invitationen personligt til de pågældende forældre og i den forbindelse sige, at I håber, de ikke bliver kede af jeres fravalg af mindre børn, men at I ønsker at det skal være en voksenfest og derfor er fravalget nødt til at gælde alle gæster for at være fair (selv om det så måske er pga dem, den skæring kommer - det behøver man jo så ikke at sige.. )..

Håber I undgår alt for mange sure miner og at I får en fantastisk fest!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at jeg ikke er helt galt på den. :)

Det lyder som en god ide, at lave en grænse ved konfirmationsalderen. Den mindste (hende på 13) skal konfirmeres foråret efter, så det passer jo fint og selvføglelig kommer ammebarnet med, hvis det bliver aktuelt. Vi vil meget nødligt have, at vores vennepar melder fra, fordi deres lillie ny ikke må komme med. :)

Hvis forældrene brokker sig over at deres børn ikke er inviteret med, må jeg jo forklare, at det er en voksenfest og at børnene jo som skrevet i invitationen er velkommen i kirken og til receptionen. Hvis de så ikke forstår det, så må de selv om det. Det er vores fest. :):denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt ikke at skulle have børn med.

Dog med undtagelse af min fætter og kusine som jeg er fadder til. Dem ville jeg bare have med.

Men ellers alle under 18 må ikke komme med.

Min søster og kusine vil begge have et barn til den tid på et eller to år, og disse er ikke velkomne til festen og det håber jeg de respektere.

Det er min dag og jeg gider ikke alt skal dreje sig om de unger som hyler og ikke kan sidde stille under taler og sange.

Det skal siges at jeg altså godt kan lide børn, bare ikke til mit bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Dejligt at høre at jeg ikke er helt galt på den. :)

Det lyder som en god ide, at lave en grænse ved konfirmationsalderen. Den mindste (hende på 13) skal konfirmeres foråret efter, så det passer jo fint og selvføglelig kommer ammebarnet med, hvis det bliver aktuelt. Vi vil meget nødligt have, at vores vennepar melder fra, fordi deres lillie ny ikke må komme med. :)

Hvis forældrene brokker sig over at deres børn ikke er inviteret med, må jeg jo forklare, at det er en voksenfest og at børnene jo som skrevet i invitationen er velkommen i kirken og til receptionen. Hvis de så ikke forstår det, så må de selv om det. Det er vores fest. :):denmarkflag:

Jeg tror nu nok folk skal have forståelse for det. Og hvis de ikke forstår det, så tror jeg de fleste vil holde det for sig selv. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var 13 og endnu ikke konfirmeret og min storebror var 17 blev mine forældre og storebror inviteret til stor fest hos min moster og onkel, men da de havde valgt at skære sådan at dem der var konfirmeret kom med og jeg først skulle konfirmeres 2 mdr. senere ja så var jeg ikke inviteret og det var der da overhoved ingen problemer i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer