Guest spider

brudebuket bagefter??

44 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har hørt om nogen, der fik forsølvet/forgyldt en enkelt blomst derfra, det synes jeg er en rigtig god idé, det kunne jeg godt overveje. :) Ellers tror jeg at min buket havner på htbs mormors grav eller måske min morfars. Synes det er en smuk tanke at tage de afdøde familiemedlemmer lidt med på den måde :denmarkflag:

Der er også dem, der vælger at få buketten presset eller tørret, men det tror jeg ikke, at jeg vælger, for jeg tænker at den bare aldrig bliver så smuk som på selve dagen + jeg har det ikke så godt med tørrede blomster (tænker også at det bliver besværligt at støve af)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at min skal lægges på min moster/gudmors grav.... Hun syede min konfirmationskjole i sin tid og det var meningen at hun skulle sy min brudekjole når den tid kom men hun døde pludsligt for 4½ år siden.... så hun får den således at hun alligevel er en del af min store dag....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik taget et rigtig godt billede af den, som i dag hænger på væggen. Derudover tog jeg nogle få blomster ud (af de små) og sendte til forsølvning. Jeg ville kun have en enkelt blomst, men på guldsmedens opfordring sendte jeg flere med, så de selv kunne vælge den, der egnede sig bedst. Nu ligger den pænt foran vores memozz, som vi fik i bryllupsgave. Den er stadig lige flot efter 3 år, og der er INTET blevet gjort ved den, siden vi fik den hjem. Den kostede 900 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg fik taget et rigtig godt billede af den, som i dag hænger på væggen. Derudover tog jeg nogle få blomster ud (af de små) og sendte til forsølvning. Jeg ville kun have en enkelt blomst, men på guldsmedens opfordring sendte jeg flere med, så de selv kunne vælge den, der egnede sig bedst. Nu ligger den pænt foran vores memozz, som vi fik i bryllupsgave. Den er stadig lige flot efter 3 år, og der er INTET blevet gjort ved den, siden vi fik den hjem. Den kostede 900 kr.

Sorry, nu går jeg lige off-topic, men hvad er en memozz? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget et rigtig godt billede af den, som i dag hænger på væggen. Derudover tog jeg nogle få blomster ud (af de små) og sendte til forsølvning. Jeg ville kun have en enkelt blomst, men på guldsmedens opfordring sendte jeg flere med, så de selv kunne vælge den, der egnede sig bedst. Nu ligger den pænt foran vores memozz, som vi fik i bryllupsgave. Den er stadig lige flot efter 3 år, og der er INTET blevet gjort ved den, siden vi fik den hjem. Den kostede 900 kr.

Sorry, nu går jeg lige off-topic, men hvad er en memozz? :)

Memozz er en sterli gsølvplatte hvor man kan få graveret nogle forskellige ting i og samle det til et puslespil... Begge mine døtre fik en i dåbsgave... de er så flotte og søde. du kan finde den her: www.memozz.dk

Det er en der hedder Jens som laver dem og han er super sød, jeg har snakket med ham flere gange fodi vi begge har præmatur børn...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min buket skal lægges på min mands mormors grav, jeg har aldrig kendt hende, men hun betød meget for ham, og da jeg en dag nævnte hvilke muligheder der var for buketten, bad han om at hun skulle have den.

Vi skal giftes i den kirke hvor ved min farmor og farfar er begravet, de får lov at nyde godt af kirkepynten. Og det har jeg det helt fint med, da jeg jo på dagen kan gå forbi deres grav og 'hilse' på dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min brudebuket, ender nok på h2b's fars grav... Han gik bort da min kæreste ikke var mere end 9 år, og har derfor aldrig mødt ham - men det ville betyde rigtig meget for h2b at den kom op og ligge hos ham.. Så får "svigerfar" også lov til at være lidt med til brylluppet.. :)

/Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vidste heller ikke helt hvad jeg skulle med min, jeg ville gerne have haft en enkelt blomst forsølvet, men vi synes ikke rigtig der var råd til det.

Da jeg var barn havde moaren i det hjem jeg kom aller mest i tørret sin buket og den lå så fint på en hylde i et skab med små minder fra deres liv sammen. Sådan ville jeg også gøre tænkte jeg som barn, og det var så det jeg gjorde. Jeg stilte buketten lodret op da vi kom hjem og lod den tørre sådan rigtig længe og nu ligger den helt tør og meget smuk på hylden her i kontoret. Min buket var efterårssmuk da jeg fik den sidste år og den er stadig smuk nu. Jeg kan stadig ane de mange farve nuancer der har været.

Jeg er sikker på at den kommer med os rundt i livet, fra præstegård til præstegård, lige så længe den holder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mistet både min mormor, morfar og morbror. og jeg går på kirkengården med min buket til min mormor og morfar og en af brudepige buketterne får min morbror. Det er min måde at have dem med på min store dag. De vil helt klart mangle og være savnet på den dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vælger nogle af blomsterne fra den og får dem forsølvet :)det har jeg set min veninde har fået gjort og synes bare det er en super ide. :denmarkflag:

Det har jeg nemlig :) Og jeg er SÅ glad for jeg gjorde det! De 2 blomster jeg har fået forsølvet ligger og pryder på hylden foran vores bryllupsbillede.

Mener jeg har billede af blomsterne i min beretning (se link i min signatur)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gør som mange andre herinde - tager den med på kirkegården så mine bedsteforældre også bliver inkluderet :) Jeg synes det er en hyggelig tanke fremfor at smide den ud eller lign. efterfølgende.. Og jeg kunne også godt finde på at gemme en enkelt blomst - evt. forsølvet eller lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa.

når vi er blevet gift og vi skal hjem dagen efter regner jeg med at vi køre forbi kirkegården hvor Anders bedste far ligger begravet. han betød virkelig meget for ham da han var halvdelen af sin barndom hjemme ved ham, så jeg vil overraske ham med at den skal lægges der efter bryllupet.

det med at for forsølvet en blomst der fra sys jeg er en rigtig god ide, det kunne jeg også godt finde på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ret sikker på at jeg ville gemme min... Men nej..

Den lå/stod i 14 dage men endte med at jeg tog nogle blomster fra og smed resten ud... Det gjorde godt nok ondt, men syntes ikke den var pæn mere... heller ikke selvom den havde fået elefanthud. Jeg har heldigvis billeder med den og så har hun (blomsterhandleren) den stadig på hendes hjemmeside... og de billede har jeg også snuppet...

Her er den...

post-43541-1285661680.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er så én af dem som simpelthen ikke nænnede at smide min buket ud og havde ikke lige nogle i familien vi kunne lægge den til på kirkegården...

Så jeg har fået min buket indrammet hos en glarmester i Hvidovre

www.glarmester-svensson.dk

De skulle have buketten hurtigst muligt efter brylluppet (vi blev gift lørdag og afleverede den mandag) - derefter har de den liggende i specielle kasser hvor buketten bevarer sin farve og stille og roligt tørrer super flot ind.

Mener de havde den liggende ca. 1 måneds tid hvor vi var på bryllupsrejse, derefter valgte vi ramme og den er så blevet rammet ind - tag ikke fejl, den er ikke presset men indrammet i en speciel ramme med kuppel (hvis man kan kalde det det).

Det er virkelig et flot resultat, og her lidt over 1 år efter er buketten stadig super flot.

Mener vi gav omkring 2.000 kr. for at få det lavet og det er jo et minde for livet og pynter super flot som et billede på væggen - samtidig er min mands brystbuket også med i rammen.

Det var bare en anden måde at gemme buketten på!

KH

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer