DitteWisti

Ditte og Jan d. 16.10.10 <3

71 indlæg i dette emne

Jeg har længe siddet og glugget i dette forum på andres beretninger og glædet mig til at det blev min tur.. Og her sidder jeg så; Fru og kone - OG HVOR ER DET VILDT :D

Men åhh hvor skal jeg dog starte? Lige nu virker det hele som en stor pærevælling af minder, oplevelser og følelser :D Men jeg tror jeg vil forklare lidt om ugen op til!

Mandag

På dette tidspunkt manglede jeg 40 kirkehæfter og at få silkebånd omkring menukort. Det og så havde jeg en masse vasketøj der stod mit navn på. Da dette var min første dag tilbage på arbejdet var jeg fuldstændig kvæstet da jeg endelig kom hjem (18.30) så jeg fik lavet lidt kirkehæfter og så kunne jeg bare ikke mere. Dog selvom jeg var meget kvæstet kunne jeg bare ikke sove :cheerleader3: Jeg tænkte og tænkte på det forestående bryllup :cheerleader3:

Tirsdag

Denne dag var ikke lige så hård som den første, og jeg fik derfor lavet de resterende kirkehæfter (30 stk), lavet menukort og lagt dem i poser, lagt tøj sammen, ryddet op i køkkenet, og lavet bil pynt af det sidste organza der blev brugt til kirkehæfterne. Jeg kom hjem 18.30 og var færdig sådan ca. 22.00 med det hele. Så Tirsdag var min store knokle dag!

Onsdag

Jeg ringede til min mester om morgenen og snakkede med ham om vi ikke kunne rykke min fridage så jeg havde fri torsdag, fredag, mandag og tirsdag i stedet for fredag, mandag, tirsdag og onsdag. Det kunne det heldigvis godt :) Så jeg slappede af onsdag da jeg kom hjem. Jan fik hentet ringene i dag så jeg ikke skulle tænke på det fredag.

Torsdag

Jeg stod op 8.30 og slappede lidt af med noget computer om formiddagen. Så fik jeg ryddet lidt op, bagt en stor hjertekage og nogle hjertemuffins (chokolade) :) Og så var den dag faktisk gået.. Behøver jeg at sige at jeg ikke kunne falde i søvn? (det kunne ingen af os faktisk) :) Dette var vores egentlige sidste nat sammen som kærester, og der blev pjattet, drillet og hygget meget :)

Fredag

Jeg stod op 7.00 og fik sendt Sara afsted i skole og Jan på arbejde. Nu ville jeg ikke se Jan mere før i kirken!! Ellers fik jeg hentet alle drikkevarer fra skuret ind i køkkenet så det var til at tage ud når mine forældre og søskende kom. Jeg fik hentet nøglen og var nede i forsamlingshuset og blive vist rundt. Og det var et KÆMPE lokale! Meget større end jeg havde regnet med :D Så ringede min mor at jeg altså skulle fedte hjem, for det havde jeg slet ikke tid til (hmmmmm :)) det gør jeg så, og jeg sætter mig til at se Animatrix mens jeg venter på at blive hentet.

Så kommer min far, min svoger og min lillebror og henter mig. Vi får nogle enkelte ting ud i bilen og kører derned. Her får vi så stilt op med borde, får bundet bordkortene omkring bestikket og lagt det ud osv. Vi køre nogle gange frem og tilbage, og det er nu også ganske udemærket :) Vi kom derned kl 13 ca. og kørte mod Mors da kl var ca. 16.30. Her sad jeg og kiggede kameraet igennem for de billeder der var blevet taget af klargjorningen, og så fandt jeg hvorfor jeg ikke havde tid til at være i forsamlingshuset ;) de havde lavet æresport til feststedet :D:D:D:D DEJLIGT!

På Mors gik aftenen med epilator, rejemadder, hvidvin, hudmasker og ikke mindst BRIDE WARS filmen.. uh! Så kom min brudepige og jeg skulle da lige op og se hendes hus hun flytter ind i sammen med min mester. Så kom vi hjem og lagde os til at se the bone collector (kunne jo ikke sove alligevel hvis jeg prøvede!) Det endte med at vi lagde os til at sove kl 0.30. I løbet af natten blev jeg vækket nogle gange. Først ved at min forældres tlf alarm gik igang (OG DEN SLUKKER IKKE FØR DEN BLIVER STOPPET! ARRGH), så at Sara snøftede da hun var lidt småsyg, så måtte jeg be hende om at gå ud og pudse næse :cheerleader3:, og til sidst ved at jeg lå og tænkte "Nu skal jeg snart op"

Nu, som i nok kan fornemme, er det LØRDAG!!!!

Selve bryllupsberetningen kommer når jeg har fået billederne fra klargøringen (Så i ikke bliver snydt for NOGET!)

Hele aftenen er gået med at vende billeder fra brylluppet og valgt dem ud der skal på facebook. De er ved at blive lagt op nu, og i kan jo gå derind og smugkigge ;) Jeg har gjort sån at alle kan se dem.

Klik her for at se det første album!

Klik her for at se det andet album!

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUBII - Jeres beretning har jeg glædet mig til!!

STORT tillykke med brylluppet - jeg håber I havde en fantastisk dag som levede op til Jeres forventninger og drømme!

Jeg glæder mig til billeder - og masser og masser af dem!! :cheerleader3:

Stort tillykke og knus fra

Frk.H / Helle

Tusind tak! :D

Det var en HELT fantastisk dag!

Som skrevet til sidst er der links til vores fotoalbums med billederne på facebook. Der er ALLE de gode. Det er kun lige de vigtigste der kommer herind :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
JUBII - Jeres beretning har jeg glædet mig til!!

STORT tillykke med brylluppet - jeg håber I havde en fantastisk dag som levede op til Jeres forventninger og drømme!

Jeg glæder mig til billeder - og masser og masser af dem!! :)

Stort tillykke og knus fra

Frk.H / Helle

Tusind tak! :D

Det var en HELT fantastisk dag!

Som skrevet til sidst er der links til vores fotoalbums med billederne på facebook. Der er ALLE de gode. Det er kun lige de vigtigste der kommer herind :)

Jeg kan desværre ikke se Facebook på denne Pc på job (jeg holder lige pause :cheerleader3: )

Så jeg må vente til jeg kommer hjem, eller til du lægger nogle herind!

Årh sørens! Der burde være sanktioner når det gælder bryllyps kiggeri! :D Hehe!

Endelig!! :) Sikke nogle skønne billeder. Glæder mig til mere beretning. :)

Der kommer mere engang i løbet af ugen! :D Mine forældre kommer i aften med det kamera med billederne fra forberedelserne :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens vi venter på billederne fra forberedelsen kan i da få billederne fra inden ;)

Her ved frisøren.. :cheerleader3: Det var dejligt at blive forkælet sådan.. Jan ringede dog igen og igen med småting, og det altså lidt svært at høre hvad han sagde med en føntører der blæste ind ad det andet øre :D

post-43013-1287480425.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige oppe forbi mine bedsteforældre så de kunne se mig i kjolen. De kom desværre ikke til festen :) Min bedstefar blev rigtig glad, mens min bedstemors kommentar var hvorfor søren jeg skulle være så bar :cheerleader3: Sådan er bedstemødre vist ;)

post-43013-1287480635.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med dagen - og sikke et dejligt vejr i fik, selvom det så noget trist ud i dagene op til :cheerleader3:

Er imponeret over du allerede har lavet salgstråde og nu også bryllupsberetning!!! Jeg, der jo burde være en uge foran dig, er kun nået til at smide det sidste mad ud der er blevet for gammelt og det vin der skal leveres tilbage står i vores forgang.

Derudover er skørtet blevet pakket ned (efter det havde fyldt i sofaen en uge) men ellers er der intet sket af bryllupsting!

...men det kommer nok en dag :) Lige nu står ugen i ungernes tegn med svømmehal, købe tøj, Legoland, bygge legehus mv. da de vist har været lidt 'mor-forsømte' de sidste ugers tid op til brylluppet.

Og på mandag starter jeg med at jule. ELSKER at juleforberede (og hader selve juleaften, som præsten endda nævnte i talen i kirken) så normalt er jeg næsten færdig med planlægning og gaver på dette tidspunkt, så jeg kommer sent i gang i år ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tillykke med dagen - og sikke et dejligt vejr i fik, selvom det så noget trist ud i dagene op til :thumbsupsmileyanim:

Er imponeret over du allerede har lavet salgstråde og nu også bryllupsberetning!!! Jeg, der jo burde være en uge foran dig, er kun nået til at smide det sidste mad ud der er blevet for gammelt og det vin der skal leveres tilbage står i vores forgang.

Derudover er skørtet blevet pakket ned (efter det havde fyldt i sofaen en uge) men ellers er der intet sket af bryllupsting!

...men det kommer nok en dag :cheerleader3: Lige nu står ugen i ungernes tegn med svømmehal, købe tøj, Legoland, bygge legehus mv. da de vist har været lidt 'mor-forsømte' de sidste ugers tid op til brylluppet.

Og på mandag starter jeg med at jule. ELSKER at juleforberede (og hader selve juleaften, som præsten endda nævnte i talen i kirken) så normalt er jeg næsten færdig med planlægning og gaver på dette tidspunkt, så jeg kommer sent i gang i år ;)

Hehe jeg har næsten heller ikke lavet andet her dagene efter :D det er gået med Jans fødselsdag (i går), og oprydning søndag og mandag samt gavebytning, og gavekorts-købning ^^ Jeg har ikke rigtig haft et roligt øjeblik, så DET har jeg tænkt mig at tage i aften :D

Hold da op, ja der er jeg ikke engang igang endnu (mht. jul) Har lige skrevet til Jans kusine for at få en fast aftale mht. jul, men længere er vi ikke nået. Sidste år gjorde vi det at vi tog i A-Z og fandt gaver til ALLE. det tror jeg også vi gør i år :rolleyes: Det kan faktisk godt lade sig gøre.

Stort tillkke med dagen. Ser frem til at læse mere af din beretning.

Lyder til du har haft nogle skønne timer frem til selve dagen. Ej hvor jeg også bare glæder mig til det bliver til min tur...

Knus Janni

Tusinde tak skal du have! :D

Jeg har hygget mig meget med planlægningen, og dagen i sig selv var intet mindre end fantastisk! :D

Skal du også! :D Men det går sindsygt stærkt! Lige pludselig er dagen bare ovre :tunge: Lidt ligesom jul :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu glemte jeg sørme at få det kamera fra mine forældre i går, så nu begynder vi altså på beretningen alligevel, så må i få billederne fra forberedelsen senere :thumbsupsmileyanim:

Som skrevet ovenover var det meget begrænset hvor meget søvn jeg fik natten op til, men mit vækkeur ringede kl 7, og så stod jeg ellers op og kom i bad. Jeg fik vækket min mor, søster, brudepige og sara bagefter og så fik vi noget hurtigt morgenmad. Og så var det ellers på vej op til frisøren (som i har set billeder fra)

Her fik jeg vasket hår, og blev rigtig nusset om :cheerleader3: Jan ringede op til flere gange med småting, eller hvor han bare ville høre min stemme. Og det var selvsagt lidt svært med en føntørre i det andet øre :P

Han ringede bla. for at sige at da han havde barberet sig havde han fået nogle plamager på overlæben :) Det var lidt æv, men vi blev enige om at det var der altså ikke noget nogen af os kunne gøre ved.

Men jeg blev da færdig til sidst og var så overrasket over resultatet! Mit hår var blevet SÅÅ flot! :D Blev så glad.. Så kunne jeg da lige ligge makeup imens min søster og mor fik sat hår også..

Vi var færdige i ret god tid (kl. 10.40, så det havde taget 1 time og 40 minutter) og så tog vi et smut op til mine bedsteforældre så de kunne se mig i kjolen (som i også har set billeder fra :rolleyes:) Her fik vi lige en sodavand og en sludder for en sladder og så måtte vi hellere komme tilbage til mine forældre.

Her skulle vi så have en bid frokost inden vi tog videre.. Sara fik kun en halv skive rugbrød (Grunden til jeg fortæller dette kommer senere) og jeg kunne kun spise en skive rugbrød.. Kunne bare ikke få mere ned :D

Og så kørte vi kl 12.30 ca. Så vi var i Bording lidt i 14.

Så kom vi i kjolerne alle sammen, og min far havde hentet min faster og kusine nede ved stationen. Allerede her fik jeg de første "neeeeeeeeeeej hvor ser du GODT ud!" især fra min kusine ;)

Nå min far kørte min søster, mor, faster og kusine op til kirken og så ville han komme og hente Sara og jeg bagefter. Behøver jeg at sige at ventetiden var ganske forfærdelig??!!!

Så kom far endelig, men det var ikke nødvendigt vi kørte heelt endnu. Så far lavede sig en hurtig kop kaffe og vi snakkede lidt.

ENDELIG blev det tid til at køre! - Og vi tog overtøj på og gik ud til bilen. Her hilste jeg på vores nabo som også komplimenterede mit udseendet :tunge:

Jeg vil så rykke sædet tilbage så jeg kan være der og så høre jeg et "skrrræææhjt" :S:S FUCK VAR DET MIN KJOLE?! Jeg går fuldstændig i panik og beordre (på bedste zilla manér) min far til at undersøge om det er hægten der er gået. Han kunne ikke helt se noget, men vi styrtede ind i huset for at få nogle sikkerhedsnåle med så min brudepige i hvert fald kunne ordne det inden vi skulle ind..

Vi kommer så sikkert op til kirken, og jeg er på vej ud af bilen, da jeg lige pludselig ser at Jan er gået ud af kirken! DEN STORE KLOVN! :D Jeg laver praktisk talt en baglæns saltomotale ind i bilen igen, og slår derved hovedet ind i dørkarmen :) Av av... Så jeg slog min frisure løs :fløjt: Derfor der hænger totter ned fra under sløret (Altid noget det ser ud som om det er med vilje! :P)

NÅ nu må ulykkerne vel være ovre (Tænkte jeg):D Jeg kommer ind i kirken og ser min UTROLIG smukke brudebuket! Hold fast hvor har hun gjort det godt! Jeg snakker lidt med kirketjeneren som er meget imponeret over de kirkehæfter jeg har lavet, og vi snakker ellers om det arbejde jeg i det hele taget har lagt i dagen - Nå jeg spørger så min mor om hun ikke lige kan få min brudepige herud så vi kan gøre os klar "Jamen, hun er da ikke kommet endnu"... WHAT?!?!??!?!?!?!?!?! Jeg napsede min fars tlf og ringede til min mester (som kørte hende) en 3-4 gange inden jeg gav op.. Her kom zilla monsteret for alvor frem.. Jeg stod og trippede, gik udenfor flere gange og spejdede efter hende! Kirketjeneren sagde at vi sagtens kunne vente, men det var jeg jo ikke interesseret i :P JEG VILLE BARE GIFTES!

ENDELIG !!!! Kommer hun :D Og vi går praktisk talt ind med det samme, inden jeg faktisk lige når at opfatte hvad der sker :) Dørerne åbner, og alle mennesker rejser sig (Jeg får helt tårer i øjnene ved at opleve det hele igen) Jeg ytre, nok mest ment til min far, "hoooold da kæææææft" for jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg ellers skal sige... :pokey: Jeg kigger rundt på gæsterne, men til sidst fæstner mit blik sig ved Jan, og han ser BRANDGODT ud!! Jeg KÆMPER med tårerne på det her tidspunkt, og det bliver kun værre da jeg kommer op til alteret og vi sidder overfor hinanden!

post-43013-1287599944.jpg

post-43013-1287599980.jpg

OG JEG HUSKEDE MISS-LENAS RÅD OG HOLDTE BRUDEBUKKETTEN NEDE! AT ALL TIMES :D ;)

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Under hele vielsen (skal det lige siges) Turde jeg næsten ikke kigge på min far! For han er den helt store tudeprins.. Og er jeg også (man er vel fars pige) Så jeg vidste at jeg også ville komme til at græde :P Men kunne heldigvis holde tårerne tilbage da vielsen var overstået :D

post-43013-1287600517.jpg

Er vild med det her billede! Fotografen spurgte om han måtte bruge det til en konkurrence om følelser ;)

post-43013-1287600540.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen var bare rigtig god! Præsten holdte en rigtig god tale (Den kan læses her), hvor der både blev tid til smil, tårer og grin :thumbsupsmileyanim: Han takkede mig endda for at have vist ham Grotians bryllups salme. Og ENDELIG skulle vi vies. Præsten siger "Ja nu må i gerne rejse jer. Ja ikke alle jer andre, bare brudeparret" :P Det var lidt skæg. Så står vi der og ligger hånd på vores ægteskab, og skal så sige ja. Jeg var lidt for ivrig og sagde "Ja" mens præsten stadig var igang (MEN DET VAR ALTSÅ FORDI HAN HODLT KUNSTNER PAUSE :D)og giver derefter hinanden ringene på. Det er lidt svært da Jan har lidt tykke fingre, så det får han lov til selv at gøre til sidst :cheerleader3: Og efter velsignelsen kunne vi sætte os som mand og kone <3

post-43013-1287600610.jpg

post-43013-1287600616.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jan sang med på alle salmerne, og det var jeg rigtig benovet over for Jan er ikke typen der synger (Som skrevet i et andet forum har han ikke rigtig et forhold til musik) Og så kan vi gå ned af kirkegulvet (Som kirkehæftet skrev at ægte kærlighed er at gå ned af kirkegulvet som mand og kone). På vej ned får jeg øje på to af mine veninder fra mors og et af mine kammerater fra Skive (Ingen af dem var inviteret til brylluppet) Og jeg blev bare så glad :D:D Det kunne de også se på mig :D

post-43013-1287600680.jpg

Da vi komme ud i våbenhuset jubler Jan og jeg næsten for nu er det overstået. Vi vender os om og Sara er fuldt efter os og vi sætter os ned til hende til et ordentligt familie kram.

post-43013-1287600707.jpg

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer