Guest Sannie og Dennis

Tidsplan for vielse, reception og fest

15 indlæg i dette emne

Hej allesammen. :cheerleader3:

Håber i kan hjælpe os! :) Vi kan kommet i tvivl om vores tidsplan er realtisk nok. :)

Vi regner med at skulle vies kl. 13, holde reception kl. 14, velkomstdrinks kl. 17.00 og middag kl. 17.30.

Men efter en snak med familien i weekenden, er vi blevet itvivl. 3 timer til reception for globryllupsgæster er måske lidt i overkanten? (halvdelen af gæsterne til festen kommer langvejs fra og kan ikke bare lige køre hjem inden middagen og receptionen og festen bliver holdt i samme forsamlingshus.)

Derfor overvejer vi, at rykke vielsetidspunktet til et senere tidspunkt :) (så der også er lidt mere tid til forberedserne inden vielsen) eller spise tidligere.

Men hvad gør I? Hvor lang tid har I sat af til reception?

Vi venter spændt på svar :mailbox:

Se vores bryllupsplanlægningstråd Her

genticker.php?dhn=MjAyMTc=.png

showimg-1gurtP_i74P_62_60_54_dif.png

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror at det lyder realistisk nok... :cheerleader3:

Men i kan måske rykke vielsen en time...

Vores plan er ca.:

- Kl. 14 - Vielse

(Mellem vielsen og vi kommer ud til Comwell kører vi ud og får taget billeder, men vi regner med at de skal tages der hvor vi holder festen, for der er vand, skov og natur.)

- Kl. 16 - Kommer gæsterne ud til Comwell. - Vi kommer måske først selv 30min senere.

- kl. 17.30/18.00 - Spisning.

- Kl. 23.30 Brudevals

- kl. 24.00 Bryllupskage og kaffe

- Derefter dans, fest osv. - Så slutter vi nok kl 2 eller 3.

Hvis vi er hurtigere færdig med at spise, rykker vi bare det hele frem, og fester og danser mere til sidst... hehe...

Ved heller ikke om vores er realistisk.. Men dem ude på Comwell mente at det lød til at passe godt... :)

Redigeret af Freja T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Øh hvornår skal i have taget bryllupsbilleder?

Efter vielsen og/eller under receptionen. Da det er brudgommens far, som er professionel fotograf, der skal tage billederne, har vi ikke sat et tidspunkt på. Han mener at det kommer til at tage ca. 3 kvarter.

Billederne skal tages inde i kirken som ligger skråt overfor forsamlingshuset.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi regner med at vi skal vies kl. 14 hvorefter gæsterne køre direkte ud til receptionen (der skal holdes samme sted som festen) mens vi får taget nogle billeder. Bagefter ankommer vi til receptionen hvor vi spiser bryllups kage ol.

Receptionen skal nok slutte kl.17 så vi kan gå til bords kl. 17.30

Vi har lige været til et bryllup der startet kl 13 med efterfølge reception til kl 17. det hele blev også holdt et sted og jeg synes godt de kunne have sparet en time der. Det var lidt lang tid også selv om vi lige skulle skift til aften kjole. Vi gik til bords kl. 18. men jeg tror ikke brudeparret havde for meget tid for de pakket gaver op i mens.

jeg vil nok bare heller have den ekster time før vielsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 13 og derefter kører gæsterne til receptionen, der skal holdes i mine forældres have. Vi skal have taget et par billeder inden vi begiver os til receptionen. Vi regner med at reception stopper omkring 16.30 og så kører vi til feststedet, der ligger ca. 25 min væk. Så går til bords kl.18.00. Så har folk lige en time inden maden til at skifte tøj, slappe af, få en øl eller hvad de nu lige lyster :cheerleader3:

Vi opfatter vores reception som et slags åbent hus-arrangement, hvor folk selvfølgelig er velkomne til at gå tidligere, hvis de vil. Da nogle af gæsterne kommer lang vejs fra mente vi bare, at der burde være nogle timer, så det "kunne svare sig" at komme for de gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej allesammen. :)

Håber i kan hjælpe os! :) Vi kan kommet i tvivl om vores tidsplan er realtisk nok. :)

Vi regner med at skulle vies kl. 13, holde reception kl. 14, velkomstdrinks kl. 17.00 og middag kl. 17.30.

Men efter en snak med familien i weekenden, er vi blevet itvivl. 3 timer til reception for globryllupsgæster er måske lidt i overkanten? (halvdelen af gæsterne til festen kommer langvejs fra og kan ikke bare lige køre hjem inden middagen og receptionen og festen bliver holdt i samme forsamlingshus.)

Derfor overvejer vi, at rykke vielsetidspunktet til et senere tidspunkt :) (så der også er lidt mere tid til forberedserne inden vielsen) eller spise tidligere.

Men hvad gør I? Hvor lang tid har I sat af til reception?

Vi venter spændt på svar :mailbox:

Se vores bryllupsplanlægningstråd Her

genticker.php?dhn=MjAyMTc=.png

Hejsa.

Vi skal vies kl 15.00. KL 15.30 skal vi have et glas champagne. Derefter skal vi have bryllupskage og lidt frugt. Der vil også være vand og kaffe. Efter kage kl. 16 tager vi brudeparet ud i det område hvor vi er og blliver fotograferet. Kl 17.30 mødes vi der hvor festen skal holdes og spisning kl 18.00.

Jeg vil lige sige at der hvor vi skal vies og holde festen er på samme sted, så vores gæster skal ikke ud af køre :))

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har følgende Tidsplan for brylluppet

Kl. 13.00: Vielse

Kl. 14.30: Vores reception starter. Vores forældre er værter, mens vi bliver fotograferet.

Kl. 15.00: Vi ankommer til receptionen.

kl. 16.30: Receptionen slutter.

Kl. 17.15: Velkomstdrink i festlokalet

kl. 17.45: Vi går til bords

Inden midnat: Brudevals.

Denne plan er selvfølgelig med forbehold, men det er sådan nogenlunde rækkefølgen, og så er der lavet god til mellem hver ting.

Jeg har egentlig mest tænk at folk har deres festtøj på i kirken. Men hvis ikke de vil det, så ved de hvornår der er reception og festen begynder, og så må de passe det ind der. Vi har også ca 30 minutters transport mellem kirke og reception, og igen mellem reception og feststed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl. 23.30 Brudevals

- kl. 24.00 Bryllupskage og kaffe

- Derefter dans, fest osv. - Så slutter vi nok kl 2 eller 3.

Hvis vi er hurtigere færdig med at spise, rykker vi bare det hele frem, og fester og danser mere til sidst... hehe...

Ved heller ikke om vores er realistisk.. Men dem ude på Comwell mente at det lød til at passe godt... :thumbsupsmileyanim:

Hvorfor vil I have brudevalsen før bryllupskage og kaffe ? Normalt vis er det jo brudevalsen der skyder dansen i gang og skal folk så først ind og drikke kaffe m.v. efterfølgende lægger det nemt en dæmper på festen. Selvom man forventer mange taler og indslag iøvrigt så er det måske også voldsomt at kalkulere med 5 - 5 1/12 times middag. Jeg ville nok i stedet kalkulere med at middagen er færdig ved 22.30-23 tiden ved start kl. 18 og så kan man nå bryllupskage og kaffe inden brudevalsen. Bliver tidsplanen så forsinket har man mulighed for at bytte om og afvikle brudevalsen før kaffe mv.

Vedr. receptionen og fresten melder historien ikke noget om hvorvidt den skal holdes lige ved siden af kirken. Der er vel noget transporttid fra kirken og til receptionen og så er det ikke realistisk med reception start kl. 15.

Der er vel heller ikke tale om at man holder reception helt frem til tidspunktet for velkomstdrinks og mange af gæsterne som ikke skal med til festen om aften vil typisk begynde at sive efter et par timer. Der sker ikke noget ved at man indlægger en pause i forhold til aftengæsterne på ca. 1/2 time og siger at der er reception frem til kl. 17.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tidsplan se nogenlunden, sådan ud.

Kl 13:00 - vielse

Kl 14:30 - reception

Kl 15:00 - kommer vi. Vi har valgt at server bryllupskagen nu.

Kl 16:30 - slutter receptionen.

Ca. kl. 17:00 - bliver der serveret velkomst drink.

Kl 18:00 - gå vi til bords.

inden kl 24:00 - brudevalsen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kl. 23.30 Brudevals

- kl. 24.00 Bryllupskage og kaffe

- Derefter dans, fest osv. - Så slutter vi nok kl 2 eller 3.

Hvis vi er hurtigere færdig med at spise, rykker vi bare det hele frem, og fester og danser mere til sidst... hehe...

Ved heller ikke om vores er realistisk.. Men dem ude på Comwell mente at det lød til at passe godt... :thumbsupsmileyanim:

Hvorfor vil I have brudevalsen før bryllupskage og kaffe ? Normalt vis er det jo brudevalsen der skyder dansen i gang og skal folk så først ind og drikke kaffe m.v. efterfølgende lægger det nemt en dæmper på festen. Selvom man forventer mange taler og indslag iøvrigt så er det måske også voldsomt at kalkulere med 5 - 5 1/12 times middag. Jeg ville nok i stedet kalkulere med at middagen er færdig ved 22.30-23 tiden ved start kl. 18 og så kan man nå bryllupskage og kaffe inden brudevalsen. Bliver tidsplanen så forsinket har man mulighed for at bytte om og afvikle brudevalsen før kaffe mv.

Kan godt se hvad du mener... :cheerleader3:

Var bare bange for, at vi ikke kunne nå brudevalsen inden kl 24.00.

Men vi kan selvfølgelig planlægge, at tage kagen lidt efter maden, og så danse brudevals kl 23.30.

(Er også bange for at folk er lidt for mætte lige efter maden)

Hvis vi så spiser i så lang tid som først beregnet, må vi bare gøre det som jeg først skrev.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Vi har netop i dag diskuteret vores tidsplan og det ser ud til at vi måske har et par alternative ideer i forhold til så mange af jer andre. Vi er lidt i tvivl om hvorledes vi skal gøre det, men indtil videre lyder planen:

14.30 Vielse

ca. 15.15 Fotografering (i haven bag kirken)

16.30 Afgang til feststedet (køreturen er ca 30 min og alle gæsterne fragtes i bus da mange er udlændinge = ingen biler til rådighed)

17.00 Ankomst - champagne + bryllupskage

18.00 Middag

23.30 Brudevals

Derefter fest til den lyse morgen! :tunge:)

Vi har valgt at gæsterne skal være med til fotograferingen - vi var for nogle år siden til et bryllup hvor de gjorde det på denne måde og det var kanon success. Desuden giver det mulighed for at gæsterne kan være med på billederne osv. - plus vi har nogen til at babysitte hunden som naturligvis også skal være med på nogle af billederne (ja, sørgeligt, men sandt!) :cheerleader3:

Derudover har vi valgt at spise bryllupskage så snart vi ankommer til hotellet. Dette har vi gjort til et andet bryllup (ja ja man har jo været til en del efterhånden) og det syntes vi virkede meget bedre end når man skal spise det sidst på aftenen når ingen er sultne længere og de fleste er halv-fulde :thumbsupsmileyanim:

Vi diskuterede om vi skulle flytte vielsen til kl 15.30 og så skubbe hele tidsplanen en time, men tror vi holder fast i 14.30 og ser om det ikke kan gå :rolleyes:

Så fik jeg vist min tidsplan online - så kan jeg da krydse det af på min planlægningsliste så mangler jeg kun ... hmmm .... resten!!!! Vi er kun lige gået i gang med forberedelserne og det er jo allerede SNART forår... stress!!!

MVH

Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ideen er jo god nok når fotograferingen varer ca. 1 time men nogle fotografer/brudepar sætter to timer af og det er måske lige i overkanten af hvad der er sjovt for gæsterne. Der er formentlig også nogle brudepar/fotografer som helst vil have at de er alene.

Kan godt se hvad du mener... :thumbsupsmileyanim:

Var bare bange for, at vi ikke kunne nå brudevalsen inden kl 24.00.

Men vi kan selvfølgelig planlægge, at tage kagen lidt efter maden, og så danse brudevals kl 23.30.

(Er også bange for at folk er lidt for mætte lige efter maden)

Hvis vi så spiser i så lang tid som først beregnet, må vi bare gøre det som jeg først skrev.

Medmindre I vitterligt ønsker en middag der strækker sig over 5,5 - 6 timer så ville jeg gå efter at tage kaffen inden. Så har toastmasteren også en tidsmæssig linie at gå efter. Om folk spiser bryllupskage før eller efter brudevalsen betyder formentlig ingenting for appetitten og normalt vis bliver kagen/kaffen jo stående så folk også kan tage efterfølgende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi holder kun festen og ikke rigtigt en reception, for vielsen bliver omkring klokken 4, når det middelaldercenter vi har lejet lukker og så går man direkte ind til festen. Vielsen skal nemlig, (formentligt) foretages udendørs med udsigt over vandet, hvis altså vejret holder.

Jeg synes nu at det umiddelbart ville være det bedste at flytte vielsen, hvis i er bekymrede for at gæsterne bliver frustreret. Kan godt forstå det. Det er ikke fedt hvis maden bliver sat på og alle er lidt gnavne over ventetiden. Ville personligt ikke selv have, at den slags skulle ødelægge stemningen om aftnen. :cheerleader3: håber i finder ud af det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi har valgt at gøre sådan på dagen:

kl 1430: Vielse i kirken.

kl 1600: Reception på feststedet.

Forstiller jeg mig at vores gæster køre ud til feststedet hvor vi holder reception med bryllupskage og champange.

Vi skal have taget billeder inden reception i et område som ligger lige ved siden af kirken. Er det dårligt vejr bliver det inde i kirken.

Imens vi får taget billeder regner jeg med at gæsterne vil hygge sig med lidt lækkert mundgodt og kolde at drikke indtil vi ankommer og skære bryllupskagen. Regner ikke med at det tager alt for lang tid at få taget billeder, 30-45 min.

Feststedet ligger 10 min i bil fra kirken.

kl 1830 går vi til bords.

Har aftalt med musikerne at der skal være dinnermusik fra kl 1830 til slut middag og derefter festmusik frem til kl 02

Regner med at vi kan danse brudevals kl ca 2330

Jeg håber meget på at tingen kommer til at gå meget afslappet, ikke for presset med tiden.

Vi har valgt bryllupskagen til receptionen for at de folk som kommer til glo bryllup får lidt igen. Men også fordi jeg tror det bliver for klemt hvis vi skal gå til bords kl 18. 3 retters menu frem til kl. ca 2230-23, bryllupskage, kaffe og brudevals inden kl 00.

Den kommer ikke til at gå for os da det vil stresse mig en del.

Så sådan ser det ud hos os. Jeg regner med at der vil blive tilbudt kaffe og likør osv. til desserten så vi derefter kan starte på "festen" med drinks osv.

Knus janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer