Cobra

Hvorfor er kjolen vigtigere end ringene?

27 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt lidt over at man ser hvor meget vi kvinder går op i kjolen til den store dag.

-Men der skrives ikke nær så meget om vielsesringene, hvilket egentlig er lidt underligt i mine øjne da det jo er dem man skal gå med hver dag resten af livet.

Derfor: hvorfor tror I at kjolen (tilsyneladende) er vigtigere end ringene?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror at det er den prinsessedrøm, som mange piger har, der holder fast i os, når vi skal giftes. for vores ved kommede har vi selv designet vores ringe selv og snakkede i weekenden med vores guldsmed om dem. men jeg har ikke købt drømmekjolen endnu, selv om jeg har været ude at kigge lidt. Men synes faktisk at ringene er en meget vigtig del.

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart tror jeg at brude tit har voldsom fokus på at være perfekte på dagen... Ægteskaber kan forgå, men brudebilleder vil bestå ;)

Men jeg tror sjældent at en brudekjole i prioritet overgår ringen. Vores ringe er meget simple og super traditionelle. Men det er ikke pga prisen. Vores ringe havde set lige sådan ud selvom vi havde 50.999,- på ringbudgettet.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Jeg vil ikke sige at min brudekjole er vigtigere end ringerne, de er vigtige på hver deres måde.

Jeg har altid drømt min kjole, altid, lige siden jeg var en lille pige, jeg har aldrig været i en stor kjole før, og på min bryllupsdag er nok den eneste gang i mit liv jeg får lov at føle mig som en prinsesse, og jeg glæder mig meget til at prøve det.

Men hos mig betyder vores ringe også rigtig meget, for ja det er en ring som forhåbelig skal sidde der resten af livet, og jeg går også meget op i at kigge på ringe.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hhhhhhhhmmmmmmmmmmmmm godt spørgsmål :cheerleader3:

Vi brugte temmelig meget tid på at finde de perfekte ringe og har fundet dem nu. Enkle og smukke ringe, men ikke voldsomt dyre. 6500,- tror jeg vi endte på. Tilgengæld koster kjolen over dobbelt så meget!.

Både kjole og tildels også ringene er fundet ud fra det vi synes passer os bedst. At kjolen er dyrere end ringene er fordi mine forældre har foræret mig drømme kjolen over dem alle og ringene ligger i vores eget budget. Derfor har vi måttet tænke os om mht prisen på ringene. Vi fik præcist dem vi ville have, men for at det kunne lykkes, tog vi dem i 8 karat i stedet for 14. Smukke, det er de, uanset karaten :rolleyes:

99% at brudene, incl jeg selv, vil gerne være så smukke som overhovedet muligt den dag. Det er jo en drømme dag ud over det sædvanlige og kjolen er en væsentlig del af det hele. Den skal sidde perfekt, den skal passe i stilen, kvaliteten skal være i orden osv osv. Kjolen vælges med hjertet :thumbsupsmileyanim:

Så er der jo den del i det at når vi besøger diverse vældig assoterede brudeforretninger og prøver kjoler så sker der ofte følgende:

Man proppes i alle mulige og umulige kjoler i mange udformninger, stedet er jo nærmest en drøm! Lige så er kjolerne. Så kommer man i KJOLEN, der bare sidder aldeles perfekt og er helt i gennem fantastisk. Til sidst ser man så prissedlen, for den gemmes fint væk af sælgeren naturligvis :grin2: Så er det SÅ svært at hænge den PERFEKTE kjole på plads igen og vælge kandidat nummer 2.

Mvh

Mette

Redigeret af Mette2502
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha... Jeg valgte slet ikke kjole med hjertet - men med hjernen. Det samme galdt ringene iøvrigt. Jeg er slet ikke til det der prinsesse drøm med (Kina-)krone og den helt perfekte luksuriøse kvalitet. Jo, det er da fedt at give den gas i en lækker drøm af en kjole, der afspejler hvem man er som type. Men så er det heller ikke andet... Kun en kjole, man bruger i ca 12 timer.

Ringene er også kun ringe - et symbol, man forhåbentlig kan have på fingeren resten af livet. Men om

det er med diamanter eller i plast betyder jo for såvel intet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Men der skrives ikke nær så meget om vielsesringene.."

Når du skriver sådan, tænker jeg umiddelbart her på BK. For her går snakket helt klart meget mere på kjolen er ringene. Men jeg synes helt ærligt også, at det er mere interessant hvilken kjole I andre vælger, frem for hvilke vielsesringe. At der her på BK er så meget snak om brudekjoler i forhold til vielsesringe, tror jeg ikke afspejler graden af vigtighed.

Kjolen handler jo om, hvordan man ser ud på dagen - noget alle kan se. Ringene handler om båndet mellem mand og hustru og et et symbol herpå - og er måske mere personligt.

For os er ringene utrolig vigtige. Og at de højest sansynligt bliver billigere end min kjole, det har intet at sige. Det er vel ikke prisen, der afgører vigtigheden?

Jeg har min perfekte kjole, jeg får de perfekte ringe og jeg skal sige ja til min perfekte mand.. JEG GLÆDER MIG!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja...

Vi har måske ikke råd til ringe, men så er det jo bare sådan... synes ikke ringene er lige så vigtige som de andre dele af budgettet, men håber da vi får råd. Har min forlovelsesring, som betyder rigeligt for mig.

Mine forældre solgte deres ringe da de havde brug for penge engang, og mine svigerforældre har heller ingen ringe, så det er ikke noget jeg lægger vanvittig meget vægt på.

Men kan godt mærke at jeg som regel ikke er så sentimental omkring ringe, kjole osv som mange andre brude er. Det er jo "bare" et bryllup(og selvfølgelig håber jeg på et fantastisk et af slagsen), men alligevel...

Synes det er meget større at få et barn sammen og på den måde binde sig.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os betyder ringen mest (det er kun mig, der skal have en ring) - den er også noget dyere end kjolen. Da vi fandt min ring vidste vi begge, at det var "ringen", da jeg fik den på. Og det gjorde så ikke så meget, at vi gik over budgettet. Den er fantastisk og jeg glæder mig til at gå med den resten af livet. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
For os betyder ringen mest (det er kun mig, der skal have en ring) - den er også noget dyere end kjolen. Da vi fandt min ring vidste vi begge, at det var "ringen", da jeg fik den på. Og det gjorde så ikke så meget, at vi gik over budgettet. Den er fantastisk og jeg glæder mig til at gå med den resten af livet. :thumbsupsmileyanim:

Må vi SE? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
For os betyder ringen mest (det er kun mig, der skal have en ring) - den er også noget dyere end kjolen. Da vi fandt min ring vidste vi begge, at det var "ringen", da jeg fik den på. Og det gjorde så ikke så meget, at vi gik over budgettet. Den er fantastisk og jeg glæder mig til at gå med den resten af livet. :thumbsupsmileyanim:

Må vi SE? :cheerleader3:

Ja, det kan du tro, når vi altså henter den. De er ved at få den hjem i min størrelse. Vi har bestilt den i Halberstat på strøget i KBH og jeg kan kun anbefale alle at gå derind. Vi fik simpelthen den bedste betjening - de var så søde!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er ringene helt sikkert vigtigere end kjolen. Jeg har altid drømt om at have den symbolske ring på fingereren, mens drømmen om en stor flot kjole først dukkede op, da det lissom blev aktuelt.

Men indtil videre har det bare virket meget lettere at finde den perfekte ring end den perfekte kjole. Vi er da ikke 110% sikre på de ringe vi pt. overvejer, men vi kunne rimelig hurtigt slå fast, hvad vi i hvert fald havde lyst til, og hvad vi i hvert fald ikke havde lyst til. Og der er kjolen bare noget sværere, synes jeg.

Kjolen er måske også mere kompliceret... Altså ringen skal passe til én form (fingeren), mens kjolen skal passe til mange former (bryster, talje, bagdel, arme, ben...), og derfor er der måske flere typer modeller (en ring er jo nu engang i LANGT de fleste tilfælde en rund... ring!). Og det tror jeg også har noget at sige i forhold til hvor meget, der skrives om dem?

Og som andre er inde på, så vil de fleste brude nok gerne se helt perfekte ud på dagen, og der fylder kjolen jo rent fysisk mere end ringen. Det giver nok lidt mere mening at sige "Ej, hvor ser du godt ud, den kjole klæder dig virkelig" end at sige "Ej, hvor ser du godt ud, den ring klæder dig virkelig" - eftersom ringen strengt taget kun forskønner en finger (en hånd, hvis vi virkelig strækker os).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa igen..... :thumbsupsmileyanim:

Vi vælger jo alle ud fra det budget vi har og hvad vi hver i sær vægter højest. For mig er kjole og ringe lige vigtige, for andre ikke.

Det ALLER vigtigste er at vi får en rigtig dejlig dag med alle gæsterne og at vi begge føler det er den perfekte dag for os. Og vi glæder og helt vildt :cheerleader3:

Det er jo det ultimative symbol på bryllup synes jeg, så for mig er det vigtigt med den HELT rigtige kjole.

Skulle jeg selv betale, ville jeg ALDRIG kunne bruge så mange penge på en kjole! Jeg ville prioritere anderledes, men er så glad for min kjole og jeg glæder mig så meget til at skulle have den på.

For mig bliver kjolen ikke kun brugt en dag, jeg vil få den indfarvet og ændret til en selskabskjole efterfølgende...Tror jeg, nu må vi se :rolleyes: Kjolen er som sagt en gave fra mine forældre og det i sig selv, betyder rigtig meget for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er måske bare fordi jeg aldrig selv har haft den der prinsessedrøm at jeg ikke selv går helt så meget op i kjolen, faktisk irriterer det mig lidt at jeg tilfældigt faldt over den jeg nu er faldet for, havde aldrig drømt om at skulle bruge så mange penge på en kjole.

For mig er ringene langt vigtigere -og langt sværere at finde, for de må og skal bare være perfekte og nogle som vi vil elske resten af livet. -For mig er det ikke drømmen om én perfekt dag med den perfekte kjole -det er drømmen om et helt liv sammen efterfølgende.

Nå, men jeg kan da høre at ringene ikke er glemt, der skrives bare ikke så meget om dem herinde. :thumbsupsmileyanim:

Det var iøvrigt bare sådan en strøtanke jeg fik den anden dag hvor jeg selv sad og tænkte på ringe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm bob bob

nu har vi ringene, og dem købte i i en fart, da vi 3 dage efter skulle giftes. jeg er super glad for min ring.

men syntes at kjolen er vigtig, den skal beundres og den er et stort symbol på selvedagen, og som man snakker om. ringen snakker man jo ikke som sådan om.

altså : har i set m. ring den er bare sååå smuk :thumbsupsmileyanim:

nok mere :har i set m. kjole den er såå smuk ;O) lyder bedre ikke :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er ringen helt klart det vigtigste. Vi så på flere forskellige slags, men ingen kunne leve op til det, som var vigtigt for os: symbolet på vores forhold. Derfor endte det med, at jeg selv tegnede ringenes mønster og en guldsmed har så udformet dem. Vi har godkendt prøven og i løbet af foråret skal vi så hente ringene. Ingen i familien eller vennekredsen ved hvordan de kommer til at se ud.

Så er den del af forberedelserne overstået, og nu er vi så igang med tøjet. Vi er ret fælles om at finde tøj, da vi jo skal giftes i Western Oldtimer style (d.v.s. tøj fra ca. 1880), og ihvertfald mit tøj skal bestilles hjem fra USA. Så derfor snakker vi nu mere tøj end ringe. Og alle ved, at vores tøj bliver i den stil.

Så jow - for os er ringen det vigtigste og mest hemmelige for omverdenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For os er ringene helt klart det vigtigste, dem skal vi jo helst gerne have på fingeren resten af vores liv :thumbsupsmileyanim: Men jeg synes ikke det er så vigtigt om det er med eller uden diamanter eller lign eller om det er guld eller sølv eller andet.

For mig er kjolen også klart vigtig, men som det også er blevet nævnt tidligere, så har j den jo kun på i omkring 12 timer :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det handler om, at kjolen skal vi kvinder vælge uden manden, og når vi skal bruge så mange penge vil vi gerne have nogen med på råd. Så derfor skriver vi meget om det. Hvorimod ringene er noget vi vælger i fællesskab, noget der passer til os, så der har vi ikke brug for andre kvinders holdning. Det er en meget mere personlig beslutning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg tror det handler om, at kjolen skal vi kvinder vælge uden manden, og når vi skal bruge så mange penge vil vi gerne have nogen med på råd. Så derfor skriver vi meget om det. Hvorimod ringene er noget vi vælger i fællesskab, noget der passer til os, så der har vi ikke brug for andre kvinders holdning. Det er en meget mere personlig beslutning.

Ah, der tror jeg du ramte noget meget sandt!

Det havde jeg slet ikke tænkt på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt lidt over at man ser hvor meget vi kvinder går op i kjolen til den store dag.

-Men der skrives ikke nær så meget om vielsesringene, hvilket egentlig er lidt underligt i mine øjne da det jo er dem man skal gå med hver dag resten af livet.

Derfor: hvorfor tror I at kjolen (tilsyneladende) er vigtigere end ringene?

Kjolen er ikke vigtigere end ringene, da ringene jo skal bæres hver dag. Men kjolen er vigtig fordi der er så mange symboler i kjolen, og det handler om, at man gerne vil være så smuk som mulig, når man nu skal op ad kirkegulvet/rådhusgulvet til sin eneste ene, og dette er måde man får opfyldt sin indre prinsessedrøm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at bruge rigtig mange penge på min forlovelsesring og vores vielsesringe, da det trods alt er dem som vi bærer hver dag resten af livet.

Har stadig ikke fået købt min kjole, men den kan for så vidt købes på udsalg for 5000 kr, bare den sidder godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige læst alle svarene, men for os betyder ringene LANG mere end kjolen gør, den betyder jo også noget, men slet ikke så meget som ringene gør, da det for os er et symbol på vores kærlighed.

Vi kigger faktisk mere på ringe end "jeg" (han må jo ikke se) på kjoler.. og jeg tror også vi er ved at have fundet den helt rigtige, men for pokker det er svært, men en ting vi er enige om er det skal være guld ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har tænkt lidt over at man ser hvor meget vi kvinder går op i kjolen til den store dag.

-Men der skrives ikke nær så meget om vielsesringene, hvilket egentlig er lidt underligt i mine øjne da det jo er dem man skal gå med hver dag resten af livet.

Derfor: hvorfor tror I at kjolen (tilsyneladende) er vigtigere end ringene?

Hejsa.

For mig er ringen da vigtigst. Jeg bruger 17.400 på min ring. Det bruger jeg ikke på selve min kjole. Man skal da gå med sin ring hver dag og det skal man ikke med sin kjole

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer