Lenebj

Super opskrift på MUFFINS søges

3 posts in this topic

Nu har jeg søgt og søgt og det eneste jeg kan finde er engelske opskrifter og da jeg ikke er ekspert i de engleske mål, bliver det bare ikke til noget.

Så..kære tøser herinde..Er der en eller flere der har en super opskrift på Muffins, der får den der flotte buede top..jeg er til både lyse og mørke muffins..

Jeg vil være SÅÅÅ taknemlig, hvis én af jer vil dele jeres opskrift med en anden muffuns-pige :thumbsupsmileyanim: Jeg synes det kunne være flot med rigtige muffins til min datters 2 års fødselsdag med flotte dekorationer på. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har en som er super nem og den tager ingen tid at lave - jeg giver dig grundopskrifterne til alm og til chokolademuffins - du kan selv vælge hvad du vil pynte med :thumbsupsmileyanim:

Alm. lyse muffins:

125g smør, blødgjort

125g sukker

2 æg

125g mel

1 tsk bagepulver

2 spsk mælk

Bageform foret med papirforme

Forvarm ovnen til 190 grader

Pisk smør og suller sammen i en skål, til det er let og luftigt.

Tilsæt æg, mel, bagepulver og mælk og pisk sammen tl balndingen er jævn.

Fordel blandingen i papirformene og bag dem midt i oven til de er hævede og faste. Kager i alm størrelse skal bage ca 12-15 min og de små skal bage ca. 10-12 min

Tag kagerne ud af ovnen og stil dem på en rist til afkøling.

0

Chokolade muffins:

125g smør, blødgjort

125g sukker

2 æg

100g mel

1 tsk bagepulver

2 spsk mælk

3 strøgne spsk. kakao

Bageform foret med papirforme

Forvarm ovnen til 190 grader

Pisk smør og suller sammen i en skål, til det er let og luftigt.

Tilsæt æg og mælk og sigt mel, bagepulver og kakao over. Pisk sammen tl blandingen er jævn.

Fordel blandingen i papirformene og bag dem midt i oven til de er hævede og faste. Kager i alm størrelse skal bage ca 12-15 min og de små skal bage ca. 10-12 min

Tag kagerne ud af ovnen og stil dem på en rist til afkøling.

Opskrifterne er fra en bog der hedder Muffins - til enhver lejlighed af Sue McMahon. Hvis du kan finde den så er der masser af gode ideer til andre slags muffins samt pynt mm.

God fornøjelse :thumbsupsmileyanim:

0