Dimsen

Ønskeseddel.

15 indlæg i dette emne

Er lidt i tvivl om hvordan vi kommer om ved emnet ønskeseddel.

Skal vi vedlægge en ønskeseddel ved invitationen.

Skal vi nævne i invitationen at man må bede om en ønskeseddel.

Skal vi helt undgå emnet og lade folk selv om sagen.

Eller noget helt andet.

Hvad gjorde/gør i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har forstået at der er derfor man har en gavekordinator. Gavekordinatoern skrives i invationen med tlf. nr og mail, så kan de inviterede ringe dertil for at få oplyst gave ønsker evt. onskelister hos div. butikker hvor man kan lave sådan en.

Men vil da gerne lige høre hvis jeg er forkert på den?

Knus janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har forstået at der er derfor man har en gavekordinator. Gavekordinatoern skrives i invationen med tlf. nr og mail, så kan de inviterede ringe dertil for at få oplyst gave ønsker evt. onskelister hos div. butikker hvor man kan lave sådan en.

Men vil da gerne lige høre hvis jeg er forkert på den?

Knus janni

Det er jo ikke noget krav at man har en gavekordinator, for at holde bryllup.

Vi ønsker ikke een, derfor søger vi inspiration til en anden måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har forstået at der er derfor man har en gavekordinator. Gavekordinatoern skrives i invationen med tlf. nr og mail, så kan de inviterede ringe dertil for at få oplyst gave ønsker evt. onskelister hos div. butikker hvor man kan lave sådan en.

Men vil da gerne lige høre hvis jeg er forkert på den?

Knus janni

Vi gør det på samme måde. Jeg har læst et eller andet sted, at det er "dårlig stil" at vedlægge sine ønsker i invitationen. Men grunden til vi gør det er nu ikke derfor, men mest fordi jeg ikke lige kan finde ud af hvor alle de ting vi gerne vil have med i invitationen skal være henne og på denne måde "sparer" vi lidt plads :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forstået at der er derfor man har en gavekordinator. Gavekordinatoern skrives i invationen med tlf. nr og mail, så kan de inviterede ringe dertil for at få oplyst gave ønsker evt. onskelister hos div. butikker hvor man kan lave sådan en.

Men vil da gerne lige høre hvis jeg er forkert på den?

Knus janni

Vi gør det på samme måde. Jeg har læst et eller andet sted, at det er "dårlig stil" at vedlægge sine ønsker i invitationen. Men grunden til vi gør det er nu ikke derfor, men mest fordi jeg ikke lige kan finde ud af hvor alle de ting vi gerne vil have med i invitationen skal være henne og på denne måde "sparer" vi lidt plads :thumbsupsmileyanim:

Vi har også valgt en gavekordinator, hvor vi har skrevet navn, telefonnummer og mail-adresse i vores invitation

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan bruge en gavekoordinator på mange måder. Det kan være én der "styrer" ønskerne men det kan også være en person som først træder til på selve dagen og sørger for at der er styr på hvem man har fået hvad fra (via mærkater o.l.).

Udover hjemmesider kan man jo fremsende ønskelisten via mail til folk efterfølgende når man har talt med dem og evt. selektere den lidt (hvis man ikke bruger gavekoordinatoren til det) så alle ikke får samme ønsker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vælger at skrive i invitationen, at hvis man ønsker at give os en gave, så kan man få tilsendt en ønskeliste fra os. Om det så er på mail eller pr brev den skal sendes, så går jo nok. Jeg tvivler på vi kommer til at bruge særligt mange penge på det, da stort set alle jo bruger mail. :thumbsupsmileyanim:

Vi vælger denne løsning, da jeg synes det er rigtig dårlig stil at tage det som en selvfølge at folk vil give en gave - hvilket jeg mener det udstråler, når man vedlægger en ønskeliste.

Mht. gavekoordinator, så synes jeg det er fjollet hvis dennes job udelukkende er at udlevere ønskelister. I mit hoved er en gavekoordinator til for at koordinere gæsternes gavekøb, så brudeparret ikke ender med fire ens stegepander. :balloon:

Og så synes jeg det er en skide god idé at flere af jer laver en hjemmeside, hvor ønskeliste mm. kan findes. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også valgt at lave en hjemmeside, hvor ønskesedlen kan findes. Af hensyn til dem som ikke er så fortrolige med www (bl.a. vores bedsteforældre) har vi også en gavekoordinator, det er måske lidt "over kill", men vi tror at mange af de yngre foretrækker hjemmesiden og de ældre vil foretrække at kunne ringe til en.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så faktisk både ønskelisten på vores hjemmeside, SAMT en gavekoordinator! :thumbsupsmileyanim:

Gavekoordinatoren har vi valgt, så flere gæster ikke ender med at købe det samme - Synes selv det er så irriterende, hvis man får købt det samme som andre. Så aner man ikke, om det er ens gave, der bliver byttet og rigtig sjældent aner man, hvad den så er blevet byttet til, da det jo ikke lige er noget, man går og spørger om :balloon:

Hvorfor ønskelisten så er på hjemmesiden, er så folk kan se vores ønsker med det samme uden at skulle gå i gennem gavekoordinatoren først for at få ønskerne udleveret - Det ville jeg nemlig selv synes var rarest.

Håber det hele gav mening ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg TROR at vi ender med en gavekoordinator eller at skrive at folk kan få en ønskeseddel, hvis de gerne vil have det (altså at vi kan sende den pr. mail eller post), men jeg synes det er lidt svært.

Brian mener vist at det nemmeste er bare at smide den med i invitationen. Jeg synes på den ene side, at det er lidt "dårlig stil" på den måde at "forvente" at få en gave, men omvendt så inviterer vi jo kun de allernærmeste, og jeg VED at alle gæster tager det som en selvfølge, at man har en gave med. Så på en måde vil det være lidt "påtaget beskedenhed" at lægge op til "Vi forventer ikke en gave".

Et andet - og nok lidt vigtigere - minus ved at vedlægge ønskeseddel er, at vi slet ikke ved, hvad vi ønsker os endnu. Så det ville være rigtig rart at kunne finde ud af det EFTER invitationerne er sendt ud via. en koordinator eller hjemmeside...

Men så er der det med en gavekoordinator. Jeg tror bare at de fleste i min familie (og Brians) vil synes at "det er da noget underligt pompøst noget". Men jeg kan godt lide tanken om en koordinator. Det giver os mulighed for løbende at tilføje ønsker, og så betyder det faktisk lidt for mig, at vi ikke får det samme af gæsterne. Ikke så meget fordi det er bøvlet at bytte, men mere fordi jeg godt kan lide tanken om "Vi fik det og dét af moster og onkel, fordi det var dét, de havde lyst til at give os".

En hjemmeside ville kun appelere til ca. halvdelen af vores gæster, og da vi ikke har så meget andet praktisk info, så ville det bare være en hjemmeside, hvor man kunne se ønskerne, og det synes jeg er for meget at gøre ud af "gaveræset"...

Puh, ved ikke om jeg var til nogen hjælp overhovedet :thumbsupsmileyanim:

Som gæst ville jeg være positivt indstillet overfor både vedlagt ønskeseddel, link til hjemmeside og gavekoordinator. :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at sende ønskelisten ud sammen med invitationen.

Jeg kan godt se, at man på den måde "forventer at få en gave" - men hvor mange tager til bryllup uden en gave???

Beskeden er jeg jo alligevel, så vi skrev mange små ønsker på sedlen også, så vi ligesom viste, at vi ikke forventede en kæmpe gave.

MEN da vi ikke var de første i hverken vennekreds eller familie, kendte vi jo stort set beløbet de forskellige ville give gave for. Og syntes altså heller ikke, vi behøvede gøre mere ud af det, end at sende ønskesedlen sammen med invitationen.

Vi havde heller ingen gavekoordinator - så vi endte da også med gaver der skulle byttes - men ikke mange. Det var helt ok :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer