anette.kjar

SH Cateríng service eller nu SH Dinere transportable

5 indlæg i dette emne

Jeg vil bare lige sige at vi bestilte SH Catering service til vores bryllup den 16. Okt 2010...... Vi havde en prøvemiddag inden brylluppet hvor maden bare var pragtfuld + det var anrettet så flot, derfor blev vi enige om at betale en kok i ca 4-5 timer for at komme og anrette, da vi syntes det så mere festligt ud. Men Men på selve dagen var der problemer med kokken, der ikke mente at vores toastmasters planlægning passede ham, han vil have at der først skulle komme taler m.m. efter der var blevet serveret hovedret første gang!! Heldigvis overhørte Bent fra Diskobilen samtalen og trådet til og hjalp vores toastmaster (det var min datter på 20 år som stod for at være toastmaster og det var første gange for hende) Bent havde også fået en plan fra toastmasteren og han sagte til kokken, at det var en fin plan og det var toastmasteren der bestemte. Tak til Bent for det ;)

Nå men da desserten kom ind, (den var anrettet på tallerkner til hver en gæst) kiggede min mand og jeg på hinanden og sagde ;" det da ikke den dessert vi har bestilt" den var ikke anrettet særligt pænt og portionerne var sådan at nogen fik meget lidt og andre mere!! Min mands og min dessert så ud som om den var smidt på tallerknen, så vi var meget skuffet!!! Heldigvis var det kun min datter der havde set et billede fra prøvemiddagen, så hun var den eneste der også undrede sig!!

Vi havde desværre 3 afbud i sidste øjeblik!! Til personalet havde vi også bedt kokken om at anrette det sammen mad til dem som vi fik, da personalet skulle være med til festen efter maden, syntes vi de skulle have det samme som os, men der blev INTET anrettet til dem!!

Med 3 afbud og 4 personaler der ikke fik noget af spise måtte der jo være den del mad tilbage, men der var INGEN mad tilbage!! Vi har prøvet at skrive til SH Catering service ....som nu hedder SH Dinere transportable, men han svare os overhoved ikke!!

Derfor: KAN DETTE FIRMA PÅ INGEN MÅDER ANBEFALES!!!

Jeg vedhæfter 2 billede fra prøvemiddagen og et billede som en af gæsterne har taget. det billede som gæsten har taget, er af en dessert der var af den pænere anretning , men lig mærke til at desserten hedder: Fragilite roulade med friske frugter serveret med frugt coulis og flødeskum..... der lå to bær på tallerknen og der var ikke frugt i selve fragilite rouladen som på prøvemiddagen .... det var bare ikke den samme dessert, men se selv billederne !!

post-38343-1288570820.jpg

post-38343-1288571029.jpg

Redigeret af anette.kjar
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget pudsigt at den kommer nu. Så sent som i sidste uge var der en bruger herinde fra der nævnte firmaet og at hun havde hørt dårligt om det fra en bruger. Jeg sendte hende så en PM hvor jeg skrev at det nok var Anette. Selve maden kunne jeg ikke sige noget om da jeg ikke vidste hvad de havde bestilt og jeg fik også kun hovedret (hvad der var helt fint for mig og jeg bad heller ikke om andet). Men jeg kunne fortælle om den episode som Anette også omtaler:

Den holdning som "kokken" gav udtryk for oplever man af og til på visse feststeder; at de ikke vil have taler under hovedretten, men her kommer jeg ud i køkkenet og ser en pige (Tina) som tydeligtvis var nervøs og ikke vidste hvad hun skulle gøre da kokken dikterede at der ikke skulle være taler og sange der og der. Nu vidste jeg jo at Anette og Andrew ønskede en uformel fest på deres, herunder Tina's præmisser. Da jeg så hører kokken sige at man jo bare kan afvikle nogle taler efter hinanden efter hovedretten griber jeg ind og siger henvendt til Tina at det er hende der bestemmer, samt at det er en dårlig ide at afvikle flere taler m.v. på én gang. Jeg siger så også at der naturligvis ikke skal være taler under servering eller ved afrydning, men at der vil være nogle uvilkårlige pauser hvor man godt kan placere taler m.v. Kokken accepterede så da han fik oplyst at der ikke var tale om lange indslag.

Hvad personalet angår som var "rekrutteret" fra Mc Donalds kan man sige at det måske var en ny niche for MC Donalds at gå ind i. De gjorde det suverænt, hvad Tina også gjorde som toastmaster. SH Catering oplevede jeg ellers ikke derude og jeg kan heller ikke forholde mig til om maden var bedre end eks. Kokken og Jomfruen ligesom jeg heller ikke kender kuvertprisen (der jo også har noget at sige), men de var trods alt to mand derude og forberede det. Det kan undre mig at der ikke var mere mad tilbage. Nu er det et stykke tid siden men jeg mener jeg var ude i køkkenet og hente mad lige inden desserten blev serveret og som jeg husker det var der rigeligt. Spørgsmålet er om de har taget det overskydende med sig ?

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Meget pudsigt at den kommer nu. Så sent som i sidste uge var der en bruger herinde fra der nævnte firmaet og at hun havde hørt dårligt om det fra en bruger. Jeg sendte hende så en PM hvor jeg skrev at det nok var Anette. Selve maden kunne jeg ikke sige noget om da jeg ikke vidste hvad de havde bestilt og jeg fik også kun hovedret (hvad der var helt fint for mig og jeg bad heller ikke om andet). Men jeg kunne fortælle om den episode som Anette også omtaler:

Den holdning som "kokken" gav udtryk for oplever man af og til på visse feststeder; at de ikke vil have taler under hovedretten, men her kommer jeg ud i køkkenet og ser en pige (Tina) som tydeligtvis var nervøs og ikke vidste hvad hun skulle gøre da kokken dikterede at der ikke skulle være taler og sange der og der. Nu vidste jeg jo at Anette og Andrew ønskede en uformel fest på deres, herunder Tina's præmisser. Da jeg så hører kokken sige at man jo bare kan afvikle nogle taler efter hinanden efter hovedretten griber jeg ind og siger henvendt til Tina at det er hende der bestemmer, samt at det er en dårlig ide at afvikle flere taler m.v. på én gang. Jeg siger så også at der naturligvis ikke skal være taler under servering eller ved afrydning, men at der vil være nogle uvilkårlige pauser hvor man godt kan placere taler m.v. Kokken accepterede så da han fik oplyst at der ikke var tale om lange indslag.

Hvad personalet angår som var "rekrutteret" fra Mc Donalds kan man sige at det måske var en ny niche for MC Donalds at gå ind i. De gjorde det suverænt, hvad Tina også gjorde som toastmaster. SH Catering oplevede jeg ellers ikke derude og jeg kan heller ikke forholde mig til om maden var bedre end eks. Kokken og Jomfruen ligesom jeg heller ikke kender kuvertprisen (der jo også har noget at sige), men de var trods alt to mand derude og forberede det. Det kan undre mig at der ikke var mere mad tilbage. Nu er det et stykke tid siden men jeg mener jeg var ude i køkkenet og hente mad lige inden desserten blev serveret og som jeg husker det var der rigeligt. Spørgsmålet er om de har taget det overskydende med sig ?

Det har vi også selv tænkt på, men vi kan ikke komme i kontakt med firmaet, da de på ingen måder svare os!! Hvis de har taget mad med hjem har de jo taget mad med hjem som vi har betalt!! Kokken gik også før tid .... sagde pigerne i køkkenet... og lod en meget stor dame overtage, så måske hun har taget det med, men det er meget uforskammet at de på ingen måder svare os........ Efter oplevelsen med dette firma kan jeg kun fraråde andre at bruge dem!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anette.

Så dit indlæg og jeg bliver bare nød til at svare.

Puha en dårlig oplevelse, jeg håber VIRKELIG at i havde en fantastisk dag alligevel og at det i det mindste smagte dejligt?!

Hvor er det bare rigtig god stil at Bent fra diskobilen (Kender ikke Bent men har hørt rigtig meget godt om ham :balloon: ) gik ind og hjalp med lidt opbakning og lidt ord til din datter som selvfølgelig også er nervøs da det jo er en stor dag at hendes mor skal giftes og at hun så skal styrre "løjerne" selv - Godt gået :thumbsupsmileyanim:

Det kan da virkelig undre mig at de laver en prøvemiddag og så ikke efterlever den? Det er jo præcis dét der er meningen med det hele, så der ikke kommer nogle "overraskelser" for brudeparret?!

Og at de så i det mindste ikke svarer og erkender deres fejl og indgår en slags kompensation, det er sku ikke en proff måde at kører sit firma på....

Kunden skal ALTID være tilfreds det er jo "jer" "vi" lever af;-)

Hilsen fra Anja der stadig er forarget over SÅ dårlig en oplevelse....????!!

Ps. Kokken skal ALDRIG sætte en dagsorden, det skal værtsparret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare rigtig god stil at Bent fra diskobilen (Kender ikke Bent men har hørt rigtig meget godt om ham :) ) gik ind og hjalp med lidt opbakning og lidt ord til din datter som selvfølgelig også er nervøs da det jo er en stor dag at hendes mor skal giftes og at hun så skal styrre "løjerne" selv - Godt gået :thumbsupsmileyanim:

Min leveregel når vi taler bryllupsfester og fester i det hele taget er klart, at det er kundens fest og at vi er der på deres præmisser. Det gælder såvel musikmæssigt som min/vores tilstedeværelse.

Normalt vis går jeg derfor heller ikke ind i en diskussion mellem en toastmaster og kokken/feststedet, udover lige at tage en snak med toastmasteren inden hvor jeg forklarer vedkommende at han/hun bare skal tage ordet når de vil uden hensyntagen til mig (jeg følger dem slavisk). Jeg ved jo godt at der naturligvis skal tages hensyn til køkkenet og selve afvikling af middagen.

Men normalt vis ville kokken/feststedet også have et overblik over forløbet og en vis erfaring hvorved man kunne anvise den uerfarne toastmaster i, hvordan man så kunne gøre det (særligt når der som her ikke var overvældende mange taler og indslag). Det var bare ikke tilfældet her hvor kokken mere eller mindre talte ned til toastmasteren som man kunne se bare blev mere og mere usikker. Så skred jeg ind :balloon:

PS. Anja - Det kan nok ikke undgås at vi løber ind i hinanden på et eller andet tidspunkt men jeg har det præcist på samme måde som dig. Jeg bliver også forarget eller skuffet når jeg hører om folk der har haft dårlige oplevelser med folk indenfor mit eget fag. Ikke kun fordi det er synd for de pågældende men også fordi det er med til at give vores branche et dårligt ry. Det gælder nok i højere grad vores branche end det gælder catering branchen. Catering har altid været der og det vil det blive ved med, men begrebet bryllupsdj og det at bruge DJ's til bryllupsfester er et forholdsvist nyt fænomen som vi sammen med andre gamle kolleger på hver vores måde har været med til at bygge op.

Det kan også siges sådan, at hvis man ved et selskab er ude for en dårlig oplevelse med et cateringfirma, så vil man nok ikke selv hyre pågældende firma men finde et andet. Er man ude for en dårlig DJ er det tvivlsomt om man overhovedet vil hyre en DJ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer