SarahDK

♥ Sarah & Jacob ♥ - 10.9.2011

74 posts in this topic

Halløjsa

Så blev det endelig min tur til at gå i bryllupsplanlægningsmode og derfor denne planlægningstråd.

Jeg hedder Sarah og er 31 år, min kæreste/forlovede hedder Jacob og er 35 år. Jeg er læge og kæresten er bygningskonstruktør.

Vi har været sammen i 11 år (!) men det er faktisk først i år at bryllup rigtig er kommet på tale. Nu har kæresten været på knæ, datoen sat og kirken bestilt! Kan godt mærke at nu kribler det i os for at fejre denne dag, kærligheden og hinanden.

Mødet

Frieriet

Inspirations liste:

Bordkort/invitationer/std

Bordkort: her

HUSKELISTE

Sort = Mangler

Blå = I orden

Pink = Er i gang!

7 måneder til 1 år før:

Fastsæt bryllupsdato - 10.09.2011 :cheerleader3:

Vælg vielsestype - Kirke

Reserver kirken - Tveje Merløse Kirke

Lav bryllupsbudget - :) Er i gang! Hmmm ville ønske jeg var typen der havde sparet op til dette i årevis!

Lav gæsteliste - Nu er vi ved den endelige gæsteliste. 40 er blevet til 59!

Reserver lokale til festen - Så er der betalt depositum

Bestil overnatning til brudeparret og evt. gæster - Det er der styr på nu!

Overvej konceptet "ringe" - som den eneste brud i verden vil jeg ikke have en ring. (tror jeg!).

Begynd at se på kjoler - Uhh har lige lidt kg jeg vil smide inden jeg for alvor går i gang.

Bestil fotograf - Er bestilt - Christian Zahle

STD - Uden tekst - og de færdige her og nu er de også sendt.

Farvetema - Inspiration til farvetema her!

4-6 måneder før:

Bestil bryllupskørsel - det er kærestens opgave - og der er styr på det.

Bestil bryllupskage - Den er min søde veninde mester for.

Bestil prøvelægning af makeup -

Bestil tid til frisør - inspiration her

Køb brudekjole -

Køb brudesko - Se mine sko her

Køb tøj til gommen

Køb/lav invitationer - Her!

Lav ønskeliste -

Vælg forlover -

Vælg toastmaster - Det har farmand sagt ja tak til!

Vælg brudepiger -

vælg gavekoordinator - Det bliver min søsters opgave

Udsend invitationer - de er sendt!

Lav bordkort -

Bestil bryllupsrejse

2-3 måneder før:

Bestil blomster - inspiration: brudebuket her

Gennemgå aftalen med fotograf

Gennemgå aftalen med musikerne

Giv toastmasteren en kort beskrivelse af gæsterne

Vælg salmer til kirken -

Vælg udsmykning af kirke

Lav et program over dagen med tider

Forbered navneskift -

Indhent og udfyld ægteskabserklæring

Tjek at pas er gyldige til rejsen

Vælg menu og prøvesmag den -

Lav menukort

Bed om fri fra arbejde i dagene omkring brylluppet

Bed om fri fra arbejde til bryllupsrejsen

1 måned før:

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Få de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne

Lav bordplan (den endelige)

Lav risposer

Afgiv den endelige bestilling af mad

Bestil tilretning af brudekjole

Bestil tilretning af gommens tøj

Begynd at gå brudeskoene til

Gennemgå vielsen med præsten

Køb morgengave

Skriv taleAftal detaljer med transporten

Øv brudevals

1-2 uger før

Afstem festens forløb med toastmasteren

Gennemgå festen med feststedet

Tjek bordplanen

Pak en taske med tøj til dagen derpå

Prøv tøjet en sidste gang

Der kan nu danses brudevals

Dagen før

Aflevere festprogram til feststed og personale

Pynt feststedet op

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Sørg for at kagen kommer til feststedet

Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken

Sørg for at pakke hårpynt til frisøren

Tjek at kammen er syet på sløret

Husk at slappe af (gå evt. i biffen, tivoli eller andet)

Gå tidligt i seng

post-45727-1288652946.jpg

Edited by SarahDK
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til herinde :bearhug:

Hold da lige op hvor har I været sammen længe! :bearhug:

Det er skønt når kærligheden kan holde ved, og forhåbentlig bliver ved!

Skønt at få en "kollega" herinde.. Jeg læser medicin i Odense :)

MVh

0

Velkommen til herinde :)

Hold da lige op hvor har I været sammen længe! :boohoo:

Det er skønt når kærligheden kan holde ved, og forhåbentlig bliver ved!

Skønt at få en "kollega" herinde.. Jeg læser medicin i Odense :thumbsupsmileyanim:

MVh

Tak

Og ja det er hyggeligt med en kollega - glæd dig det er verdens bedste job!

0

Annonce ♥

Vi har egentlig aldrig været i tvivl om at vi skulle vies i en kirke. Jeg har et rimelig nært forhold til min barndoms kirke og er kommet der en del i gennem årene, så det var da helt sikkert en mulighed. Vi talte også om den kirke hvor Jacobs mor og bedsteforældre er begravet.

Men ret hurtigt blev vi enige om at vælge Tveje Merløse kirke, der er kirken i det sogn vi bor. Det er her vi har valgt at slå os ned, det er her vi har vores dagligdag og vi tager derfor udgangspunkt i OS og ikke i Jacob eller mig! Det synes vi var det mest naturlige.

At det er en rigtig fin lille kirke gør det jo kun bedre.

135as.jpg

Edited by SarahDK
0

Ok - nu kommer en laaang historie om mødet.

Jeg har en tvillingesøster og vi gik i parellelklasse i gymnasiet. I hendes klasse var en pige som jeg det meste af gymnasietiden var en lille smule bange for :thumbsupsmileyanim: . Nå men det gik ikke værre eller bedre end at vi efter at være blevet studenter blev forladt af alle! Mange af vores veninder tog ud i den store verden (eller til Esrum og andre eksotiske steder). Men når vi nu ikke havde andre, kunne vi lige så godt blive venner og det var en stor succes. Vi havde en fantastisk tid hvor vi faktisk ikke lavede så meget andet end at arbejde og gå ud!

Men næste sommer ringede veninden en fredag aften, jeg var lige kommet hjem fra ferie, men hun synes det var en fantastisk ide, hvis vi kørte 90 km op til hende i sommerhuset for at feste. Og man var vel let at lokke dengang, så selvfølgelig kom vi. Og der på det lokale disc der var han. Udgangspunktet for mig var egentlig bare at have det sjovt, men han var fantastisk behagelig og sød at tale med. Jeg kunne ikke rigtig få ham ud af mit hoved, men af en eller anden grund havde vi ikke fået udvekslet tlf nr.

Jeg håbede på at støde ind i ham igen dagen efter - men uden held. Havde egentlig besluttet, at det bare var det og var på vej hjem, da en anden veninde ringede og spurgte om jeg ikke kom forbi (hun var også i sommerhus i nærheden). Så tænkte jeg at nu giver jeg det squ en chance. Det var tiden med telefonbøger og dårlig mobildækning, jeg fik fremskaffet hans telefonnummer, men fik fat i hans far :) Han var åbenbart meget interesseret i, at få en svigerdatter for hurtigt fik han arrangeret at Jacob ringede tilbage - og så tog jeg hen til Jacob istedet for at tage hjem! :boohoo: En uge efter tog jeg 4 uger til Thailand - men han var der stadig da jeg kom tilbage og har været der lige siden.

0

Frieriet....

I foråret begyndte vi at tale en smule om at blive gift. Jeg har godt kunne mærke på kæresten at han var ved at være klar til det. Jeg har ikke haft noget i mod at blive gift, men hvis det skulle være, skulle det være ordenligt - altså med stor fest, kirke, hvid kjole osv. Vi har begge været studerende i mange år og der var pengene små (har desværre ingen rige forældre der vil betale for mig). Og efter jeg er begyndt at tjene penge har jeg haft mere lyst til at rejse osv end at spare op til det bryllup.

Jeg havde aldrig været i Paris og selvom jeg ihærdigt prøvede så gik sommerferien til Italien i stedet. Her i begyndelsen af oktober skulle vi ned og besøge nogle venner i Tyskland, igen prøvede jeg at få nogle dage i Paris med i programmet og pludselig synes kæresten at det var en god ide. (Og han blev meget hemlighedsfuld).

Den første aften tog vi op til Montmartre og Sacré Coeur for at se det smukke syn ud over byen, derefter gik vi ned igennem byen ned til Seinen og fandt en hyggelig restaurent. Det var så romantisk at gå der langs vandet mens mørket faldt på. Jeg kunne godt mærke på kæresten at han var mere rastløs end han plejede.

Og da vi kom tilbage til hotellet faldt han på knæ og friede til mig. Og selvfølgelig sagde jeg JA!

Jeg må indrømme at jeg havde gennemskuet ham, vi kender hinanden rigtig godt efterhånden! Men det gjorde det ikke til en mindre romantisk oplevelse.

p1080744.th.jpg

p1080740.th.jpg

p1080736.th.jpg

0

Inspiration bordkort/invitationer/STD

Jeg tager nok udgangspunkt i denne type hjerte... (med anden pynt og uden spand)

68212107.png

Og jeg regner med at dette papir skal være det gennemgående...

Kan godt lide det sort/hvid/guld!

64861319.png

0

Annonce ♥

Velkommen til :)

Godt at du fik ringet og snakket med hans far i sin tid :thumbsupsmileyanim: Og rigtigt dejligt frieri...

Super sød kirke i har fundet, kan godt forstå i gerne vil have den hvor i bor. Vi kommer også fra to forskellige by (kirker) men har også valgt den hvor vi bor, da vi også tænker at vi forhåbentlig en dag vil få børn, og så vil de blive døbt der.

Rigtig fin inspiration du har fundet dig. Det er altid dejligt :boohoo:

0

Jeg er så småt gået i gang med mine STD. Jeg mangler at få printet noget tekst til for- og bagside samt lidt pynt.

Men sådan ser de ud indtil videre.

Hjertet kommer til at gå igen på invitationer og som bordkort bare i mindre udgave.

p1090289.jpg

p1090291a.jpg

0

Jeg er så småt gået i gang med mine STD. Jeg mangler at få printet noget tekst til for- og bagside samt lidt pynt.

Hjertet kommer til at gå igen på invitationer og som bordkort bare i mindre udgave.

p1090289.jpg

p1090291a.jpg

Hvor ser det godt ud.

0

Annonce ♥

p1090289.jpg

p1090291a.jpg

Hvor er det bare super flot! :thumbsupsmileyanim:

0

Tak alle sammen. Er faktisk også selv godt tilfreds :thumbsupsmileyanim:

Har lavet dem færdig her til aften. Der kommer billeder i morgen.

Alt i alt er det gået lettere end jeg havde regnet med. Er ikke vild med samlebåndsarbejde.

0