Guest kilden

At kaste brudebuketten

21 indlæg i dette emne

Vi holder vores bryllup kl 14.

herefter vil der være reception (udendørs hvis godt vejr) ved den spejderhytte vi har lejet indtil kl 17:30

Festen holdes indedørs sammested. fra kl 18.00

Jeg kunne godt tænke mig, at afslutte receptionen med at kaste min brudebuket (på særlige vilkår, nemlig at griberen (med mulighed for hjælp fra andre gæster) sørger for at den kommer på en af vores forfædres gravplads).

Men nu bliver jeg i tvivl.

-vil jeg savne min buket resten af aften?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal jo giftes igen med samme mand :thumbsupsmileyanim:

Det første bryllup - eeeelskede min buket.. Og jeg vil ikke kunne kaste den / give den væk... Og måske heller ikke lægge den på graven.. Holder virkelig meget af den buket!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvad folk gør. Nogle kaster den efter brudevalsen. Andre kaster den slet ikke eller man ser den ikke fordi de måske har lavet tilsvarende. Hvis man vælger denne løsning så slipper man jo for at gå at tænke på hvor man nu har gjort af brudebuketten efterfølgende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil ikke kaste min buket... Jeg regner med at den skal ligges på h2b's mormor og morfars grav, men ved det ikke helt endnu, men jeg ved i hvert fald at jeg ikke vil kaste den... Men jeg tror ikke man kommer til at savne den, jeg regner med at den skal ligge foran mig til selve festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil kaste buketten hvis I gerne vil have at den bliver lagt ved et gravsted?!?

Hvorfor så ikke bare nyde buketten hele aftenen og tage forbi gravstedet med den dagen efter?

Personligt synes jeg ikke man kan forlange at den der griber buketten skal sørge for at den kommer et bestemt sted hen, hvis den bliver kastet er det griberen der "ejer" buketten og kan gøre med den hvad de vil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er enig med felixia. hvis man kaster buketten er det den der griber den, der får den. ellers er der vel ingen grund til at kaste den. hvis du gerne vil have den ud til en af jeres forfædres gravplads, er det vel nemmer på forhånd at aftale det med en der kan søre for det, hvis I ikke selv kan evt. næste dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg greb min venindes brudebuket, da hun kastede den. Hun kastede den hen mod slutningen af festen om aftenen.

Jeg har ikke selv tænkt mig at kaste min, da den skal ud på min fars grav bagefter.

Hvis du vil være sikker på, at den kommer til et bestemt gravsted, synes jeg ikke, du skal kaste den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil også sige som Diskobil skriver at det er så forskelligt hvad folk gør. Nogen vil gerne følge traditionen med at kaste den, men man gør det så sent på aftenen at man formentlig ikke tænker videre over den og dermed ikke kommer til at savne den.

For mit eget vedkommende lagde jeg min egen buket foran mig ved middagen, der tænkte jeg altså ikke så meget over den :thumbsupsmileyanim: Heller ikke bagefter under dans og kaffe osv.

Men dagen efter da vi skulle lægge den på et gravsted, der betød det til gengæld helt vildt meget for mig at jeg stadig havde den og det står så klart i hukommelsen.

Det er forskelligt hvad der betyder noget for folk.. så gør hvad du synes er rigtigt. Jeg mener dog ikke man kan kaste buketten og forvente at den skal leveres tilbage derefter.. :cheerleader3:

Tradition? Ikke i Danmark ;) Det er en amerikansk tradition ligesom "You may kiss the bride"

Har aldrig helt fattet hvorfor man ønsker at kaste en smuk buket hundedyre og betydningsfulde blomster gennem luften, men jeg er nok bare mærkelig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke meget respons.

omend flere kritisere ideen, end at svare på det egentlige spørgsmålet.

:thumbsupsmileyanim:

-denne kritik vil jeg selvfølgelig tage op til overvejelse og bruge den konstruktivt.

Ideen er, hvis I ønsker at kende den?:

Traditionen er jo ikke dansk, og derfor kender jeg den ikke, men er ideen med at kaste buketten, ikke for sjovt at se "hvem den næste brud bliver?"?

Jeg tænker jo blot på dette som en sjov selvskabsleg, der ville være perfekt som overgang fra reception til snarlig middag og ikke som en decideret foræring af en buket. så kan jeg jo bare give den væk, for der er planlagt bryllup lidt over to måneder efter, ergo - vi ved godt hvem den næste brud er. Det ville jo ikke være sjovt for selskabet, hvis hun blot får den i hænderne???

-ellers skal hendes opgave være at øve sig i at holde en sådan... hvis hun da skal have buket til sit bryllup.

Der er mange, som vil være behjælpelige med at ligge graven på et af de mange mulige gravsteder, blandet vil min farmor kunne lægge den hos min farfar, vi bliver viet ved den kirke hvor min mands farfar og farmor ligger blot for at give et par eksempler, derfor kan griberen jo nyde buketten resten af dagen og overdrage drage den til en hjælpende hånd, hvis griberen ikke selv kan aflevere den på en af gravene.

Mit ønske om at den efter endt fest ender på et gravsted vil jeg selvfølgelig give udtryk for, inden jeg kaster den.

Jeg bryder mig forresten ikke om at den skal stå i vand hos en veninde, og visne der. Symbolikken passer bedre, "hvis blomsterne dør, med de døde og derved rejser med dem". Måske er det underligt jeg har det sådan... :cheerleader3:

Jeg vil tage temperaturen hos nogle af mine veninder og tage deres reaktion som vejledende.

Kom endelig med mere respons.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke svare på om du vil savne den, da jeg ikke har stået i situationen endnu.

Men personligt ville jeg nok syntes at det var noget underligt at skulle ligge dine blomster på en eller anden grav

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg kan desværre ikke svare på om du vil savne den, da jeg ikke har stået i situationen endnu.

Men personligt ville jeg nok syntes at det var noget underligt at skulle ligge dine blomster på en eller anden grav

Det er jo ikke bare en eller anden grav. Der kan være tale om en mor, en mormor eller et andet nærtstående familiemedlems grav.

Jeg har sågar hørt om en brors grav (og det er hård kost). Det er sikkert ikke ment som det er skrevet men jeg syntes måske nok at det er noget malplaceret at kalde det en eller anden grav.

Jeg syntes det er en god ide med at "dele" buketten hvis man kan formå at bevare højtideligheden og symbolikken i det. Dvs. sikre at det ikke går for meget op i selskabsleg og "pop".

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var ikke ment som en tilfældig, men en af de nævnte..

Men min personlige holdning er stadig den samme. Jeg ville jo ikke nødvendigvis kende denne person som ligger der, og derfor vil det virke malplaceret at jeg ligger en nær persons buket der.

Samtidig ville jeg syntes at det var underligt at bruden/gommen ikke selv ønskede at ligge buketten hos disse afdøde familiemedlemmer..

Det er helt op til den enkelte, og vil gøre klart at dette blot er min mening og holdning. Hvis i tror at gæsterne er friske på ideen, så Go For It :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke ment som en tilfældig, men en af de nævnte..

Men min personlige holdning er stadig den samme. Jeg ville jo ikke nødvendigvis kende denne person som ligger der, og derfor vil det virke malplaceret at jeg ligger en nær persons buket der.

Samtidig ville jeg syntes at det var underligt at bruden/gommen ikke selv ønskede at ligge buketten hos disse afdøde familiemedlemmer..

Det er helt op til den enkelte, og vil gøre klart at dette blot er min mening og holdning. Hvis i tror at gæsterne er friske på ideen, så Go For It :thumbsupsmileyanim:

Det er det jeg mener med at der ikke skal gå for meget pop og selskabsleg i det (det er så også bare en mening). Dem der lægger dem på de afdødes grav kunne jo meget vel være nogle som stod den/de afdøde nær. Så vil handlingen være udtryk for at man anerkender/iværdsætter at det er de afdøde der er årsag til at man står der hvor man nu engang står - uanset om man nåede at møde dem eller ej - og samtidig også at man ikke er den eneste der har mistet dem, men inddrager andre af de efterladte/efterkommerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var ikke ment som en tilfældig, men en af de nævnte..

Men min personlige holdning er stadig den samme. Jeg ville jo ikke nødvendigvis kende denne person som ligger der, og derfor vil det virke malplaceret at jeg ligger en nær persons buket der.

Samtidig ville jeg syntes at det var underligt at bruden/gommen ikke selv ønskede at ligge buketten hos disse afdøde familiemedlemmer..Det er helt op til den enkelte, og vil gøre klart at dette blot er min mening og holdning. Hvis i tror at gæsterne er friske på ideen, så Go For It :thumbsupsmileyanim:

Jeg er meget enig.

Jeg ville overveje en buket der kunne deles ½ delen kan kasten tilreceptionen og den anden ½ del kan du så have resten af dagen og selv ligge på det ønskede gravsted (eller overdrage til et familiemedlem der kan gøre det). En dygtig blomsterbinder kan sikkert lave en smuk buket der stadig er smuk når den deles.

Hvis du ikke vil have en dele-buket, synes jeg ideen med at kaste den til receptionen er fin og hvis I er blevet fotograferet på det tidspunkt, tror jeg ikke du vil mangle buketten resten af dagen. Det kan jo også være du kan "låne" den af den der har grebet den, så den ikke bare ligger ude i gaderoben resten af aftenen.

Redigeret af Lindaloo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil ikke have en rigtig buket, og vil ikke kaste med min blomst :)

AnnaPerenna -> Hvorfor skal i giftes igen? :blush:

Vi holdt et intimt rådhusbryllup med nærmeste familie da jeg er gravid (var uge 25 til brylluppet) I 2012 holder vi så et MEGA bryllup med al familie og venner og giver den gas og bliver velsignet i kirken :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke have en rigtig buket, og vil ikke kaste med min blomst :thumbsupsmileyanim:

AnnaPerenna -> Hvorfor skal i giftes igen? :blush:

Vi holdt et intimt rådhusbryllup med nærmeste familie da jeg er gravid (var uge 25 til brylluppet) I 2012 holder vi så et MEGA bryllup med al familie og venner og giver den gas og bliver velsignet i kirken -HAHA-

Hvor hyggeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer