Risen

Buketten

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at smide buketten. Det er for amerikansk til mig. Måske giver jeg den væk til min mor, bedste veninde eller søster. :thumbsupsmileyanim:

Men hvis du vil gøre det, så synes jeg du skal vente til efter brudevalsen. For mig er det hvert fald noget af det sidste der skal ske. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke smide min buket. Ikke fordi jeg vil gemme den til evigt minde eller noget, men fordi der kun er 2-3 stykker som ikke er gift eller har fast partner af vores gæster.

Så jeg vil gemme dem og så må vi se hvad der skal ske med den bagefter.

Knus janni

Man er da stadig med til at gribe bukettet når man er i et fast forhold. Det er da bare alle der er ugifte. :thumbsupsmileyanim:

Men jeg kan nu godt forstå du gerne vil gemme den. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Som miss Lena skriver er det ikke specielt dansk. Men hvis du smider den hører det absolut ikke til ved kirken. Jeg vil mene det var oplagt at gøre det efter brudevalsen.

KH fru R

Tilslutter jeg mig også. Dem der vælger at smide buketten gør det typisk 3-4 danse efter brudevalsen. Som regel ved at bruden kommer op og siger at hun godt vil smide buketten og så kalder man pigerne sammen og laver en nedtælling (lige præcist dette var stort set det eneste TV3 havde med i 4 bryllupper sidste onsdag for såvidt angår min medvirken). Vælger man først at smide buketten ved festens slutning og vi ikke taler om en fest som skal slutte kl. 2.00 o.l. er der risiko for at flere er taget hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror enten jeg beholder min eller giver den til f. eks. min mor.

Jeg synes under alle omstændigheder man skal sørge for at beholde sin buket indtil man er blevet fotograferet, og hvornår man så ellers vil kaste sin buket er i bund og grund op til en selv :cheerleader3:

Og så vil jeg også mene at det er alle ugifte kvinder, der skal stå i klynge og gribe om kap, også selvom man er i et forhold :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, jeg har endnu ik truffet en beslutning om, om jeg ahr lyst til at kaste med min "dusk".

Men hvis jeg beslutter mig for at gøre det, bliver det nok eftermiddagen og evt. efter valsen.

Redigeret af TeddyPigen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermors mand (ja altså ham der har fungeret som svigerfar, men ikke har været det sådan biologisk) døde her den 10. december, så min buket skal ligges på hans grav... som et minde, da han jo ikke kom med til festen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min svigermors mand (ja altså ham der har fungeret som svigerfar, men ikke har været det sådan biologisk) døde her den 10. december, så min buket skal ligges på hans grav... som et minde, da han jo ikke kom med til festen...

Synes at det er en smuk tanke.

Jeg har selv gået med tankerne om, at min skulle ligges på min svigerfars grav. Skal dog siges, at jeg aldrig har haft muligheden for at lærer ham at kende, da han døde man min h2b var 5 år. Men uanset det, så har han en betydning for mig, da han er en del af min h2b, og at han ligner ham 102%.

Men der er godt 65 km. imelle vores by og der hvor han ligger begravet, så det vil desværre være for besværligt. Skal dog siges, at min svigermor har fundet en ny mand siden hans død, så måske det også vil såret min papsviger hvis jeg/vi tog det valg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider man den ikke, når man/brudeparret stikker af? Vores var lidt utraditionelt, da vi holdte festen hjemme i haven – så det der med at stikke af, når man allerede er hjemme (thihi)…

Jeg tror det er de færreste der "sikker af" nu til dags. Jeg ønsker hvert fald at blive til det allersidste - hvis ikke kroppen altså stritter alt for meget i mod.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg lagde min brudebuket på mine afdøde bedsteforældres gravsted mandagen efter brylluppet. men skal buketten kastes vil jeg også tro, at det er bedst efter middagen...

Det er da en smuk tanke. Min mor er død og det er da det eneste rigtige sted at gøre af den. God ide :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer