Sunspirit

Middelalder inspirations tema

132 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Et segl til at give the final touch til invitationen

De er ok dyre i danmark men jeg fandt mit til 200 kr. på ebay. LINK

Der kunne man selv sende sit design, i mit tilfælde vores monogram og så lavede de det til en.

post-44861-1294576820.jpg

post-44861-1294576852.jpg

Sidst vores design: post-44861-1294576876.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-44861-1294587185.jpg

post-44861-1294587274.gif

I middelalderen har man en tradition med håndfæstning :) ved en vielse binder man bånd om bruden og gommens hænder for at symbolisere deres nye forbindelse. De forskellige farver skal symbolisere forskellige håb, som kærlighed, troskab og børn.

post-44861-1294587341.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

post-44861-1294664626.jpg

Et skotsk gammelt bæger ritual med ordene: "du skal aldrig tørste, for jeg vil være dit bæger" og så spiser man en kage hver: "du skal aldrig sulte for jeg vil altid stille din hunger."

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan lige smide lidt inpiration ind fra mit eget efterårs-bryllup.

Grenen med sedler på skal forestille et "ønsketræ" hvor gæstene skriver deres ønsker for brudeparet og hænger på grenene. Et alternativ til gæstebogen.

post-46194-1295115857.jpg

Jeg har også lige været til en julefrokost hvor temaet var viking. Der havde de lagt æbler sprayet guld og nogle enkelte blade og en masse levende lys på bordet. Det så kanon flot ud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan lige smide lidt inpiration ind fra mit eget efterårs-bryllup.

Grenen med sedler på skal forestille et "ønsketræ" hvor gæstene skriver deres ønsker for brudeparet og hænger på grenene. Et alternativ til gæstebogen.

post-46194-1295115857.jpg

Jeg har også lige været til en julefrokost hvor temaet var viking. Der havde de lagt æbler sprayet guld og nogle enkelte blade og en masse levende lys på bordet. Det så kanon flot ud :)

Ej hvor er det fedt :):thumbsupsmileyanim: jeg elsker når man tager noget fra naturen og gør det til noget lækkert pynt. Og guldæbler er helt sikkert en fed måde at gøre det på.

Jeg elsker efterårsbrylluper, de er så gyldne og med alle høstsymboler for frugtbarhed og overflod. :bearhug: Det eneste jeg var sikker på med mit bryllup i starten var at det skulle være om efteråret :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.detgamlemejeri.dk/

En flot restaurent som en brud herinde skal holde sin fest hos :thumbsupsmileyanim: blev meget charmeret af den fine restaurent i et råt sten look. Er vist en gammel herregård. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til billederne og lokaliteterne kan man så tilføje noget musik som passer ind i dette tema: Andreas Wollenweider - Caverna Magica eller et af handes andre album. Det er harpe musik der giver en stemning af at man er i en grotte. Samtidig er det fantastisk flot musik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

post-44861-1296647265.jpg

Ordet Bryllup kommer fra 'Brudeløb' en tradition der kom af at man i middelalderen ville have så mange vidner som muligt til bryllupet, derfor holdt man et optog gennem byen, så alle så hvem der blev gift.

post-44861-1296647206.jpg

Jeg elsker denne brudebuket, der er lavet af antikke brocher, man kan måske diskuterer hvorvidt den burde være med her, men det bliver den nødt til :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer