TeddyPigen

Nyt, gammelt, lånt og blåt...

53 posts in this topic

Annonce ♥

Det nye blir min perlehalskæde

Det blå er øreringe

Det lånte, måske osse øreringene?

Det gamle leder jeg stadig efter, håber der dukker noget op fra en af kvinderne i familien :)

"And a silver sixpence in her shoe" mangler jeg osse, men ved ikke heeelt om det blir efterlevet..

0

Det nye er min kjole

:)

Det gamle er ringene som er lavet er min kærestes farmors gamle halskæde. Håber det gælder selv om jeg først får den på i kirken :-)

Jeg ved ikke helt med det lånte, men måske min veninde/brudeternes øreringe og halskæde

Blå... Mon ikke det bliver strømpebåndet...

Det med den der silver sixpence ved jeg ikke helt om bliver efterlevet. Det er jo en amerikansk skik.. Måske en go dansk 20'er kan gøre det :-)

0

Det nye er min kjole

:)

Det gamle er ringene som er lavet er min kærestes farmors gamle halskæde. Håber det gælder selv om jeg først får den på i kirken :-)

Jeg ved ikke helt med det lånte, men måske min veninde/brudeternes øreringe og halskæde

Blå... Mon ikke det bliver strømpebåndet...

Det med den der silver sixpence ved jeg ikke helt om bliver efterlevet. Det er jo en amerikansk skik.. Måske en go dansk 20'er kan gøre det :-)

Hø hø det har du helt ret i - ellers blir det nok en 25/50-øre...

0

Annonce ♥

Mit nye var kjole og alt tilbehøret

Mit gamle var min fars vielsesring

Mit lånte var min venindes sølvarmbånd

Mit blå var et special lavet strømpebånd med BMW logo på (og det gjorde stor lykke hos min BMW mand)

0

Der er vist også en anden tråd om dette, men det skal da ikke holde os tilbage! :)

Desuden er mine planer blevet ændret lidt siden. :denmarkflag:

Nyt: En pælehalskæde som min mor laver til mig.

Gammelt: Ingen anelse endnu

Lånt: Jeg vil prøve at låne et armbånd eller noget fra min skønne svigermor - hun er nok en af de mest lykkelige gifte kvinder jeg kender. :bestwishes:

Blå: Måske min sko, men er ikke helt sikkert endnu. Hvis skoene ikke bliver blå er der en lille smule blåt på Metallica emblemet på mit personlige strømpebånd. ;)

Måske det når at ændre sig lidt igen.. Who knows! :cheerleader3:

0

Vi også være med :)

Mit nye er mine sko og kjole

Mit lånte bliver nogle øreringe jeg låner af min svigermor, som har været min svigerfars mors...

Mit Gamle bliver en guldhalskæde fra min mormor, som jeg bruger som armbånd

Mit blå, regner med at få syet en lille blå sløjfe eller paliet eller sådan noget indvendigt i min kjole

0

Hejsa....

Jeg blev gift i fredags!

Det nye var kjolen + øreringe, stiletter m.m ;o)

Det gamle var min farfars fasters lommetørklæde m. monogram.

Det lånte var en halskæde af min mors

Det blå var mit strømpebånd, som min farmor havde hæklet til dagen :)

0

Annonce ♥

Mit nye bliver min smukke smukke kjole

Mit lånte ved jeg ikke helt indnu. Tror jeg kan finde flere som gerne vil låne mig et smukt armbånd eller sådan noget. Skal lige rode hos veninderne.

Mit Gamle Jeg håber på at kunne finde en halskæde med en hvis perle jeg kan have på. Min kjole er nemlig meget pyntet så derfor må hals smykket gerne være enkel. Skal lige huske denne post når vi skal holde jul hos Peters mormor, imellem hendes smykker kan jeg måske finde noget.

Mit blå bliver mine sko og strømpebånd.

Knus janni

0

Jeg synes nogle gange det lyder til at I andre bare låner noget for at låne, hvis man kan side det sådan.

Så jeg bliver lige nødt til at høre om jeg er den eneste der mener at det lånte skal være fra en lykkelig, gift kvinde?? :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg synes nogle gange det lyder til at I andre bare låner noget for at låne, hvis man kan side det sådan.

Så jeg bliver lige nødt til at høre om jeg er den eneste der mener at det lånte skal være fra en lykkelig, gift kvinde?? :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror egentlig bare jeg låner noget for at låne... har godt hørt den med at det helst skal være fra en lykkelig gift kvinde for at bringe held... men tror bare jeg låner jeg synes det er flot. Hvis der lige stod en lykkelig gift kvinde og flashede et eller andet jeg kunne bruge ville jeg nok tage imod det, men det gør der ikke lige... aner stadig heller ikke hvad mit lånte skal være...

0

Jeg har rimelig mange at låne fra, og alle dem er/var alle lykkelige gift... Så på den måde syntes jeg ikke at jeg bare låner for at låne... Men som Metteholm siger, så tænker jeg nok heller ikke så meget over, men mere over tingen... Men generelt, så syntes jeg det er lidt bop bop med de fire ting... Jeg har det mest fordi det skal man. Personligt er jeg ikke til det blå, men da mine forældre/svigerforældre går meget op i det, så tager jeg også noget blåt på. Jeg syntes også hurtigt at det lånte og gamle ryger ind under det gamle... Men sådan er det jo med traditioner, nogle syntes man om, og andre gør man ikk :cheerleader3:

0

Vil også lige være med her :thumbsupsmileyanim:

Nyt: Min kjole+sko

Blå: Mit strømpebånd

Lånt og gammelt: Min mors Perlekæde og armbånd som var min bedstemors, og da hun ikke kan være der den dag er det dejligt og kunne mindes hende på på den måde.

0

Jeg lånte noget "bare" for at låne... Og for at bruge netop den tradition. Jeg må indrømme at jeg er helt ligeglad med selve baggrunden og hvem man låner fra og om det gamle nu lige er repræsentativt for min fortid. Jeg lånte noget af min datter, da jeg ville låne fra en, der betyder meget for mig.

0

Annonce ♥

Har egentlig aldrig været super meget for den tradition - er ikke helt sikker på den er så "dansk" igen.

Men så sidder jeg alligevel og hører mig selv sige til syersken, at jeg selvfølgelig skal have et blåt bånd i strømpebåndet (og en lille rød rose for at bevare kærligheden i ægteskabet), og kjolen m.m. er jo det nye.

Det er gamle er temmelig specielt - og egentlig har jeg aldrig overvejet at det skulle symbolisere det gamle, men det kommer det nu til: jeg har et salmebogmærke, kniplet i det fineste garn, med tro, håb og kærlighed (det er nu afdød nonne fra et kloster i Svendborg, som har kniplet det til mig i konfirmationsgave)

Og så er det bare det med det lånte!!! Kan man springe den det over mon??

0

Jeg vil da også gerne være med, selvom jeg ikke er helt sikker på det bliver disse ting:

Nyt: kjolen og sko

Blå: strømpe bånd og medaljon arvet efter min mormor.

Lånt: Halskæde - min mors

Gammelt: Medaljon - arvet efter min mormor.

Hilsen Charlotte

---------------------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Har egentlig aldrig været super meget for den tradition - er ikke helt sikker på den er så "dansk" igen.

Men så sidder jeg alligevel og hører mig selv sige til syersken, at jeg selvfølgelig skal have et blåt bånd i strømpebåndet (og en lille rød rose for at bevare kærligheden i ægteskabet), og kjolen m.m. er jo det nye.

Det er gamle er temmelig specielt - og egentlig har jeg aldrig overvejet at det skulle symbolisere det gamle, men det kommer det nu til: jeg har et salmebogmærke, kniplet i det fineste garn, med tro, håb og kærlighed (det er nu afdød nonne fra et kloster i Svendborg, som har kniplet det til mig i konfirmationsgave)

Og så er det bare det med det lånte!!! Kan man springe den det over mon??

ja det synes jeg sagtens du kan. overvejer det selv lidt. synes ikke jeg mangler noget til mit outfit... jo måske en taske. men vil kun låne en hvis jeg synes den er flot, ikke bare for at låne noget...

og hvis man kun kan låne noget grimt som man ikke gider vise frem kan det altid ligge i tasken, det gælder vel?! :thumbsupsmileyanim:

0

Nyt: Kjolen, stiletterne, og smykkerne

Gammelt, blå og Lånt: Jeg låne min mors strømpebånd, som både min mor og moster havde på da de blev gift. Og der er faktisk også syet en mønt i. Så jeg er helt dækket ind.. :)

0

Annonce ♥

Indtil nu bliver det sådan:

Nyt: kjolen og skoene

Gammelt: et lommetørklæde som min farmor kniplede til min konfirmation, regner med at holde det sammen med buketten

Blåt: strømpebånd

Lånt: min lykkelige gifte mors diamantøreringe

0

Mit nye: Ørenringe og armbånd

Mit gamle: Mit Dagmarkors i guld, som jeg bar ved min dåb

Mit lånte: Min mormors guldhalskæde til at bære korset i (mine morforældre har været gift i 58 år til februar, og det må gerne smitte af!)

Mit blå: Da min mor blev født, fik hun bundet en lillebitte blå amulet om håndledet, og den skal jeg bære et eller andet sted. Desuden skal jeg bære min afdøde farmors guldbroche med blå sten - måske på tasken!?

Derudover har min morfar foræret mig en vaske-ægte sixpence til at lægge i skoen :rolleyes:

----------------

Kh. Stine

0

Hejsa.

Jeg vil da også gerne lige være med her..

Mit nye: Min kjole, skoene og strømpebåndet + lidt mere:-)

Mit gamle: (mig selv hø hø) ej spøg til side, det bliver en halskæde med vedhæng + ørestikkere som er fra min afdøde svigermor..

Mit lånte: Er lidt i tvivl om det kan være de ovenstående smykker, da de jo egentlig er min HTB....

Mit blå: Der er blå i strømpebåndet...

Marianne

0

Mit nye var kjole og alt tilbehøret

Mit gamle var min fars vielsesring

Mit lånte var min venindes sølvarmbånd

Mit blå var et special lavet strømpebånd med BMW logo på (og det gjorde stor lykke hos min BMW mand)

hvor kan man bestille sådan et strømpebånd henne?

0