TeddyPigen

Nyt, gammelt, lånt og blåt...

53 indlæg i dette emne

Nu ved jeg ikke om jeg bare er helt galt på den, men jeg mener bestemt at der er en gammel tradition der siger at det lånte skal være fra Svigermor... ?

Jeg har ikke hørt det med at det lånte skal komme fra en lykkelig gift - Men i mit tilfælde kan jeg godt klare begge dele, hos min svigermor. Men jeg tænker bare lidt i... "hvad har jeg lyst til at låne".. jeg har styr på smykker (udover jeg HÅBER min H2B vil forære mig nogle øreringe jeg ønsker mig)

Og ja, hvad låner man ellers? Lommetørklæder og den slags er min svigermor for "ungsindet" til :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit nye var kjole og alt tilbehøret

Mit gamle var min fars vielsesring

Mit lånte var min venindes sølvarmbånd

Mit blå var et special lavet strømpebånd med BMW logo på (og det gjorde stor lykke hos min BMW mand)

hvor kan man bestille sådan et strømpebånd henne?

Det vil jeg også gerne vide - min H2B er også total BMW freak :cheerleader3::rolleyes:

Uh, fandt det http://www.annies-sloer.dk/

Redigeret af Tuttenut
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

planen er at det nye er: kjole slør og sko

det lånte : halskæde, armbånd og øreringe

det blå : strømpebåndet

det gamle: enten smykkerne (som min søster fik da hun fødte hendes 2. barn (men er 15 år gammelt nok) eller et lommetørklæde, har ihvertfald en masse hjemme ved mine forældre der er ældre end mig selv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg har ikke det hele på plads endnu, men håber da, jeg får det på plads.

Nyt: Kjolen, sko og smykker

Gammelt: Den arbejder jeg på endnu. Men min mormor købt engang et lommetørklæde til mig på hendes sidste udenlandstur, som hun havde inviteret os alle med på... og den har mit forbogstav "C" på. Hvis jeg kan lokalisere dette, skal det nok være mit gamle. :-)

Blåt: Hende der syer min kjole, syer et lille blåt hjerte med vores forbogstaver ind i foret på indersiden af kjolen.

Lånt: Jeg ved det ikke.. vil gerne følge traditionen og låne fra en lykkelig gift kvinde. Jeg er virkelig ikke vild med min stedsvigermor, som kun har gjort livet surt for os indtil videre.. min svigermor er kun lige blevet gift med sin ny mand, så jeg føler ikke den helt gælder dér... og min mor og far blev skildt i det sidste årtusinde... så overvejer om jeg skal punke min søster for at købe min clutch - for det har hun forstand på. Og så kan jeg låne den. :-p Jeg ved snart ikke, hvad jeg ellers skal gøre. For både smykker og alt andet er på plads.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror jeg må lave lidt om i forhold til hvad jeg tidligere har kalkuleret med:

Det blå: Sløjfen i strømpebåndet

Det nye: Kjolen, skoene og smykkerne

Det låne og det gamle: Håber min mor stadig har et eller flere gamle lommetørklæder, som jeg kan have med i "clutchen"... (Og min mor er stadig lykkeligt gift!)

Forresten - vores vielsesringe er lavet af gammelt guld diverse arvestykker - det tæller som gammelt!!!

Redigeret af Sommersøster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mit bliver således:

Nyt: Kjole + Sko + alt muligt andet

Gammelt: En perlekæde med matchende perlearmbånd med safirlås som min højtelskede og nu afdøde moster har arvet fra sin italienske svigerfamilie

Lånt: Min stedmors kuglelås som hun fik af min far til deres sølvbryllup (jep hun er en lykkeligt gift kvinde) + min svigermors ring

Blåt: Mit strømpebånd som jeg har fået broderet med Mrs [Mandens fornavn] Peckham - jeg HADER nemlig den dumme engelske tradition hvor præsten præsenterer parret som 'Mr and Mrs [mandens fornavn] [mandens efternavn]' - jeg har mit eget navn og skal bestemt ikke præsenteres som nogen andres ejendom - så det har vi diskuteret MEGET herhjemme men jeg har nu fået min vilje til sidst :cheerleader3: så synes det var ret sjovt at få det broderet på strømpebåndet i stedet :)

Min svigerfar sørger naturligvis for en sixpence til skoen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også være med :)

Det nye er selvfølgelig min fantastiske kjole, som jeg lige har købt.

Det lånte og det blå er mit strømpebånd, som jeg har lånt af min søster. Derudover har jeg lånt hendes silkelommetørklæde og en lille jakke hun brugte på dagen. Så med det lånte skulle jeg være dækket ind! :D

Det gamle skal nok være en halskæde eller nogle øreringe jeg finder hos min mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også være med.....

Det nye.... min kjole

Det lånte.... min søster skørt

Det blå... snoren i skørtet + J og K i blå rhinsten under mine sko

Det gamle... vores vielsesring, det var også den h2b friede med.

Og Ingen mønter i skoene....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv kommer hertil...

Nyt: Kjolen

Gammelt:

Lånt:

Blåt: Der er en blå sjløfe på mit strømpebånd.

Har læst følgende på nette, omkring det gamle og lånte:

Den gamle ting skal minde hende om hendes tidligere tilværelse, og det lånte skal minde hende om den tilværelse hun fremover vil tilhøre.

Så jeg overvejer at finde nogle gamle smykker frem fra mine gemmer, det må ku udgøre det gamle. Og så må jeg se om jeg kan få det til at passe lidt ind.

Dog har jeg faktisk ik ret mange gifte kvinder i min familie, så det lånte bliver lidt sværer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad os dele lidt herinde...

Hvad gør I med "Nyt, gammelt, lånt og blåt"??? Fortæl, og giv os andre nogle gode ideer.. :)

Nyt:Sko, slør.

Gammelt: Brudekjole (min mors som bliver omsyet af en designer)

Lånt: Regner med at låne nogle smykker

Blåt: ved ikk endnu. Men muligvis strømpebånd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smykkerne er nye

Skoene er brugt

Strømpebåndet er blåt

Har endnu ikke noget lånt og aner ikke lige hvad jeg gør der :unsure:

Husk du også skal have en lykkemønt.

I gamle dage sagde man at den skulle være i skoen

men du kan evt. bare syg den i strømpebåndet

()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit nye: Ørenringe og armbånd

Mit gamle: Mit Dagmarkors i guld, som jeg bar ved min dåb

Mit lånte: Min mormors guldhalskæde til at bære korset i (mine morforældre har været gift i 58 år til februar, og det må gerne smitte af!)

Mit blå: Da min mor blev født, fik hun bundet en lillebitte blå amulet om håndledet, og den skal jeg bære et eller andet sted. Desuden skal jeg bære min afdøde farmors guldbroche med blå sten - måske på tasken!?

Derudover har min morfar foræret mig en vaske-ægte sixpence til at lægge i skoen :rolleyes:

----------------

Kh. Stine

Ej hvor fedt med en ægte sixpence :cheerleader3: Jeg fik en 1 krone af hende der solgte mig min brudekjole :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har jeg allerede svaret i den her tråd? Nå, hellere to gange end ingen gange. :tunge:

Det eneste jeg er sikker på er sølv-sixpencen. Har anskaffet mig en fra 1911, det synes jeg er lidt fint :)

Det nye satser jeg lidt på skal være en perlehalskæde - er dog ikke 110% sikker på om det passer til kjolen, så skal måske finde ud af noget andet...

Det blå bliver nok enten strømpebåndet eller også nogle fine blå lommetørklæder i tasken med vores monogram på, men ved det ikke helt endnu.

Det lånte er det sværeste. Jeg er en af dem, der går op i at det skal være fra en lykkelig gift kvinde og dem er der ikke ret mange af i hverken min eller HTBs familie. :tunge: Min moster er dog sådan den... De har fejret sølvbryllup, har et skønt hus og hænger tydeligt sammen i tykt og tyndt. Så håber lidt at hun har noget fint, jeg kunne låne. :) Ellers har jeg tænkt på at spørge min mormor om jeg må låne en flot ring, som hun fik af min morfar for maaaaaange år siden (så er det gamle også på plads + det røde, hvis man vil have det med, for der er en rubin i). Min morfar er godt nok død nu, så min mormor er ikke lykkelig gift længere, men det var hun jo, og de var sammen til døden skilte dem - og dét må jo gerne smitte. :)

Det gamle ved jeg heller ikke helt med... Altså sixpencen er jo gammel... Og hvis jeg låner den ring af min mormor så er den også gammel. Ellers tænker jeg på at høre min farmor om hun har noget fedt eller også sige at min kærestering, er mit gamle. Det var den første gave, jeg fik af Brian og jeg tænker at det kunne være meget sødt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit nye bliver kjolen og mine øreringe

Blåt:mit armbånd der er nogle fine små blå perler og så er det også gammelt fik det af mine svigerforældre for snart 10 år siden

Gammelt/Lånt: mine skørter- skal have 2 på det ene er min mosters og kender ikke nogen der har et bedre forhold end hende og min onkel og min svigerindes skørte..

Og tænk sig det er om kun 4 uger præcis idag.. :cheerleader3:

Michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er selvfølgelig det nye som alle andre også siger ;-)

Så har jeg lidt en skør ide. Min kære H2B gav mig nemlig sidste år et pandora armbånd. Og han har siden da givet mig led til denne. som har en betydning til vores forhold. Så jeg vil ind til en af de forretninger hvor man selv kan lave armbånd og få lavet et armbånd med de led (noget gammelt) hvide perler (nyt) og en enkelt blå perle (blå)

Jeg kunne godt lide tanken om noget lånt i denne også, men så skal jeg jo ødelægge armbåndet for at aflevere det tilbage :-P

Så det lånte bliver min mors perlehalskæde :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke helt på plads endnu, men...

Nyt: Kjole, øreringe, taske m.m.

Gammelt: Syer min mormors vielsesring ind i foret på kjolen. Tager et armbånd på, som jeg fik af min kæreste for ca. 10 år siden.

Lånt: Slør fra min svigerinde.

Blåt: ?? Måske strømpebånd? En blå perle et sted? Hmmm... søger stadig noget originalt ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NYT: Er der næsten nok af, så lad os sige kjolen

GAMMELT: Et dagmarkors jeg har arvet fra min mormor, som hun fik i konfirmations gave.

LÅNT: En guld kæde (til korset) som jeg låner af min søster(som tilfældig er lykkelig gift)

BLÅT: Mine sko og i strømpebåndet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos mig er det:

Nyt - Kjolen, skoene, undertøj

Gammelt - søger med lys og lygte, håber snart jeg finder på noget (der burde være nok at tage af med min alder) :fløjt:

Blåt - Der er syet en lille blå sløjfe ind i min kjole.

Lånt - min lykkeligt gifte kusines perlekæde.

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer