oxxo

spørgsmål om kirkehæfter - et must??

8 posts in this topic

Kære brude.

Her et spørgsmål fra en aldeles uerfaren!

Mange af jer taler om kirkehæfter, og jeg kan se mange forskellige fine eksemplarer herinde. Men er det et must at lave sådan nogle? Jeg mener, forventer præsten det?

For jeg tænkte, at man talte med præsten om salmerne, men at man bare havde en salmebog som man gør til barnedåb osv....

Kh. Oxxo....

0

Annonce ♥

Kære brude.

Her et spørgsmål fra en aldeles uerfaren!

Mange af jer taler om kirkehæfter, og jeg kan se mange forskellige fine eksemplarer herinde. Men er det et must at lave sådan nogle? Jeg mener, forventer præsten det?

For jeg tænkte, at man talte med præsten om salmerne, men at man bare havde en salmebog som man gør til barnedåb osv....

Kh. Oxxo....

Hej Oxxo

Det er absolut ikke et must at lave kirkehæfter og præsten forventer det ikke. Det var ikke meningen at vi ville lave kirkehæfter, men da vi valgte en sang som ikke var i salmebogen, valgte vi at lave kirkehæfter. Det var stadig ikke en nødvendighed, for hvis vi ikke lavede kirkehæfterne ville præsten sørge for et løst ark med sangen på.

0

Tror bestemt ik, at det er et must. Vi har overvejet at lade være her hjemme. Men det roder alligevel rundt i tankerne, da beslutningen ik helt er taget endnu.

0

Vi fravalgte det. Det er da en meget fin og sød ting, men ikke et must (så vi sparede pengene og besværet). Til de fleste salmer dur salmebogen fint og havde det personligt mærkeligt med at give servietter til folk "hvis de nu skulle græde over hvor smukke vi er".

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Jeg regner heller ikke med, at vi laver kirkehæfter. Det er rigeligt for mig at skulle lave invitationerne :cheerleader3: Synes de er fine, men for os er det ikke et must.

Edited by frk_hrj
0

slutter mig til de andre, det er ikke et must :cheerleader3: Har sunget til nogle vielser nu, uden at have brugt kirkehæfter overhovedet.

Vælger I det, skal I dog være opmærksomme på også at lave så koret også har, i tilfælde af at I fravælger et vers, skriver dem forkert ind osv. Sådan at alle synger det samme :cheerleader3:

0

Tak kære piger.

Det kunne være rart, at man ikke også skal til at være kreativ med det. Skal holde bryllup hjemme i haven, så der er nok at se til synes jeg:-)

0

Hejsa.

Vi laver ikke et kirkehæfte.

Nu har vi været til mange bryllupper efterhånden, men har kun været til et bryllup, hvor der var kirkehæfter.

0

Annonce ♥