ChariteK

S.U. dato!

15 posts in this topic

Nu sidder man jo her og er godt i gang med invitationerne og kan pludselig ikke komme videre pga. S.U.-datoen. Så jeg vil høre hvor tidligt I har har sat jeres, eller vælger at sætte den? :cheerleader3:

Jeg har skrevet til vores leverandør af mad som også står for stort set hele festen for at høre hvor tidligt de skal vide hvor mange gæster der kommer. Men der går nok lige lidt dage før der kommer svar på det.

Men hvad skal der ellers tages højde for? Hvordan har I andre gjort? :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi har en SU næsten et halvt år før. Men vi har en aftale med hotellet, hvor vi holder det om aftenen, at vi skal tales ved omkring det tidspunkt med den mere nøjagtige menu og antal mennesker, så det kom helt naturligt.

Derudover holder vi en reception, hvor vi også har lavet en SU - dog kun 4 måneder inden. Dette af hensyn til indkøb til denne i nogenlunde ro.

0

Nu sidder man jo her og er godt i gang med invitationerne og kan pludselig ikke komme videre pga. S.U.-datoen. Så jeg vil høre hvor tidligt I har har sat jeres, eller vælger at sætte den? :cheerleader3:

Jeg har skrevet til vores leverandør af mad som også står for stort set hele festen for at høre hvor tidligt de skal vide hvor mange gæster der kommer. Men der går nok lige lidt dage før der kommer svar på det.

Men hvad skal der ellers tages højde for? Hvordan har I andre gjort? :cheerleader3:

Vi har sat vores s.u. dato til en måned før. Vi syntes det er meget passende, og da folk også får invitationen i februar, så burde de have tid nok til at vide om de kommer eller ej. Samtidig tænker vi også at en måned er en meget rar tid at vide det, for der skal jo udover mad også laves bordkort, bordplan og forvores vedkommende også en bordplan i menukortet som alle får, og det tager jo også tid. :balloons:

0

Vi havde også sat vores SU dato 1 måned før. Det var meget passende, så kunne vi nå at få lavet bordkort, bordplan og givet besked til hotellet i god tid. Vi sendte også først invitationerne ud 4 måneder før og havde heller ikke udsendt STD kort....men fik alligevel ingen afbud :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi har sat vores SU dato 3 måneder før.. Så vi ikke skal "stresse" med at få lavet menukort, bordkort m.m.... Samt med at vi kan give Moltkes besked i god tid, om hvor mange gæster vi forventer... :cheerleader3:

0

Vi er ik lige nået helt så langt endnu, men vi har talt om at sætte S.U.-datoen godt en måned før, det burde være god nok tid til at varsle alle steder er skal benyttes til sådan en dag.

Ang. bordkort, menukort osv. så laver/bestiller vi bare til det antal som er inviteret, så er der ingen stress i det, og det er klart til dagen. Så kan det godt være, at vi brænder inde med nogle, men så pyt med det. Hellere det end stresse afsted.

0

Jeg har hørt mange der siger at S.U er fint med 1 månede før dagen.

0

vi har allerede 4-5 mdr før pga overnatningen skal på plads der. men jeg er ret glad for at vi har så tidlig SU for der er ret meget af det kreative jeg først kan begynde på når jeg ved hvor mange der kommer.

0

Annonce ♥

Vi har 1,5 mdr. for festen. Det er egentligt udelukkende for min skyld, jeg gider ikke sidde og stresse med bordkort, favorboxe osv lige inden. Det har vi slet ikke tid til - vi har både en 50 års fødselsdag og en barnedåb i juli og jeg får nok ikke ferie før dagen før brylluppet!

Edited by M&S
0

Vi skal giftes samme dag som Jer og vi har sat 1.april som seneste dato. Vi regner med at folk ikke er platte og ringer på selve dagen og laver aprilsnar :cheerleader3:

Vil gerne vide det et par måneder før pga. feststedet, og de kreative ting vi selv skal stå for som først kan gå igang derefter...

0

Vi har sat den en måned før :cheerleader3:

tror godt vi kan nå de ting vi skal nå på en måned.

0

Vi blev gift 11.september, sendte invitationerne ud 1.6 og havde su 1.8.... invititonerne blev sendt ud fordi vi kom til sommerferien... og su datoen fordi vi selv havde ferie der.

0

Annonce ♥

vi sendte vores invitationer ud lidt over et ½ år før bryllup. Og vi havde SU dato ca 1 måned før brylluppet, da vores feststed ikke havde behov for at vide det eksate antal vo blev før dagen i forvejen...

0

Vi har nok gjort det lidt omvendt, ved ikke helt hvornår vi sender invitationerne, men vi sætter S.U. til en måned efter at gæsterne har modtaget dem. Min htb tror at folk glemmer at svare hvis de har for lang frist. :P

Desuden skal vi vide antallet af gæster i god tid, så vi kan finde steder de kan overnatte, alle kommer meget langt fra.

Og da det er middelalder tema, skal de også have mulighed for at finde tøj i god tid, hvis de ønsker det. :cheerleader3:

0

Tusind tak for alle jeres svar. :cheerleader3:

Jeg har netop fået svar fra vores kroen om at de først skal have besked senste 14 dage før, så der er heldigvis ingen bekymringer i forhold til dem. :cheerleader3:

Vi ender nok med at sætte S.U.-datoen 1-1½ måned før. :balloons:

0