Risen

Hvor mange penge brugte I

12 indlæg i dette emne

Vil meget gerne have styr på mit budget og er simpelthen i tvivl om hvor mange penge jeg skal sætte af til blomster. Hvor mange brugte i? Her tænker jeg, kirken, knaphulsbomster , buket og festen?

Jeg skal udelukkende have pæoner/bonderoser og det bliver Rasmus (min htb) som binder min buket, men kan 1000 kroner gøre det for alle blomster i kirken festen osv?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt an på hvordan/ hvor mange blomster der skal bruges.

Hvis bordpynten er store dekorationer, med mange blomster i kan det jo godt løbe op.

Men er det evt små vaser/fade med vand, med en enkelt blomst i og masser af lys osv så kan det gøres billigt.

Undersøg evt en stk.pris og lav et overslag over hvor meget i regner med at skulle bruge, så kan du regne dig frem til det.

Vi skal have kornblomster, og har sat 1000,- af til alt det vi skal bruge.

Vores bordpynt skal være med små vaser med enkelte blomster i og små lysestager og evt fade med vand, blomster og lys.

Redigeret af lypex
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det kommer jo helt an på hvordan/ hvor mange blomster der skal bruges.

Hvis bordpynten er store dekorationer, med mange blomster i kan det jo godt løbe op.

Men er det evt små vaser/fade med vand, med en enkelt blomst i og masser af lys osv så kan det gøres billigt.

Undersøg evt en stk.pris og lav et overslag over hvor meget i regner med at skulle bruge, så kan du regne dig frem til det.

Ja det afhænger selvfølgeligaf størrelse og hvor mange. Ved du / har nogen ide om hvor meget pæoner koster styk pris?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo sæson for bonderoser på det tidspunkt hvor du skal giftes - hvilket er en klar fordel.

Vi brugte kr. 320,- til blomster i kirken - og så bestilte de blomsterne og sørgede for at de var i orden.

Blomster (callaer) kostede ca. 450,- på grønttorvet

Min brudebuket samt buket til min datter og knaphulsblomst til min far kostede i alt kr. 1000,- (men det var også en venne-pris!!)

Det svinger jo meget, hvad man skal bruge - antallet af borde mv.....

Men sæt hellere lidt mere af end nødvendigt - blomster er bare dyre :-)

KH

Connie

post-36674-1294593907.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor i holder festen, men hvis det er et hotel eller en restaurent, så spørg dem til råds. De har måske nogle kontakter som kan gøre det billigere. :) og de er vant til at arrangere ting, så de har styr på prislejet.

Hvis man havde noget mere tid, og grønnere fingre end jeg kan man jo også gro sine egne blomster :cheerleader3: det er voldsomt personligt.

Jeg skal selv ud og samle ind, fx skal vi giftes udenfor og jeg vil gerne gå på et tæppe af efterårsfarvede blade op til "alteret", så dem skal jeg ud og samle en pokkers masse af. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vil meget gerne have styr på mit budget og er simpelthen i tvivl om hvor mange penge jeg skal sætte af til blomster. Hvor mange brugte i? Her tænker jeg, kirken, knaphulsbomster , buket og festen?

Jeg skal udelukkende have pæoner/bonderoser og det bliver Rasmus (min htb) som binder min buket, men kan 1000 kroner gøre det for alle blomster i kirken festen osv?

jeg blev gift i 2009 og brugte 2000 kr på brudebuketten, samt brudpigebuket og 8 knaphulsblomster...

Feststedet stod for oppyntningen af festlokalet og det var med i deres pris, og min mor sørgede for kirken blev pyntet, hvilket vel kostede os 300 kr. Skulle kirketjeneren gør det, så havde det kostet 11 kr på række for lys og 33 kr pr række for blomster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke pynt i kirken, syntes ikke vi ville bruge 300 kr på 2 opsatse fordi vi skulle være i kirken lidt over en halv time.

Bordpynten var enkelte blomster i liggende glasblomster... 50 kr.

Brudebuketten og 3 knaphulsblomster gav min mand 1300 for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej vi har lige overstået et mageløst stort bryllup her i weekenden... og der var bestilt rigtig rigtig mange blomster... en ranke af brudeslør og orkideer på 6m, som skulle sidde der hvor man knæler... bare den kostede 900,-

bør nok sætte nogle billeder ind af det hele..

så her kommer lige lidt billed spam..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer