Guest Synneborre

♥ NC og Christinas bryllup 23. april 2011 ♥

635 posts in this topic

Annonce ♥

Første møde, frieriet og min far

post-44040-1294687806.jpg

NC og jeg mødtes ude ved postkassen. Jeg boede hjemme ved min mor på daværende tidspunkt, mens jeg var igang med at kigge efter lejlighed efter endt uddannelse.

En morgen skulle jeg ud med hunden, og da jeg kom ud, kom denne charmerende og tydeligvis også meget generte post kørende på sin scooter. Han snakkede med mig mens han kiggede på hunden. Og efter et godt stykke tid skulle han jo videre, men jeg var heldig at få postbuddets nummer og e-mail. I ugen der fulgte gik stort set al tid med at snakke enten via MSN eller SMS... og der var ENORM interesse fra os begge. :)

D. 23. september 2008 havde vi så aftalt at vi skulle på date, og at vi skulle mødes ude hos ham, hvorfra vi så skulle på lang gåtur. :-D 12 timer senere sluttede vores date.. vi havde snakket og snakket og snakket... og pludselig havde vi begge kriller og blev simpelthen nødt til at gå til næste skridt... KYS. og det udnyttede vi jo så til fulde. Han er højere end mig, så hver gang vi kom til en kampesten, stillede jeg mig op på den for at bedre kunne nå NC's mund.

For at citere min hjembys rapper, L:Ron:Harald... "så gik det slaw i slaw"... vi flyttede sammen i November, men havde stort set været hos hinanden 24/7 siden begyndelsen, og på den måde var det nærste kun en formsag for mig at ændre min adresse til hans. :-p

7 måneder efter vi blev kærester, friede NC. Lige midt i stuen til vores sang (Crash Into Me - med Dave Matthews Band)... mens han knælede på en pude. Ringen var lidt lille, men på kom den! Absolut LYKKE! Jeg vidste allerede kort inde i vores forhold, at han var en helt speciel mand, som jeg bare ikke måtte slippe. Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at elske ham!

D. 23. februar 2010 fik min far diagnosen: kræft i spiserøret. Min verden brast, for min far er min bedste ven og har altid været min helt.. ham jeg så op til. NC og jeg snakkede meget sammen om det.. vi var enige om, at vi ville giftes, og vi blev ret hurtigt enige om, at selvom vi havde tænkt os at være forlovet i ca. 6-7 år inden brylluppet, så ville vi altså prioritere at min far havde mulighed for at komme med til brylluppet og fik lov til at følge mig til alters.

NC fik til opgave at finde datoen, men vi ville heller ikke forhaste os, fordi far ikke skulle tro, at det kun blev holdt pga. hans sygdom.

Det så ud til at gå bedre med min far en overgang efter forskellige behandligner, og jeg tilbragte megen tid med far. Både mht. at følge med ham til undersøgelser, behandlinger og også bare for at hyggebesøge ham.

Pludselig fik han det dårligt, og blev indlagt. 2 dage senere - trods stærke smerter, men dog med en årsag til dem - blev han udskrevet. Han nåede ikke at være hjemme i 36 timer før hans hjerte sagde stop. Hans krop kunne ikke mere. Han nåede dog at få vores STD-kort - og han nåede at være lykkelig over, at vi skulle giftes. Han blev begravet d. 28. juli... med STD-kortet i hånden og en lille og smuk buket, jeg havde bundet.

Men ja... det var vist vores historie sådan i korte træk. Jeg skal nok sørge for at opdatere med vores planer og idéer. :-)

Edited by Synneborre
0

Annonce ♥

Kirke og feststed

Den dag, NC fandt ud af, hvilken dato, han mente vi skulle giftes, ringede jeg til præsten (som jeg kender, da jeg har gået i skole med hendes datter), og spurgte, om den 23. april 2011 var ledig. Og det var den!! :-D Så vi slog til og bestilte Dybbøl Kirke til kl. 15 d. 23. april 2011. :)

Jeg er både døbt og konfirmeret i Dybbøl Kirke, og at blive gift der betyder ufattelig meget for mig! NC er lidt mere "ligeglad", da han egentlig faktisk ikke ville giftes i kirke. For hans skyld kunne vi godt leve papirløst... men jeg fik da fortalt, at jeg siden jeg var lille har drømt om min prinsessedag, hvor jeg får min prins. Og at det desuden er en god idé at være gift rent lovmæssigt. Ja ja... det er særdeles uromantisk, men det vigtigste er da også, at jeg få en prinsessedag og min prins på den hvide hest!! :cheerleader3:

Så eftersom NC ikke har det helt store tilhørsforhold til kirken, så lige dét var op til mig. Som NC siger... "jeg skal jo bare troppe op og sige ja." :-p Så det satser vi på, han ikke bliver forvirret over. Hehe. Jeg ville dog gerne have, at han har noget, han har bestemt ene og alene.. så han har bestemt datoen, og så får han også lov at bestemme et par andre ting (som interesserer ham.. for alle detaljerne er han da godt nok pænt "ja det er fint, skat" over! :-p)

Det var til at starte med meningen, at vi ville have et uformelt bryllup, hvor der var en løs tone og buffet, og hvad ved jeg. MEN men men... vi fandt det perfekte festlokale hos Baltic Høruphav.. og det er jo langt fra uformelle omgivelser. Så vi forsøger at blande formel og uformel på en god måde! -- det ender i øvrigt nok også med servering fremfor buffet mest pga. lokalet.

Billede af Baltic fra forsiden af (de ligger lige ned til vandet, men det har jeg ikke et flot billede af. :-p)

post-44040-1294684898.jpg

Og det lokale, vi har booket. :-) Det er simpelthen så lyst og flot!

post-44040-1294684709.jpg

Edited by Synneborre
0

Annonce ♥

Kjolen

Jeg har fundet et design på en amerikansk hjemmeside, som jeg er helt forelsket i. Vores temafarver til brylluppet er limegrøn og hvid. Så båndet om livet bliver i limegrøn. :-D

Desuden får jeg chiffonærmer - brede trompet ærmer. Jeg ved, at nogen har problemer med lige at forestille sig det, så jeg sætter naturligvis billeder ind, når jeg får den prøvet!

Jeg har valgt at få chiffonærmer, fordi jeg har store overarme, og selvom jeg er igang med at træne og forbrænde fedtet væk.. så når jeg ikke at elske mine overarme på 3 måneder. :) Så sådan bliver det. :-)

Jeg fandt i øvrigt en dygtig designer/syerske i Nordborg, som er SUPERdygtig. Hun designer og syer min kjole, min mors kjole og mine brudepigers kjoler!

Mine brudepigers kjoler får NÆSTEN samme design.. de har to forskellige kropsbygninger, så de har selv fået frit spil mht. design. Så længe farven var limegrøn. Det vigtige for mig er bare, at det bliver en helhed og at de har det godt i deres kjoler. Det er lidt skægt, at de så begge har valgt stort set samme design uafhængigt af hinanden. :-p

Her er de to billeder, jeg forelskede mig i, da jeg fandt min kjole!

post-44040-1294689707.jpg

post-44040-1294689730.jpg

Edited by Synneborre
0

Vores fotograf

Vi bestilte i august, min svigerindes far til at ta' vores bryllupsbilleder. Den beslutning er jeg superglad for. Det giver naturligvis lidt familierabat, men det er stadig dyrt. Slipper samlet 8500 kroner, men vi har også valgt nogle produkter (eksempelvis mappe og kvalitet af de enkelte sider) som koster knaster.

Han hedder Torben Fischer, og jeg kan VARMT anbefale ham. Han har tidligere taget billeder for vores familie ved forskellige lejligheder, og det er simpelthen gennemsyret af legesyg professionalisme!

Jeg smider lige et link, så kan I jo se. Han har priser derinde, og hvis det er noget der frister, så mener jeg, at han kører til lokation for et mindre ekstrabeløb. Men I må ikke hænge mig op på det. :-)

Atelier Billedhuset v. Torben og Bodil Fischer - ateliers i både Padborg og Nordborg.

0

Annonce ♥

Og så var der ringene!!

Jeg er så heldig at have en god veninde, som pt. studerer til guldsmed i Birmingham. Hun har i nogle år arbejdet on and off hos en guldsmed, hvor hun også har kreeret smykker - deriblandt et sæt smukke øreringe, min kæreste købte til mig til vores 2-års dag. Derudover har hun hjemme i privaten et mindre værksted, hvor hun også har mulighed for at sidde og lave smykker.

Her er et billede af de ørestikker, som hun har lavet, som jeg fik til vores 2-års dag af NC.

ørestikker%20med%20blomst.jpg

Hun lavede sin kusines og dennes mands vielsesringe for nogle år siden, så jeg tænkte, at når nu hun havde prøvet kræfter med det før - og derudover pt. sidder med et værksted i England, hvor hun har mulighed for at få hjælp af professionelle lærere indenfor faget, så ville det da ikke være et stort sats, at få hende til at lave vores vielsesringe. Vigtigst af alt er jo også, at det lige er den tand ekstra specielt, at hun laver vielsesringene til os.. for det er lidt mere personligt, i og med, at NC og jeg rent faktisk selv har designet dem i selskab med Sandra.

NC's ring bliver 6mm, halvrund (dermed ikke skarp i kanten), 14kt hvidguld glatpoleret. Og min bliver nøjagtig som hans, MEN jeg får 2 diamanter og 1 rubin i min. Hende og hendes kæreste skal med til vores bryllup, og de giver os så indgraveringen indeni ringen men også diamanterne og rubinen, så vidt jeg mener.

Glæder mig bare MAKS! Desværre var hun ikke helt klar til at vi kunne prøve dem på her henover julen, da hun var hjemme. Men når hun kommer hjem til påske inden vores bryllup skal vi naturligvis se dem. Der kan vi så ikke nå at rette til, men det bør ikke blive nødvendigt. Vi tager ned til hendes gamle arbejdsgiver og får målt ringefingrene igen, og så bør det ikke være helt hen i vejret for hende. :-) Jeg glæde mig virkelig meget til at se resultatet. Håber, hun sender et billede, når hun kan!

0

Velkommen til igen :) Dejligt at du ikke kunne undvære os og dette fantastiske forum :)

Hold da op nogle gode ting i har på plads. Syntes din modelkjole er smuk. Glæder mig til at se den du får lavet :cheerleader3:

0

Godmorgen, tøser. Jeg ville bare lige skynde mig at sige tak for de søde velkomster. Og kram! De er taget imod med kyshånd. :-)

Jeg opdaterer lidt senere idag. Vil få taget nogle billeder af invitationen, osv, som jeg vist nok lægger herind idag. Derudover får jeg snart stofprøver på min kjole! :-p Så kan vi jo snart komme ud og kigge på NC's tøj.. for skjorten skal gerne ha' samme farve, og da min kjole ikke er kridhvid, men råhvid, så gør det altså en forskel. Tænk hvis han fik en kridhvid skjorte på?! Så ville min råhvide kjole se beskidt ud. :-o Nå, men det problem er vi ude over pga. farveprøverne, designeren sender til mig. :-)

Ved sgu ikke lige, om jeg skal kalde hende designer eller syerske. Men hun har altså sit eget (lille) tøjmærke, så det er altså for at være prætentiøs, at jeg skriver "designer". :-p

0

Annonce ♥

Velkommen tilbage - sikke en fortælling. Gør mig virkelig ondt med din far.

Lyder som om du og H2B snart har styr på det hele - og at det bliver en rigtig dejlig dag d. 23 april.

Glæder mig til at følge dig.

Anne

0

Velkommen tilbage.

Er ked af at læse historien om din far. Er du afklaret med, hvem der skal følge dig op i stedet for.

Super fin kjole. Den kan du også finde i min tråd, men jeg har fundet den på en dansk hjemmeside, men tror de får syet i udlandet. Glæder mig til at se dit færdige resultat af den. Jeg kan desværre ikke gøre noget ved kjolen endnu, da maven bliver ved med at vokse til starten af marts.

Forresten sikke lækre lokaler :)

0

Velkommen tilbage.

Er ked af at læse historien om din far. Er du afklaret med, hvem der skal følge dig op i stedet for.

Super fin kjole. Den kan du også finde i min tråd, men jeg har fundet den på en dansk hjemmeside, men tror de får syet i udlandet. Glæder mig til at se dit færdige resultat af den. Jeg kan desværre ikke gøre noget ved kjolen endnu, da maven bliver ved med at vokse til starten af marts.

Forresten sikke lækre lokaler :)

Nej hvor skægt, at du har fundet samme kjole. Jeg faldt over min engang i marts '10, mens jeg sad og kedede mig en kort stund på jobbet. Da havde NC og jeg lige fundet ud af, at vi skulle til at finde en dato. Og zilla som man kan blive, så smed jeg mig ud i at finde KJOLEN! Og fandt denne gennem en google-search.

Skægt, alligevel! :-)

Ja, jeg skal selv gå op. Jeg vil ikke have, at nogen skal ta' min fars opgave eller plads. Og det lyder måske mærkeligt, men sådan har jeg det. Han vil være der i ånden, og jeg er sikker på, han vil gå ved siden af mig selvom han ikke er her mere. Og derfor skal der ikke gå nogen ved siden af mig, så han ikke kan komme til. :-)

Edited by Synneborre
0

Annonce ♥

Rigtig stort velkommen tilbage!!! :cheerleader3:

Og jeg forstår dig SÅ godt med din far, jeg tror virkelig heller ikke, at jeg ville være mig selv et halvt år efter, hvis min far gik bort. Puuuuuha! Kan jo desværre ikke sige noget, der bringer ham tilbage, men jeg føler virkelig med dig og håber at du med tiden oftere og oftere kan smile ved tanken om alt det I havde sammen, istedet for at græde over ham. :):cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :hug:

Og jeg synes det er en SMUK beslutning at gå "alene" op af gulvet, så der er plads til din far i ånden ved siden af dig. Rigtig rigtig fint. :cheerleader3:

Og så har jeg jo sagt det før, men siger det gerne igen: Skøøøøøn kjole! Glæder mig til at se den på dig! :)

0

Har været syg de sidste par dage og slet ikke haft overskud til noget. For jeg skal jo ha' bryllupsmappen frem, og ta' billeder af invitationen osv. og så ligge det herind. Ej men ved I hvad. Jeg er da slet ikke ved 100% for det kan jeg da slet ikke overskue. :-)

Men ville da lige sige tak for de søde kommentarer og velkomster. Og så vil jeg da lige blære mig med at.... *drumroll please*

:):):wink: DER ER 100 DAGE TIL IMORGEN!!! :griner:-:hug::)

0

Tak tak tak!! :-D Den er ikke blevet fejret, men tror heller ikke liige han sådan holder regnskab med hvor lang tid der er. Jo jo, men ikke helt ned i dage. For ham er det "3 måneder og lidt til". Hehe Han er sgu dejlig!

Jeg sidder lige og lurer salmer. Det skal jo OGSÅ besluttes. Og hvilken bedre måde at tilbringe en sygedag end at planlægge bryllup??

Så fandt jeg gennem google denne hjemmeside: Den Danske Salmebog Online

Og ikke nok med man kan søge salmer og naturligvis også finde dem. Men man kan sørme også høre en versbid spillet enten på piano eller orgel! Det er da ultimativt i sin søgning på de perfekte salmer. Og da jeg så sidder og kigger rundt, finder jeg en ultimativ kærlighedssalme, som jeg HELT sikkert vil sælge til manden. Men han vil nok også selv falde for den. Teksten er her:

699

Glæderig og underfuld

Mel.: Knud Jeppesen 1936

Fred til bod for bittert savn

1

Glæderig og underfuld,

rig på råd, på tål og trøst,

klippefast og tro som guld,

sød i vår og sød i høst,

dybere, end nogen ved,

er den ægte kærlighed.

2

Evas datter, Adams søn

vokser op i øst og vest,

drømmer ej derom i løn,

de hinanden huer bedst,

mærker, når de mødes, dog

klart er kærlighedens sprog.

3

Følge hver kun Herrens hånd,

hvor den leder, til og fra!

Som fuldkommenhedens bånd

kærlighed vi finder da,

med guldkæde Himlens Gud

binder brudgom til sin brud.

4

Med det samme binder han

begge til sin faderfavn,

signer deres ægtestand

i vor Herres Jesu navn,

kroner så med fryd og fred

deres ægte-kærlighed.

Paul Gerhardt 1666.

N.F.S. Grundtvig 1844.

(OG melodien er bare så simpel og smuk. HELT klart at den skal spilles til brylluppet!!)

0