sofie b

Sofie og Martin 22/10 2011 (billeder)

386 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Arhh har først lige læst det omkring at flytte til Bornholm nu ... puha - det er godt nok et stor beslutning :) Der er jo rigtig mange ting, der bliver lavet om i hverdagen og som pludselig måske ikke gør nogle ting mulige :) hehe .... men syns da bare, at I skal prøve det af .... ! Altså jeg misunder de folk, der har mod til at prøve ting af og rykke teltpælene op! H2B og jeg har i nogle år snakket om måske at prøve at bosætte os i London el New York, hvis der er arb .... men ja .... blir sgu sikkert bare ved tankerne, selvom jeg engang imellem gerne ville væk fra Danmark, familie der driver een vanvittig osv :)

Men har du evt nemmere job-muligheder derovre ? Hvad er du uddannet som el har erfaring indenfor ? (sry hvis jeg er for nysgerrig)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en gang tillykke :loveshower:

Jeg synes virkelig, det er en flot og sej beslutning. Jeg er ret imponeret over folk, som ikke bare ser sig selv som offer, men gør noget ved ens situation! Det kræver nemlig masser af mod! Jeg sender en masse glade tanker :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak kristine, har altid sat en ære i ikke at sidde og have ondt af mig selv, selvom vi har været rigtig mange hårde ting igennem :)

Jeg er pædagog og der er ikke mange stillinger her på sydsjælland, med mindre jeg vil køre langt og for mig kommer tid med min søn på et år altså før at køre langt for et job. Desuden er der rigtig mange om de jobs der er og jeg har ikke så meget erfaring. Ved ikke om mine chancer er bedre derovre, der er ikke lige så mange om buddet og ofte kan man komme i job hvis man lige kender nogle ;) Jeg er ihvertfald godt træt af at vente her og da jeg fandt ud af at næstved kommune, har en pulje med alle fyrede pædagoger, som så får f.eks. et barselsvikariat i den inst jeg er i løntilskud i, så midstede jeg altså modet. Hvis det hemmeligholdes fra alle ledige og bare bliver givet til nogle som har været i job, så kan det jo blive rigtig svært....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay :) Jeg troede altid der var mangel på pædagoger faktisk, hehe. Men kan sagtens forstå, at du gerne vil tilbringe tid med din søn og engang imellem kan man også bruge for mange timer på transport om dagen .... min kæreste pendler fx frem og tilbage mlm Odense og Kbh dagligt og bruger dagligt 4 timer i transport næsten.....

Jeg tror desværre bare, at sådan som verden er skruet sammen nu, så er der vist ikke plads til at være super kræsen eller stille de store krav ... for jo længere, man kommer væk fra skidtet, jo sværere blir det desværre at finde job inden for ens område ....

Men heck .... håber du finder noget derovre på solskinsøen! :) Vil jo alt andet lige også kunne give et boost til økonomien som er højere end dagpenge el kontanthjælp el hvad du nu er på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget af en omvæltning og beslutning, men jeg synes I skal følge jeres hjerte, og det lyder til, at I vil få det bedst ved at flytte til Bornholm.

Det kan være hårdt at flytte teltpælene helt op, men i den sidste ende, er det det værd.

Håber I bliver lykkelige på Bornholm - for det lyder egentlig til, at I har besluttet jer :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, sikke en beslutning lige efter et bryllup. Men hvor er det godt i følger jeres hjerte, er selv lige flyttet 100 km "hjemmefra" og det er altså en fed udfordring, og lækkert med noget luftforandring.

Jeg håber det bliver rigtig godt for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer