Sign in to follow this  
Followers 0
Guest vif

Surprice bryllup

29 posts in this topic

Er der nogle af jer der nogensinde har været til et surprice bryllup, jeg gik med sådan en lille tanke omkring det , da manden ikke er til alt det store bryllups ras, taler rampelys osv. Jeg bliver 30 og det skal holdes i telt. Og så tænkte jeg at man kunne blive viet en time før , men ikke fortælle det til nogen før sidste sekund , så havde ingen jo forberedt noget. Og det kunne blive mere uformel. Og så lave buffet. Og drikkelse fra Tyskland , evt en dj eller jukebox. Det eneste jeg tænker på i forhold til er at så kommer jeg i stor hvid kjole og resten i helt alm. Tøj. Vil det virke tosset

Hvad syntes i

0

Annonce ♥

Jeg har været til et surprise bryllup der også var en 30 års fødselsdag. De fortalte ved velkomsten at det var et bryllup og ikke en 30 års fødselsdag vi var kommet til.

Det var en stor overraskelse, mange begyndte at græde pga. overraskelsen. Lige efter gik brudeparret ud bag ved mens gæsterne samlede sig og snakkede om det hele. Så kom de ind igen, denne gang med en borgmester og en brudebuket. Så blev de viet foran alle gæsterne. Det var en helt super aften og en meget anderledes stemning end ved normale bryllupper. Bruden havde i denne situation valgt ikke at have stor hvid kjole på, men jeg kan ikke se at man ikke kan vælge det, hvis det er det man er til!

0

Jeg har været til et surprise bryllup der også var en 30 års fødselsdag. De fortalte ved velkomsten at det var et bryllup og ikke en 30 års fødselsdag vi var kommet til.

Det var en stor overraskelse, mange begyndte at græde pga. overraskelsen. Lige efter gik brudeparret ud bag ved mens gæsterne samlede sig og snakkede om det hele. Så kom de ind igen, denne gang med en borgmester og en brudebuket. Så blev de viet foran alle gæsterne. Det var en helt super aften og en meget anderledes stemning end ved normale bryllupper. Bruden havde i denne situation valgt ikke at have stor hvid kjole på, men jeg kan ikke se at man ikke kan vælge det, hvis det er det man er til!

Hvor lyder det fantastisk hvis man ikke er til det traditionelle kirkebryllup.

0

jeg har også en skoleveninde, som fortalte at netop de valgte at gøre det på den måde, at invitere til en rund fødselsdag, og så et surprice bryllup, de havde dog valgt at tage det store skrud på, fordi det var noget af det, som betød noget for dem.

Og alle gæsterne blev positivt overrasket, så hvis i har mod på, at gøre det på den måde, så synes jeg bare i skal gøre det.

Mine forældre valgte at gifte sig på rådhuset i al hemmelighed, og så om aftnen havde de inviteret familien og vennerne på besøg til min mors fødselsdag, og der fik de så af vide, at de havde giftet sig.... Mine forældre havde dog deres hverdags tøj på...

0

Annonce ♥

Jeg har været inviteret til 40 års fødselsdag, hos min farbror.

Og da vi så ankom til havefesten, var der opstillet en æresport i haven.

Og min farbror havde taget det fine tøj på.

Da alle gæsterne var kommet (heraf mange i shorts og kortærmede skjorte, el sommerkjole), kom bruden ud i fin hvid kjole. :thumbsupsmileyanim: Og de blev viet af borgmesteren i haven.

Det var en fantastisk dag og aften og nat, helt i deres ånd.

0

Jeg har også prøvet det nogle gange. Det surprise-bryllup jeg husker tydeligst var lagt an som en 2 x 30 års fødselsdagsfest i et forsamlingshus hvor gæsterne skulle mødes til picnic og efterfølgende ville blive hentet i bus og kørt til festen. Turen gik så til rådhuset og derefter til festen.

Det I opnår herved er at der ikke er nogle som vil have forberedt deciderede bryllupsindslag og det vil bestemt ikke virke tosset. Det man måske bør sikre sig er at man ikke "støder" nogle fra den nærmeste familie, og måske informere dem. Der er heller ingen som siger at du bør komme i stor hvid kjole medmindre du selv ønsker det.

0

Først tænkte jeg "FEEEEDT", men ja sorry, jeg kan måske også slå et par skår i glæden. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er en dårlig idé. Overhovedet ikke! Jeg kan jo se på de andres indlæg, at det ofte går rigtig godt med det, og hvis det var en af mine veninder, der gjorde det, så tror jeg også, at jeg ville synes det var fedt og sjovt, og så ville jeg bare være rigtig glad for at være med. Men når jeg sådan lige kigger på min egen bekendtskabskreds, så kan jeg komme i tanke om et par muligheder for at træde nogen over tæerne...

Min far, f.eks., glæder sig ENORMT meget til at følge mig op af gulvet. Og går meget op i at han skal have det fineste tøj på EVER den dag... På et tidspunkt spøgte jeg med "Hvad nu hvis jeg vil giftes på rådhuset, far?" og jeg kunne se på ham, at det gjorde ham rigtig ked af det... Hvis din far hr det på samme måde, ville jeg nok overveje det en ekstra gang - eller måske give ham et hint om, at han godt måtte have fint tøj på og sikre jer, at han stadig havde muligheden for at føre dig hen til dem, der skal vie jer...

Jeg har en veninde, hvis mor valgte at surprise gifte sig, da min venindes lillebror skulle døbes... Jeg ved ikke, hvordan de andre tog det, men min veninde blev faktisk lidt ked af at hun ikke vidste noget, og ikke havde fået en chance til at snakke med sin mor om det (min veninde og lillebroren har ikke samme far, og min veninde brød sig ikke om faren...). Hvis I har børn, som I ikke har med hinanden, så synes jeg faktisk at de skal have det at vide. Eller i det mindste, at I tager en hypotetisk snak med dem om, hvordan de ville have det med, hvis I giftede jer.

Min HTBs storebror surpricegiftede sig for et par måneder siden uden at invitere familie (måske ikke helt sammenligneligt med jeres situation men nævner det lige alligevel) og det var ret tydeligt, at ingen helt vidste, hvordan de skulle forholde sig til nyheden, fordi de var jo glade på deres vejne, men nok også lidt triste over, at de ikke havde en chance for at fejre det med dem. Det vil jo selvfølgelig være noget andet ved jer, fordi folk kommer med, men nogen vil måske stadig være kede af ikke at kunne fejre jer "med pomp og pragt".

Det var sådan lige alle minus'erne, jeg kan komme i tanke om. Men til sidst, synes jeg så også det er vigtigt at pointere: Det er JERES dag. Og medmindre I evt. lige har børn at tage hensyn til, så synes jeg stadig at I skal gøre det 100% som I har lyst til. For man kan alligevel ikke gøre alle tilfredse. Og jeres venner og familie vil sikkert være glade på jeres vejne uanset hvad, og være glade for overhovedet at deltage + der er sikkert mange, der vil elske det uformelle og overraskelseselementet. Og udover overraskelsen, så vil jeres bryllup jo ikke være meget anderledes end alle andre, der holder uformelt havebryllup, og der er der jo også chance for at træde nogen over tæerne, men man skal alligevel gøre det, man selv har mest lyst til. :thumbsupsmileyanim:

Det var lige et par (lidt rodede) advarsler fra min side, men trods det vil jeg sige: Go for it. :)

0

Vi var til surprice bryllup i 2006

Eller jeg havde nu gættet det inden, men vist nærmest som en af de eneste.. Vi var inviteret til havefest og da vi ankom var vores veninde og kæresten der ikke.. Men ca ½ time senere blev vi hentet i bus og kørt ud til en lille kirke.. Der blev parret så gift og vi blev kørt tilbage til huset hvor festen blev holdt med helstegt pattegris og nogle improviserede taler og lynprintede festsange.

0

Annonce ♥

Hmm... Jeg ville ikke gøre det. Er enig med Meggers og kan så lige føje dette til:

Tænker også lidt på, hvad I går glip af. Ingen får jo mulighed for at lave en tale, sang, æresport eller på anden måde vide, hvor meget de deler jeres glæde.

Men igen - det er jo jeres dag. Jeg tror jeg ville lave en for og imod liste og snakke det meget grundigt igennem.

Håber I får en fantastisk dag - lige meget hvad I beslutter jer til. :thumbsupsmileyanim:

0

Hvis du er bange for at være overdressed (hvilket i mine øjne ikke kan lade sig gøre hehe) kan du så ikke skrive i fødsesldagsinvitationen at der er en eller anden dresscode, fx "pæn påklædning", "festlig påklædning" eller "giv den gerne gas i jeres flotteste tøj og de højeste stiletter"

0

Den eneste "indvending" jeg har til jeres planer, er delen med at blive viet lige forinden gæsterne kommer. Det synes jeg ville være synd for jeg formoder, at jeres familie og venner gerne vil være med til vielsen også, ikke bare festen bag efter. Er det måske en mulighed for jer at få en borgerrepræsentant til at køre ud og vie jer i haven (eller hvad i ellers har af "natur" i nærheden af hvor i bor)?

Hvad gælder den store hvide kjole: gør det! Tænk bare på, om der plads til dig i teltet, når du skal gå mellem bordene. :thumbsupsmileyanim: Hvis du er bekymret for om gæsterne er underdressed, kan du jo bede dem tage pænt tøj på i anledning af din runde fødselsdag.

0

Jeg har været til surprise bryllup.

Vi var inviteret til henholdsvis 25 og 27 års fødselsdag. Da vi så ankom kl.13 fik vi en seddel i hånden hvorpå der var kørselsvejledningen til kirken, som var skabt udfra at der stod vi skal giftes med bogstaver nedad.

Så det gik fra at være have fest til at vi sad på hotel og fik mad.

Det var super hyggeligt og der var lidt improviserede taler.

0

Annonce ♥

En anden lille version af et surprice bryllup.....min kollega inviterede til 2x30års fødselsdag og ca. 1 uge forinden sendte de ny invitation ud, hvor de inviterer til bryllup....dette gør, at gæsterne er informerede og det er ligesom begrænset hvor meget de kan nå at få lavet mht til sang og taler.

Men hvis det kun er fordi I ikke er til taler og sange og andre festlige indslag, så frabed jer dem i indbydelsen.

Da vi skulle giftes, ville vi meget hellere bruge tiden på at danse og snakke med gæsterne, så vi skrev at da vi hellere ville danse og hygge med gæsterne frabeder vi os alle former for indslag fra andre end den nærmeste familie. Grunden til at vi valgte at sige at den nærmeste familie var OK, var mere det at vi vidste at det ville pine vores forældre, hvis de ikke kunne få lov til at holde tale.

Min mand frabad sig også polterabend, hvor jeg fortalte min nærmeste veninde hvad jeg synes ville være OK og hvad der bestemt ikke ville være OK.

Jeg har så hele tiden sagt til vores venner, at jeg da selvfølgelig stolede på at de ikke gjorde noget som jeg ikke ville bryde mig om, de er jo mine venner.....og alle respekterede vores ønsker.

Med hensyn til påklædning kunne I jo invitere til tema-fest f.eks. royal gallamiddag eller hvad man lige kan finde på.

Ja, det var så lige et par input herfra.....men som Meggers også skriver, så er det jo vigtigt, at dagen bliver som I 100% ønsker jer og ikke hvad alle andre gerne vil :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg blev gift i maj sidste år til et helt igennem traditionelt bryllup, og jeg synes simpelthen det var fantastisk at opleve at blive fejret og fejre hinanden med al den opmærksomhed en hel dag. Og at gå op ad kirkegulvet med sin far, og at holde tale for sin brudgom og fortælle ham, hvor fantastisk han er!

Dagen efter var jeg glad i hele kroppen på en måde, som jeg aldrig har prøvet før :thumbsupsmileyanim:

Men selvfølgelig var det også en grænseoverskridende oplevelse, det med talerne og brudevalsen osv., men det var uden tvivl nervøsiteten værd.

Du skriver, at det er din udkårne, der ikke er så vild med al opmærksomheden, og at du derfor overvejer et surprisebryllup. Jeg synes, du skal spørge dig selv, om du er sikker på, at du vil kunne undvære det traditionelle bryllup. Et surprisebryllup kan helt sikkert også blive en god fest og måske mere afslappet, men man får nok ikke helt samme følelse af at få lov til at være prinsesse for en dag.

Jeg ved også, at min mor ville have været skuffet, for hun gik helt amok med bryllupsforberedelser :)

Så derfor, vær sikker på, at du ikke vælger surprisebrylluppet udelukkende for hans skyld! (og at han ikke fortryder, det kan jo også lade sig gøre) :)

0

Hej vif

Deltog i et surprice bryllup en nytårsaften. Vi var inviteret til middag og da alle havde fundet deres pladser, kom borgmesteren ind og viede værterne. Ingen vidste noget som helst og resten af aftenen var fantastisk. Helt uformelt, uden sange og taler. Bruden var i cocktailkjole og buketten på bordet viste sig at være hendes brudebuket. Det var en ret speciel oplevelse som vi stadig taler om og alle kan huske deres bryllupsdag.

0

En tidligere veninde fra studiet stod i præcis den problemstilling du står i. Hendes kæreste havde bestemt ikke lyst til opmærksomheden og ville derfor ikke giftes. Kompromisset blev at de lavede et surprise-bryllup. Men det udviklede sig mindre godt.

Som andre nævner som en mulighed, så blev nogle af gæsterne (især nær familie) meget skuffede over at de stod i Hawai-skjorter og uden bryllupsgaver osv. Derudover så fortrød bruden undervejs i festen, da hun ikke syntes det føltes som et bryllup. Det resulterede i tårer og til sidst en opfordring til at holde taler mv. alligevel. Så sad man der og følte sig presset til at gøre noget, og det er bare ikke fedt. Så ville man hellere have forberedt noget godt.

Så jeg synes I skal overveje, hvordan jeres nærmeste ville tage det - folk er forskellige, så nogle synes sikkert det er fedt, mens andre bliver skuffede. Dels synes jeg, at I skal overveje om det er det bedste kompromis for jer begge to, eller om der er andre måder I begge to ville have det bedre med.

Hvis det er det I vil og jeres nærmeste er til det, er jeg sikker på at det kunne blive fedt!

0

Annonce ♥

Det jeg havde tænkt var nok at informere den nærmeste familie en uges tid før og min far skulle godt følge mig op. Men det er mere de pårørende man kun ser hver 2 år. Det ville være dem der mere vil blive overrasket og fik beskeden på dagen

Så synes jeg det lyder som en helt fin idé :thumbsupsmileyanim: I hvert fald hvis I er sikre på, at det er det uformelle, I går efter. :)

0

Jeg har aldrig været til et egentligt surprise bryllup, men da min storebror blev gift fik vi det først af vide en uge før.

Selvfølgelig var alle glade på deres vegne, men da jeg ingen søstre har og bruden ditto havde jeg glædet mig til at hjælpe hende en processen.

Min H2B er heller ikke til det formelle og traditionelle suppe-steg-is cirkus så vi tænker på at holde noget meget low-key og i invitationen lægge op til at taler og sange frabedes og i øvrigt at gæsterne gerne må dukke op i jeans....

Held og lykke

0

Hej. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også været til et surprice bryllup, et af de her hvor de bliver gift efter barnedåben, det var helt i deres ånd, og rigtig fint, men festen var egentlig mest bare barnedåb syntes jeg. Jeg syntes ikke det var rart at stå uden bryllupsgave til dem (det var min kærestes søster), men på den anden side var det lige det bryllup de ønskede sig.

Så jeg syntes da også bare I skal gøre sådan som I gerne vil.. :) Men hvis I gerne vil have det store skrud på vil jeg også sige at man jo bare kan lave festen som en tema fest, altså galla eller andet der passer fint til jeres tøj. :)

Håber I får en helt fantastisk dag. :bearhug:

0

Annonce ♥

Du skriver, at det er din udkårne, der ikke er så vild med al opmærksomheden, og at du derfor overvejer et surprisebryllup. Jeg synes, du skal spørge dig selv, om du er sikker på, at du vil kunne undvære det traditionelle bryllup. Et surprisebryllup kan helt sikkert også blive en god fest og måske mere afslappet, men man får nok ikke helt samme følelse af at få lov til at være prinsesse for en dag.

Helt enig. Det er meget væsentligt at du lige giver det en tanke. En ting er at det måske er meget praktisk at blive gift og holde fest samtidig med at du bliver 30 år men du skal gøre op med dig selv hvordan du tror vil have det bagefter (hvilket kun kan blive en fomodning). Der er jo også eksempler på folk der bliver gift på rådhuset uden at nogle ved det og så noget tid senere bliver kirkeligt viet med fest bagefter. Dem har vi faktisk en del af. Fordi de godt vil giftes nu af juridiske årsager m.v. men ikke vil undvære festen. Det skal også med til historien at langt de fleste surprisebryllupsfester jeg har været ude til har været de lidt ældre årgange. Fordi der typisk har været tale om 2. gang for dem. Ikke at det gør følelsen og suset mindre for dem, men det er ofte på en anden måde.

0

Jeg har været til sådan et bryllup. Det var en 30 års fødselsdag, og vi sad alle inde i stuen efter vi var kommet og hyggede os. Parret gik bare rundt og opvartede folk lidt, og uden nogen lagde mærke til det var de væk. Da de kom tilbage stod de i kjole og jakkesæt og sagde at nu skulle vi en tur på rådhus allesammen. Det gjorde vi så, og da vi kom tilbage var der mad osv klar til os :thumbsupsmileyanim:

Rigtig god ide hvis man ikke ønsker et bryllup med tyl og taler :)

0

Kom lige i tanke om et andet surprice bryllup jeg også har været til..

Da jeg var mindre havde min mor og papfar et vennepar som ventede sig. Det hele gik fint lige indtil fødslen, og barnet var dødfødt. Et år efter fødte hun en ny søn, og de blev gift i kirken til hans barnedåb.

De har fået endnu et barn og er lykkelig gift :thumbsupsmileyanim:

Edited by Babyrex
0

Er der nogle af jer der nogensinde har været til et surprice bryllup, jeg gik med sådan en lille tanke omkring det , da manden ikke er til alt det store bryllups ras, taler rampelys osv. Jeg bliver 30 og det skal holdes i telt. Og så tænkte jeg at man kunne blive viet en time før , men ikke fortælle det til nogen før sidste sekund , så havde ingen jo forberedt noget. Og det kunne blive mere uformel. Og så lave buffet. Og drikkelse fra Tyskland , evt en dj eller jukebox. Det eneste jeg tænker på i forhold til er at så kommer jeg i stor hvid kjole og resten i helt alm. Tøj. Vil det virke tosset

Hvad syntes i

Hej

Vi skal holde surprise-bryllup i haven til Pinse. Da både min kommende mand og jeg har været gift før, ønsker vi at holde et anderledes bryllup. Vi holder housewarming med temaet hollywood galla. En 30 års fødselsdag kan jo også have et tema. Vi har aftalt med præsten, at vi bliver viet om formiddagen i kirken med nærmeste familie (børn, forældre og bedsteforældre) og så kommer præsten i vores have sidst på eftermiddagen, hvor gæsterne er inviteret.

Præsten vier os altså om formiddagen og velsigner os i haven om eftermiddagen. Det betyder også, at ringene kommer på i to omgange, men der kan man jo gøre, hvad man selv synes.

Ingen får noget at vide før på selve dagen, hvor vi skal have den nærmeste familie samlet ved kirken. Vi holder nok noget "brunch" på en restaurant tæt på kirken og beder dem om at møde der kl. 10:45. Herefter bliver familien bedt om at være tavse.

Mht tøj, så vælger vi pænt men almindelig tøj til vielsen i kirken og så skifter til festen om aftenen. Jeg ønsker ikke at være hvid brud, men rød og ikke i en lang kjole, så den afslører mig ikke som brud (håber jeg ikke).

Vi vælger buffet i haven og har booket et band - det sætter som regel prikken over i'et med levende musik. Har dog også spillelister liggende på iPod inkl. brudevalsen, som I jo nok skal danse :-)

Ris-poserne kan laves klar og sættes på bordene sammen med at hvidvinen bliver hældt i glassene.

I indbydelsen kan I jo lægge op til at gæsterne skal finde på noget underholdning.

Håber mit svar kan inspirere jer.

0

Jeg vil godt komme med et lille hjerte suk... Ikke til afskrækning (det er ikke ment således), men blot til overvejelse.

I min familie har vi altid lært at man siger ja tak til den invitation man får først -lidt afhængigt af "vigtigheden".

Det vil så sige at for nogle år siden, hvor min bror skulle rejse til USA for at studere i 2-3 år, havde han inviteret til afskeds middag. Senere fik vi en invitation til en barnedåb hos min venindes datter. Selvom jeg var rigtig ked af at skulle sige nej tak, så holdt vi fast ved vores første invitation til afskedsmiddagen.

Efterfølgende fik vi at vide at det var barnedåb og surprise bryllup...!!!! Så nu er jeg en rigtig ulykkelig veninde, som både føler mig som en rigtig dårlig veninde, og er rigtig ked af at vi ikke var med til at fejre denne dag.

Egentlig synes jeg godt om ideen med surprise bryllup, men i praksis giver det visse ulemper.

Mht. de andre bekymringer, så ligegyldigt hvor smukt påklædt dine gæster er, så vil bruden altid være noget for sig selv. Så kan du jo altid overveje om det skal være den helt store kjole med kæmpe slæb (det fungerer forresten ikke særlig godt med have bryllup) etc.

Håber I får en fantastisk dag,

Mia

0