Pumpkins

B og C's efterårsbryllup - Nyder at være nygift! (sneak-peak)

340 posts in this topic

Hej piger!

Så er det vidst også på tide, at jeg også kommer på banen :thumbsupsmileyanim:

Vi er endnu ikke så langt i planlægningen, men det kommer stille og roligt. Der er trods alt stadig lidt tid endnu:)

Er ordnet

STD-kort

Booke middag og feststed - her

Booke kirke her

Strømpebåndet - her

Monogram - her

Sko - herher

Invitationer udkastog Endelig udgave

Cape - herog Modelbilledet

Booke receptionslokale

Kjolen her

H2B's tøjinspiration her

Øreringene her

Ringene her

Er i gang

Bordkort mm.

Menukort

kirkehæfte

Finde Toastmaster

Finde Fotograf

Kjolen - 1. kjoleprøvning her - 2. kjoleprøvning her, her, og her

Finde kjoler til brudepigerne

slør - her

Kommer vi til

Håret

Makeup

Menuen

Finde tøj til gommen

Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken

Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten

Morgengaver

Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m

Inspitationsbilleder

Tema - her

Slør - her

Lidt om os:

Vi er et ungt par, der lige nu bor i Hillerød, men måske (krydser fingre) flytter til Amager til foråret. Jeg er 21 og læser Jura. Jeg er en detaljefreak og eeeeeelsker at være kreativ, så det er jo en dream come true at få lov til at planlægge et bryllup ned til mindste detalje, og klippe klistre med invitationer og matchende bordkort. Min kæreste er 25 og er elektriker, men arbejder på en Statoil. Han har boet 1 år i New Zealand, så det skal også med i brylluppet på en eller anden måde. Han er et meget stille og roligt menneske, som gerne stresser af foran computeren, og så laver han verdens bedste koteletter i fad :cheerleader3:

Vi bruger meget af vores fritid med at stå vagt til div. koncerter og events. Vi har været sammen i 4 år, og forlovet i 3 :badgirl:

Frieriet:

Efter vores første jul skulle vi tilbringe nogle dage hos min farmor og derefter hos mine svigerforældre. Mine svigerforældre bor ved en fantastisk skov, som vi mange gange har gået tur i, og det var her frieriet skulle finde sted. Bare os 2 i skoven - super meget mig, og meget romantisk.

D. 27 december havde h2b været på arbejde, og da han kom hjem kunne jeg straks mærke at hans opførsel var helt anderledet. Under aftensmaden sagde han ikke meget, og var ikke rigtig sulten. Da jeg senere skulle på toilettet (som er gennem gangen - og dermed forbi hans jakke) råbte han til mig "Du må ikke kigge i min jakkelomme". Der kunne han godt selv se, at han havde jokket lidt i spinaten.. Jeg prøvede hele aftenen at lokke ud af ham, hvad det lige var han gemte i den jakkelomme, men han sagde ikke et ord.

Da vi den aften gik i seng kunne han ikke lade være med at spørge om hvis han nu havde købt en forlovelsesring, hvordan jeg så helst ville have den så ud - og så havde jeg jo gennemskuet ham. Så måtte han ud i gangen og hente ringen, ned på knæ (jeg lå stadig i sengen) og friede med den sødeste ring og den fineste lille tale.

Så selv om det ikke blev som han havde planlagt, synes jeg alligevel det var helt fantastisk. Bagefter kørte vi i 7-eleven (som var det eneste der havde åbent) og købte os halvfattige i muffins og fake champagne og hold vores egen fejring midt om natten :)

Edited by Pumpkins
1

Annonce ♥

Vielsen:

Kommer til at foregå den 22. oktober 2011 i Jyllinge kirke. Den er lille og fin og den er lige os!

H2B er opvokset i byen og er døbt og konfirmeret i Kirken, så det var meget naturligt for os at det var der, vi skulle vies.

post-46194-1295702352.jpg

Edited by Pumpkins
0

Hvordan vi mødtes:

Jeg havde en veninde som ville på Uddannelsesmesse, og ville ikke derud alene. Jeg gad ikke med, men hun fik mig overtalt, og vi tog afsted. Derude fandt hun en bod, der reklamerede for udveksling, og der var en langhåret fyr, som hun straks fik øje på, og ville charme sig ind på. Jeg tøffed modvilligt med. På boden var en lille bamse af en fugl af en art vi ikke kunne genkende. For at få den langhårede fyrs opmærksomhed bgyndte vi at diskutere, om det var en emu eller en sær kylling, da en grumpy stemme svarer os "Det en KIWIFUGL!" fra en af de andre fyre i boden. Vi gik videre og snakkede om, hvor sur ham den anden fyr havde været. :)

Men min vendinde ville stadig gerne charme den langhårede, så vi måtte tilbage, og der blev vi inviteret med ud på en øl, for de var alligevel færdige nu. Det ville hun gerne, og jeg måtte så tage med.

Inde på pubben kom jeg til at snakke med ham den sure, som viste sig ikke at være så sur alligevel. Og vi har været sammen lige sammen.. :thumbsupsmileyanim: (min veninde og den langhårede var sammen i 5 dage :cheerleader3: )

0

Lidt tema-billedspam

post-46194-1295703538.jpg

Er helt vild med ideen om at bruge et æble som bordkort.

Da det er efterår skal vi have mange(!) levende lys. Regner ikke med at have nogle blomsterdekorationer på bordet, men er begyndt at kigge efter en masse små glas, der kan være et lille lys i. Glasene skal være forskellige så det ikke bliver for ens.

I stedet for en gæstebog laver vi et ønsketræ, hvor gæsterne kan skrive et ønske eller en lille hilsen, og hænge den på træet..

0

Annonce ♥

Kære Pumpkin,

1000 tak for dit svar i min tråd - vi tror også det bliver et godt kobberbryllup med Italien/Sicilien ind over som undertema.

Skøn årstid I skal giftes på, efteråret rummer så mange muligheder for smukke farver og en masse stearinlys - efteråret er simpelthen bare smukt.

Hyggelig landsbykirke, I skal giftes i - de gamle landsbykirker har deres egen charme, og man bliver grebet af stemningen der er - jeg er selv vokset op i den indre by i København med de store bykirker, som bestemt også er charmerende, men på en helt anden måde end landsbykirkerne.

Jeg vil følge dig på din vej til alteret og ønsker dig god fornøjelse med alle de bryllupsforberedelser du/I skal i gang med.

Mange venlige hilsner

Rikke Marie

0

Yay! Så er middag- og feststed på plads!

I søndags var vi ude og fejre min fødselsdag (som er i dag :D ) og vi valgte at spise middag på hotel søfryd. Her har H2B arbejdet, og vi havde snakket om, at det skulle være her, vi skulle holde festen.

Vi startede med en rigtig lækker middag, og allerede der var jeg allerede varm på stedet. Bagefter viste H2B mig rundt, og vi så alle festlokalerne. Lokalerne var rigtig fine, men da vi så kaffestuen var jeg solgt. Den ene væg var et vinduesparti med udsigt over fjorden. Den anden væg var en stor bogreol, og en 3 var en billedvæg med gamle lokale billeder. Da H2B og jeg begyndte at komme sammen på en irsk pub, var stemningen i stuen her spot on! vi skyndte os at reservere stuen og en festsal til middagen :rolleyes:

Bekræftigelsen kom igår :):)

Og så lige et billede:

37786_590_450_0_0_0_0.jpg

Edited by Pumpkins
0

Annonce ♥

Hotel Søfryd er et kanon sted. Der er gode omgivelser, det er centralt og der er god service (+ mad) og flinke mennesker.

Vi har spillet derude adskillige gange og sidste gang var faktisk med ledsagelse af TV3 og programmet 4 bryllupper. Jeg undrede mig meget over at nogle af de andre brude omtalte stedet og pågældende lokales form lidt negativt men det kan være taget ud af en sammenhæng.

Det eneste jeg kan sætte en finger på er at der ikke må være musik efter kl. 2.00 men sådan er det og det ved man når man booker.

Har man to selskaber i lokalerne der ligger lige op mod hinanden og selskaber som ikke følger hinanden med hensyn til forløb af middag og efterfølgende dans kan der måske være lidt lyde fra den anden sal. Det kræver dog næsten at man sidder eller står op af væggen ind mod det andet lokale hvad jeg som regel gør når jeg er derude. Udover en enkelt situation hvor der et kort sekund bare var fuldstændig tavshed i "mit selskab" og høj latter inde ved siden af har jeg dog aldrig oplevet gæster der har bemærket det og der gav det bare anledning til latter i selskabet.

Jeg har så også rigtig gode erfaringer med Restaurant Bondestuen næsten ved siden af men det er to forskellige slags steder.

Edited by diskobil
0

Hotel Søfryd er et kanon sted. Der er gode omgivelser, det er centralt og der er god service (+ mad) og flinke mennesker.

Vi har spillet derude adskillige gange og sidste gang var faktisk med ledsagelse af TV3 og programmet 4 bryllupper. Jeg undrede mig meget over at nogle af de andre brude omtalte stedet og pågældende lokales form lidt negativt men det kan være taget ud af en sammenhæng.

Det er godt at høre, at der er andre der har en god erfaring med stedet :D

Ved du, om det afsnit har været vist endnu?

0

Ja det blev vist som et af de sidste men det var ikke meget man så: Såvel af stedet som af min egen rolle. Disse programmer giver ikke et specielt godt indblik og indtryk i forløbet af bryllupsfester og stemningen, men det har formentlig heller ikke været formålet. Det er brudstykker man får taget ud af en sammenhæng. Man fokuserer på brudenes indbyrdes kommentarer og de er ofte også taget ud af en sammenhæng.

Edited by diskobil
0

Ja det blev vist som et af de sidste men det var ikke meget man så: Såvel af stedet som af min egen rolle. Disse programmer giver ikke et specielt godt indblik og indtryk i forløbet af bryllupsfester og stemningen, men det har formentlig heller ikke været formålet. Det er brudstykker man får taget ud af en sammenhæng. Man fokuserer på brudenes indbyrdes kommentarer og de er ofte også taget ud af en sammenhæng.

Tak. Vil da lige se, om jeg kan finde det :rolleyes:

0

Annonce ♥

Så har jeg fået lavet nogle udkast til, hvordan invitationerne skal se ud:

Nummer 1:

post-46194-1296291772.jpg

Her er en række småting, der skal ændres. Monogrammet skal selvfølgelig ikke være skrevet med farveblyant, og mønsteret skal være i samme farve som det næste udkast og måske også have den samme røde kant for at få lidt mere dybde..

Nummer 2:

post-46194-1296292083.jpg

Nummer 3:

post-46194-1296292003.jpg

Her skal det røde karton passe bedre til båndet og blomsten

Vi kan ikke rigtig blive enige om, hvilken en er bedst herhjemme.. H2B er mest til nummer 1, og kan ikke rigtig li nummer 2, som er den jeg er mest vild med. Nummer 1 er ikke lige mig.. Vi ender nok med at gå på kompromis med nummer 3 :rolleyes:

Edited by Pumpkins
0

I skal da også lige have indersiden med.. Her er vi dog helt enige :rolleyes:

post-46194-1296292464.jpg

post-46194-1296292502.jpg

Her skal der ikke rettes så meget.. Borten skal være lidt mindre, og så skal der være et monogram som vandmærke i baggrunden. Og så skal det selvfølgelig være lige :)

0

Annonce ♥

Super flotte invitationer :)

Syntes 2'eren er vildt flot, men hvis ikke at h2b er så vild med den, så er den jo ikke helt god. Men som du selv siger, så kan det jo være i kan lave en helt 4'er version. :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg er vild med det indvendige... Kommer nok til at låne ideen... :)

Udvendig synes jeg nummer 1 er den kønneste...

Du låner bare :iloveyou:

Er nu glad for at få feed-back, hvor er i søde... :)

Med hensyn til blomsterne i version 2 er det H2B's ide, da han ellers synes den kommer til at se for tom ud, når man har pillet omslaget af - og han skal jo også have lidt at sige engang imellem.. :thumbsupsmileyanim:

0

Det er sket siden sidst:

1)

Så er strømpebåndet bestilt hos annie.. Det bliver en hyldest til dengang han boede i New Zealand, og skal derfor være i de nationale farver. Derudover skal der stå "Me te aroha nui, kiwi", som er new zealandsk nationalsprog og betyder "med al min kærlighed, indfødt" på båndet.. Det bliver SÅ fedt, og de 3 uger må godt gå hurtigt :)

2)

Jeg er ikke længere en ebay-virgin. Jeg har bestilt 20 meter blonde (hellere for meget end for lidt) til den nette sum af 97 kr. inklusiv fragt.. :thumbsupsmileyanim: Meningen er, at jeg skal have lavet et mantilla-slør, enten selv, eller med hjælp fra en kæresten kender, der arbejder med at sy brudekjoler :loveboard:. Måske skal hun også sy min, men vil lige se hvad butikkerne har at byde på først.

3)

Reservationfortvivlelsen er sat ind. Vi skal giftes i en lille by unden de store muligheder, og vi havde regnet med at vi kunne låne den restaurerede lade, der hører til kirken. Men den er desværre kun til bisættelser, så det er jo udelukket.. Gad dog godt høre deres reaktion hvis vi prøvede at booke den 8 måneder i forvejen :bearhug: Indtil videre svæver vi lidt mellem at tage dem alle med på hotellet og holde receptionen der (den dyre, men mere tiltalende løsning) eller leje den lokale sportshals festlokaler. (den billige, men ikke så flatterende løsning) H2B mener vi har rigeligt tid, men jeg trækker mere i retningen af, at vi snart skal have lavet nogle reservationer. Bliver det på søfryd, er det dog ikke nogt problem med reservationerne.

0