cmtoft

Romantisk sommerbryllup i Italien 18. juni 2011 - er gravid :-)

1,429 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Hvor er her hyggeligt at vaere og saa maa jeg ogsaa have mig en planlaegningstraad

Lad mig forklare... Sommeren for to et halvt aar siden var jeg paa et sprogkursus i et lille landsbyparadis Italien. Her i en virkelig malerisk landsby ejer en helt enestaaende familie et lille hotel og en sprogskole. Familien har to soenner. Alle tager sig godt af gaesterne og det skulle vise sig, at den aeldste soen skulle tage sig ekstra godt af mig :cheerleader3: Jeg var lidt skeptisk i starten, omvendt aldrig foelt mig behandlet saa specielt og blevet feteret med saadan en massiv indsats fra nogen anden mands side. Han fik mig altsaa overtalt til at vende tilbage efter kort tid. Det afgoerende oejeblik: da jeg vaagnede til duften af kaffe, gik ud i stuen, hvor solen stod ind og fuglende sang midt i en stilhed uden lige... han havde lavet morgenmad med alt hvad hjertet kan begaere og jeg sad bare og noed det med en undren over det vaesen, som virkelig forstod mig paa alle maader. I was iiiiiiin love :badgirl:

Saadan gik det til, at jeg et aar efter flyttede herned. Sidste aar i maj kom han saa ind ad doeren efter en rejse, gik ned paa knae og friede mig med en diamant, og nu skal vi giftes smile.gif

Brylluppet skal staa den 18. juni 2011 og vi har inviteret 150 gaester. Det bliver et udebryllup, som 15:30 starter med vielsen i en middelalderkirke i toppen af landsbyen. Derefter holder vi en lille reception med aperitivo i hotellets have, mens vi ogsaa faar taget vores billeder som brudepar. Om aftenen er der middag og fest i Dante & Beatrices have, som jeg vil fortaelle mere om en anden dag... Se mit yndlingsbillede af os her

:thumbsupsmileyanim:

Kaerlig hilsen

Camilla

Saa langt er vi nu kommet

Her er det, vi har helt styr paa indtil videre:

Dato - 18. juni 2011

Gaesteliste - er faerdig

Invitationerne

Fest - elegant, men afslappet havefest, mere om haven her, her og plan for indretning her

Reception/aperitivo - det bliver i hotellets have med champagne og parmesan-oliven-haps

Kirken - vi har reserveret kirken

Praesten - om samtalen

Plan B ved regnvejr - vi rykker festen ned paa hotellet(have/underetage)

Musik til bryllupsceremonien - violinist og harpe

Musik til festen - et fantastisk band med Fabio som kapelmester

Fotograf - min svoger tager billeder af den officielle del - tjek siden ud! - saetter vores lid til gaesterne for resten af forloebet og jeg vil selv have kamera i tasken

Brudeboern - min niece og hans nevoe og niece. Nevoe skal baere puden med vores ringe

Frisoer - reserveret tid hos min frisoer og skal til proeve en maaneds tid foer

Oenskeseddel - oprettet blog med onskeseddel, liste hos isenkraemmere og bryllupskonto ved italiensk rejsebureau

Bryllupskage - laver HTB selv - inspiration her

Topfigur - se den her

Kokkepersonale - venner og unge mennesker

Serveringspersonale - 5-6 unge, som normalt arbejder i restauranten

Menu og drikkevarer - findes her

Vielsesringe - vi har modtaget vores ringe fra Kim Vedebech, de er lavet med disse som inspiration

Kirkedokumenter til den katolske kirke, saa de kan gifte os protestant/katolsk - se offentliggoerelsen af vores bryllup her

Aegteskabsforberedelse - nu med certifikat

Blomster brudebuket og knaphulsblomster - bukettens inspiration her - blomster til kirke og bordene er ogsaa bestilt

Bryllupsrejse - 4 dage i Venedig efter brylluppet og saa den store til Koh Samui, Thailand, i januar

Indkvartering af gaester - alle overnattende gaester har alle faaet vaerelser/lejligheder paa hotellet/i landsbyen

HTB's morgengave til mig: solbriller fra RayBan - var selv med til at vaelgesuper laekre

Min morgengave til HTB: en laenge oensket kobbergryde til min dejlige kok

Brudekjolen - min flotte kjole er bestilt hos Annie Brudekjoler

Gommens outfit - han har valgt et laekkert morkegraat jakkesaet med hvid skjorte, sort baelte og sko, med ivory slips og lommeklud og bliver saa laekker!

Og ikke mindst alt brudeudstyret:

Brudelingeri

Stroempebaand

Stroemper

Brudesko I'm so in love! og skal bare lige paa tour efter et par skiftesko for en sikkerheds skyld

Makeup - der er koebt taxfree hos MAC og Youngblood - se bare her

Frisure - store frisureinspiration og min smukke haarkam her

Blondechemise til bryllupsnatten - koebt paa www.so-sensuelle.fr

Har koebt rivesloer hos Miss-Lena

Brudetaske - saa er den endelig fundet

Praktiske ting til tasken, som compeed, lommetorklaeder osv.,

Neglelak til fransk manicure med lilla og hvid lak

Oereringene - en gave fra HTB, se dem her

Maaske et par skiftesko

Maaske en fin paraply

Alt praktisk som borde, stole, buffet, bar, lys, koekken, koeleskab og personale er HTB's hovedopgave.

Jeg staar for det toesede og det kreative:

Dekoration af haven og bordene - der er inspiration her, her, her

Bordkort, bordpynt og tableau di mariage - faerdige koncept i overblik her

Takkekort - postkort med billede af os med stort tak/grazie kort?

Gaestebog - inspiration her her, prototypen her

Andet skoent til havebrylluppet, som f.eks. her

Kosmetolog - tid til manicure, pedicure og voksning skal bare reserveres i tide

Vetoret, skulle jeg ikke vaere enig i ovenstaaende

Saa er der vist noget med bordplan, som skal klares i sidste oejeblik, for italienerne er ikke de skarpeste knive i skuffen. Vi tager resten som det kommer smile.gif

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores invitationer er i vores farver, som vi valgte en aften, vi begge skrev hvid eller elfenben som basis og 3 farver op for saa at sammenligne. Vi havde heldigvis begge valgt elfenben og jeg havde valgt lavendel, han viola(lilla), saa det var saa nemt med det. Elfenben og lilla passer rigtig godt til et udendoers sommerbryllup og er nemt at arbejde med.

Jeg noed virkelig at designe invitationerne og at han var bare lidt engageret i at vaelge sammen med mig. Inspirationen er hentet paa www.prettychicblog.dk, hvor hun har lavet noget lignede, men i helt andre farver. Perlemorsknappen repraesenterer ro, ligevaegt og havet(som jeg savner her i de italienske alpeniner). Jeg ville gerne goere noget ud af det og samtidig goere alle informationer tilgaengelige i et. Nu der var forskellige informationer til forskellige gaester, saa gav det mening at lave det som et lille bryllupshaefte og saa tilfoeje en side med de ekstra informationer, som de overnattende/tilrejsende gaester har brug for.

Vi har lagt op til en bryllupsweekend og inviterer de overnattende gaester fra fredag aften med aftensmad paa hotellet, naturligvis morgenmad paa bryllupsdagen, derpaa bryllup. Om soendagen holder vi morgenmad/brunch, hvor vi pakker gaver op. I italien er det meget almindeligt at give gaven i forvejen, eventuelt gennem en butik eller rejsebureau, saa gaveudpakningen vil vi holde paa et mere intimt plan med de relevante gaester, dvs. min familie og venner :thumbsupsmileyanim:

Det faerdige resultat er blevet godt modtaget hos de danske gaester og jeg sidder med kuverterne til de italienske nu. De skal sendes ud her i januar eller i starten af februar, men haster jo knap saa meget, som det gjorde med de danske, som skal have en chance for at spare op og booke ferie og fly.

post-46023-1295813821.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her - og man kan lige ane vores pude til ringene i lavendelfarvet med elfenbensfarvet blondekant, som jeg faldt totalt for i en papirhandel (som man har mange af i Italien)

post-46023-1295818373.jpg

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle flotte invitationer! :thumbsupsmileyanim: Wedding TV - vildt!!! :cheerleader3:

Helt vildt og skoert at have saadan en kanal - masser af "Bridezilla" -afsnit, modeshow med brude- og festkjoler fra Barcelona og en masse andet bryllupsgejl :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah ha, blev her til morgen standset af en af vores damer, som goer rent paa hotellet. Hun skal ogsaa giftes, bare 2 uger efter os og i samme kirke(byen har 2) og vil ogsaa gerne holde festen i Dante og Beatrices have... Hun var helt oproert efter at have vaeret oppe paa kommunen og tale med dem om reserveringen. Det loed til at skulle koste 600 euro og maaske mere end det alt efter, hvor meget have saa hun ville bruge! Altsaa 4500 kr. for haven, som vi har reserveret. Det synes jeg lyder af meget og ringede straks til manden! Nu er det altsaa ikke fordi vi har masser af penge til vores bryllup, isaer med det antal gaester, saa er der ikke plads til i budgettet. Endnu en grund til at elske manden min - han sagde bare "det skal I ikke taenke paa - jeg klarer det - ringer til borgmesteren...".

Dadidadidadidadaaaaaaaaaaaaaaaaa -lidt Corleone-agtig har man vel lov at vaere... eller...

Puha, oveni eksamenslaesningen og nu er den foerste omgang invitationer sendt ud... :cheerleader3:

Den er bare perfekt, den have! Den ligger paa landsbyens overst beliggende plan af 3, oppe ved det nyrenoverede taarn, og er navngivet efter Dante Alighieri og prinsesse Beatrice, datter af den velansete Familie Portinari fra Firenze. Byen er fra omkring tallet og er oprindeligt en borg. Dante Alighieri(poet, forfatter af Den Guddommelige komedie og fader til det italienske sprog) flygtede i sin tid fra Firenze, og han fulgte angiveligt vejen mod adriaterhavskysten til Ravenna og saaledes gennem vores dal. Det slutter man udfra, at han ret detaljeret beskriver vores dal, det smukke Acquacheta-vandfald og ikke mindst sin smukke prinsesse Beatrice fra Portinari-familien. Kan en haabloes romantiker blive mere varm om hjertet end ved tanken om at gifte sig i haven, hvor Dante meget vel kan have besoegt sin Beatrice, som han forgudede - og saa tilbage i slutningen af 1200-tallet?!

Suk.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aaaaaah!!!

Nu har jeg læst din tråd! Hvor skønt, skønt, skønt! :rolleyes:

Det lyder bare til at blive så romantisk!

Og sikke et scoop du har gjort dig. Ikke dårligt med en vinmand og madmand i en. Så får I i hvert tilfælde det bedste. Og i en smuk have.

Fantastico!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer