cmtoft

Romantisk sommerbryllup i Italien 18. juni 2011 - er gravid :-)

1,429 indlæg i dette emne

Stakkel!!! Kender alt til svigermonster! Hvor er vi også slemme at vi kommer og tager deres søn fra dem. Nu er jeg så heldig at bo 700 km fra dem - men besøg er anstrengende fordi man aldrig ved hvad der kommer.

Mit svigermonster sagde at jeg ikke måtte være hos H2B, for så kunne han ikke koncentrere sig om sin uddannelse - hvilket netop er endnu sværere, når man bliver nødt til at sidde og være trist i hvert sit land og bruge uendelige timer på skype.

Jeg er ked af at hoere, at du ogsaa doejer med et svigermonster... Hvor tarveligt at bestemme, hvor du maa vaere!

Det er saa strenge at kaempe med, men jeg har som sagt trukket mig indtil videre. Jeg ved ikke om det er det rigtige at goere, men jeg hverken kan eller vil staa model til det her. Det har ikke vaeret optimalt de sidste uger, faktisk - netop den med at man ikke ved, hvad der kommer og det draener mig for energi.

Oh dear....

Tror også det er det eneste rigtige at gøre at trække sig væk og holde sig lidt afstand. Det er jeg sikker på jeg også ville gøre - ellers fremstår man netop som den der vil skabe splid mellem søn og forældre. Godt at du lader ham tage det endlige valg om flytning.

Sidst jeg så svigerforældrene sagde jeg nej til et glas sekt kl 10 om morgenen og fik at vide at jeg ikke passede ind i familien af svigermonster. Na ja, hvad skal man gøre ved det. Der er ikke rigtig noget man kan ændre ved det.

Dejlig og fantastisk mand du har fået dig. Er sikkerpå i finder ud af noget sammen.

Hold da fast - hvem har saa brug for fjender? Hun lyder ogsaa som en stakkels syrlig sag...

Ja, vi har hinanden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Camilla. Jeg har jo slet ikke været i nærheden af BK i det halve af august - så først :thumbsupsmileyanim: for at du droppede studiet og kom videre.. Nogle gange er det bare ikke rigtigt og så skal man tage beslutningen og gøre noget ved det! Fedt at du gjorde det, især hvis det i Italien er ilde set på, det kræver mod...

Du skal da blive annoncør herinde og lave dine smukke bøger til alle mulige kommende brude :cheerleader3: Og alle mulige andre til alt muligt andet end bryllup!!

Så kom jeg vist til din svigermonster... Hold da op, hvor lyder hun vanvittig - det lyder som om hun føler sig truet af dig og dine evner, som hun så tydelig mangler... Ej, hvor er hun træls! Du får lige :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug: dem her af mig og så håber jeg at I finder frem til noget fornuftigt, som alle kan leve med og som din kære mand også har det godt med :blink:

Ha ha, ja, jeg er ogsaa ved at forberede mig og finde alt til at hygge mig med bogbinding og dekoration med blonder og knapper i efteraarsdagene :)

Ja, det var en befrielse at komme ud af det studie og gav mig en energi, siger jeg dig!

En energi som jeg dog lige nu sidder og proever at genfinde. Ja, hun er i sandhed vanvittig! Der skal meget til at for alvor at vaelte mig, men i dag foeler jeg mig godt nok ganske faerdig som sanger. Lyset gik, hvilket betyder at jeg skal ud af doeren og ned ad trappen og taende i et lille rum. Men svigermonster og ansat gjorde rent oppe hos broren og rendte op og ned ad trappen(ja, I know - men de er paa ferie og har givet lov til at folk roder rundt hjemme hos dem, also such a thing...). Taenk, jeg fik naermest angstanfald i form af trykken for brystet bare ved tanken om at jeg skulle moede hende.

Har snakket med min mand om det og han er helt med paa at det er uholdbart. Nu er hun taget til stranden indtil imorgen, hvor bror og family kommer hjem... jeg kan desvaerre ikke stille saa meget op, andet end end at lave vejrtraekningsoevelser og yoga for great body and mind balance (Mangler en zen-agtig smiley)

Som Nynne sagde: Jeg gaar i braedderne - er der nogle, der skal have noget med? :blink:

:bearhug:

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha, ja, jeg er ogsaa ved at forberede mig og finde alt til at hygge mig med bogbinding og dekoration med blonder og knapper i efteraarsdagene :)

Ja, det var en befrielse at komme ud af det studie og gav mig en energi, siger jeg dig!

En energi som jeg dog lige nu sidder og proever at genfinde. Ja, hun er i sandhed vanvittig! Der skal meget til at for alvor at vaelte mig, men i dag foeler jeg mig godt nok ganske faerdig som sanger. Lyset gik, hvilket betyder at jeg skal ud af doeren og ned ad trappen og taende i et lille rum. Men svigermonster og ansat gjorde rent oppe hos broren og rendte op og ned ad trappen(ja, I know - men de er paa ferie og har givet lov til at folk roder rundt hjemme hos dem, also such a thing...). Taenk, jeg fik naermest angstanfald i form af trykken for brystet bare ved tanken om at jeg skulle moede hende.

Har snakket med min mand om det og han er helt med paa at det er uholdbart. Nu er hun taget til stranden indtil imorgen, hvor bror og family kommer hjem... jeg kan desvaerre ikke stille saa meget op, andet end end at lave vejrtraekningsoevelser og yoga for great body and mind balance (Mangler en zen-agtig smiley)

Som Nynne sagde: Jeg gaar i braedderne - er der nogle, der skal have noget med? :blink:

:bearhug:

Ej, det duer jo simpelthen ikke, hvis du får trykken for brystet bare ved tanken om at møde hende... Hvad er jeres muligheder? Kan I flytte derfra eller finde nyt job? Men puha, det er jo også nogle vildt svære valg at skulle træffe!! Jeg håber på det bedste for jer :)

Hun lyder meget italiensk på den negative måde vel og mærke.. Jeg har selv arbejdet for en italiener i hans restaurant og jeg sagde op fordi han en dag flippede totalt ud på mig, fordi jeg sagde til en kunde at vi ikke havde en vin han gerne ville have til sin middag - men min chef havde lige købt den (som i en af hans andre ansatte kom ind med den i det øjeblik, den var ikke engang kommet på hylden endnu!) og det skulle jeg da havde vist!! Så sendte han mig hjem for den aften - behøver jeg at sige, at jeg IKKE kom derind igen og det tog lang tid, før jeg overhovedet gad at tage derind og spise, selvom det var det bedste pizza i byen!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh honey, har først lige set din mega nederen situation nu!!! Alt klogt er jo sagt af de andre søde zillaer, så jeg må bare bidrage med et kæmpe :bearhug: og en kraftig opfordring til at I ser at komme længere væk fra den skrupskøre kvinde og så er det verdens bedste idé, at du ser at få gang i din egen karriere (og indkomst) væk fra hotellet - så må manden tage den tid, det tager at beslutte sig omkring hans egen arbejdssituation, men du skal altså IKKE lægge flere kræfter på det sted før det engang (måske?) er jeres!!!

Lad hende for alt i verden ikke kaste en skygge over jeres fantastiske bryllup - det er jo heldigvis veloverstået og både jer og jeres gæster havde en vidunderlig og uforglemmelig dag - det kan hun ALDRIG tage fra jer :loveshower:

Tæl til ti, slug en bunke kameler, go to you happy place, tag et langt afslappende bad, køb et par nye sko og begynd så at lægge nogle planer for hvordan, du kan skabe dit eget liv i Italien uafhængigt af familiehotellet :bearhug::bearhug::bearhug:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære, kære Charlotte,

Hvor er din svigermor dog en prøvelse i disse dage, gør mig ondt på dine og din mands vegne :unsure: !

Lyder som en god idé, at få en karriere væk fra familiehotellet, spørgsmålet er bare, hvad vil I gå ind i?

Lidt lommepsykologi: Kunne det tænkes, at årsagen til din svigermors udfald mod dig, slet ikke skal findes hos din svigermor - men derimod hos din svigermormor? Hun har jo også skabt sig tosset i forbindelse med jeres bryllup, som var romantisk, velorganiseret og mindeværdigt for alle involverede.

Det er sådan, at bliver man angrebet/føler sig presset, så angriber man en, som man anser for at være svagere end en selv - det mislykkes hvis personen man angriber ER stærk!

Under alle omstændigheder, keep the spirit high!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh honey, har først lige set din mega nederen situation nu!!! Alt klogt er jo sagt af de andre søde zillaer, så jeg må bare bidrage med et kæmpe :bearhug: og en kraftig opfordring til at I ser at komme længere væk fra den skrupskøre kvinde og så er det verdens bedste idé, at du ser at få gang i din egen karriere (og indkomst) væk fra hotellet - så må manden tage den tid, det tager at beslutte sig omkring hans egen arbejdssituation, men du skal altså IKKE lægge flere kræfter på det sted før det engang (måske?) er jeres!!!

Lad hende for alt i verden ikke kaste en skygge over jeres fantastiske bryllup - det er jo heldigvis veloverstået og både jer og jeres gæster havde en vidunderlig og uforglemmelig dag - det kan hun ALDRIG tage fra jer :loveshower:

Tæl til ti, slug en bunke kameler, go to you happy place, tag et langt afslappende bad, køb et par nye sko og begynd så at lægge nogle planer for hvordan, du kan skabe dit eget liv i Italien uafhængigt af familiehotellet :bearhug::bearhug::bearhug:

Tusind tak, soede pige :bearhug:

Ja, det er en mega nederen situation, men ikke desto mindre begynder jeg at kunne se mig ud af den efter at vaere gaaet helt ned i gaar. Min egen karriere(og indkomst) skal paa banen igen og min mand stoetter mig heldigvis i det, ligesom flere af byens kvinder goer det(ikke at vi har fortalt alle om konflikten - kun til en af dem). Det er lidt noget rod lige nu, men som han siger, saa skal jeg ikke foretage mig andet end at slappe af og lave min egen lille butik eller hvad jeg nu har lyst til at skabe for mig selv. Vi har ogsaa aftalt at spise meget mere herhjemme, baade frokost og aftensmad, saa vi kan faa skabt vores eget liv ved siden af, saa at sige.

Mens vi proever at genskabe vores egen balance, saa lad os se, havd familien finder ud af og om der ikke dukker et droemmehotel op ude ved havet, som vi kan leje og drive i et par saesoner. Det ville vaere det sundeste for os, tror vi begge, og min mand er udmaerket klar over, at jeg nemmere ville kunne skabe mit eget netvaerk derude, end jeg kan her i en mikrolandsby. Men det kraever lige nu, at han faar tid til i det mindste at proeve at faa genskabt den anden balance her i familieforetagenet... Han vil ogsaa gerne afslutte de projekter, han har sat igang og det skal han helt sikkert ogsaa have lov til.

:kiss:

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære, kære Charlotte,

Hvor er din svigermor dog en prøvelse i disse dage, gør mig ondt på dine og din mands vegne :unsure: !

Lyder som en god idé, at få en karriere væk fra familiehotellet, spørgsmålet er bare, hvad vil I gå ind i?

Lidt lommepsykologi: Kunne det tænkes, at årsagen til din svigermors udfald mod dig, slet ikke skal findes hos din svigermor - men derimod hos din svigermormor? Hun har jo også skabt sig tosset i forbindelse med jeres bryllup, som var romantisk, velorganiseret og mindeværdigt for alle involverede.

Det er sådan, at bliver man angrebet/føler sig presset, så angriber man en, som man anser for at være svagere end en selv - det mislykkes hvis personen man angriber ER stærk!

Under alle omstændigheder, keep the spirit high!

Tak for din stoette :)

Jeg tror ikke, det er svigermormoren, som min mand trods alt er gaaet til de sidste dage... hun kan vaere slem, men min svigermor er som produkt af hende desvaerre rigtig slem.

Jeg er som sagt slet ikke i tvivl om at denne her situation ikke handler om mig, men om en ganske grundlaeggende familievirksomhedskonflikt og en skrupskoer og presset kone...

I will keep the spirit high !!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her til aften er svigerne kommet hjem. Jeg har vaeret nede for at hente min hundebasse og bringe ham tilbage efter gaaturen. Saa har jeg smilet til svigerfar og talt med et par hotelgaester, men svigermor var der ikke... vi bestemte os for at jeg spiser hjemme igen i aften, for de maa godt kunne maerke, at det ikke er iorden.

Min mand vil tale alvorligt med sin familie imorgen, startende med sin bror, som lige er komme hjem fra ferie. Jeg tager til stranden ogsaa lige fra morgenen af, for jeg skal ikke blandes ind i det og traenger til lyden af duften af hav.

Bless him...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt at han tager sig af det og du ikke skal være en del af det.

Spiser i ellers sammen hver aften alle sammen eller hvor er det du bliver hjemme fra?

Skønt!! Håber du får en dejlig tur til stranden og nyder dagen væk fra stressen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej søde skat hvor er jeg bare ked af at høre at hun igen er på nakken af dig!! :shooter:

Jeg husker tydeligt da vi havde nødforum, og du virkelig fik brug for nødforummet!!!

Jeg håber virkelig at det går iorden for jer, men må sige at uanset hvor godt det bliver efter den omgang her, så ville jeg nok vælge at flytte lidt væk uanset hvad i en periode (og selvfølgelig så det er htb der vælger det - jeg elsker dig for at du altid har styr på detaljerne og tænker det så meget igennem :heart: )

Det vil nok være lidt sundt ikke at bo så tæt op af svigermor, man ved jo aldrig hvornår hun igen får et flip!

Du har altså virkelig en fantastisk mand, det håber (og ved) jeg at du sætter pris på!

Jeg vil glæde mig til at komme ned til et hyggeligt lille italiensk hotel ved vandet hvor du (uden tvivl) vil være en fantastisk vært (som selv sættet dagsorden og holder orden) og hvor din mand skal lave de lækreste italienske retter... Åh et glad vin på balkonen i solnedgangen! :loveboard:

Du får mig altid til at tænke så afslappet når jeg sender dig en tanke, din energi kan mærkes gennem det du skriver!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at han tager sig af det og du ikke skal være en del af det.

Spiser i ellers sammen hver aften alle sammen eller hvor er det du bliver hjemme fra?

Skønt!! Håber du får en dejlig tur til stranden og nyder dagen væk fra stressen.

Ja, vi spiser egentlig allesammen sammen baade til frokost og til aften, men nu har vi/jeg saa spist hjemme siden soendag aften. Ikke at det goer det store, for jeg nyder meget at vaere os to :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det hele skal nok gå :kiss: Det vigtigste er, at dig og din dejlige mand er enige om at holde sammen og så gør det uanset.. :loveshower:

Du skal finde din plads og rolle i jeres liv i Italien sammen og personligt tror jeg, du vil få størst tilfredsstillelse ved, at gøre det uden for hotellets regi. Derfor kan du jo godt give et nap med engang imellem, når det hele brænder på og svigermonster indser, hun alligevel ikke helt kan undvære dig - men hav først og fremmest dine egne ting at passe, så står du stærkere GP

...og så skal du da lige have et lille godnat :bearhug::biggrin:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej søde skat hvor er jeg bare ked af at høre at hun igen er på nakken af dig!! :shooter:

Jeg husker tydeligt da vi havde nødforum, og du virkelig fik brug for nødforummet!!!

Aah, ja, det satte noedforummet i et helt andet perspektiv. Det her er vist mere haardt, men ogsaa et vendepunkt af en slags... :unsure:

Jeg håber virkelig at det går iorden for jer, men må sige at uanset hvor godt det bliver efter den omgang her, så ville jeg nok vælge at flytte lidt væk uanset hvad i en periode (og selvfølgelig så det er htb der vælger det - jeg elsker dig for at du altid har styr på detaljerne og tænker det så meget igennem :heart: )

Jeg synes helt sikket ogsaa, det vil vaere det bedste at flytte lidt vaek, for det er svaert at aendre noget, saalaenge "maskinen" skal koere videre... Ane, hvor er du soed - elsker dig for at du siger det :heart:

Det vil nok være lidt sundt ikke at bo så tæt op af svigermor, man ved jo aldrig hvornår hun igen får et flip!

Just what I am thinking - det er aldrig godt med utilregnelige mennesker og bliver pt. lidt underligt tilmode ved tanken om at faa boern i saadan et vanvittigt naermiljoe :blink:

Du har altså virkelig en fantastisk mand, det håber (og ved) jeg at du sætter pris på!

Jeg elsker ham MEGET, meget hoejt :a1221:

Jeg vil glæde mig til at komme ned til et hyggeligt lille italiensk hotel ved vandet hvor du (uden tvivl) vil være en fantastisk vært (som selv sættet dagsorden og holder orden) og hvor din mand skal lave de lækreste italienske retter... Åh et glad vin på balkonen i solnedgangen! :loveboard:

Jeg vil NYDE at dele lidt dolce vita med dig :loveboard:

Du får mig altid til at tænke så afslappet når jeg sender dig en tanke, din energi kan mærkes gennem det du skriver!

I am lost for words - paa den gode maade :kiss:

Tak, soede pige :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det hele skal nok gå :kiss: Det vigtigste er, at dig og din dejlige mand er enige om at holde sammen og så gør det uanset.. :loveshower:

Du skal finde din plads og rolle i jeres liv i Italien sammen og personligt tror jeg, du vil få størst tilfredsstillelse ved, at gøre det uden for hotellets regi. Derfor kan du jo godt give et nap med engang imellem, når det hele brænder på og svigermonster indser, hun alligevel ikke helt kan undvære dig - men hav først og fremmest dine egne ting at passe, så står du stærkere GP

...og så skal du da lige have et lille godnat :bearhug::biggrin:

Det er ikke mindre end FANTASTISK med al den her stoette, alle darlings :BKSTREET:

Som normalt selvkoerende dansker, der lige foeler sig tabt i det italienske kaos, saa er det uvurderligt lige at faa et reality tjeck og moralsk opbakning herinde fra jer, som er kritiske, realistiske og hjertelige.

Ja, styrken skal genfindes og det starter med en dejlig dag paa stranden i selskab med en koeletaske og et par boeger om hoteldrift :thumbsupsmileyanim:

Du skal have det stoerste godnatklem, soede pige :biggrin::bearhug:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering paa svigermonstersituationen

Saa er der gaaet en uge siden min mand vaekkede mig med krisei oejnene. Og her til formiddag ringede svigermonstret saa paa doeren med ordene det er svigermooor og jeg svarede med et Oh dio - egentlig fint at aabne doeren og tage imod hende med et smil og faa et tilbage, begge velvidende om at vi er ragende forskellige og har ikke samme dagsorden for vores liv...

Saa snakkede vi om tingene for hendes soen og min mands skyld. Hun vidste ikke hvorfor det var som det var, men uenighederne beror ifoelge hende paa at vi er saa forskellige. Som hun sagde, saa er hendes anden svigerdatter mere som hende selv og ringer ned om morgenen for at hoere, hvad hun skal lave i dag (Meget fint, men saadan arbejder jeg bare ikke...). Og saa var der jo det med at jeg sover saa laenge(hvilket jeg ikke goer, men ordner ting herhjemme indtil jeg maerker, at nu kan jeg gaa ned og i hjaelpe med at daekke bord og fylde butikken op indtil vi skal spise frokost... saa skal jeg i det mindste ikke vaere overfloedig dernede). Hun undrede sig over, at jeg ikke bare havde vaeret som "alle andre", som floed med stroemmen og gled ind i arbejdet. Jeg svarede at den kaempe fejl, jeg havde begaaet var, at jeg ikke havde insisteret paa at faa defineret en rolle fra starten. Gentog det hele 3 gange, som i FAT OG FORSTAA MIG - det er ikke mig, der er noget galt med.

Hun foeler sig tilsyneladende naermest bange for at bede mig om at lave det ene eller det andet, for det havde jo synes som om jeg var kommet herned for at blive direktoer for det hele. Det var som om min mand havde stillet mig op paa en piedestal! Herregud, sagde jeg, jeg er kommet herned for at vaere sammen med min mand og har aldrig haft paa dagsordenen at overtage noget som helst - planen var at studere! Jeg vil da hverken eje eller have det hotel som det er nu og vil ikke roere hendes papirrod med en ildtang!

Men som jeg fortalte hende: jeg observerer en virksomhed med de briller, jeg nu engang har i kraft af min uddannelse i netop business management. Jeg undrer mig og stiller spoergesmaalstegn, naar min mand ikke betaler til pensionskasse og naar hver lille familie ikke har et budget og et raadighedsbeloeb. Men stol paa at din soen har en kvik hjerne og selv har set de ting allerede foer jeg kom ind i hans liv. Tro ikke, at jeg saetter ham ting i hovedet og selt ikke for at skade dig. Jeg stoetter ham, fordi han er min mand, fordi jeg elsker ham og fordi vi er i faerd med at skabe et liv sammen. Men JEG har faktisk bedt ham om at gaa frem med sensibilitet og taalmodighed, fordi det nu engang ER hans foraeldres livsprojekt, han piller ved. Saa havde jeg hende med taarerne trillende og det var vel nok rart.

Jeg sagde, at jeg nu trak mig lidt tilbage og ville tjene mine egne penge - betale mit laan tilbage og staa for nogle af vores udgifter. Hun begyndte paa den gamle med at min mand altid bruger for mange penge - den gled jeg af paa. Jeg forklarede meget tydeligt, at der ikke er hemmeligheder mellem min mand og jeg - og at jeg er her for ham og ikke for andet. Han kender alt til min oekeonomi med studielaan, ja, kort sagt hele pakken! Beslutningen om at droppe ud af studiet var en faelles beslutning. Hvis vi skal vaek, saa er det ham, der tager beslutningen, ikke mig, men jeg foelger ham selvfoelgelig og det er saaledes OGSAA en faelles beslutning. At han nu vil kraever forandringer og kraever at de retter ind, det er hans projekt - jeg har ikke aktier i det.

Jeg sagde ogsaa til hende, at saafremt det er meningen, at soennerne skal overtage, saa er overdragelsen nemmere for alle, hvis den sker gradvis. Og jeg sagde, at set med mine oejne, saa kunne man strukturere arbejdet bedre og faa mere tid - allesammen! Men understregede at det ikke er mit projekt og at jeg nu vil tjene mine egne penge, som jeg har gjort det siden jeg var 12 aar, Ganske ligesom jeg aldrig har vaeret sat i verden for at vaere boksebold og ikke oensker flere af de angreb paa min person.

Hun begyndte ogsaa med at vi kunne lade alle de ansatte blive hjemme og klare det hele selv, for saa kunne vi spare... Og saa er hun af den overbevisning, at min mand vil have svaert ved at finde arbejde som kok med den alder han har(37) og saa i disse tider. Jeg tror hun er meget desperat.

Naa, men det er status og jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det - det er vel bedre end ingenting... :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes absolut, det er positivt, at I får snakket, uanset om I finder ud af, at I bare er uenige. Din beskrivelse lyder meget som respekt for hinanden og et ønske om at finde hinanden gennem alt mudderet.

Jeg synes, du er så mega sej, og du lyder til at være en rigtig stærk pige. Det er så godt, at du bare stille og roligt står ved, hvad du står for. Hun har øjensynligt fået et chok over, at du ikke bare er som alle andre, og at du er så fremmed for hende gør dig til det perfekte offer for de forandringer, hun mærker i forbindelse med din mands lille oprør. Hmm gad vide, om vi ikke alle et eller andet sted havde reageret sådan (bare med lidt mindre sydlandsk temperament og lidt mere indebrændt backstabbing, som vi nu gør i DK), rationelt eller ej. Jeg er bestemt ikke psykolog, prøver bare at leve mig ind i det.

Men uanset årsagen, er kan vi aldrig blive uenige om, at hendes opførsel bare slet ikke er i orden. En familie (også sviger) skal bare give tryghed, især når I bor så tæt sammen. Og de sidste par sammenstød I har haft, lyder til at være red-flag-danger symptomer på, at noget er nødt til at forandres. Hun kan nok ikke rokke sig så mange tommer, hun er alt for integreret i virksomheden, den tætte familie og det lille samfund.

Jeg synes stadig, det lyder som en rigtig god idé, at I kommer væk derfra på en eller anden måde.

Sender dig mange kram og tanker

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak skal I have, soede piger :kiss:

Ja, jeg foeler mig ogsaa lidt staerkere som personen Camilla i dag. Jeg er glad for at jeg ikke holdt igen med min position og fik forklaret hende hvor jeg kommer fra, saa at sige. Hun fik forklaret mig, hvor hun kommer fra og vi er nu klar over, at vi ikke taenker ens og ikke helt har samme dagsorden. For mig er det skam ok, bare det ikke betyder fortsatte angreb og min mand kan faa gennemfoert de noedvendige forandringer. Jeg er i tvivl om, hvorvidt hun forstod, at jeg ikke er i en position, hvor jeg vil indgaa i den daglige drift (men maaske hjaelpe med enkeltprojekter).

Jeg er ikke i tvivl om at vi vil have godt af at komme vaek og proeve kraefter med vores eget - da saerligt efter min mand er kommet lidt ud af busken og har luftet droemmen om et hotel ved havet. Nu er det vigtigste for ham at finde ud af, om vi kan blive her eller om systemet er laast fast. Det kraever sin mand og sin tid.

Igaar fik vi en god snak om, hvad vi egentlig vaerdimaessigt forventer af vores liv sammen og har skrevet 5 noegleord ned, som vi har lovet hinanden aldrig at miste forbindelsen til - in the name of love :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt du har det bedre! :hug:

Lyder som en god plan med de 5 nøgleord.

Håber i finder et godt hotel ved havet i kan klare sammen og starte jeres eget liv. Det ville være skønt - håber jeg også en dag jeg kan.

Jeg har arbejdet 4 år på hotel i Frankrig og er serviceøkonom med speciale i turisme, så det er måske lidt urealistisk - men man har da lov at drømme. :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, sikke en snak med svigermor. Men ja, godt at I fik snakket!

Da jeg læste Malouskis kommentar kunne jeg ikke lade være med at tænke lidt på situationen fra svigermors side (som jeg oplever det)

Hun er en bestemt midaldrene italiensk dame som ånder og lever for familieforetagenet. Hun er glad for sit liv og stolt over hvad hun har opnået særlig mht hotellet og sine sønner. Stedet er blevet kørt på samme måde de sidste mange år (måske nærmest i generationer) og det har fungeret. Svigermor tror på de værdier som hotellet repræsenterer og har måske lidt afsky til store hotelkæder hvor det hele bliver lidt samlebåndsagtigt. Hendes to sønner har valgt at arbejde i familiens foretagende og den ene har fået kone og børn som også deltager og alt kører rundt (men måske også kun lige?) fordi alle knokler som var det deres kæreste eje uden egentlig at stille krav til at de selv skal få noget ud af det, eller at de har forslag og indvendinger til ændringer.

Hendes anden søn finder sig en (fantastisk :loveboard: ) dansk pige som kommer fra en helt anden kultur og som læser på universitet. Hun har en masse viden og uddannelse indenfor restaurationsbranchen.

Mange ting ændrer sig da hun flytter til hotellet. Hun er sød, men kommer fra en meget anderledes kultur har mange meninger, ben i næsten og ved hvad hun vil og ikke vil.

Sønnen er meget glad for den nye pige og bruger mere og mere tid sammen med hende - tid som han tidligere har brugt på hende og hotellets drift..

-----------------------------------------------------------------------------

-det er bare tanker det her Camilla - håber du kan følge mig.

Nu må du ikke misforstå det, og langt det meste af det jeg har tænkt ved jeg jo absolut intet om (hvordan tingene var mellen svigermor og din mand før du kom osv osv)

:bestwishes:

EDIT: nu har jeg læst det igennem, og ved ikke helt om jeg synes det er lidt rodet :rolleyes: Men altså det jeg ville sige var ihvertfald noget med at svigermor har nogle enemærker hvor du måske er kommet lidt ind på (fx hendes søn som nu vælger dig frem for hende) men mht hotelles drift kan hun lidt bedre sige at du skal "holde dig væk" eller at det du gør er forkert...

Man kunne næsten have ondt af kvinden, hvis ikke det var fordi hun havde behandlet dig så groft og reageret helt helt forkert i situationerne!!

Redigeret af Ane.dk
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, sikke en snak med svigermor. Men ja, godt at I fik snakket!

Da jeg læste Malouskis kommentar kunne jeg ikke lade være med at tænke lidt på situationen fra svigermors side (som jeg oplever det)

Hun er en bestemt midaldrene italiensk dame som ånder og lever for familieforetagenet. Hun er glad for sit liv og stolt over hvad hun har opnået særlig mht hotellet og sine sønner. Stedet er blevet kørt på samme måde de sidste mange år (måske nærmest i generationer) og det har fungeret. Svigermor tror på de værdier som hotellet repræsenterer og har måske lidt afsky til store hotelkæder hvor det hele bliver lidt samlebåndsagtigt. Hendes to sønner har valgt at arbejde i familiens foretagende og den ene har fået kone og børn som også deltager og alt kører rundt (men måske også kun lige?) fordi alle knokler som var det deres kæreste eje uden egentlig at stille krav til at de selv skal få noget ud af det, eller at de har forslag og indvendinger til ændringer.

Hendes anden søn finder sig en (fantastisk :loveboard: ) dansk pige som kommer fra en helt anden kultur og som læser på universitet. Hun har en masse viden og uddannelse indenfor restaurationsbranchen.

Mange ting ændrer sig da hun flytter til hotellet. Hun er sød, men kommer fra en meget anderledes kultur har mange meninger, ben i næsten og ved hvad hun vil og ikke vil.

Sønnen er meget glad for den nye pige og bruger mere og mere tid sammen med hende - tid som han tidligere har brugt på hende og hotellets drift..

-----------------------------------------------------------------------------

-det er bare tanker det her Camilla - håber du kan følge mig.

Nu må du ikke misforstå det, og langt det meste af det jeg har tænkt ved jeg jo absolut intet om (hvordan tingene var mellen svigermor og din mand før du kom osv osv)

:bestwishes:

EDIT: nu har jeg læst det igennem, og ved ikke helt om jeg synes det er lidt rodet :rolleyes: Men altså det jeg ville sige var ihvertfald noget med at svigermor har nogle enemærker hvor du måske er kommet lidt ind på (fx hendes søn som nu vælger dig frem for hende) men mht hotelles drift kan hun lidt bedre sige at du skal "holde dig væk" eller at det du gør er forkert...

Man kunne næsten have ondt af kvinden, hvis ikke det var fordi hun havde behandlet dig så groft og reageret helt helt forkert i situationerne!!

Tak, soede Ane, det er en ret rammede analyse ... slet ikke rodet og slet ikke noget, jeg misforstaar :kiss: Jeg er sikker paa at det ikke er nemt for hende, som sagt og jeg skal da ogsaa vaere den foerste til at indroemme, at JEG kunne have gjort et eller andet andet for at komme ind fra hoejre paa en mere hensigtsmaessig maade. Lige nu virker det til at hun har fundet fred med min tilstedevaerelse.

Alt andet lige, saa har vores snak hjulpet paa tingene, ligesom det virker som om det har hjulpet at jeg ligesom er "backet off" og har gang i mine egne ting og sager. Jeg har givet en haand med her og der og passer mest de ting, der giver umiddelbart resultat for hende, saasom salg af typiske produkter, chauffoer for gaester eller afrydning af morgenmadsbuffeten, saa hun sparer en transport eller de ansatte kan goere noget andet.

Der er stadig lang vej, foer vi kan leve vores liv paa den maade, vi oensker det, men lige nu tager vi den lidt med ro og goer vores bedste :)

- og saa skal du snart giftes!!!!!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer