Cindiej

Brudebuketten

30 indlæg i dette emne

Snakkede netop lige med min søster, og fortalte hende jeg havde set billeder af nogle brudebuketter, som var virkelig smukke. :rolleyes:

Men så siger hun, at hun mener at manden skal stå for den, hun så ikke hendes før på dagen.

Er det en tradition at det er sådan?

Puha føler mig bare så ny i det her aner virkelig ikke særlig meget om noget som helst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede netop lige med min søster, og fortalte hende jeg havde set billeder af nogle brudebuketter, som var virkelig smukke. :rolleyes:

Men så siger hun, at hun mener at manden skal stå for den, hun så ikke hendes før på dagen.

Er det en tradition at det er sådan?

Puha føler mig bare så ny i det her aner virkelig ikke særlig meget om noget som helst :)

Traditionen er vist, at det er manden, der sørger for den. Har egentlig ikke noget at have min påstand i udover, at sådan har det været til de bryllupper, jeg har været til og har hørt om. Men jeg har i hvert fald brugt min overbevisning til, at det bliver min H2B, der sørger for buketten - under kyndig vejledning af, hvad jeg godt kunne tænke mig :)

Tror også, det er noget med, at hans knaphulsblomst skal matche buketten - og nok derfor mest praktisk, det er ham, der sørger for det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

traditionen siger, at det er manden, som skal købe brudebuketten, meeeeeen da jeg ringede rundt, for at få priser på, det som jeg ønskede mig, der fik jeg af vide at det var 8 ud af 10 hvor det var kvinden der bestilte brudebuketten, for at sikre at den passer med resten...

Jeg bestilte selv min brudebuket, da jeg havde en kollega, som kunne lave den, som jeg ønskede den til billigere penge end blomsterforretningerne kunne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at valg af brudebuket i høj grad er ved at blive overtaget af kvinderne. Jeg synes i bund og grund, at det er rigtig hyggeligt at lade manden stå for den helt alene, men omvendt vil mange af os jo også gerne have at den kommer til at matche resten af dekorationerne.

Jeg spurgte min mand hvordan han havde det med det, altså at jeg vejledte blomsterdekoratøren, og han sagde at hvis jeg havde det bedst med det var det ok, han ville jo alligevel bare gå ned til blomsterhandleren og sige at det skulle være en pæn buket. :)

Så jeg bestilte det hele samlet: brudebuket, buketter til brudepiger, knaphulsblomster og borddekorationer, så blomster og farvevalg passede sammen over hele linjen.

Dog vil jeg sige, at hvis han havde insisteret på at han gerne ville sørge for den i al hemmelighed, ville jeg også have accepteret dette. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Keld og mig, har vi lavet en aftale om, at Keld udover brudebuketten står for ALLE blomsterdekorationerne, inklusive dem i kirken og på feststedet - og jeg er helt tryg ved at overlade det til ham.

:rolleyes:

Synes egentlig traditionen med, at det er manden, der finder brudebuketten er hyggelig, og naturligvis en stor tillidserklæring til ham - de fleste mænd kan faktisk godt finde ud af, at finde BUKETTEN til deres brud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er det H2B, der bestiller min buket :) Jeg synes, det er en meget sød tradition, og jeg er sikker på, at han nok skal gøre det godt! Jeg synes ikke, at jeg absolut behøver have en finger med i alt :rolleyes: Han ved, hvilke farve jeg godt kan tænke mig om, og han har det også spurgt lidt til form osv. Jeg glæder mig til at se, hvad han ender op med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde faktisk tænkt, at det skulle jeg nok styre....

Men det føles lidt underlig, at skulle købe blomster til sig selv... Og når jeg tænker over det, så køber han jo faktisk ind imellem nogle rigtig fine buketter til mig, så jeg har ikke grund til at tro, at han ikke kan klare opgaven...

Samtidig syntes han også, at det er lidt fedt, at få ansvaret for en lille del, når nu jeg ordner alt andet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god tradition, den "første" buket ud af forhåbentlig mange fra din mand :rolleyes: Min H2B skal sørge for min buket, og da han er med til at bestemme farvetemaet, samt hvad farve vest han skal have på, ved han også hvilken farve buket vi begge ønsker at få.. Det eneste jeg vil "bestemme" er størrelsen på buketten, da min H2B jo ikke aner hvordan min kjole kommer til at se ud og hvilken størrelse der kommer til at passe til kjolen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er det også min mand der bestiller bukketten og står for oppyntning af kirken.. Jeg ser det heller ikke før på dagen.. Men han har fået trusler om hvad der ville ske hvis han ikke holdt sig til farvetemaet :) - altså den SKAL bare være pink <3

Men stoler 100 % på ham, han tænker som regel mest på hvad jeg vil have og hvad der passer bedst til mig.. og han finder alligevel altid ting der er endnu pænere end dem jeg selv ville vælge, så det er ikke noget jeg bekymre mig om :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har et lille side spørgsmål...

er der noget om at bruden ikke selv må lave sin buket?

er selv blomsterdekoratør, og har ikke tiltro til at det er godt nok, hvis jeg ikke selv laver buketten...

men så var det jo lige at min tidligere chef fortalte mig, at det betyder uheld eller noget i den stil, hvis bruden selv laver buketten...

også var det at jeg lige ville høre, om nogle af jer har hørt noget tilsvarende...?

ved at bruden ikke må syg sin kjole selv. men det med buketten har jeg ikke hørt før

Håber der er en der ved noget omkring det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har et lille side spørgsmål...

er der noget om at bruden ikke selv må lave sin buket?

er selv blomsterdekoratør, og har ikke tiltro til at det er godt nok, hvis jeg ikke selv laver buketten...

men så var det jo lige at min tidligere chef fortalte mig, at det betyder uheld eller noget i den stil, hvis bruden selv laver buketten...

også var det at jeg lige ville høre, om nogle af jer har hørt noget tilsvarende...?

ved at bruden ikke må syg sin kjole selv. men det med buketten har jeg ikke hørt før

Håber der er en der ved noget omkring det

Jeg mener helt bestemt, at der ikke er noget i det. Højest en blomsterbinder eller 100 som kan få ekstra kunder på den konto.

Vi snakker også om, at jeg skal lave den selv og jeg vil ikke holde mig tilbage, for et sådan "uheld med at binde buketten selv" må, (hvis der er nogen sådan ordlyd), være af forholdsvis ny dato.

Jeg syntes det er en smuk ide, at nogen nær brudeparret, eller parret selv, laver den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Snakkede netop lige med min søster, og fortalte hende jeg havde set billeder af nogle brudebuketter, som var virkelig smukke. :)

Men så siger hun, at hun mener at manden skal stå for den, hun så ikke hendes før på dagen.

Er det en tradition at det er sådan?

Puha føler mig bare så ny i det her aner virkelig ikke særlig meget om noget som helst :bearhug:

Traditionen siger, at det er manden der står for det med buketten. Men bruden kan da have nogle ønsker til hvordan hun synes den skal være :balloons:

Jeg trodser så den tradition og laver den selv af stofblomster, som jeg selv sidder og laver :)

Ligesom der er forskellige traditioner for om man må sy sin egen kjole - den laver jeg også selv :thumbsupsmileyanim:

Lyt til hvad dit hjerte siger og tag en snak med din kommende mand :iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Har et lille side spørgsmål...

er der noget om at bruden ikke selv må lave sin buket?

er selv blomsterdekoratør, og har ikke tiltro til at det er godt nok, hvis jeg ikke selv laver buketten...

men så var det jo lige at min tidligere chef fortalte mig, at det betyder uheld eller noget i den stil, hvis bruden selv laver buketten...

også var det at jeg lige ville høre, om nogle af jer har hørt noget tilsvarende...?

ved at bruden ikke må syg sin kjole selv. men det med buketten har jeg ikke hørt før

Håber der er en der ved noget omkring det

Jeg mener helt bestemt, at der ikke er noget i det. Højest en blomsterbinder eller 100 som kan få ekstra kunder på den konto.

Vi snakker også om, at jeg skal lave den selv og jeg vil ikke holde mig tilbage, for et sådan "uheld med at binde buketten selv" må, (hvis der er nogen sådan ordlyd), være af forholdsvis ny dato.

Jeg syntes det er en smuk ide, at nogen nær brudeparret, eller parret selv, laver den.

Jeg har aldrig hørt at man ikke må lave sin buket selv :thumbsupsmileyanim:

jeg laver min af hjemmelavede stof/organza blomster.

Og jo, man må også gerne sy sin egen kjole, man må bare ikke sy det sidste sting - så den laver jeg naturligvis også selv.

Ja og andre siger at hvert et sting i din kjole du laver selv, betyder en tåre i ægteskabet.

Jeg TROR på at det man selv tror på virker :)

Held og Lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg overlod også den opgave til min mand. Vi havde kigget på nogle billeder, hvor jeg havde givet udtryk for hvad jeg godt kunne tænke mig. Må være ærlig og sige at jeg ikke gik op i, om det passede til vores bordpynt osv. Jeg ved at min mand havde talt med min mor om, hvad hun syntes osv. Og jeg blev så glad for den buket, den var lige som den skulle være og så smuk. Det var fedt at få en overraskelse på selve dagen og yderligere at han havde valgt den, så måske kunne de havde bundet en buket af ukrudt. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har et lille side spørgsmål...

er der noget om at bruden ikke selv må lave sin buket?

er selv blomsterdekoratør, og har ikke tiltro til at det er godt nok, hvis jeg ikke selv laver buketten...

men så var det jo lige at min tidligere chef fortalte mig, at det betyder uheld eller noget i den stil, hvis bruden selv laver buketten...

også var det at jeg lige ville høre, om nogle af jer har hørt noget tilsvarende...?

ved at bruden ikke må syg sin kjole selv. men det med buketten har jeg ikke hørt før

Håber der er en der ved noget omkring det

Jeg mener helt bestemt, at der ikke er noget i det. Højest en blomsterbinder eller 100 som kan få ekstra kunder på den konto.

Vi snakker også om, at jeg skal lave den selv og jeg vil ikke holde mig tilbage, for et sådan "uheld med at binde buketten selv" må, (hvis der er nogen sådan ordlyd), være af forholdsvis ny dato.

Jeg syntes det er en smuk ide, at nogen nær brudeparret, eller parret selv, laver den.

Det er jeg glad for at høre.. så er der ikke noget at frygte...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste har gjort det ret klart at jeg ikke bliver blandet ind i brudebuketten... Men han skal lave den sammen med min svigerinde, som er uddannet produktionsgartner, og som har taget videreuddannelse i forhold til blomsterbinderi.

Min svigerinde er med til at udvælge kjole og skal også se det endelige resultat, så det skal nok komme til at passe. Hun skal også lave de andre blomsterdekorationer til brylluppet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her sidder jeg så med en kæreste, som helst gerne vil sikre sig, at jeg ikke bliver skuffet over buketten (selvom jeg har sagt, at jeg næppe vil blive skuffet!), så vi har indgået den aftale, at jeg tager med ham ned til blomsterhandleren for at bestille det hele, og så skal jeg bare fortælle, hvad jeg godt kan lide, de skal ha' et billede af kjolen, og så skal både NC og jeg overraskes på dagen. Så har ingen gjort fejl. :-p Han er nu skør, ham min kæreste. :-p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe ja han er helt fantastisk.

Vi endte faktisk med at bestille den sammen i den forgangne weekend. Det var ikke lige planen, men jeg kom til at stille et spørgsmål om bestilling af brudebuket. Og før vi vidste af det, havde vi designet og bestilt den! Og NC tog alle beslutninger ang. farver og stil... alle mine forslag blev nedstemt! :-p Så jeg får en smuk rund buket af roser, der er orange heni det brændt-sienna. Og henover ligger en duftranke i form af et hjerte på buketten og i form som et S som dråbe på buketten. Og nednad duftranken kommer der til at være hvide orkidéer med den der lilla midte. GLÆDER MIG!

Samtidig bestilte han knaphulsblomster og brudepigebuketter i samme stil (bare meget mindre!!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer