mia77

Gaveønsker..........

37 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores er indtil videre her:

•Musica kaffestel

•Musica flødekande

•Musica små skåle

•Musica stor skål

•Musica G-nøgle fad

•Musica Kærlighedsnoden

•Verner Panton loftlampe: Pantop hvid glas

•Arne Jacobsen Bankers Vægur mellem

•Frk. Jensens kogebog (mussel udgave)

•Kitchen Aid røremaskine rød eller sort

•Gryder OBH Nordica Supreme nonstick

•Stegholder til kuglegrill

•Pauseskærmsur til køkken i mellemstørrelse

•Musselmalet MEGA kagefad på fod

•Le Creuset wok sort

•Erik Bagger hvidvinsglas opera-serien

•Erik Bagger snapsglas opera-serien

Derudover har vi snakket om at ønske os tilskud til oplevelser på vores bryllupsrejse i Paris, såsom indgangsbilletten til Louvre, en god middag osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha sikke hurtigt man glemmer.. det er kun 20 uger siden vi blev gift, men det skulle jeg lige tænke længe over.

Her er hvad jeg kan huske.

Stegepande.

Global kniv.

Eva solo vandkarafler 2 stk.

Tupperware riskoger til mikroovn.

Penge... som vi kunne rejse for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er vores:

De er meget præget af at vi er enige om at det ikke skal være "praktiske" ting, men noget vi kan se på om 20 år og vide at den ting fik vi til vores bryllup :) derfor må det også meget gerne være rimelig tidsløst (men ingen regel uden undtagelse, naturligvis :rolleyes: )

Kähler Kermik, Omaggie serien (i lilla/sort)

Unika kunst, i stil af Poul Pava, Kalhøj, Von Hornsleth (klare farver)

Kubus stage, 4 lys (design Mogens Lassen)

Bird (design Kristian Vedel)

Vinreol, "Grape" (findes bl.a. ved designertorvet)

Lampe, pineapple (design - Frank Kerdil, fundet ved designertorvet)

Kaj Bojesen dyr

Kitchen aid køkkenmaskine

2 gode trolly kufferter (i plastik)

Også har vi snakket om at ønske os tilskud til en bryllupsrejse, men jeg er lidt "bange" for at gøre det, da meget af det vi ønsker os er design ting som det ikke lige ligger til vores familier at købe, så kunne godt forestille mig at mange så vil vælge den nemme løsning, med tanke på at vi begge er på su osv. synes bare det vil være lidt kedeligt hovedsageligt at få penge.. :)

Vi overvejer lidt om der istedet for beskrivelser, bare skal lægges links ind, så folk kan se et billede af hvad det er...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi manglede og inspiration, så vi måtte på jagt. Her er hvad vores ønskeseddel endte med at indholde:

Knive fra WMF (Grand Class)

Oplevelser

Penge til hjælp til bryllupsrejse

Mikroovn

Brødrister fra Bodum i lilla, (Toaster)

El-kedel der kan koge vand på 3 sek.

Dybe tallerkner (Rosenthal ”Suomi”, Set i Illum)

Tallerkner (Rosenthal, ”Suomi” 28 cm, Set i Illum)

Hængelampe N.U.D (Med farvet ledning)

Gavekort til Illums Bolighus til lamper.

Frugtpresser.

Gavekort til højtalere i Fona

WMF gryder. (Function 4 serien)

Kopper fra Royal Copenhagen (Ole Jensen, 31 cl)

Spisebordstole fra Engelbrechts af ”Husk mit navn”

Spejlrefleks kamera eller Gavekort til Photo Care

Lysestage 6 armede fra George Jensen

Champagneglas (Rosendahl, Crand Cru)

Ovnfast stabelfade fra Menu

DAB Radio

Rosti skåle med låg.

Sengetøj (1 alm og 1x220)

Støvsuger

Spækbræt med opdeling til forskellige råvare

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Her er vores:

De er meget præget af at vi er enige om at det ikke skal være "praktiske" ting, men noget vi kan se på om 20 år og vide at den ting fik vi til vores bryllup :iloveyou: derfor må det også meget gerne være rimelig tidsløst (men ingen regel uden undtagelse, naturligvis :thumbsupsmileyanim: )

Kähler Kermik, Omaggie serien (i lilla/sort)

Unika kunst, i stil af Poul Pava, Kalhøj, Von Hornsleth (klare farver)

Kubus stage, 4 lys (design Mogens Lassen)

Bird (design Kristian Vedel)

Vinreol, "Grape" (findes bl.a. ved designertorvet)

Lampe, pineapple (design - Frank Kerdil, fundet ved designertorvet)

Kaj Bojesen dyr

Kitchen aid køkkenmaskine

2 gode trolly kufferter (i plastik)

Også har vi snakket om at ønske os tilskud til en bryllupsrejse, men jeg er lidt "bange" for at gøre det, da meget af det vi ønsker os er design ting som det ikke lige ligger til vores familier at købe, så kunne godt forestille mig at mange så vil vælge den nemme løsning, med tanke på at vi begge er på su osv. synes bare det vil være lidt kedeligt hovedsageligt at få penge.. :)

Vi overvejer lidt om der istedet for beskrivelser, bare skal lægges links ind, så folk kan se et billede af hvad det er...

så skal i da bruge www.onskeseddel.dk - der kan man både lægge billeder og link ind på hver ting. der kan også skrives pris hvis man har lyst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Her er vores:

De er meget præget af at vi er enige om at det ikke skal være "praktiske" ting, men noget vi kan se på om 20 år og vide at den ting fik vi til vores bryllup :balloons: derfor må det også meget gerne være rimelig tidsløst (men ingen regel uden undtagelse, naturligvis :) )

Kähler Kermik, Omaggie serien (i lilla/sort)

Unika kunst, i stil af Poul Pava, Kalhøj, Von Hornsleth (klare farver)

Kubus stage, 4 lys (design Mogens Lassen)

Bird (design Kristian Vedel)

Vinreol, "Grape" (findes bl.a. ved designertorvet)

Lampe, pineapple (design - Frank Kerdil, fundet ved designertorvet)

Kaj Bojesen dyr

Kitchen aid køkkenmaskine

2 gode trolly kufferter (i plastik)

Også har vi snakket om at ønske os tilskud til en bryllupsrejse, men jeg er lidt "bange" for at gøre det, da meget af det vi ønsker os er design ting som det ikke lige ligger til vores familier at købe, så kunne godt forestille mig at mange så vil vælge den nemme løsning, med tanke på at vi begge er på su osv. synes bare det vil være lidt kedeligt hovedsageligt at få penge.. :iloveyou:

Vi overvejer lidt om der istedet for beskrivelser, bare skal lægges links ind, så folk kan se et billede af hvad det er...

så skal i da bruge www.onskeseddel.dk - der kan man både lægge billeder og link ind på hver ting. der kan også skrives pris hvis man har lyst :)

Det er en rigtig god ide :thumbsupsmileyanim: vi har dog en hjemmeside som ønskesedlen kommer ind på, så der kan vi også få lagt links ind :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er ikke kommet så langt med ønskelisten endnu, men indtil videre står der disse 3 ting :-)

Penge til møbler

Gavekort til oplevelser (både med og uden børn)

Billetter til wallmans dinnershow i cirkusbygningen 2012

Vi er ikke til så meget praktisk...vil hellere have en masse oplevelser sammen :)

Vi overvejer dog snart at købe nyt hus og så kan det jo godt være at vi kommer på bedre tanker med de praktiske ting og pyntetingene :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lidt i tvivl om vi skal ønske os gaver eller om vi ønsker at folk skal donere penge til velgørende formål - vi synes ikke rigtig vi mangler noget, men alligevel synes vi jo også det er rart at have nogle ting som man kan sige er fra ens bryllup.

Men hvis vi ønsker os noget så bliver det noget med Royal Copenhagen Elements - da det er det stel vi spiser af herhjemme.

og måske et gavekort til Bang og Olufsen - da vi overvejer at købe Beosound 8

Får sikkert endnu en svanestol af Mads's forældre - og det vil vi jo gerne have.

ellers ved vi ikke rigtig hvad vi vil have.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er lidt i tvivl om vi skal ønske os gaver eller om vi ønsker at folk skal donere penge til velgørende formål - vi synes ikke rigtig vi mangler noget, men alligevel synes vi jo også det er rart at have nogle ting som man kan sige er fra ens bryllup.

Hvad med at ønske sig nogle sponsorbørn eller et stykke regnskov?

Vi har selv tænkt at vi godt kunne tænke os et sponsorbarn, og så kunne man jo snakke med giveren om hvordan det går med barnet osv. efterfølgende :-) Selv har vi "adopteret" en babushka (bedstemor) fra Kirgistan, det er super hyggeligt at få breve fra hende. Jeg har nemlig ikke nogle "rigtige" bedsteforældre tilbage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så vores ønskeseddel, og er kommet på mere efterfølgende

- Stjernetegnsfigurer fra Royal Copenhagen(vægt og skorpion i sort)

- Vandglas fra Rosendahl Grand cru

- Stor hvid swing vase fra Normann Copenhagen

- Shape vase + skål fra Holmegaard

- Låg til vandkaraffel fra Rosendahl Grand cru

- Hot drink glas fra Rosendahl Grand cru

- Øl-elefant(oplukker) fra Georg Jensen

- Pizzasten til webergrill

- Bord til webergrill

- Lyserstager Cobra fra Georg Jensen

- Solvogn i metal og fletlook + hynde(rød el. sort)

- Olielamper gerne store

- Granitbamse stor+lille

- Store krukker til haven i sort, hvid eller grå

- Sengeramme180 x 200Varen.: 73012 I sort læderlook m. metalben fra Daellsbolighus(2999kr)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker ingenting.

Vi bliver gift fordi vi elsker hinanden, ikke for at få gaver.

Jeg håber da, at de fleste bliver gift fordi de elsker hinanden og ikke for at få gaver?? Det var da en spøjs kommentar :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er lidt i tvivl om vi skal ønske os gaver eller om vi ønsker at folk skal donere penge til velgørende formål - vi synes ikke rigtig vi mangler noget, men alligevel synes vi jo også det er rart at have nogle ting som man kan sige er fra ens bryllup.

Hvad med at ønske sig nogle sponsorbørn eller et stykke regnskov?

Vi har selv tænkt at vi godt kunne tænke os et sponsorbarn, og så kunne man jo snakke med giveren om hvordan det går med barnet osv. efterfølgende :-) Selv har vi "adopteret" en babushka (bedstemor) fra Kirgistan, det er super hyggeligt at få breve fra hende. Jeg har nemlig ikke nogle "rigtige" bedsteforældre tilbage.

Ja enten det eller evt donationer til Kræftens bekæmpelse eller børn som kommer fra familier med dårlig økonomi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke så mange ønsker, da vi egentlig ikke mangler noget.. Men familie og venner vil jo gerne give en gave, så vi har fundet på lidt;

Royal Copenhagen Contrast Krus i farverne pink, lilla, turkis og orange

Grillbestik

Pæne urtepotteskjulere fx Bodum Pot eller Rosendahl

Overnatning i eurodisney

Spisebords stole Eames DSR sort

Lommepenge til bryllupsrejsen

Gavekort til oplevelser (koncerter, restauranter og lign.)

Forlænget weekend til Berlin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skulle ønske os noget til et velgørende formål skulle det være kræftens bekæmpelse, da vi både har mistet og har nogle med kræft i familien og jeg/vi ønsker at der en dag bliver fundet en kur.

Vi (læs jeg) kunne godt tænke mig nogle stykker af steltons bio-pejs.

En fatboy eller 2 gerne som hængekøje også

Og penge til renovation af huset.

Eller penge til bryllupsrejsen

Der kommer sikkert mere på listen i løbet af året :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber da, at de fleste bliver gift fordi de elsker hinanden og ikke for at få gaver?? Det var da en spøjs kommentar :rolleyes:

Beklager hvis du synes min kommentar var spøjs, jeg finder det spøjst at man skal spørge andre til råds for hvad man skal ønske sig i gave.

Synes generelt at det gaveræs omkring bryllupper bliver lidt overdrevet nogle gange.

Men jeg skal nok luske væk fra tråden igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker ingenting.

Vi bliver gift fordi vi elsker hinanden, ikke for at få gaver.

Arh, er det ikke en lidt "frelst" kommentar... Ingen bliver vel gift for at få gaver.

Selv har jeg med glæde givet gaver til diverse fester, og har derfor heller ingen skrupler ved at modtage nogen til min egen fest. :back2topic:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da, at de fleste bliver gift fordi de elsker hinanden og ikke for at få gaver?? Det var da en spøjs kommentar :rolleyes:

Beklager hvis du synes min kommentar var spøjs, jeg finder det spøjst at man skal spørge andre til råds for hvad man skal ønske sig i gave.

Synes generelt at det gaveræs omkring bryllupper bliver lidt overdrevet nogle gange.

Men jeg skal nok luske væk fra tråden igen.

Du behøver skam ikke luske væk, jeg synes måske bare at det var en lidt krads måde at sige det på :) Jeg er enig i, at gaveræset nemt kan tage overhånd, men mange gange vil gæsterne jo gerne give en ting. Vores gæster har spurgt MANGE gange efter ønsker og godtog ikke, at vi ikke rigtig mangler noget.. Så vi har fundet på nogle ønsker ud fra det. Det er ikke fordi vi har spekuleret i, hvad sådan en fest kunne indbringe af gaver. VI bliver gift fordi vi elsker hinanden og sådan tror (og håber jeg da) at de fleste har det :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da utroligt, som folk har alt nu til dags .... sig mig engang .... når I har alt .... hvad drømmer og fantaserer I så om ? lol.

Forhåbentlig bliver folk gift fordi de gerne vil fejre kærligheden og ikke pga. modtagelsen af en masse gaver ..... alle disse gaver udgør i sidste ende heller ik engang omkostningerne ved at holde brylluppet, så hvis det var for pengene, såååååå lol.

Men har luret lidt på tråden i nogen dage og syns det er yderst mærkværdigt, at folk intet ønsker sig .... ja, så kan de jo få en ged eller man kan gi penge til velgørenhed .... sikke taknemmelige lol.

Sry er måske bare mig..... men jeg kan slet slet ik forstå den der med, at man har alt og intet ønsker sig ..... det er da sørgeligt uden sammenligning

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor er det sørgeligt at man ikke ønsker sig noget?

Er det ikke super fedt hvis man synes man har alt og er glad og tilfreds for hvad man har?

Det er jo heller ikke ensbetydende med at man ikke har noget at drømme og fantasere om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker mig da et lille fint sommerhus i nede sydpå (grækenland, italien eller spanien) men er jo ikke ligefrem noget jeg har tænkt mig at skrive på ønskeseddelen.

Jeg synes det er fint at folk har hvad de ønsker sig for så kan man fokusere på det der er vigtigt : hinanden!

Kan godt se at det måske som gæst er trælst ikke at kunne give noget "til gengæld", og derfor synes jeg det er fint at folk tager sig lidt tid til at finde ting som de kan ønske sig, eller at de giver det til velgørenhed fordi det giver dem glæde i sindet.

Glæde er oftest den største gave

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sry - er måske bare mig ..... syns bare det er lidt mærkeligt, at man intet ønsker sig ..... at man kan bladre igennem diverse bolig og isenkram kataloger og intet finde.....

Vi er da enige om, at man sagtens kan drømme og fantasere om noget større som et sommerhus i Cannes ..... men engang imellem er det jo også de små dumme ting, der gør een glad :) Men kan godt se, at vi måske skal op i nogen andre størrelser for nogen mennesker, hehe.

PS: Jeg sagde NETOP ikke, at dagen ikke handlede om at fokusere på hinanden og kærligheden..... tråden handlede om gaver og hvad man ønsker sig og min kommentar var måske et lidt upopulært (?) synspunkt på det at have ingen ønsker og intet andet :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer